"Rupica" na pumpi za ulje (!?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjov
    CBC Član
    • 23.09.2007
    • 52
    • Bgd

    "Rupica" na pumpi za ulje (!?)

    Jos davno sam se zalio na problem "hladnog" starta na y45 (cinjenicu da mu je "ujutru" trebalo oko 3-4 sekunde da nabije pritisak ulja, sto se culo i po zvuku lezajeva radilice i sl) koji nikada nisam uspeo da resim. Od tada sam promenio 3 pumpe za ulje, 10 brandova filtera za ulje (sa ventilom), pravio pumpu od vise drugih zarad postizanja sto boljih tolerancija... Ni jedan majstor nije umeo nista pametno da mi kaze..

    Motor je tokom godina vozen, i sada sam se spremio da ga remontujem. Elem, kupih 2 polovne fiatove (903) pumpe za ulje (rekoh, mozda oni umeju bolje od DMB-a), detaljno sam ih rasturio, ocistio do "novog" stanja, premerio (uglavnom su u tolerancijama), detaljno i pazljivo sklopio, i resih da ih uporedim, da vidim koja brze "curi" Montirao sam ih u odgovarajuci vertikalan polozaj, i nasuo novo polusinteticko ulje 10-40 (kao nesto najredje sto sam imao pri ruci a relevantno je).... Prvo sam probao da spricem uspem ulje uz osovinicu pogonskog zupcanika.. Za 20tak minuta nista se nije spustilo.. Onda sam poceo da sipam u glavni uljni kanal (iznad zupcanika ocigledno), i tu me je cekalo iznenadjenje. Obe pumpe imaju uzasno tanku rupicu na vrhu gornje polovine pumpe (oko 0.5mm u precniku) iz koje curi ulje?! Ocigledno je da je ona tu fabricki, i ocigledno je ona uzrok svih mojih problema, ali ZABOGA koji je idiot od konstruktora istu tu stavio i zasto?! (mozda neko "odzracivanje" ili tako nesto?)

    Da pojasnim - rupica se nalazi u delu "visokog" pritiska, na gornjoj polovini pumpe, na mestu gde sigurno nista ne podmazuje kao prskalica (prosto sama flansna bi blokirala svako podmazivanje). Ni jedan manual koji sam ikada citao nije pominjao tu rupicu, niti proveravanje da li je ista otpusena i sl.. Toliko je neupadljiva i zavucena, da sam u pocetku bio ubedjen da ulje izlazi pored kruto nabijene celicne osovine pomocnog zupcanika, i tek sam je detaljnim gledanjem video.
    Slika uskoro...

    Sta mislite o zapusavanju iste????

    Evo i slike:


    Ako nekoga interesuju i ostale slike (velika rezolucija);





  • tamburski
    CBC Senator
    • 27.09.2007
    • 210
    • PANCEVO

    #2
    Ako je budes zapusio gde mislis da izadje visak ulja kada se stvori veliki pritisak u sistemu to jest kada venti odradi svoje
    a koji je to auto bolji od moskvica

    Comment

    • bjov
      CBC Član
      • 23.09.2007
      • 52
      • Bgd

      #3
      odusak za ventil/regulator pritiska ide direktno u karter sa donje strane pumpe.. Ovo je sa gornje strane...

      Comment

      • opaki
        CBC Član
        • 27.07.2008
        • 18
        • Pula,RH

        #4
        ulje

        zar tamo nema jedan ventil koji se štela pritisak?

        Comment

        • bjov
          CBC Član
          • 23.09.2007
          • 52
          • Bgd

          #5
          postoji "ventil" u donjoj polu-polovini pumpe (klipcic sa oprugom) i nema nikakve veze sa ovom rupicom koja se nalazi na gornjoj polu-polovini pumpe.

          "Ventil" sluzi kao ogranicavac pritiska (pritisak pritisne klip unutar cilindra sve dok ne dodje do dela cilindra koji je rasecen sa tri strane, i tuda se ulje vraca direktno u karter)...

          Zar je moguce da od tolikih strucnjaka ne postoji niko ko zapravo zna cemu sluzi ova rupica?

          Comment

          • opaki
            CBC Član
            • 27.07.2008
            • 18
            • Pula,RH

            #6
            re

            ova rupica,ti je u slučaju kad otkaže taj ajd recimo uvjetno ventil pritiska taj klipić blokira i sl. usistemu nastaje podtlak a da se nebi dogodilo da kućište pumpe se razleti pa ti upadne sve u karter itd... ovdje izbaci višak
            isto imaš na pumpama goriva da bi sprječili podtlak kad ode ona gumica što briše ulje sa osovine prosvira kroz tu rupu oteći će nagomilano ulje i tako neće stvarat podtlak na mebranu goriva.Jedna od ovih pumpi je od Fiata 127.

            Comment

            • KdF
              CBC Senator
              • 06.12.2004
              • 242
              • Beograd

              #7
              Moguće je da rupica služi da bi pumpa lakše povukla ulje kada je sistem prazan (da se ne stvara pritisak vazduha što bi otežalo povlačenje ulja). Međutim, evidentno je da se kroz tu rupicu prazni kanal koji povezuje pumpu i filter. Ali, onda bi svi motori 100GL imali taj problem i kao novi, što koliko znam nije slučaj. U filteru bi trebalo da ostane ulje zbog nepovratnog ventila. Ne verujem da je u pitanju konstrukcioni nedostatak, drugim rečima.

              Comment

              • bjov
                CBC Član
                • 23.09.2007
                • 52
                • Bgd

                #8
                @Kdf
                Apsolutno se slazem da dok su novi nemaju svi 100gl motori ovaj problem, ali je dosta cest kod starijih motora. Takodje mogu se sloziti da je ideja da rupica postoji radi izbacivanja vazduha pri prvom startu jedina validna koju sam do sada cuo, i vrlo je moguce da je to ono sto je zapravo slucaj.
                Ono sto mene muci je cinjenica da posle 3 pumpe sad dosao dotle da je problem i dalje tu (i sada je motor pred prolupavanjem i radim generalnu, i zeleo bih da jednom i za svagda resim ovaj problem), i posto sam probao 2 "nove" pumpe(DMB vec odavno ne proizvodi 45 motore i SVE pumpe koje sam video a prodaju se kao "nove" imaju zig bilo iz osamdesetih ili ranih devedesetih), a ulje mi ocigledno curi i iz ovih fiat-ovih, pitam se gde moze da bude problem..
                Zato se i pitam da li bih recimo punjenjem pumpe vazelinom (vrlo cesto se pominje kao trik u americkoj literaturi, bas za omogucavanje pocetnog povlacenja kada je pumpa potpuno suva), i zapusavanjem te rupice, barem donekle popravio situaciju..

                Svakako cu menjati i lezajeve bregaste (pored naravno obrade radilice i svodjenja svih ostalih tolerancija na minimum), kao najblizi lezaj pumpi, ali se pitam sta jos mogu da ucinim..

                Comment

                • KdF
                  CBC Senator
                  • 06.12.2004
                  • 242
                  • Beograd

                  #9
                  Dakle, zbog te rupe se prazni kanal od pumpe do filtera. U filteru je nepovratni ventil koji sprečava da ulje iz njega iscuri.
                  Ako su svi ležajevi u motoru pohabani, logično je da se i glavna magistrala isprazni ako motor malo duže stoji. Kada se ponovo upali, pumpi treba neko vreme da povuče ulje i napuni magistralu dok se ne pojavi pritisak.

                  Kada svi ležajevi budu u dozvoljenim tolerancijama, ne verujem da će se ovaj problem sa suvim startom pojavljivati. Tada se verovatno kanali za ulje neće prazniti jer će zazori u ležajevima biti manji.
                  Prema fabričkom podatku, pritisak ulja pri 3000 o/min i oko 100°C treba da bude između 3 i 4 atmosfere. Ako je ovaj pritisak manji, to obično ukazuje na povećane zazore ležajeva motora, ili na istrošenu pumpu (ili i jedno i drugo).
                  Vazelin u pumpi ima smisla samo prilikom prvog paljenja - ulje će ga rastvoriti i on će nestati verovatno posle nekoliko minuta rada. Što se zapušavanja rupice tiče, to mi već liči na eksperimentisanje. (Da ne treba, ne verujem da bi je bušili. Ipak je to jedna operacija više koja poskupljuje proizvodnju.)
                  Koliko je motor prešao?

                  Comment

                  • bjov
                    CBC Član
                    • 23.09.2007
                    • 52
                    • Bgd

                    #10
                    oko 140k sa jednom generalnom... ali je dosta toga "preziveo", posebno sto su pri toj generalnoj menjani klipovi nakon generalne (prvo je majstor menjao samo karike i hilznovao), tako da sumnjam da nisu stavljeni tada novi leteci.. tako da moze da se desi da je na letecim ulje curelo..

                    Sve sto si napisao ima smisla.. Ajde za sada necu da zapusavam, pa da vidimo posle generalne.. Ako bude postojao isti problem, skinucu karter i pumpu i zapusiti rupicu.

                    Hvala na pomoci!

                    Comment

                    • KdF
                      CBC Senator
                      • 06.12.2004
                      • 242
                      • Beograd

                      #11
                      Ja mislim da to zavisi i od ulja. Izgleda da viskoznost ulja nije ista kod svih proizvođača, iako su ulja nazivno iste gradacije. To ne bi trebalo da bude tako, ali...

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #12
                        Re: "Rupica" na pumpi za ulje (!?)

                        tema je sa velikom prasinom ... ali me interesuje kako si i da li,resio problem sa hladnim startom i pristiskom ulja.
                        da li je generalna to resila ??
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • bjov
                          CBC Član
                          • 23.09.2007
                          • 52
                          • Bgd

                          #13
                          Re: "Rupica" na pumpi za ulje (!?)

                          Nazalost motor jos uvek stoji u garazi - ceka remont (koji je pod velikim znakom pitanja - mozda ode na dobos ceo auto)...

                          Comment

                          • roske
                            CBC Senator
                            • 08.03.2007
                            • 272
                            • Lazarevac
                            • Alfa Romeo 145 boxer

                            #14
                            Re: "Rupica" na pumpi za ulje (!?)

                            Tesko da je tu problem u pumpi za ulje
                            Dobra generalna bi trajno resila problem na tim motoricima od 45ice veliki problem prave caure odnosno lezista bregaste,
                            koje ne treba zapostaviti prilikom sredjuvanja motora

                            Comment

                            • Vidan KV
                              CBC Senator XXL
                              • 24.10.2007
                              • 432
                              • Kraljevo
                              • vozim onaj koji trenutno ima više goriva

                              #15
                              Re: "Rupica" na pumpi za ulje (!?)

                              ...u 90% slučajeva problem je u srednjoj čauri(ležaju) bregaste osovine......inače postao je ogroman problem pronaći i kupiti te čaure a da su kvalitetne.......pozzzz!

                              Comment

                              Working...
                              X