Jos davno sam se zalio na problem "hladnog" starta na y45 (cinjenicu da mu je "ujutru" trebalo oko 3-4 sekunde da nabije pritisak ulja, sto se culo i po zvuku lezajeva radilice i sl) koji nikada nisam uspeo da resim. Od tada sam promenio 3 pumpe za ulje, 10 brandova filtera za ulje (sa ventilom), pravio pumpu od vise drugih zarad postizanja sto boljih tolerancija... Ni jedan majstor nije umeo nista pametno da mi kaze..
Motor je tokom godina vozen, i sada sam se spremio da ga remontujem. Elem, kupih 2 polovne fiatove (903) pumpe za ulje (rekoh, mozda oni umeju bolje od DMB-a), detaljno sam ih rasturio, ocistio do "novog" stanja, premerio (uglavnom su u tolerancijama), detaljno i pazljivo sklopio, i resih da ih uporedim, da vidim koja brze "curi" Montirao sam ih u odgovarajuci vertikalan polozaj, i nasuo novo polusinteticko ulje 10-40 (kao nesto najredje sto sam imao pri ruci a relevantno je).... Prvo sam probao da spricem uspem ulje uz osovinicu pogonskog zupcanika.. Za 20tak minuta nista se nije spustilo.. Onda sam poceo da sipam u glavni uljni kanal (iznad zupcanika ocigledno), i tu me je cekalo iznenadjenje. Obe pumpe imaju uzasno tanku rupicu na vrhu gornje polovine pumpe (oko 0.5mm u precniku) iz koje curi ulje?! Ocigledno je da je ona tu fabricki, i ocigledno je ona uzrok svih mojih problema, ali ZABOGA koji je idiot od konstruktora istu tu stavio i zasto?! (mozda neko "odzracivanje" ili tako nesto?)
Da pojasnim - rupica se nalazi u delu "visokog" pritiska, na gornjoj polovini pumpe, na mestu gde sigurno nista ne podmazuje kao prskalica (prosto sama flansna bi blokirala svako podmazivanje). Ni jedan manual koji sam ikada citao nije pominjao tu rupicu, niti proveravanje da li je ista otpusena i sl.. Toliko je neupadljiva i zavucena, da sam u pocetku bio ubedjen da ulje izlazi pored kruto nabijene celicne osovine pomocnog zupcanika, i tek sam je detaljnim gledanjem video.
Slika uskoro...
Sta mislite o zapusavanju iste????
Evo i slike:
Ako nekoga interesuju i ostale slike (velika rezolucija);
Motor je tokom godina vozen, i sada sam se spremio da ga remontujem. Elem, kupih 2 polovne fiatove (903) pumpe za ulje (rekoh, mozda oni umeju bolje od DMB-a), detaljno sam ih rasturio, ocistio do "novog" stanja, premerio (uglavnom su u tolerancijama), detaljno i pazljivo sklopio, i resih da ih uporedim, da vidim koja brze "curi" Montirao sam ih u odgovarajuci vertikalan polozaj, i nasuo novo polusinteticko ulje 10-40 (kao nesto najredje sto sam imao pri ruci a relevantno je).... Prvo sam probao da spricem uspem ulje uz osovinicu pogonskog zupcanika.. Za 20tak minuta nista se nije spustilo.. Onda sam poceo da sipam u glavni uljni kanal (iznad zupcanika ocigledno), i tu me je cekalo iznenadjenje. Obe pumpe imaju uzasno tanku rupicu na vrhu gornje polovine pumpe (oko 0.5mm u precniku) iz koje curi ulje?! Ocigledno je da je ona tu fabricki, i ocigledno je ona uzrok svih mojih problema, ali ZABOGA koji je idiot od konstruktora istu tu stavio i zasto?! (mozda neko "odzracivanje" ili tako nesto?)
Da pojasnim - rupica se nalazi u delu "visokog" pritiska, na gornjoj polovini pumpe, na mestu gde sigurno nista ne podmazuje kao prskalica (prosto sama flansna bi blokirala svako podmazivanje). Ni jedan manual koji sam ikada citao nije pominjao tu rupicu, niti proveravanje da li je ista otpusena i sl.. Toliko je neupadljiva i zavucena, da sam u pocetku bio ubedjen da ulje izlazi pored kruto nabijene celicne osovine pomocnog zupcanika, i tek sam je detaljnim gledanjem video.
Slika uskoro...
Sta mislite o zapusavanju iste????
Evo i slike:
Ako nekoga interesuju i ostale slike (velika rezolucija);
Comment