Kablovi za svecice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dima
    CBC Senator
    • 14.02.2007
    • 200
    • Niš

    #16
    Nisu to ciste grafitne niti vec najlon impregniran grafitom u slucaju jeftinijih kablova ili staklena vlakna oblozena silikonom u slucaju boljih (champion ili NGK). Obicno dodje do prekida grafitnig sloja zbog propadanja najlona usled toplote motora i vibracija, tako da moras da skratis centimetar-dva pa da tek onda izvuces srz kabla i presavijes pa ga onda stegni dobro buksnu. Tu je moguce problem i do buksni ako su u losem stanju ili od tankog i slabog materijala.

    Popravljao sam kablove vec jednom tako i sve je bilo OK.

    Preporucujem ti da po skracivanju prvo unimerom premeris otpornos svih kablova i da ustanovis da li dobra. Trebalo bi da bude negde od 8-12 kilooma PO METRU znaci svaki kabl ima razlicitu otpornost u skladu sa duzinom - treba preracunati. Ako nije skrati kabl jos malo, ako nije ni posle par skracivanja, od kabla nema nista jer je ceo grafitni sloj najverovatnije propao, tako da moras da uzmes nove ako hoces da sve bude OK.
    OPEL ASTRA G 1.4 16V

    Comment

    • deki-ascona
      Bio nam je drug! RIP
      • 10.04.2007
      • 2118
      • NI , Trosharina

      #17
      Nije nista propalo nego sam ja povuko kabli da ga skinem sa svecice.
      Spolja guma , unutra grafit , guma se isteze, grafit ne moze da izdrzi.

      Ipak ce sledeci da budu oni NGK silikon, jeste da ima zicano jezgro al' se ne isteze nimalo.
      A ovaj cu da popravim zainat, da se malo namucim kad sam vec bio toliki magarac da cackam oko motora 100km od Nisa.
      Oni pametniji idu u svaleraciju kad im zena ode kod tashte za praznike, a gluplji popravljaju kola...
      Originally posted by Valent Vudriga
      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #18
        Da te malo ispravim. Glavna fora je preko dana i zena moze da bude gde hoce. Nocu je svako u svom krevetu. Jel bi ti to da skitas po sumama nocu? Ponesi i baterijsku lampu da ti sad ne kazem koju, nije pristojno.
        Sto se popravke tice to ti i nije neka intervencija pa nemoj da nam se zalis zbog sitnica.
        Da dodam jos to da su recimo Champion karbonski kablovi takvi da nema sanse da pokidas srednji vod a klema se ponekad izvuce ali se isto tako lako i vrati. Sve u svemu, kablovi se relativno retko skidaju a i potreban je izvestan osecaj kad se vuku.
        Licno su mi na autu zateceni celicni Beru kablovi (oni plave boje radi reference). Kleme su dobre, ne oksidiraju niti se same smicu a treba dobro vuci da se skinu. Izgleda mi da nesto kod tebe nije bas idealno.
        To se samo pazljivo stegne odgovarajucim klestima i trebalo bi da bude skroz ok.
        Kad (ako) to radis sam stegni SAMO deo kojim se klema drzi za kabl ali ne deo koji se navlaci na svecicu jer ce se posle mozda jos teze skidati i bice veci rizik da se iscupa ponovo.
        Elektricni spoj kleme i svecice nije tako cvrst kao u elektrotehnici gde se kod instalacija zateze do pucanja srafa ili srafcigera (loseg) da se spoj ne bi grejao od velike struje.
        Takodje gumena navlaka koja ide na kabl i svecicu igra veoma vaznu ulogu jer uglavnom ona i drzi kabl. Potrebno je nagurati kabl i gumu obicno sa OBE ruke tako da klema sidje skroz dole ali i guma da bude navucena maksimalno na keramicki izolator svecice. Ako guma ne spada od voznje nema sanse da spadne ni klema ma kako labava bila. Mislim da bi bilo cak previse tesko i da prekida tu na tom mestu pod takvim okolnostima mada nije ni sasvim nemoguce.
        Ispravljam se.
        Gore sam negde napisao da svecice imaju 10k sto NIJE tacno nego je otpornik 5k a ceo "sistem" sa svecicim bude najcesce oko 10k.

        Comment

        • deki-ascona
          Bio nam je drug! RIP
          • 10.04.2007
          • 2118
          • NI , Trosharina

          #19
          komsija (elektricar, popravlja semafore) mi izmerio popravljen kabal , 85 kilooma , inace stisnuo onim okruglim klestima za buksne po tvom uputstvu. Ipak nije isto sa motorcanglama , treba imati i alat. Skratio kabli oko 5cm.
          Izgleda da ih treba pazljivije skidati, odnosno da se vuce nagore uz samu svecicu uz malo ljuljanja levo-desno, a ne kao ZVER odjednom!! To je ono sto ti zoves "osecaj".
          Inace sam zamenio diodice (2 male i 2 vece) ispod inst.table i uspeo sam da nesto napravim obrtomeru. Kad upalim - kazaljka mrtva. Cim pipnem gas pocne da radi normalno. Izgleda da sam pokrivio neku iglu ili neki klizac ispod pokazivaca obrtaja, pa se pokrece uz malo otpora.
          Inace crvene diode izgledaju svetski!!! Jedva sam cekao da padne mrak pa da upalim svetla
          Originally posted by Valent Vudriga
          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

          Comment

          • dima
            CBC Senator
            • 14.02.2007
            • 200
            • Niš

            #20
            Mislim da se ne moze tek tako preci sa grafitnih na zicane kablove.

            Mozda ovo pomogne:

            http://www.ngk.de/typo3conf/ext/zw_smpl ... _%28PDF%29

            Tu je navedeno da grafitni kablovi imaju otpornost od 10K do 23K, a zicani je izgleda nemaju uopste.
            OPEL ASTRA G 1.4 16V

            Comment

            • deki-ascona
              Bio nam je drug! RIP
              • 10.04.2007
              • 2118
              • NI , Trosharina

              #21
              Sta li je merio onaj moj komsija - 85k !!!
              Svejedno ga je lepo stegao klestima i super radi !!!
              Originally posted by Valent Vudriga
              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #22
                Moj surak je ugradio plin na BMW 316 e36 motor.
                Javile su mu se dva puta detonacije.
                Pregledao sam kako je nastelovan plin i vijak na crevu je bio previse odvrnut pa je "majstor" zbog toga ler sraf na isparivacu zatego do kraja jedva sam ga otpustio.
                Decko kaze da ga je vozio sa vrlo malo gasa i da je na uzbrdici pucao na malo dodavanje gasa.
                Ja sam posle mog stelovanja pokusavao da izazovem detonaciju ali nisam uspeo sto je dobro.
                Kablovi su ocaj zivi.
                Cuje se pucketanje i vidi u sreddana da sa 4 kabla baca povremeno varnicu na masu.
                Problem je u tome sto se bas na tom kablu nalazi onaj prsten sto ne znam cemu sluzi(valda za regulaciju ugla paljenja).
                Kad se menjaju kablovi da li sa njima ide i taj prsten. Gde ide kabal sa prstena?
                Da li se sa kablovima menja i onaj plasticni tunel?
                Kablovi imaju i neke keramicke prstene oko sebe.
                Koliko kostaju kablovi i koje kupiti?
                Surak mi je malo nemaran a znam da ce cim dodje vlaznije vreme da mu se jave detoncije.
                Zato bi ja da to predupredim.

                Comment

                Working...
                X