Sta da radim sa motorom- Renault 21?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vmiki
    CBC Početnik
    • 30.12.2008
    • 3

    Sta da radim sa motorom- Renault 21?

    Imam Renault 21 iz 1991.godine.Do sada sam koristio ulje Elf. Pre nekoliko dana sam zbog neplaniranog putovanja morao da dolijem 1 L nekog grckog ulja sa OMV pumpe. Uvece sam prilikom startovanja primetio da se ne gasi lampica za pritisak ulja u motoru. Ugasila se tek nakon nekoliko minuta. Da li neko zna da li sada moram da isperem motor nakon vadjenja ovog sadasnjeg ulja ili je dovoljno da samo ispustim ulje i promenim filter?
    Inace,motor je presao oko 260 000 km, a kao gorivo koristim TNG. Koje bi najbolje ulje bilo za zimski period?! Hvala unapred!
  • RANK
    CBC Senator XXL
    • 28.02.2007
    • 1635
    • Beograd
    • FIAT MAREA WEEKEND 1

    #2
    Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

    samo promeni ulje i filter i trebalo bi da bude u redu. mozes i da pre zamene dodas ispirol ili slicnu tecnost za pranje motora iznutra, pa pustis da odradi koliko pise u uputstvu, i onda zamenis ulje.
    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

    Comment

    • dfast
      CBC Senator XXL
      • 26.05.2005
      • 1302
      • Hoofddorp NL /Bgd

      #3
      Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

      Originally posted by vmiki
      Uvece sam prilikom startovanja primetio da se ne gasi lampica za pritisak ulja u motoru. Ugasila se tek nakon nekoliko minuta.
      Ovo je narocito nezdravo, i inace ako se lampica ne ugasi neposredno po paljenju motora ili se slucajno upali u toku voznje, motor se gasi momentalno tj sto pre to bolje.
      Inace po ovome sto je napisano, moze se zakljuciti da motor trosi ulje jer 'dolivanje" 1 litre nije bas svojstveno zdravom motoru, ili ne proveravas bas cesto. Kakvo god da si motorno ulja sipao makar i neko najlosije gasenje lampice nakon par minuta ne bi smelo da se desi osim da je motor bio do te mere prljav pa da je litra novog ulja saprala sav taj mulj i nagurala u filter. U svakom slucaju prvi korak je ono sto Rank-o rece, valjda ce da bude kako treba.

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #4
        Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

        cim mu se lampica upalila NAKON dolivanja, to moze da znaci dve stvari. prvo, da je pomesao dve razlicite vrste uja (mineralno i sintetika, ili polusintetika), ii drugo, da je to ulje sa omv-a tezak shit, sto verovatno i jeste, jer kad im se razikuje boja jednog te istog njhovog antifriza, od 50 boca na polii nisam video dve sa istom nijansom, onda mozes misliti sta se nalazi u boci sa 'uljem'.
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • vmiki
          CBC Početnik
          • 30.12.2008
          • 3

          #5
          Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

          Juce sam promenio i filter i ulje! Ulje je izgledalo sasvim normalno,kao i filter! Ni traga od nekih necistoca,garezi ili drugog. Nakon prvog startovanja i gasenja lampice za pritisak, delovalo je da je problem nestao! Nakon nekoliko sati,ponovo sam upalio motor-lampica ne gori vise nekoliko minuta kao pre,ali ipak je ima nekih 30-ak sekundi. Juce je proveren i automat za pritisak!
          Sipao sam mineralno ulje Shell 15W40! Da li je ovo zbog hladnoce, ulja ili je u pitanju nesto drugo? Pomozite,ako znate! U voznji se ne primecuje nikakva anomalija ni u zvuku ni u snazi!

          Comment

          • xxx1
            CBC Član
            • 17.12.2007
            • 93
            • Batajnica

            #6
            Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

            To ostajanje lampice da svetli nakon startovanja motora moze po mom misljenju najverovatnije da bude da je uljna pumpa pri kraju svog radnog veka ili u najboljem slucaju da je sito uljne pumpe zapuseno pa ulje u tom odredjenom vremenskom intervalu kroz zapuseno sito ne moze u dovoljnoj meri da procirkulise kroz isto i posledicno tome ne podmazuje cilindre u dovoljnoj meri, sto samim tim znaci da cilindri u tom vremenskom periodu rade bez podmazivanja, samim tim bez hladjenja zidova cilindra i sile trenja su velike, temperatura u cilindru je veca nego sto bi trebala da bude prilikom startovanja motora i samim tim povecano trenje i temperatura cilindra ce posle izvesnog vremenskog perioda dovesti do povecanog habanja elemenata radilice (klipa, opreme klipa, klipnjace i kolenastog vratila sa lezistima) i zidova cilindra. Znaci moja preporuka je da ispustis ulje iz motora, skines karter i skines uljnu pumpu i vizuelno je pregledas ili ako vizuelnim pregledom ne mozes nista da ustanovis nadjes negde podatke za tu uljnu pumpu, tipa koliki je dozvoljeni zazor izmedju odredjenih zupcanika, osovinica itd., to premeris pa nam javis rezultate.
            Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

            Comment

            • Dexxter
              CBC Senator
              • 26.11.2007
              • 224
              • Svilajnac

              #7
              Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

              A koj je motor u pitanju? 2.1 ili 1.7
              Work to ride - Ride to work

              Comment

              • vmiki
                CBC Početnik
                • 30.12.2008
                • 3

                #8
                Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

                Motor je 1,7. Mislio sam da je promenom ulja i filtera stvar resena,medjutim sutradan je bilo sve po starom! Motor normalno startuje, ali se lampica ne gasi vrlo dugo. Na cepu za dolivanje ulja se vidi da ima podmazivanja(prska ulje kad se skine cep). Nema nikakvih anomalija u radu-krckanja,skripanja,lupanja! Kad se zagreje (15-20 min) ugasi lampicu i sve radi normalno! U voznji nema nikakvih promena ni sto se tice rada motora ni sto se tice snage! Napominjem da je ulje koje sam izvadio iz motora bilo cisto i da filter nije bio zaprljan,nikakve garezi niti opiljaka! Da li je moguce da je u pitanju lazni signal ili je neki ozbiljan kvar?! Pomozite,ako znate!

                Comment

                • dieselman
                  CBC Senator XXL
                  • 14.11.2005
                  • 833
                  • tt

                  #9
                  Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

                  ...izmerite pritisak ulja manometrom...ako je ok,menjajte davac,u suprotnom otvarajte motor...

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

                    Paljenje lampice za ulje je ozbiljan kvar i ne traži se leka 10 dana i ne vozi se takav auto. Svaki kršten mehaničar će znati da proveri da li je u pitanju senzor pritiska ili stvarno nema pritiska. Sudeći po opisu verujem da je senzor pritiska ili žica do lampice u pitanju jer ako si toliko vozio sa upaljenom lampicom, trebalo bi da ima posledice bar zvukom lupanja.
                    Ovako ti se ne može pomoći nego kod nekog ko ima manometar za pritisak, pa se odvrne davač pritiska i manometrom utvrdi koliki je pritisak stvarno. Ostalo će se onda samo reći...
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Chila
                      CBC Senator XXL
                      • 18.07.2008
                      • 401
                      • Kos. Mitrovica

                      #11
                      Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

                      Posto se problem pojavio po dolivanju ulja,onda je to i uzrok celog problema a u prilog tome govori da se interval rada lampice za ulje skratio po zameni ulja i filtera. Da si pre zmane kupio par litara ulja za ispiranje motora i isprao motor verovatno vise ne bi ni bilo problema. Smatram da nije nista ozbiljno,ne znam koliko dugo si ga vozio tako,ali ne bi trbalo da se pumpa pokvari,mozda se sito zapusilo smesom nastalom po mesanju ulja! Kao sto je neko vec napisao prethodno,mozes da skines karter i vidis ili da isperes motor i zamenis ulje!
                      Samo vas gledam ...

                      Comment

                      • gorky
                        CBC Senator XXL
                        • 08.06.2007
                        • 860
                        • Vojvodina,Kikinda

                        #12
                        Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

                        ajde malo citajte dieselman i dora su napisali sve sto treba da se kaze o ovom problemu,uostalom to ce vam svaki mehanicar reci,ovo sa otvaranjem na slepo i vizuelnim pregledom je cista i notorna glupost,zato nemojte vise.zamislite da doktor kad mu kazete da vas boli stomak odmah uzme skalpel.

                        Comment

                        • rrapaic
                          CBC Senator
                          • 13.02.2008
                          • 225
                          • Beograd
                          • Fiat Stilo 1.9 JTD

                          #13
                          Re: Sta da radim sa motorom- Renault 21?

                          Zar nije preporuceno ulje za Renault (uopste) polusinteticko, odnosno 10W40...?

                          Rajko
                          Fiat Stilo 1.9 JTD

                          Comment

                          Working...
                          X