Pozdrav svim clanovima i moderatorima ovog divnog foruma.
Naime, imam sledeci problem. Letos sam prilikom jedne voznje u visokim obrtajima pregrejao motor pa se javila potrosnja vode, otprilike 1 litar vode na 300 km. Zaboravih da napomenem, radi se o BMW E30 M10B18.
Razlog ovog kvara je naravno moja nemarnost na prvom mestu, a odnosi se na neispravan tzv. "visko" ventilator. Od tada se potrosnja vode polako povecavala, ali za utehu, motor nije trosio ulje niti je mesao ulje i vodu.
Posto je doslo do momenta kada se potrsonja vode popela na celih 2L na predjenih ~100km, a posle saveta sa lokalnim auto mehanicarima, odlucih da otvorim motor i odnesem glavu motora na ravnjanje, i sve sto ide uz to.
U radionici za masinsku obradu motora su me "obradovali". Pomenuta glava motora je zadobila "teske povrede", naprsline su se javile na vodenom prostoru drugog cilindra, pored izduvnog ventila, i na samom obodu "sitsa" tog ventila. Words of wisdom glavnog majstora radionice za masinsku obradu motora bile su: "Sine, ne brini, to se vari na argonsko varenje. Moz' da se desi da posle ne gori vise vodu!" Obradovan ovom izjavom, odoh na to "varenje" (mada je mozda bilo bolje da sam otis'o na neku... khm drugu vrstu varenja, iako ne upraznjavam). "Argonci" (nisu oni iz Star Treka, nego majstori varioci) zavarise to, onako ljudski, kako oni rekose, pa se ja lepo vratim na "ravnanje" (nije Haineken ravnanje, na zalost). Izravnase i obradise oni opet sve to, i cak neki taj "sits" ventila novi mi instalirali na glavu, i ja se onda uputim kod auto mehanicara da ono sve ako moze vrati zajedno sa svim novim dihtunzima koji su bili potrebni.
Eh... majstor je danas sve sklopio, nastelovao ventile i svasta nesto jos i... kad ja da kresnem, a ono upali iz prve!! Ih radosti! Radi masina ko nova, nema da radi na tri klipa (zbog one vode koja je ulazila u cilindar, radio je taj drugi klip "samo po malo"), ler extra, i kaze on: "nek radi malo u leru da popijemo mi nesto, i da vidimo kako se ponasa." I dok smo pili Niksicko, auto pocinje opet polako da povecava beli dim na izduvu, i tako sve vise i vise (kako se greje valjda) i na kraju izlazi dim toliki, ista kolicina kao pre, a mozda i veca, kao da na drva radi daleko bilo!
Da skratim, majstor rece da glava verovatno ima jos neku naprslinu, ili je mozda prsla jos vise kad je stezana, a mozda je i moja baba kriva ali pssst... nemojte nikom da kazete!
Salu na stranu, auto ne mesa ulje i vodu, nema potrosnju ulja.
Sta raditi, da li neko ima M10B18 glavu motora (krajnja opcija, zbog finansija), i da li mozda postoji nesto so moze da se sipa u medjuvremenu da te naprsline popuni? "Block sealer" u Srbiji? Zaptivac bloka motora u Srbiji?
Na Internetu sam uspeo da nadjem neki K&W block sealer, i gomilu hvale za njega, a kao kazu da ta tekucina omogucava puknutom head block-u da se njegove naprsline napune nekom vrstom stakla, i tako se "tera" dok se ne nadje druga glava motora. Kao "to" radi dobro, i moze da se predje dosta (30,000km cak).
Hvala na citanju ovog smornog posta, ali verujte da kad prodjem kroz ulicu, misle da je prosla lokomotiva Cira
Pozdrav svima,
BrusLi
Naime, imam sledeci problem. Letos sam prilikom jedne voznje u visokim obrtajima pregrejao motor pa se javila potrosnja vode, otprilike 1 litar vode na 300 km. Zaboravih da napomenem, radi se o BMW E30 M10B18.
Razlog ovog kvara je naravno moja nemarnost na prvom mestu, a odnosi se na neispravan tzv. "visko" ventilator. Od tada se potrosnja vode polako povecavala, ali za utehu, motor nije trosio ulje niti je mesao ulje i vodu.
Posto je doslo do momenta kada se potrsonja vode popela na celih 2L na predjenih ~100km, a posle saveta sa lokalnim auto mehanicarima, odlucih da otvorim motor i odnesem glavu motora na ravnjanje, i sve sto ide uz to.
U radionici za masinsku obradu motora su me "obradovali". Pomenuta glava motora je zadobila "teske povrede", naprsline su se javile na vodenom prostoru drugog cilindra, pored izduvnog ventila, i na samom obodu "sitsa" tog ventila. Words of wisdom glavnog majstora radionice za masinsku obradu motora bile su: "Sine, ne brini, to se vari na argonsko varenje. Moz' da se desi da posle ne gori vise vodu!" Obradovan ovom izjavom, odoh na to "varenje" (mada je mozda bilo bolje da sam otis'o na neku... khm drugu vrstu varenja, iako ne upraznjavam). "Argonci" (nisu oni iz Star Treka, nego majstori varioci) zavarise to, onako ljudski, kako oni rekose, pa se ja lepo vratim na "ravnanje" (nije Haineken ravnanje, na zalost). Izravnase i obradise oni opet sve to, i cak neki taj "sits" ventila novi mi instalirali na glavu, i ja se onda uputim kod auto mehanicara da ono sve ako moze vrati zajedno sa svim novim dihtunzima koji su bili potrebni.
Eh... majstor je danas sve sklopio, nastelovao ventile i svasta nesto jos i... kad ja da kresnem, a ono upali iz prve!! Ih radosti! Radi masina ko nova, nema da radi na tri klipa (zbog one vode koja je ulazila u cilindar, radio je taj drugi klip "samo po malo"), ler extra, i kaze on: "nek radi malo u leru da popijemo mi nesto, i da vidimo kako se ponasa." I dok smo pili Niksicko, auto pocinje opet polako da povecava beli dim na izduvu, i tako sve vise i vise (kako se greje valjda) i na kraju izlazi dim toliki, ista kolicina kao pre, a mozda i veca, kao da na drva radi daleko bilo!
Da skratim, majstor rece da glava verovatno ima jos neku naprslinu, ili je mozda prsla jos vise kad je stezana, a mozda je i moja baba kriva ali pssst... nemojte nikom da kazete!
Salu na stranu, auto ne mesa ulje i vodu, nema potrosnju ulja.
Sta raditi, da li neko ima M10B18 glavu motora (krajnja opcija, zbog finansija), i da li mozda postoji nesto so moze da se sipa u medjuvremenu da te naprsline popuni? "Block sealer" u Srbiji? Zaptivac bloka motora u Srbiji?
Na Internetu sam uspeo da nadjem neki K&W block sealer, i gomilu hvale za njega, a kao kazu da ta tekucina omogucava puknutom head block-u da se njegove naprsline napune nekom vrstom stakla, i tako se "tera" dok se ne nadje druga glava motora. Kao "to" radi dobro, i moze da se predje dosta (30,000km cak).
Hvala na citanju ovog smornog posta, ali verujte da kad prodjem kroz ulicu, misle da je prosla lokomotiva Cira

Pozdrav svima,
BrusLi
Comment