Razvodnik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ghost26300
    CBC Član
    • 14.11.2008
    • 24
    • Vrsac

    Razvodnik

    Pozdrav svima, da li neko moze da mi kaze kako tacno funkcionise razvodnik za Opel Kadeta Suzu 1.3 benzinac '85 44kW? I da li moze u njemu samom nesto da crkne, i za sta tacno sluzi (moja predpostavka da je to neki cip) u njemu oznake "Hüco 13 8025".
    Hvala unapred.
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2


    na 59oj strani je.
    to je modul elektronskog paljenja ..ili kako se vetj tacno zove.znatje neko kad vidi.
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • Dexxter
      CBC Senator
      • 26.11.2007
      • 224
      • Svilajnac

      #3
      Naravno da moze da crkne. I nije cak ni mnogo skup. Zavisi od proizvodjaca.
      Work to ride - Ride to work

      Comment

      • Chila
        CBC Senator XXL
        • 18.07.2008
        • 401
        • Kos. Mitrovica

        #4
        Razvodnik paljenja ima dvostruku ulogu: prvo, vrši razvođenje struje na svećice u – potrebnom trenutku, a drugo, stvara impuls za paljenje ( za stvaranje varnice) , tako što će prekinuti snabdevanje strujom-primarnog namotaja bobine.
        Sistem za podešavanje trenutka paljenja i sistem za prekid napajanja bobine strujom funkcionalno ne pripadaju razvodniku paljenja, ali su spojeni u jedinstven spoj, jer je potrebna sinhronizacija pogona ovih sistema.
        Razvodnik paljenja (s1.28.4) sastoji se od kućice (2) u kojoj je uležištena osovina razvodnika (1). Za osovinu razvodnika pričvršćena su dva centrifugalna tega (10) koji sa povećanjem broja obrta otvaraju prekid- ače kontakta (pod dejstvom centriaugalne sile) za određeni ugao ranije u odnosu na osovinu razvodnika. Ovaj centrifugalni uređaj obezbeđuje motoru automatsko podešavanje pretpaljenja u zavisnosti od broja obrta motora.
        Breg prekidača (7) sa svoja četiri bregasta uzdignuća, otvara i zatvara prekidače kontakta (6). Tačka paljenja može da se podešava pomoću uređaja za ručno podešavanje (8) od nultog položaja do 50 (ugla radilice) na ranije paljenje (obrtanjem u smeru strelice +) i do 50 na kasnije paljenje (obrtanjem u smeru strelice -).


        Za nosač centrifugalnih tegova pričvršćen je zavrtanjskim spojem rotor razvodnika (12). Kapa razvodnika pokriva razvodnik sa gornje strane; pričvršćena je pomoću dve stege (11). Visokonaponska struja paljenja iz indukcionog kalema uvodi se kroz srednju priključnicu (15) u opružni ugljeni kontakt (16) i dovodi do rotora razvodnika (12). Odatle se razvodi na bočne priključnice (14) i preko visokonaponskih kablova do svećica.

        Na slici dole - Razvodmk paljenja: 1 - osovina razvodnika; 2 - kućIca razvodnlka: 3- kablovski prlključak indukclonog kalema; 4 - mažauća; 5 - prlključna stega: 6 - prekidač kontakta• 7 - breg prekidača; 8 - uređaj za fno podešavanje, 9- filc za podmazivanje, 10 - centrifugalni tegovi; 11- -stega; 12 –rotor razvodnika, 13 poklopac razvodnika• 14 - bočne priključnice; 15 – srednja priključnica , 16 - ugljenl kontakt; 17 - pričvrsni zavrtanj; 18 – kondenzator



        Elektroda, koje su raspoređene po obimu unutrašnjosti kape ima onoliko. koliko motor ima cilindara. Elektrode su spojene, preko kablova sa svećicama u odgovarajućim cilindrima, zbog čega dolazi do pojave električne varnice u trenutku kada se ruka razvodnika nalazi u kontaktu sa elektrodom u kapi razvodnika. Masa svećice se nalazi u kontaktu sa masom motora, što znači da je ona u električnoj vezi sa negativnim polom akumulatora struje.
        U zavisnosti od broja obrtaja motora i opterećenja motora, potrebno je da se menja i ugao pretpaljenja motora, što se obavlja automatski zahvaljujući delovanju odgovarajućeg mehanizma, odnosno uređaja. Ovi uređaji, koji se nazivaju regulatori ugla predpaljenja, izvode se u dve konstruktivne varijante:
        - centrifugalni ili
        - vakuumski regulatori.


        Samo vas gledam ...

        Comment

        • povratnik
          CBC Član
          • 29.09.2008
          • 50
          • krusevac

          #5
          Prijatelju Chilo,svaka ti cast na trudu i detaljnom objasnjenju razvodnika paljenja ali ovom ocajnom coveku treba objasnjenje kako radi razvodnik firme Ac Delco koji u sebi ima el. paljenje,a ne platinsko paljenje kao ovaj tvoj od Lade.

          U pitanju je razv paljena firme Ac Delco koji koristi narodski zvan komutatator Hüco 13 8025 sa cetiri (dva+dva) izvoda i radi na sledecem principu:
          - Okretanjem osovinice, koja na sebi ima odmah ispod razv. ruke ili palca cetvorokraku zvezdu, dolazi do indukovanja malog napona (pick-up sistem) i to u spulnici koja je povezana na G- i G+ kontakta od komutatora. Sam komutator "pegla" napon prizveden u spulnici i salje ga preko Kl 1 kontakta na el. bobinu na kontak sa oznakom (-) minus. El. bobina povecava napon koji sluzi da upali smesu i to putem preko centralnog visokonaponskog kabla koji ide sa bobine na razvodnu kapu i preko razvodne ruke razvodi na visokonaponske kablove do svecica. Kontakt Kl 15 sluzi za napajanje komutatora konstantnim naponom koji dolazi sa kontakt brave. Minus ili masa potrebna za rad komutatora ostvaruje se preko kontakta aluminijumskog donjeg dela komutatora i samog kucista razvodnika paljenja.

          Sama spulnica i komutator su izlozeni velikim temperaturama koje sam razv. paljenja odvlaci sa glave motora i tako ih vremenom ostecuje. Obicno kada auto nikako nece hladan da upali na verglanje,a na gurku upali "na pola metra" ,u pitanju je komutator. Kada je auto na radnoj temperaturi,ugasi se i nece vise da upali onda je sam kvar u spulnici u razv. paljenja!
          Nadam se da sam ti koliko toliko pojasnio kako radi tvoj razv. paljenja.
          pozdrav...
          Миром на рат идите,
          и ратом мир чините,
          љубављу на љубав идите,
          Али крвљу крв СРПСКУ браните.

          Стефан Немања
          (Свети Симеон Мироточиви)

          Comment

          • Van
            CBC Senator XXL
            • 16.02.2007
            • 1425
            • Nbgd

            #6
            A da ti montiras komutator od zastavne negde na karoseriji da ga ne bi motor grejao ?
            Ja sam u svof forda ugradio bezkontaktni razvodnik sa komutatorom od juga . E sada sve je to bosch a sta je na opelu ne znam .
            ...zivi , Franjo je ziv !!!

            Comment

            • ghost26300
              CBC Član
              • 14.11.2008
              • 24
              • Vrsac

              #7
              Hvala vam puno ljudi, na objasnjenju. Pozdrav svima.

              Comment

              • Chila
                CBC Senator XXL
                • 18.07.2008
                • 401
                • Kos. Mitrovica

                #8
                Dobro de,niko nije savrsen
                moj prethodni post je bio apropo vise opsteg karaktera,a povratnik je dao detaljno objasnjenje konkretnog tipa ,ali evo jos par detalja o elektronskom paljenju,opsteg karaktera takodje:
                Kod elektronskog paljenja, podešavanje pretpaljenja za vreme rada motora, u zavisnosti od broja obrtaja radilice motora i njegovog opterećenja, vrši se elektronskim putem.
                Kada je sistem potpuno elektronski (prekidanje), automatsko podešavanje pretpaljenja i razvodenje struje do svećica vrši se potpuno pomoću elektronike, odnosno elektronskih komponenata.
                Elektronsko i potpuno elektronsko paIjenje kod savremenih motora ima i funkciju regulisanja detonativnosti sagorevanja. Tada se kod motora ugrađuje poseban senzor koji šalje signal elektronskom sistemu, kako bi se izvršila promena ugla predpaljenja, a time i otklonilo detonativno sagorevanje.
                Samo vas gledam ...

                Comment

                Working...
                X