povodom dogadjaja od pre neki dan doso sam na ideju da mozda eliminisem visko ventilator i ubacim elektircni. misljenja su vrlo podeljena povodom ovoga . neki tvrde da to bez ikakvih problem moze da se uradi tj da ne naskodi motoru a neki su striktno protiv. koliko znam, sto se na primer mog motora tice, postoji bez visko ventilatora i ugradjivao se u S2. motori se razlikuju donekle tj usisna grana je drugacija a sve ostalo je isto. sta vi mislite o tome i koja je uopste svrha visko ventilatora osim kolko sam ja skapirao to sto motori sa viskom imaju konstantnu radnu temperaturu ne vezano od toga da li se vosi pod vecim opterecenjem(gradska voznja) ili otvoren put. jos jedan ralog eliminacije je mozda i taj sto kazu da visko smanjuje snagu motora .
VISKO ventilator
Collapse
X
-
Re: VISKO ventilator
Originally posted by zverkoosim kolko sam ja skapirao to sto motori sa viskom imaju konstantnu radnu temperaturu
-
-
nisam te bas najbolje razumeo ali ko sto rekoh postoji isti takav bez viska kome nista ne fali... temperatura rashladne tecnosti nema mnogo veze sa temperaturom ulja tj temp. vode retko prelazi 92°C a temp. ulja je minimum toliko pa ide sve do 120 nekad cak i 130°C. Ulje koje ja sipam u motor je napravljeno da radi i ima lubrifikaciona svojstva u extreminim uslovima expoatacije. zaboravljas da je rec o motoru sa turbo punjacem.deutsche gemacht-gut gemacht...
Comment
-
-
visko ili električni, temperatura motora je potpuno ista.
nju reguliše termostat.
ventilator nema nikakvog uticaja na rad termostata.
visko se koristi jer je daleko pouzdaniji u radu, i sve do nedavno je bio daleko većeg kapaciteta jer se mogao vrteti i 5,000 rpm što je gotovo nemoguće kod električnog.
mane visko ventilatora su što radi i zimi kada je potpuno nepotrebno.
takodje, ne može da radi kada je ugašen motor a to je nekada potrebno, jer je najveće toplotno opterećenje onda kada se motor zaustavi posle vožnje.
i konačno, mana je i oko 6KS koliko prosečno troši visko dok se električni zadovoljava sa oko 1 do 1,5KS.
manje bitan ali svakako postojeći razlog je i buka tj komfor.
visko se mnogo jače čuje od elektro, zbog samog načina montraže a koji je takav da mora biti udaljen od samog hladnjaka pa nastaje jaka turbulencija vazduha.
sa druge strane, elektro ventilator može da duva ka sebi i od sebe, pošto se radi o jednosmernim motorima pa je time i moguće daleko više kombinacija radi optimizacije.
uz to, na motor se ne može montirati 2 ili 3 visko ventilatora dok može 2 elektro (što je danas često) i onda kombinovati rad samo jednog ili oba.
elektro može i da ima regulaciju brzine okretanja a time i protoka shodno trenutnim zahtevima motora odnosno okoline u kojoj se vozi auto.
kod visko je to dosta ograničeno i uslovljeno prvobitnim punjenjem fluida u "srce".
Volvo je tradicionalno stavljao visko velikog kapaciteta, pa je onda uveo hibrid visko + pomoćni elektro ispred hladnjaka i na kraju prešao na samo elektro (poveliki) sa turbinskim lopaticama iza hladnjaka.
da ne zaboravim, visko ventilator se obično montira na remenicu vodene pumpe, a njegov rad (vibracije) dovode i do ubrzanog trošenja ležaja vodene pumpe.
to ubrzano je relativno, izdrži vodena recimo 150,000km umesto 250,000km da ne dobije lufta na osovini pa procuri semering.
uglavnom, visko + servo volana (klasični hidraulički) troše oko 10KS kada rade.
na ranijim motorima većih kubikaža tipa 3000 ili 4,000 kubika to se i ne oseti kao opterećenje.
na ovim modernim danas mikro motorima tipa 1400 ili 1800 kubika (atmo) to nije baš zanemariv gubitak kada znamo koliko se truda ulaže da se dobije 2-3KS extra a i zbog smanejnja potrošnje.
ako je Audi već napravio varijantu sa elektro, nemaš šta da brineš oko tehničkih preduslova.
pitanje je samo da li imaš dostupne sve potrebne elemente sistema, od ECU (ako on upravlja radom elektro ventilatora) sa programom za tvoj motor, releja, predotpornika, nosača za montažu i naravno samog elektro ventilatora ili 2 komada sa zbirnim nosačem...
e sad, da li ti je baš potrebno i tih dodatnih 5-6KS na onih tvojih 250KS ili koliko već na tebi je da proceniš komplikaciju prema dobitku.
ja bih preferirao visko i dan danas, prosto savršeno rešenje, jednostavno pouzdano nikada ne brineš o tome da li će korozija kontakata biti toliko jaka da leti rizikuješ pregrevanje.
sa visko ventilatorom je gotovo nemoguće pregrejati motor a elektro ipaj jednom može da zakaže pogotovu ako se auto vozi i zimi u klimama gde se baca so na puteve.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
nije mi do tih 5ks koliko mi smeta buka u prvoj i drugoj brzini, posle ga ne cujem. kod mene pored visko ventilatora ima i dodatni elekticni koji uvek radi kad je klima ukljucena a koliko sam skapirao vezan je i na termo davac i ima funkciju after run zajedno sa pumpom koja vrti vodu kad je motor ugasen.
kako se manifestuje neispravan visko? da li se on stalno okrece kada lamela ukopca (motor na radnoj temperaturi) a brzina mu zavisi od brzine motora. na primer, da li visko vrti ful snagom kad vozim na auto putu petom na 5000rpm tj kada nema potrebe za bilo kakvim ventilatorom?deutsche gemacht-gut gemacht...
Comment
-
-
huk, ta buka se meni baš svidja i žao mi je što sadašnji auto je nečujan.
neispravan visko podseća na neispravnu lamelu.
proklizava. kako raste rpm motora visko gubi snagu i opada broj obrtaja odnosno ne dostiže predvidjene.
time manje vazduha prevlači preko hladnjaka, lošija razmena toplote.
visko se uključuje i isključuje zavisno od temperature vode u motoru posredno preko zagrejanosti kućišta vodene pumpe.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ajde kad ste vec otvorili temu o Visko ventilatorima...
Ja na Sierri imam visko a problem je sto je ocigledno kod mene visko non stop radi "pod punim" opterecenjem... sto znaci da bio motor hladan ili vruc visko se vrti i na nizim obrtajima tipa 2-3k obrtaja abnormalno brzo a na visokim obrtajima je da se uplasis kako se cuje i kako se vrti visko.
Sta je u svemu najveci problem... problem je sto mi auto vrlo tesko dostize radnu temperaturu i primetio sam povecanu potrosnju (ajd ovo sto se cuje visko nenormalno... cuje se ko sestak).
Sta me zanima... na kom principu rade visko ventilatori,da li je moguce popraviti visko,ko to radi i koliko to moze da kosta... posto imam varijantu slicno kao zverko sto oce da odradi... da skinem visko i da stavim obican ventilator,pa ajd da vidim koja mi je bolja varijanta.fordclubserbia.org
Comment
-
-
On se ne reparira.
Tebi je moguce da je crkao pa je zakljucan da stalno vrti punom snagom
Inace to sto ne dostizes radnu temperaturu je kriv samo termostat.To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Vuce imas kod audi 100-ke V6 2.8 nosac sa dva elektro motora. Ja sam ga imao na mom prethodnom autu. Mislim da nasac pase jer su to iste karoserije.Audi A4 2013. B 8.5 2.0TDI quattro 177ks+ABT chip
Peugeot expert 2009. 2.0HDI 140ks
Comment
-
-
znam, to mi je palo na pamet ali posto mi je ispravan visko necu za sad nista da diram a i propelis je nov.
visko moze da se reparira a reparaciju radi recimo turbo servis "UZICE" mada pitanje je kolko se to isplati kad je cena novog oko 150e
@Markedjani: probaj rukom da ga zavrtis kad je auto ugasen. ako se okrece onda je ok. ako ne onda je zablokiramn i zato vrti non stop. za pocetak promeni termostat.deutsche gemacht-gut gemacht...
Comment
-
-
Radjen je motor skoro pa je menjan i termostat... ne moze rukom da se zavrti visko kad je ugasen auto... znaci visko gecrkt.
150 eura mi je mnogo... imam el.ventilator negde u steku pa cu da vidim njega da montiram.
Ajd kad vec i to pominjem... jel ja mogu uopste na ovaj moj hladnjak i ovu moju instalaciju da montiram obican el.ventilator ili moram da uzimam ceo hladnjak sa tim el.ventilatorom i njegovom instalacijom ?
E da cisto da napomenem... auto ima klimu,neko mi je rekao zbog klime necu moci da montiram obican el.ventilator... ima li to neke veze ili je to cista lupacina ?fordclubserbia.org
Comment
-
-
Originally posted by MarkedjaniE da cisto da napomenem... auto ima klimu,neko mi je rekao zbog klime necu moci da montiram obican el.ventilator... ima li to neke veze ili je to cista lupacina ?
Pozzzz
Comment
-
-
Ma cisto pitam... jer pitao sam na par mesta i svi imaju neku teoriju zavere.
Al u svakom slucaju probacu sa mojim majstorom da izvrsimo "transfer" sa viska na obican el.ventilator... malkice me iritira ovo "dranje" viska... vise se dere auto nego sto ide
Mada dobro je za zastrasivanje konkurencijefordclubserbia.org
Comment
-
-
Visko ventilatore prodaje lik subotom na bubnju. Moje iskustvo sa BMW-om je da ti traju oko 30.000tak hiljada ili ti 2 godine. Kostaju 50tak eura.
Prebacivanje na elektricni ventilator je bila opcija i za mene s BMW-om ali sam ipak odlucio da zadrzim visko. Vozao sam bez ventilatora i onako mnogo manje se cuje...
Comment
-
-
koji imaš motor na Sieri.
elektro ventilator na Sieri DOHC se upravlja iz računara, nema davača na hladnjaku.
što se tiče montaže, najviše zavisi od nosača za elektro ventilatore (ima ih 2 komada na Sieri koliko se sećam) da li može na tvoj hladnjak da se namontira i već ima izbušene rupe i postavljene navoje ili moraš sve da menjaš.
ako se čuje visko tj zaista se okreće, a to vidiš onda ti visko verovatno radi.
kvar visko je da se ne okreće ventilator ili se okreće presporo.
tada se i slabije čuje jer naravno usled sporijeg okretanja i manje vazduha pomera.
kvar visko se ogleda pre svega u pregrevanju motora.
i to je najčešći slučaj, iz viskoa iscuri "ulje" pa ga nema dovoljno da prenese obrtni moment.
što se klime tiče, potpuno je tom sistemu svejedno kako će da se pomera vazduh samo je važno da postoji strujanje vazduha preko kondezatora klima sistema (tzv hladnjaka) u dovoljnoj količini.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment