Mesanje ulja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gtiboy
    CBC Veteran
    • 15.12.2006
    • 110
    • Doboj

    Mesanje ulja

    Mala pomoc, danas sam svojom nepaznjom dosuo u motor 1.5-2.0dl ulja koje nije iste specifikacije kao ono u motoru. U motor su u servisu nasuli Castrol SLX 5w-40, a ja sam ne gledajuci dolio Castrol GTX3 15w-40....
    Znam trebao sam otvoriti servisnu knjigu ali eto... kad se hoce.
    Pokusao sam searchom, ali bez uspjeha....
    Seat Leon 1.4-16v je u pitanju, sta raditi sad...mijenjati svo ulje ili je slobodno nastaviti sa voznjom. Ulje je mijenjano na servisu prije 4k km tako da bih imao jos 10k km za voziti...
    Svaka pomoc je dobro dosla.
  • remus
    CBC Senator XXL
    • 25.12.2004
    • 695
    • Zrenjanin

    #2
    Sintetika i mineralno se nesmeju mesati,tako da mislim da ces morati da menjas svo ulje. Jedino ne znam koliko utice 2dc
    VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

    Comment

    • subicd
      CBC Senator XXL
      • 20.06.2008
      • 463
      • Novi Sad

      #3
      Ja koliko sam cuo da moze da se stvore mehurici u lezajevima i da zariba motor.
      Moj savet ispusti ulje i sipaj drugo i ne vozi tako auto.

      Comment

      • Antoaster
        CBC Senator XXL
        • 07.12.2007
        • 343
        • Beograd, Voždovac

        #4
        Ma bre vozi nista ne moze da bude, jedino si malo pokvario kvalitet ulja koje je prethodno bilo, ono je sintetika a ovo drugo je mineralno i namenjeno je kracem servisnom intervalu. A to da ce peni, mehurici i ostale gluposti nema veze sa zivotom, pa kod mene bi sva kola u firmi vec davno poriknjavala kad bi to tako bilo.
        A drugo kako se prave polusinteticka ulja, sta se mesa tu?

        Comment

        • SIZE
          CBC Početnik
          • 12.11.2008
          • 8
          • Novi Sad

          #5
          2 dl nece napraviti problem tvom motoru ali mesanje u malo vecim kolicinama motornih ulja koja su proizvedena na razlicitim bazama sintetickoj i mineralnoj mogu da prouzrokuju ostecenja (provereno).

          Comment

          • remus
            CBC Senator XXL
            • 25.12.2004
            • 695
            • Zrenjanin

            #6
            Originally posted by Antoaster
            Ma bre vozi nista ne moze da bude, jedino si malo pokvario kvalitet ulja koje je prethodno bilo, ono je sintetika a ovo drugo je mineralno i namenjeno je kracem servisnom intervalu. A to da ce peni, mehurici i ostale gluposti nema veze sa zivotom, pa kod mene bi sva kola u firmi vec davno poriknjavala kad bi to tako bilo.
            A drugo kako se prave polusinteticka ulja, sta se mesa tu?
            Sigurno se nemesa tako kako je i on uradio,inace proguglaj malo kako kazu neki,sve se moze naci. Inace ja znam jednog coveka koji kupio auto sa polusintetikom i nije znao sta je u njemu i kad je sipao mineralno (ne znam koliko,ali je dolio jer je falilo) prolupao mu je motor. Tako malopripazi kakve savete dajes.
            VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Ako si vec dolivao verovatno da je postojece ulje vec dosta preslo pa uskoro sledi redovna zamena svejedno.
              Nista se nece desiti ni da si sipao vecu kolicinu. To nije ni kritican motor niti kritican nacin eksploatacije.
              Ako ti je bocica od jednog litra mozes ponovo posle zamene ako potrosi 5w40 kao i sada doliti kao sto si i dolio sve dok ne potrosis to ulje ili jos bolje sipaj u neki stari motor i prebrini sa njim.
              Neces valjda da ga bacis? Ipak je to Castrol pa makar i mineralno (na cenu mislim).
              Da se ne shvati pogresno ali nije normalno da se mesaju ulja ni po kvalitetu ni po gradaciji sto ne znaci da ne sme u obicnim motorima.
              Jedina stvarno opasna stvar je da se ne stvori koks od nekog loseg ulja u motoru koji je po prirodi jako vruc a i vozi se zestoko.
              U tom slucaju nema kompromisa nego ide Mobil1 obavezno ili u toj klasi i menja se cak na samo 5000km ko nece da misli o mogucim posledicama.
              To su jednostavno ekstra kriticne aplikacije i nema nikakve veze sa normalnim zivotom.
              Za obicne motore je malo toga toliko bitno osim da se ne koriste stvarno losa ulja od neproverenih proizvodjaca ili neki falsifikat.
              Imaj u vidu ipak da je Castrol GTX3 15w-40 mineralno i "najgore" Castrol-ovo ulje a Castrol SLX 5w-40 jedno od najboljih.
              Sto se tice penjenja ulja sva ulja sadrze aditive protiv toga a narocito krstene marke. Taj motor nije nikakva zujalica koja se vrti stalno na 6000+ rpm pa je to tako kritican faktor. Da je recimo to motocikl onda bi prica bila drugacija u svakom smislu.
              Ne izmisljajte ono cega nema.
              Nije covek popio metanol umesto rakije ne daj boze pa da je opasno. Salim se.

              Comment

              • Gtiboy
                CBC Veteran
                • 15.12.2006
                • 110
                • Doboj

                #8
                Hvala na vasem misljenju...
                Dolio sam nekih max 1.5dl tog GTX3 ulja (dok nisam nasao flasu sa SLX), ulje bi trebalo u motoru da ostane jos nekih 10.000km po servisnoj knjizi.
                Auto se inace vozi nekim normalnim rezimom (do 4000 rpm max), a nakon predjenih 5000 km je potrosio ca 3dl ulja sto je cijenim normalno za taj motor, ipak je presao 80000 vec.
                E sad ono sto mene brine je sto taj motor uzima stvarno malo ulja pri zamjeni oko 3l ako sam dobro zapamtio, da je bar 5l u karteru pa ne bih brinuo...

                Comment

                • vujke
                  Admin
                  • 29.09.2004
                  • 1673
                  • Mladenovac
                  • Daewoo Lanos 1.5SX

                  #9
                  Ne brini za to sto si dolio vec ako su ti voznje kombinovanog tipa a ne samo otvoren put skrati taj servisni interval na pola, mnogi su se opekli koji su postovali long life interval a vozili vecinom u gradu. U kratkim voznjama sa mnogo hladnih startova ulje mnogo brze strada, a postovanjem kilometraze kod takve eksploatacije dodatno se stvara koks u motoru.
                  while(!asleep()) {sheep++;}

                  Comment

                  • Gtiboy
                    CBC Veteran
                    • 15.12.2006
                    • 110
                    • Doboj

                    #10
                    Originally posted by vujke
                    Ne brini za to sto si dolio vec ako su ti voznje kombinovanog tipa a ne samo otvoren put skrati taj servisni interval na pola, mnogi su se opekli koji su postovali long life interval a vozili vecinom u gradu. U kratkim voznjama sa mnogo hladnih startova ulje mnogo brze strada, a postovanjem kilometraze kod takve eksploatacije dodatno se stvara koks u motoru.
                    OK Thnx, ovakav odgovor sam cekao
                    Ici cu na zamjenu sa nekih 8-10k km i nadam se da nece biti problema dotad. A upravo se i vozi stalno na nekim relacijama do 20-30km, malo rjedje ide preko 100km u komadu.

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #11
                      Vise stete pravis sa long life rezimom promene ulja, nego mesanjem ulja u tom motoru. U prethodnoj firmi se sipalo ulje koje se stigne, mesana sintetika i polusintetika i nista. Presao auto tako 40km km sto ja znam.
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • Antoaster
                        CBC Senator XXL
                        • 07.12.2007
                        • 343
                        • Beograd, Voždovac

                        #12
                        U velikim firmama se napravi tender, kupi se kolicina jednog ulja npr. 15W40, posto je ono najjeftinije ono prodje na tenderu, pravnici koji to rade gledaju da se drze zakona a mehanici slabo znaju. I onda ti to ulje dolivas i u Mazde i u Lade i Skode i gde stignes. Naravno dobiju vozila svoje ulje 0-5w30-40 na redovnom servisu ali medjuvremenu se sipa ovo sto sam naveo.
                        Mislim treba voditi racuna o gradaciji i specifikaciji ali kao sto kaze Dranix treba skratiti inerval i voditi racuna o rezimu ekploatacije ali nije ovo motocikl Yamaha da se vrti 15 hiljada.
                        Drugo danas se uglavnom sva ulja prave od istih osnova tako da je tesko da moze da dodje do neke nezeljene hemijske reakcije, osim ako bas ne kupis neko divca.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          vozi opusteno dalje, eventualno skrati interval zamene kako je vec savetovano.

                          sve dok sipas bilo kakvo motorno ulje, sva se mogu bez ogranicenja mesati koliko god i kako god pozelis i nece se stvarati nikakvi mehurici niti bilo kakav problem usled mesanja.

                          ali, uvek kada pomesas ulje viseg kvaliteta sa uljem nizeg kvaliteta (nize norme) ta mesavina poprima shodno odnosu u smesu sve nizi kvalitet.

                          osim tog 15w40 kao oznake proveri (ako je jos tu ambalaza) koji je kvalitativni nivo.

                          ja ne bih menjao ulje niti bilo sta radio, 0.2 litra je prakticno nista.

                          inace sto se tice kolicine koja je kako kazes 3litra veorvatno taj motor nije termicki (pre)opterecen pa su konstruktori proracunali da nema potrebe za vecom zapreminom.

                          cisto da te umirim, moj motor sa 2300 kubika i + jos turbinom ukupno sadrzi 3.75 litara ulja i kao takav glatko izdrzava podmazivanje tokom 1/2 miliona km.
                          termicki nije opterecen motor pa je tako kosntrukciono postavljeno a praksa je potvrdila.

                          na tvom motoru samo proveri skidanjem cepa za dolivanje da li se pojavljuje zutobeli talog na celu sa unutrasnje strane, usled pothladjenosti motora u kombinaciji sa tim tipom / modelom ulja.

                          taj kondenz je poudan simptom da ti treba kvalitetnije zimsko ulje i/ili promena nacina upotrebe vozila.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Gtiboy
                            CBC Veteran
                            • 15.12.2006
                            • 110
                            • Doboj

                            #14
                            206: NE CITIRAJ POST IZNAD!


                            Pogledacu to na cepu, mada ispod cepa odmah ima nekakav lim zastitni ili sta vec... ali ako se pojavi bilo sta na cepu ide mijenjanje. Juce pri dosipanju cep odozdo je bio potpuno cist bez icega na sebi.
                            Taj GTX3 ima oznake (sad je malo napamet) A3/C3 mislim, znam sigurno da nema oznake vw505.01 ni 505.04 kao sto je na SLX ulju oznaka nazad.
                            Ovo promena nacina upotrebe si mislio ....? Voziti na malo duze relacije ili kako ?
                            Hvala u svakom slucaju na odgovorima


                            Poruku izmenio: 206

                            Comment

                            • Chila
                              CBC Senator XXL
                              • 18.07.2008
                              • 401
                              • Kos. Mitrovica

                              #15
                              U principu ne treba mesati mineralno i sinteticko ulje iz razloga koji su opisani u prethodnim postovima,ali takodje,2 dl nije puno u odnosu na ukupnu kolicinu ulja i ne bi trebalo da napravi bilo sta lose!
                              Samo vas gledam ...

                              Comment

                              Working...
                              X