Promena ulja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nikolaj
    CBC Veteran
    • 20.05.2008
    • 120
    • Kragujevac

    #16
    Ok hvala na obavestenju nisam znao da je tako nesto moguce.U Svajcarskoj jos nisam video ulja gradacije 5w30 ili 5w40,a da na ambalazi nije pisalo puna sintetika.U svakom slucaju od sada cu jos vise da gledam sta pise na pakovanju jer nikad se ne zna.

    Comment

    • RANK
      CBC Senator XXL
      • 28.02.2007
      • 1635
      • Beograd
      • FIAT MAREA WEEKEND 1

      #17
      ok, ali niko ne kaze michelin winterA, vec tigar winterA, sto je potpuno analogna situacija.
      "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

      Comment

      • shader
        CBC Početnik
        • 28.09.2008
        • 3
        • Kumanovo

        #18
        Dobro drugovi posto smo dokazali da je dexelia totalova i da je polu sintetik mene interesuje nesto drugo.

        Znaci auto nije vise pod garancijom, znaci hocu da promenim ulje sam posto je to jako prosto i da sipam ulje koje ja izaberem.

        Moje pitanje je dali je neko to vec uradio na mazdi 6 2.0 turbodiesel (143HP) sa DPF i dali je imao nekakvih problema kao sto tvrdi prodavac.

        Pitam u ime slobode razmisljanja i odbijam da verujem klasicnom kapitalistu koji mi uvaljuje polusintetik za cenu od 70 eura.

        Hvala jos jednom.

        Comment

        • Antoaster
          CBC Senator XXL
          • 07.12.2007
          • 343
          • Beograd, Voždovac

          #19
          Ma ako postujes gradaciju i specifikaciju (za reno npr. je merodavna ACEA specifikacije) ulja nema sta da se brines, naravno ako uzmes stroziju nisi pogresio. Na primer ako proizvodjac kaze A3/B3 mozes da uzmes A3/B4 ali A5/B5. B je specifikacije ulja za dizel motore.
          A sto se tice reseta servisa to je druga stvar ali sigurno postoji servis osim ovlascenog gde mozes da radis odrzavanje za mazdu jeftinije.

          Comment

          • RANK
            CBC Senator XXL
            • 28.02.2007
            • 1635
            • Beograd
            • FIAT MAREA WEEKEND 1

            #20
            Originally posted by shader
            Dobro drugovi posto smo dokazali da je dexelia totalova i da je polu sintetik mene interesuje nesto drugo.
            ...
            mazdi 6 2.0 turbodiesel (143HP) sa DPF
            ...
            kapitalistu koji mi uvaljuje polusintetik za cenu od 70 eura.

            Hvala jos jednom.
            nije polusintetika, namenjena je dizelima sa filterom cestica, i cena je korektna.
            "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              Meni je problem dali ja treba celog zivota da idem kod ovlascenog dilera za promenu ulja ili to mogu da uradim sam
              prvo se snabdej informacijama kako se menja ulje na tom autu.
              recimo preko servisnog uputstva ili nekog Mazda foruma.

              ako jeste neophodna komunikacija sa racunarom, onda prakticno celog zivota moras i trebas da ides kod ovlascenog dilera.

              ili da sam kupis potrebnu opremu za menjanje ulja, istu onu koju poseduje diler ili kompatibilnu.

              za auto proizveden 2007. godine velika je verovatnoca da nije predvidjen za uradi sam varijantu odrzavanja vec iskljucivo diler.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • milosdr
                CBC Početnik
                • 19.06.2011
                • 3
                • Bijeljina. Rep.Srpska

                #22
                Re: Promena ulja

                jeste da je ovo bilo davno ,ali da napisem cisto ako neko bude u pretrazi nasao na ovaj post...

                MAZDA 6 gore navedena MORA da koristi ulje MAZDA DEXELIA 5W30 DPF i nijedno drugo ako zelite da vam DPF filter radi kako treba.
                Ako vam se on zacepi vidjecete investiciju.... zato ne zezajte se,sipajte samo to ulje koje propisuje proizvodjac.

                Zamjena zavisi od voznje,ko ima tu mazdu zna o cemu se radi...
                Na mjeracu imate oznaku L i H ,ulje se sipa izmedju te dvije oznake kada ga mjenjate a ako pogledate na mjeracu iznad te dvije oznake postoji oznaka X
                Koristenjem ulja gubi se viskozitet ulja i postepeno se nivo ulja penje do oznake X, kada dodje do te oznake ulje se mjenja...da dobro ste procitali nivo ulja se podize!!!
                To vam je otprilike izmedju 14000-18000 kilometara bar kod mene!
                Posjedujem tu mazdu i informacija je od pouzdanog covjeka koji je serviser u Mazda fabrici u Njemackoj.

                Za navedenu mazdu se moze samostalno uraditi servis,nema resetovanja servisnog intervala samo zamjeni i vozi...
                Ako se ko ne moze snaci za ulje neka se javi....

                Kolege sa doticnom Mazdom srecno...

                Comment

                • sony007
                  CBC Član
                  • 12.09.2009
                  • 28
                  • Beograd

                  #23
                  Re: Promena ulja

                  Sva ulja iste gradacije a koja su namenjena za motore sa DPF filterom mogu se sipati, Mobil1 5W30 ESP na primer, to je ulje namenjeno za motore sa DPF filterom a koje Mercedes koristi za svoja vozila.

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    #24
                    Re: Promena ulja

                    @sony007
                    Veoma blizu!!
                    Dopustićete da Vas dopunim.
                    Iako normal SAPS neće baš trenutno (ili u jednoj zameni) uništiti DPF, ipak mu skraćuju vek 2-3 puta.
                    Praktično bilo koje ulje sa "ekološkim" standardima (ACEA C#) može da se upotrebi uz minimalno lošiji uticaj.
                    Ipak, ACEA C3 su više Mid-SAPS ulja te nisu jako preporučljiva.
                    Da bi neko ulje 100% menjalo DEXELIA DPF 5W30 treba da ima ACEA C1 specifikaciju i/ili JASO DL-1.
                    U slučaju Mobil 1 ESP se u pravu te iako je ACEA C2/C3 ima i JASO DL 1-08 (zadnju verziju ovog standarda) tako da sigurno problema nema. Postoji veliki broj ACEA C1 ulja koja su sva pogodna (i praktično Mazda specifična) za Mazda motore sa DPF-om.
                    Dexlia (Total*) je samo "ravnopravnije" među ravnopravnima
                    U većini Mazda servisa će vam sipati to, ako možete da ga nađete i cena vam odgovara, zašto da ne. Ipak svakako nije i jedino koje može da se koristi (daleko bilo).

                    * Total ili Elf, svejedno.

                    P.S.
                    5W-30 se podrazumeva.
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • sony007
                      CBC Član
                      • 12.09.2009
                      • 28
                      • Beograd

                      #25
                      Re: Promena ulja

                      Naravno da jedna zamena uljem koje nije DPF neće odnah pokvariti sistem ali će doprineti napunjenosti DPFa, inače ta ulja se zovu LOW SPASH tj ulja sa smanjenim ostatkom pepela prilikom sagorevanja.

                      Comment

                      • milosdr
                        CBC Početnik
                        • 19.06.2011
                        • 3
                        • Bijeljina. Rep.Srpska

                        #26
                        Re: Promena ulja

                        da se dopunim i ja opet na ovo sve...

                        taj momak koji mi je to rekao ima takodje tu Mazdu 180000KM je presla sa originalnim DPF-om i ide jos... sipa samo dexeliu i doduse ide na njemacku naftu
                        tako da moj izbor i dalje ostaje DEXELIA 5W30 DPF,jer ako je japanac tako rekao sto da se mi pravimo pametni!!!
                        sve najbolje...

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          #27
                          Re: Promena ulja

                          Naravno, fabrika je fabrika.
                          No ako se neko u ovoj priči pravi pametan onda je to baš MAZDA.
                          Ako nije dovoljan ACEA C1 standard za njihove DPF motore onda nemam reči. Pa i Dexelia se drži njega, nije to mazivo sa druge planete (pa još samo kriptonit fali).
                          Sva su ACEA C1 ulja dovoljno loša za motore koji traže druge standarde da im bolja preporuka za Mazdu i ne treba.
                          (sad bi trebao da dođe smajlil Draguljče ili Dragoljubče).

                          Da nema Honde bili bi ubedljivo prvi (u disciplini naše ulje je jedinstveno u kosmosu) dok bi na postolje još mogao samo GM (ostali su amateri).
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • milosdr
                            CBC Početnik
                            • 19.06.2011
                            • 3
                            • Bijeljina. Rep.Srpska

                            #28
                            Re: Promena ulja

                            mozda ljudi time prosipaju neku filozofiju samo njima znanu,mislim ljudi iz mazde...ali da nesta rade sa motorima to stoji...komsija ima mazdu 626 86 godiste
                            620000 joj na satu,motor i dalje ne trosi ulje ali je sva trula ali to je neka druga prica sto je trula...
                            vjerovatno je tada radjen motor malo kvalitetnije nego danas(kao i sve danasnje) ali neka u pola predju danasnji opet dosta...
                            Napominjem 626 je dizel

                            Comment

                            • JNC
                              CBC Senator XXL
                              • 19.12.2006
                              • 1332
                              • Beograd

                              #29
                              Re: Promena ulja

                              Jeste da sam Mazda fan i tako to i sipam Dexeliu posto mogu da je nabavim prilicno povoljno, ali u Mazda ovlascenim servisima ne sipaju samo Dexeliu sipa se i Mobil i Shell, a na stranu sto znam dosta ljudi koji u tu isti 6icu ne sipaju dexeliu i nemaju problema, tako da ne treba tvrditi nesto kategoricki i ne pravi Mazda ta ulja kao sto rece expendable, nego Total(Elf) a pored Mazde valjaju ih ko zna jos kome.

                              Comment

                              • expendable
                                CBC Senator XXL
                                • 04.11.2009
                                • 3662
                                • Bor

                                #30
                                Re: Promena ulja

                                I benzinci su dugo trajali.
                                Mada je činjenica da je Mazda 626 dizel trajala natposečno dugo. Znam dva slučaja (u mojoj okolini) ovih automobila sa preko 500k km (mislim da je jedan 680k km i to pre godinu dana, još se vozio, i kao što ste opisali, školjka se raspadala; možda nije bio ni motor u jako dobrom stanju ali nije bio baš "pred generalku"). U oba automobila je sipana Dexeli-a ali ne isključivo.

                                Ne mislim da Mazda ima lošu nameru (sasvim je sigurno da su Mazda ulja jedan od (naj)boljih izbora) a to je neki "japanski fazon" koji je možda njima logičan pa se ograđujem da je moje mišljenje ono što sam rekao.
                                Lično smatram da je mnogo bolje ono što radi Mercedes. Postavite jasna pravila (specifikacije ulja), vršite kontrolu i izdajete sertifikate za ulja koja ih ispunjuju te to lepo "okačite" na vaš sajt.
                                Finansijki može da bude i bolje! A ostavlja i mnogo bolji utisak. Ništa drugo nije u pitanju.

                                Imaju oni još jednu (i pravu) "žutu minutu" a to su ulja za Vankel motore. No tu je teško bilo šta im prigovoriti (makar i ne bili u pravu) jer su jedini koji takve (izuzetne) motore prave.

                                P.S.
                                JNC -
                                Vrlo je verovatno da se Dexelia prodaje i pod drugim imenom (makar Total i/ili Elf).
                                Ili bolje reći da se neko od Total/Elf ulja prodaje kao Dexelia
                                Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                                Comment

                                Working...
                                X