Kompresija motora - kako i gde izmeriti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stajnajn
    CBC Član
    • 28.07.2008
    • 56
    • nis

    #16
    znaci ili ici kod majstora koji ce izmeriti i reci ti da li ti je kompresija dobra ili ne, ili kupiti taj manometar i izmeriti sam i onda traziti da li je to za tvoj motor dobra ili losa kompresija.

    Comment

    • ronaldinjo123
      CBC Početnik
      • 06.08.2008
      • 1
      • BiH

      #17
      Re: Kompresija motora - kako i gde izmeriti?

      da li netko zna gdje se nalazi broj motora kod vectre 20 16V 95god

      Comment

      • RS-4
        CBC Veteran
        • 29.04.2008
        • 162
        • Norway

        #18
        Prelazna godina izmedju Vectre AiB, daj nam podatak koja je Vectra i tacnu oznaku tog 2.0 motora. Najcesce na spoju motor-menjac na strani bloka motora kod filtera za ulje, stoji vertikalno ukucan. Ako to nije slucaj kod tebe onda daj podatke o autu.

        Pozdrav

        Comment

        • dfast
          CBC Senator XXL
          • 26.05.2005
          • 1302
          • Hoofddorp NL /Bgd

          #19
          Originally posted by stajnajn
          znaci ili ici kod majstora koji ce izmeriti i reci ti da li ti je kompresija dobra ili ne, ili kupiti taj manometar i izmeriti sam i onda traziti da li je to za tvoj motor dobra ili losa kompresija.
          Imati manometar i povremeno premeriti kompresiju je idealno za pracenje stanja motora. Ujednacena kompresija u svim cilindrima govori da je motor dobro odrzavan i da se normalno "trosi". Manje je bitno da li je taj pritisak 10 ili 12 ili 13 bara jer to zavisi i od gustine ulja u motoru, da li je hladan ili vruc, cak se i razlicit rezultat dobije sa stisnutim gasom do kraja i pustenim. Znaci bitno je da je rezultat ujednacen, a naravno da je veca kompresija uvek bolja. Kada dolazi do odstupanja po cilindrima, to vec govori o losem odrzavanju ili losem nacinu eksploatacije. Generalno sve sto je ispod 8 bara je lose, mada se sve to vozi dok ne padne ispod 6 bara.

          Comment

          • Vladd
            CBC Senator XXL
            • 09.07.2006
            • 581
            • NBG

            #20
            Merenje kompresije nije posao od par minuta, ako se zaista zeli neko saznanje. Ako se samo postavlja manometar i vergla, to je neozbiljno i ne treba da se naplacuje, posto moze samo da zasigurno konstatuje dobar motor, pa neko dpdatno merenje nije ni potrebno...
            Postoji i momenat kada se u cilindar nalije malo ulja, da se konstatuje promena pritiska i stanje karika.
            Jako je nezgodno skinuti svecicu sa vruceg motora. Baska sto je neprijatno za ruke...

            Poz.

            Comment

            • CannoN
              CBC Senator XXL
              • 15.09.2007
              • 485
              • Beograd

              #21
              Svecice ni nemojte skidati sa motora na radnoj temperaturi - treba sacekati barem 15-20min posle voznje da bi se smanjio rizik lomljenja tj. ostajanja navoja u glavi motora ali to opet zavisi sa koliko se Nm delovalo prilikom srafljenja svecice i da li je motor tada bio hladan(treba blago zategnuti na hladan motor da bi, kada se zagreje, sirenjem materijala doslo do optimalnog zaptivanja).

              Kupi manometar - sto se mene tice, u svetu benzinaca, to je osnovna forenzicka alatka.

              Comment

              • Van
                CBC Senator XXL
                • 16.02.2007
                • 1425
                • Nbgd

                #22
                Kompresija se meri za par minuta , cela operacija traje max 5-6 min .
                E sada ako je neki sega mega svemirski auto na kome treba da se rasturi pola motora da bi se doslo do svecica , je druga stvar.
                Hladjenje motora ne spada u tu operaciju , tako da i ne moze da se naplati
                ...zivi , Franjo je ziv !!!

                Comment

                • skorohaker
                  CBC Član
                  • 20.07.2007
                  • 25
                  • Beograd

                  #23
                  Kolko znam a ispravite me ako grešim: Set za merenje kompresije ne košta 1000 dinara, pre izmedju 2000 i 3000, ako nesto valja, za dizel i više. Svakako ga nije loše imati ako se zna koristiti. Uvek se pritiska papuča gasa i radi leak down test.

                  Comment

                  • Probisvet
                    CBC Senator XXL
                    • 07.06.2005
                    • 423
                    • FRANCUSKA

                    #24
                    Znam nesto da majstor za zamenu jedne sajle za kvacilo uzme oko 300 dinara, a taj uzme 400 samo da skine svecicu zavrne manometar i to tako, recimo cetiri puta a da za to vreme ne vrsi popravku vec dijagnozu, onda dijagnoza kosta vise nego rad, vrlo cudno sa moga stanovista gledanja, naplacivanja usluga.

                    Comment

                    • CannoN
                      CBC Senator XXL
                      • 15.09.2007
                      • 485
                      • Beograd

                      #25
                      Ja verujem da je fer sto covek naplati utroseno vreme.. uostalom uvek mozes da uradis sam ako mislis da je olako.. sto i jeste dobrom delu ljudi na forumu ali van ove komune u "stvarnom" svetu vecinu vlasnika ni ne zanima sta je to kompresija i sl. pa u odnosu na taj prosek skoro svaki majstor bude autoritet sto je odgovornost koja se sa pravom naplacuje

                      Comment

                      • stajnajn
                        CBC Član
                        • 28.07.2008
                        • 56
                        • nis

                        #26
                        Originally posted by skorohaker
                        Kolko znam a ispravite me ako grešim: Set za merenje kompresije ne košta 1000 dinara, pre izmedju 2000 i 3000, ako nesto valja, za dizel i više. Svakako ga nije loše imati ako se zna koristiti. Uvek se pritiska papuča gasa i radi leak down test.
                        dobro znaci pritiska se papucica gasa radi se leak down test i sta onda ako curi onda ne valja a ako ne onda je ok??? znaci kako videti da je sve ok?

                        Comment

                        • milan_g1
                          CBC Senator XXL
                          • 07.02.2007
                          • 863
                          • Karaburma

                          #27
                          Normalno da treba da se naplacuje usluga, umesto novog ugradjenog dela dobija se veoma bitna informacija o stanju motora. Majstor koji meri kompresiju mora da odvoji neko veme da to odradi, vreme je novac...
                          Znaci ja dodjem u servis i trazim da mi izmere kompresiju, oni to odrade za 20min i ja samo sednem u auto, hvala dovidjenja... malo nerealno zvuci. Informacija bilo koje vrste kosta a do majstora je da li ce lupiti klempu ili ne. Ako se radi jos nesto na autu ljudski bi bilo da se merenje ne naplati, ali ako je samo merenje naravno da trba nesto da se plati.
                          Pa i Pakom naplacuje dijagnozu kvara racunara... advokati pravni savet...

                          Ja kada sam menjao dizne u bosch servisu merio sam kompresiju i to mi nije naplaceno jer sam kod njih uzeo poklopac bosch pumpe i 4 nove dizne, ali da sam dosao samo na merenje sigurno bi nesto platio. Majstor je skidao dizne i usrafljivao manometar, ja sam sedeo u kolima i verglao, nista gas, nista ulje u cilindre
                          "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                          Comment

                          • kilson
                            Moderator
                            • 09.10.2004
                            • 3216
                            • NoviBGD
                            • AR 75 GT

                            #28
                            Originally posted by Probisvet
                            Znam nesto da majstor za zamenu jedne sajle za kvacilo uzme oko 300 dinara, a taj uzme 400 samo da skine svecicu zavrne manometar i to tako, recimo cetiri puta a da za to vreme ne vrsi popravku vec dijagnozu, onda dijagnoza kosta vise nego rad, vrlo cudno sa moga stanovista gledanja, naplacivanja usluga.
                            Onda lepo kupish manometar i sam sebi merish. Shto vishe puta izmerish, to si vishe oshtetio tog majstora.
                            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                            Comment

                            • nijebitno
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2006
                              • 629
                              • Modrica

                              #29
                              verglao, nista gas
                              To je zato sto vozis dizela, a oni nemaju leptir u usisnoj grani.
                              Difference between man and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • milan_g1
                                CBC Senator XXL
                                • 07.02.2007
                                • 863
                                • Karaburma

                                #30
                                @nijebitno
                                pa da, vidis o tome uopste nisam razmisljao, da moze da se razlikuje samo merenje kod dizela i benzinca
                                Pozz
                                "Nema leka. U stvari, treba ili prestati piti ili ne prestajati s pićem. Kad prekršite jedno od ta dva pravila, imate problem"

                                Comment

                                Working...
                                X