Auto servis na kopaoniku ili u blizini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • urosk
    CBC Član
    • 10.01.2006
    • 36
    • Novi Beograd

    Auto servis na kopaoniku ili u blizini

    Drugar je ostao zaglavljen na kopaoniku, zapravo ne ukljucuje mu ventilator pa se auto pregreje u roku od par minuta, fiat bravo je u pitanju.

    Da li postoji neki servis u blizini gde bi mogli to da mu srede.

    Hvala
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #2
    Nek nadje bilo kog majstora, nek prespoje ventilator direktno na akumulator i nek okrece non-stop i tako nek vozi do kuce, nece mu nista biti. Ili nek izvuce prekidac u kabinu i sam pali kada treba. Jbg. to je sve za prvu pomoc na putu.
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • Gavra
      CBC Senator XXL
      • 06.03.2008
      • 2031
      • Beograd

      #3
      U roku od par minuta ne moze da se greje zbog ventilatora,vec zbog termostata ili dihtunga glave.
      Ako ume sam neka skine termostat,ako se i dalje greje onda mora glava dole.
      Poslednji nek ugasi svetlo

      Comment

      • urosk
        CBC Član
        • 10.01.2006
        • 36
        • Novi Beograd

        #4
        ok, hvala na odgovorima.

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #5
          Originally posted by gavra
          U roku od par minuta ne moze da se greje zbog ventilatora,vec zbog termostata ili dihtunga glave.
          Ako ume sam neka skine termostat,ako se i dalje greje onda mora glava dole.
          Mislim da je na fiatu bravo termostat zajedno sa kucistem i ne moze samo termostat da se izvadi, kada se menja, menja se komplet. Tako da mrka kapa kada na putu ostanes.
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • Ji 4Tze
            CBC Senator XXL
            • 04.05.2006
            • 806
            • bg
            • Honda CR-V 4WD

            #6
            Originally posted by gavra
            U roku od par minuta ne moze da se greje zbog ventilatora,vec zbog termostata ili dihtunga glave.
            Možeš malo da pojasniš ovaj drugi razlog?

            Comment

            • Gavra
              CBC Senator XXL
              • 06.03.2008
              • 2031
              • Beograd

              #7
              Originally posted by Srdjan
              Mislim da je na fiatu bravo termostat zajedno sa kucistem i ne moze samo termostat da se izvadi
              Moze da se izvadi.Vadi se samo bimetal dok ne dodjes do servisa.

              Možeš malo da pojasniš ovaj drugi razlog?
              Za par minuta stigne da se ugreje tek motor toliko da otvori termostat i pocne da mesa vodu iz motora i hladnjaka,kada se ugreje i voda u hladnjaku tek onda ima uslov da upali ventilator.Tako rade stariji motori koji imaju termoprekidac na hladnjaku.
              Ako termostat ne otvara onda voda jako brzo postigne veliku temperaturu,zato sto se samo greje,odnosno ne dolazi do mesanja sa hladnom iz hladnjaka,ista stvar se desava ako je krenuo dihtung glave pa ubacuje vazduh u sistem i termostat opet ne moze da se otvori.

              Noviji motori nemaju termoprekidac vec ventilator-e pali ECU,a temperaturu prati preko ECT ili senzora temperature.

              Kvalitetniji automobili imaju i odvojen senzor temperature glave motora i mogu prekinuti dovod goriva i/ili varnice u cilju zastite motora.

              Da li je sad jasnije?
              Poslednji nek ugasi svetlo

              Comment

              • Ji 4Tze
                CBC Senator XXL
                • 04.05.2006
                • 806
                • bg
                • Honda CR-V 4WD

                #8
                Ne, nisi mi ništa novo rekao Razumem ja to što ne dođe voda do hladnjaka i ne pali termoprekidač, zanimalo me samo ovo sa dihtungom glave, kako to utiče na neotvaranje termostata. Blokira ga pritisak, šta?
                Za motor koji ok radi, vuče, ne baca beli dim, nema vode u ulju i obrnuto, ne nadimaju se creva... Kad dihtung glave ne radi svoj posao, valjda bi se pokazalo i drugim posledicama, ne samo na tom blokiranju termostata? Šta se tu uopšte dešava. Kako dijagnosticirati pravilno, to mene zanima

                Comment

                • Gavra
                  CBC Senator XXL
                  • 06.03.2008
                  • 2031
                  • Beograd

                  #9
                  Blokira ga pritisak, šta?
                  Ne blokira ga,vec se pravi vazdusni cep koji onemogucuje pravilan rad termostata.

                  Kako dijagnosticirati pravilno
                  Samo malo znanja o radu motora i PUNO iskustva
                  Poslednji nek ugasi svetlo

                  Comment

                  • Ji 4Tze
                    CBC Senator XXL
                    • 04.05.2006
                    • 806
                    • bg
                    • Honda CR-V 4WD

                    #10
                    Pa to sam i mislio da jeste.

                    Ali, ne znam da li razumeš koji je problem u pitanju.

                    Ne uzimam ja tebi šefe leba al' hoću da kad odem u servis, budem uslužen i da mi servisiraju auto, a ne da menjam deo po deo dok ne dođem do tog dihtunga glave kao jedinog pravog problema (deluje da je najkomplikovaniji za rešiti). Takav stav kao i tvoj dobijam i na vratima servisa, a to ovde nešto i ne želim.

                    Ja na od kad sam na forumima, što se mog posla i zanimacija tiče - nijednom nisam nekom rekao "a pa nije šija nego vrat, ali da bi tačno znao šta je, treba ti puno godina i iskustva".
                    Mislim, svi smo mi majstori u svom poslu, ja uopše ne želim da budem to i u tuđem već da nešto naučim i da ne dozvolim svakom da me zavlači jer nema muda da mi kaže da neće da se bakće mojim problemom.

                    Mislim čemu onda ovakav forum ako ćemo tako da se ponašamo?

                    Comment

                    • Gavra
                      CBC Senator XXL
                      • 06.03.2008
                      • 2031
                      • Beograd

                      #11
                      hoću da kad odem u servis, budem uslužen i da mi servisiraju auto,
                      Za pocetak probaj da promenis servis,ako nisi zadovoljan uslugom

                      a ne da menjam deo po deo
                      To nikako niko ne bi trebalo da radi,nazalost svi koji imaju jedan set unior gedora a ostali su bez posla se bave mehanikom.A ljudi gundjaju zato sto im kola konstantno nisu ispravna.

                      Ako odu kod majstora koji zna svoj posao onda kukaju da je skupo.

                      Treba razgraniciti koliko kosta resenje problema,znaci zamena samo neispravnog dela, i koliko kosta ajde da probamo ovo "verovatno je to".
                      1 solucija je kod majstora
                      2 solucija je na 1 pogled jeftinija

                      (deluje da je najkomplikovaniji za rešiti).
                      Verovatno najlaksi za resiti ako si na pravom mestu(servisu).
                      Kada dodje do toga da dimi belo,mesa tecnosti u motoru i naduvava creva,tada je vec kasno za postavljanje dijagnoze.Do tada je u skoro 50% slucajeva glava motora toliko kriva ili napukla da se ne moze popraviti,a da dugo traje.
                      Najcesce greske koje se desavaju su:

                      Ne odradi se hidro test glave
                      Ne proveri se da li glava ima dovoljno"mesa" za ravnjanje
                      Ne zamene se srafovi glave
                      Ne doteze se po uputstvima proizvodjaca,vec na "osecaj"
                      Ne kupi se pravilan dihtung( debljina)

                      Proveriti dihtung glave svaki normalan majstor moze odraditi za 15 min.
                      Procedura je sledeca:
                      HLADAN motor,majstor ga pali
                      Adekvatnim alatom kontrolise temperaturu antifriza i glave motora,
                      proveri temperaturu termostata na kojoj je otvorio,zatim temperaturu na kojoj je upalio ventilator i naravno pritisak u sistemu za hladjenje.
                      Cak i ako sve ne odstupa od normalnih vrednosti,ne znaci da je sve u redu.Nekada je potrebno vise puta uzastopno proveriti sve da bi se potvrdila dijagnoza.
                      Ako je "rupa" na dihtungu recimo 0.010mm to moze dovesti do menjanja raznih delova zato sto nije potroseno sat vremena za pregled,vec je neko rekao " ma da je dihtung duvao bi creva,ili mesao bi ulje i vodu"

                      Dihtung takodje moze izgoreti izmedju 2 cilindra,U tom slucaju,temperatura je blago povisena,nema pritiska u crevima,cisto je i ulje i antifriz.Kada se to desi ima jos oko 100-200km voznje dok ne pocne da se trese pri dodavanju gasa,a ler ce biti stabilan....

                      Ima toga jos jako puno,zato sam i rekao iskustvo,sad moram da idem a ako ovo nije dosta ,napisacu ti jos par strana pa saljem na mail
                      Poslednji nek ugasi svetlo

                      Comment

                      • Ji 4Tze
                        CBC Senator XXL
                        • 04.05.2006
                        • 806
                        • bg
                        • Honda CR-V 4WD

                        #12
                        E, hvala, to je već pravo objašnjenje

                        Comment

                        Working...
                        X