Mesanje ulja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #16
    Da. Zimi je ubitacno voziti kratke relacije i stvara se kondenz od vlage.
    Neka ulja to bolje podnose od drugih.

    Nazalost niko od nas ne moze da izmislja relacije nego se vozi po potrebi.

    Sto se tice intervala zamene ulja cak i neko srednje ulje po kvalitetu moze da se vozi i 20k pa i duze ako su to jako duge relacije bez forsiranja motora. Voziti po gradu i kratko je katastrofa i za ulje i za motor u svakom pogledu ali sta da se radi.

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #17
      Ako ce ti biti lakse ja vozim mehurice u lezajevima posto mesam sve moguce proizvodace i gradacije ulja i nemm nikakvih problema.
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • mishio
        CBC Senator XXL
        • 29.05.2007
        • 1204

        #18
        a mene zanima sledece. Da li je problem ako se dolije nekih 100ml i manje iste gradacije samo druge firme, konkretno greskom umesto elf, selenia gold ?

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #19
          Od brenda ili proizvodjača je daleko bitnija gradacija ulja. Odnosno, ulja iste gradacije se mogu mešati iako su od različitih proizvodjača, sve dok su proverenog kvaliteta. Tu nema problema. Sa druge strane, mešanje ulja različitih gradacija nije nikako za preporuku, naročito ne mešanje mineralnog i sintetičkog ulja. U ovom konkretnom slučaju se radi o minimalnoj količini što i nije strašno. Medjutim, mešanje kao konstantna praksa, i to većih količina mineralnog i sintetičkog ulja nikako nije za preporuku, naročito za odredjene motore i konkretne modele motora odredjenih proizvodjača koji su imali registrovanih i dokazanih problema sa upotrebom nepropisanih tipova motornih ulja.
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • subicd
            CBC Senator XXL
            • 20.06.2008
            • 463
            • Novi Sad

            #20
            Posle svih postova ne vidim svrhu postojanja razlicitih vrsta ulja, razlicitih specifikacija i razlicitih gradacija.

            Ja to ne prihvatam i smatram da nema potrebe za mesanjem sintetike i mineralnog-mislim da mogu naneti stetu motoru na duze staze, sintetika i polusintetika jos i moze.
            Ako danas nema sirokog i dubokog asortimana, i na svakoj malo bolje opremljenoj pumpi vise vrsta ulja,ne znam kad je bilo.

            Comment

            • mishio
              CBC Senator XXL
              • 29.05.2007
              • 1204

              #21
              nasao sam na netu zanimljiv post, pa kome treba evo

              Code:
              15) If you need to top up your engine oil, how important is it to use exactly the same brand and type?
              
              Not very important at all. Unfortunately, due to ‘a*** covering’ reasons we cannot print this advice on the can! Although officially all manufacturers advise against mixing different makes and grades, in fact there is very little chance of any harm being done, even if one is a mineral 20W/50 and the other is a 5W/30 synthetic. Obviously, avoid this if you can, but do not panic if there’s no other alternative. Just don’t mix 2 stroke and 4-stroke oil!

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #22
                I ja sam na netu pronašao zanimljiv post:

                Originally posted by Sheta_Junior
                Tata je samo naglo cimnuo volan ulevo svom silinom, jer je za kocenje bilo prekasno kad se u mraku odjednom pojavi plekani zid ispred i zahvaljujuci hidraulici i savrsenom lezanju citroena niti je sleteo sa puta niti se prevrnuo


                Svašta se danas može pročitati na netu. Pitanje je samo koliko u svemu tome ima istine. Što se mene tiče, neka svako pojedinačno veruje u šta hoće...
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • mishio
                  CBC Senator XXL
                  • 29.05.2007
                  • 1204

                  #23
                  hehe i to sto kazes. Eto ja sam danas prvi put sipao "pogresno" ulje, jer sam u kanti od elf-a sipao seleniu gold od pre, sva sreca pa su i elf taj i selenia 10w/40, i da je samo 100ml, tako da ne verujem da imam razlog za paniku, a i ovako ce servis da se radi uskoro.

                  Comment

                  • Gtiboy
                    CBC Veteran
                    • 15.12.2006
                    • 110
                    • Doboj

                    #24
                    Dan poslije i 40ak km predjenih nema nikakvih znakova na cepu ni pare ni bijelog taloga. Jos uvijek se cuje ni skripanje ispod haube .
                    Ali za svaki slucaj ulje ce se mijenjati na max 10k km predjenih.
                    A da se moze svasta procitati na netu istina, bas o ovome sam procitao zadnjih dan dva stotine razlicitih misljenja. Ubuduce cu prvo pogledati servisnu i karticu pa tek onda sipati ulje.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      Originally posted by mishio
                      a mene zanima sledece. Da li je problem ako se dolije nekih 100ml i manje iste gradacije samo druge firme, konkretno greskom umesto elf, selenia gold ?
                      nije.
                      sva motorna ulja se mogu mesati bez ogranicenja.
                      samo treba paziti da se u motor ne sipa menjacko ulje, ili ono za servo volan, antifriz i slicno.

                      firma ulja je nebitna, ionako su istog naftnog porekla.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        Posle svih postova ne vidim svrhu postojanja razlicitih vrsta ulja, razlicitih specifikacija i razlicitih gradacija
                        pa i nema nekog velikog broja razlicitih ulja. po vrsti ima mineralnog i sintetickog porekla.
                        dakle, tek 2 tipa motornog ulja.

                        psotojanje razlicitih gradacija je pre svega u funkciji razlicitih klimatskih uslova u kome se koristi vozilo a specifikaciju odredjuje proizvodjac vozila vec prema mehanickim, termickim i hemijskim opterecenjima koje stvara motor u odnosu na ulje.

                        kako god, razlike izmedju razlicitih ulja iste vrste i tipa primene su male da su prakticno neprimetne u redovnoj upotrebi auta.
                        tek na jako velikim kilometrazama moze jedan model ulja da se pokaze kao bolji od nekog drugog modela ulja za bas neki konkretan motor i neki bas konkretan nacin upotrebe vozila.

                        za prosecnu upotrebu, gotovo je potpuno svejedno koji brend ulja se sipa.

                        vrlo cesto, preporuka proizvodjaca vozila za neko odredjeno ulje je obicna trgovacko- marketinska sprega gde je novac osnovni faktor (provizicije) koji je odredio zasto je bas to ulje izabrano za preporuku.

                        primera ima toliko kroz godine da je teze naci slucaj gde je preporuka na bazi cisto tehnickih odnosno mazivih osobina ulja.

                        kako god, kada se odabera neki brend i model ulja najlakse je koristiti isto ulje i za dolivanje.

                        zasto mesati ako ne mora, a ako se zeli moze se mesati po volji.

                        naravno, UVEK ulja koja se koriste moraju da budu iste ili bolje specifikacije po ACEA od one norme koju zahteva proizvodjac motora.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Chila
                          CBC Senator XXL
                          • 18.07.2008
                          • 401
                          • Kos. Mitrovica

                          #27
                          Aman bre ljudi,cemu ovoliko pisanije,2 dcl na 4,5-4 litre,nema da se oseti!
                          Isto kao da u 4 litre Jelen piva sipate malog lava
                          Samo vas gledam ...

                          Comment

                          • Antoaster
                            CBC Senator XXL
                            • 07.12.2007
                            • 343
                            • Beograd, Voždovac

                            #28
                            Ili lavice i jelene preseces sa nekom tekilom .

                            Sustina cele price je u jednoj urbanoj legendi, da ce ukoliko se pomesaju sinteticko i mineralno ulje izazvati nepozeljnu hemijsku reakciju koja ce uzrokovati kvar motora. Pa polusinteticka ulja se prave dodavanjem 30% sintetike u mineralno i na taj nacin se povecava trajnost mineralnog.

                            Comment

                            Working...
                            X