Kablovi za svecice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Kablovi za svecice

    Pozdrav!

    Povremeno se desavalo da mi Pasat trzne dok vozim na plin ali nista strasno
    mada je bilo izrazenije kad je hladan. Ali nije mi smetalo.

    Medjutim krenem za Beograd i u povratku za smederevo na putu pocne da trza
    i pocnu da se javljaju detonacije u usisnoj.

    Stignem nekako kuci skinem kablove a na njima pise BOSH '83. znaci prvi kablovi!!!

    Stavim stare ladine kablove i auto radi super.

    Na BOSH kablovima pise da imaju otpornost 5k oma.
    Od 5 kablova samo su 2 pokazala na instrumentu 6k oma dva nisu pokazivala
    nikakvu otpornost a jedan je pokazivao razlicitu otpornost pri savijanju kabla.

    Uzeo sam kabal koji nije imao nikakvu otpornost i rasturio ga u parcice.
    U kablu se nalazi zica i ona prakticno i nema otpornost i ispravna je.
    Deo ili prikljucak koji ide na razvodnu kapu pokazivao je otpornost od 1.8k oma
    a onaj deo sto ide na svecici nije pokazivao nikakvu otpornost znaci on je crko.

    Kablovi koje sam montirao nemaju nikakvu otpornost.

    Cemu sluzi ta otpornost i dali smeta autu sto sam mu stavio obicne kablove.

    Mozda treba da pomerim paljenje?
  • don
    CBC Senator XXL
    • 13.04.2005
    • 483
    • Beograd

    #2
    Jedno me cudi, koliko dugo vozis taj automobil i da se nisi ni jednom setio da promenis kablove, a pitanje je i kakve su ti svecice, mozda su ti i one iz 83 , a sto se tice kablova moras da stavis one koje su predvidjene za tvoj motor, sve drugo sto stavis, nema vajde, a moze da se desi da i ti sto su sada na njemu probiju ako su slabi, bolje menjaj.
    Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
    Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
    Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Originally posted by don
      Jedno me cudi, koliko dugo vozis taj automobil i da se nisi ni jednom setio da promenis kablove, a pitanje je i kakve su ti svecice, mozda su ti i one iz 83
      Auto sam kupio skoro pre dva meseca a svecice sam kupio nove. Polako jedno po jedno. Najbolje bi bilo da sam kupio nov auto ali j... g.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        da, lepo je po redu jedno po jedno, ali su na autu koji se vozi na gas kablovi po prioritetu pre sipanja goriva. oni su od _izuzetne_ vaznosti da se ne raspadne motor, i prvi servis..

        cisto za ubuduce, za neki drugi auto.

        a sto se tice modela kablova treba da se stave bas oni koji su sa konkretan tip motora, cak ni sa drugih modela iste firme vec bas za taj model i to godiste/ taj motor.

        ima razloga, da ne ulazim(o) u detalje.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • bmiillan
          CBC Senator XXL
          • 18.04.2005
          • 393
          • beograd
          • clk 200k

          #5
          otpornost samih kablova od bobine do razvodne kape do svecica zavisi od proizvodjaca tj. od tipa paljenja. ako automobil ima platine mozes bez problema da stavis (skoro) bilo kakve kablove. ako automobil ima komutator tj. takozvano elektronsko paljenje onda moras da stavis kablove koji imaju otpornost kada se mere od kraja do kraja. da li ce kablovi biti zicani pa u lulicama koje se navlace na svecicu da se nalazi otpornik od oko 5koma, ili ce sam kabl biti grafitni (takozvani silikonski) nije bitno, jer ta otpornost stiti elektroniku tj. komutator. u svakom slucaju najsigurniji si da kupis kablove koje je proizvodjac preporucio za tvoj auto da te ne boli glava.
          nemoj na silu uzmi veci cekic

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #6
            Problem? sa kablovima

            Evo ovako, posle provere podataka došao sam do sledećih saznanja:

            Na kolima su kablovi od 1k ohm, a prodavnice rezervnih delova nisu baš sigurne, neki kažu da mi trebaju kablovi od 5k ohm a neki od 1k ohm. Kola su VW G2 1800 karb. elektronsko paljenje (nema platinu, sve ostalo ima).

            Šta konkretno može manja otpornost da poremeti?
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • don
              CBC Senator XXL
              • 13.04.2005
              • 483
              • Beograd

              #7
              Re: Problem? sa kablovima

              Nadji negde ko prodaje beru kablove i po katalogu ne moze da omane, beru je prva ugradnja u golfa tako da nema greske.
              Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
              Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
              Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

              Comment

              • Heinz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 1027
                • Beograd, Voždovac
                • Avensis 2.0 D4D

                #8
                Re: Problem? sa kablovima

                Sad su mi na kolima Beru 1k ohm, stari su isti tip, a za nove su mi rekli da su 5k ohm (Shopinvest, drže i Champion). NGK nemaju ali kaže čovek iz MASS-a da mi trebaju žičani kablovi od 1k ohm. E sad kome verovati?
                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                Comment

                • bmiillan
                  CBC Senator XXL
                  • 18.04.2005
                  • 393
                  • beograd
                  • clk 200k

                  #9
                  bilo bi idealno ako mozes da nadjes od 1 kohm-a, ali ako ne mozes stavi one od 5 kohm-a, neces imati problema. provereno je da radi i sa kablovima koji imaju otpornost od 10 do 15 kohm-a. bitno je da nemaju manje od 1 kohm-a jer onda dolazi do crkavanja komutatora. kad nema otpornosti kablova tj kada je otpor jako mali (blizu nule) javljaju se indukovane visokonaponske struje koje mogu da uzrokuju crkavanje komutatora, sa vecim otporom mozda moze da bude malo slabija varnica ali je to zanemarljivo.
                  nemoj na silu uzmi veci cekic

                  Comment

                  • @lix
                    CBC Senator XXL
                    • 17.12.2004
                    • 875
                    • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                    #10
                    Hocu da napravim kablove za svecice, a ne znam gde da kupim kablove i ostale delove, jel zna neko gde ima da se kupi? (Silikonski kabl, navlake, itd...)

                    Pozdrav
                    Što više za što manje

                    Comment

                    • don
                      CBC Senator XXL
                      • 13.04.2005
                      • 483
                      • Beograd

                      #11
                      Re: Problem? sa kablovima

                      Originally posted by Heinz
                      Originally posted by don
                      Nadji negde ko prodaje beru kablove i po katalogu ne moze da omane, beru je prva ugradnja u golfa tako da nema greske.
                      Sad su mi na kolima Beru 1k ohm, stari su isti tip, a za nove su mi rekli da su 5k ohm (Shopinvest, drže i Champion). NGK nemaju ali kaže čovek iz MASS-a da mi trebaju žičani kablovi od 1k ohm. E sad kome verovati?
                      Kod mene su beru pa cu pogledati koja je omaza pa ti kazujem.
                      Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                      Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                      Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                      Comment


                      • #12
                        A da li su kablovi iste duzine? Kod mene je recimo slucaj da je kabl za svecicu u 1. cilindru najduzi pa 2., 3., i najkraci je cetvrti. Specifikacija kaze (u mom slucaju) da otpornost kablova mora da bude u rasponu 10-22 Kohm-a/m (Po METRU kabla - a meri se od kontakta u razvodnoj kapi do kontakta koji ide na svecicu). Pa sam uz pomoc metra i proste matematike preracunao koliki je propisani otpor po svakom konkretnom kablu od 1-4. Iz ovoga naravno ispada da je recimo na 1. 8-12Kohma, a na 4. 3-7 (ovo bas nije precizno, iz secanja govorim). Izmerio sam, i 2. i 4 (kao i glavni do razvodnika) pokazase vrednosti otpora vece od onih koje bi trebalo da budu. To me navelo da zakljucim da je recimo usled veceg otpora (princip logike) dolazilo do slabljenja varnice na svecici (ispravite me ako nije tako) pa zamenih novim setom kablova (nisam mogao da nadjem pojedinacno). Izmerih te nove i naravno u okviru specifikacije, i rezultat je mirniji rad (ne bacaka se na leru), bez detonacija, i eto kako je to kod mene uticalo.
                        Radi se o Swiftu GTi.
                        P.S. Pazite, nije bas sve tako jednostavno napraviti kabl za svecice. Razni parametri su tu u igri pored otpora, tu su i induktivnost, kapacitivnost, izdrzljivost izolatora na temperaturu, vlagu... Sta vam je tesko da kupite komplet (kao da cetet ga menjati svake godine). Mislim da nije preskupa investicija da bi se cackali sa samoizgradnjom. Mislim, ne moze verovatno da zakaki stvar u velikoj meri ali... ovako ste bar mirni u potpunosti.

                        Comment

                        • deki-ascona
                          Bio nam je drug! RIP
                          • 10.04.2007
                          • 2118
                          • NI , Trosharina

                          #13
                          Da upotrebim "mrtvu" temu:

                          Koristim kablove sa grafitnim provodnikom i imam problem: kad god poskidam kablove sa svecica (radi kontrole zazora i ciscenja), uvek mi se bar na jednom od kablova otkine onaj dzek sto ide na svecicu, tj. u ruci mi ostane kabli a ona okrugla buksna ostane na svecici. Prvi put sam kupio zbog toga nov komplet kablova. I juce drugi put - isti problem. Plasi me da kupujem one kablove "na komad" od po 200 dinara kad su ovi moji super, pali k'o mina i ne probijaju nigde.
                          E sad mi je stvarno bezveze da svaka 3-4 meseca bacam pare.
                          Jel ima neka caka da vratim tu buksnu na kabli? Probao sam da klestima pritegnem, pali ,ali osecam da povremeno trzne u voznji.

                          Ne bih da menjam vrstu kablova, otkad ih koristim nijednu detonaciju nisam imao, i jedino te mogu uvek da uhvatim rukom bez elektrosokova

                          Jel smem da kupim samo jedan kabli, npr. NGK ali sa zicanim provodnikom , a da ne poremetim nesto, posto ce taj novi sigurno da ima neke drugacije osobine (otpor) ?
                          Originally posted by Valent Vudriga
                          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Ugljenicni kabl se pravi tako sto se pusti oko 15-20mm srednjeg provodnika i zavrne preko spoljne izolacije (u smeru) prema razvodniku i u takvom stanju se navuce buksna koja ide na svecicu i pritegne klestima. Buksne (neke) imaju zubice tako da se ne smaknu sa gumene ili silinkonske izolacije kad se skidaju sa svecice ali neke spadnu jer nisu dovoljno stegnute uz kabl ili jednostavno same ne valjaju. Jos kako ima i toga.
                            Elektricki nije bitno da li je jako stegnuto sve dok buksna dodiruje centralni vod.
                            Fizicki je vec problem jer treba da stoji dovoljno cvrsto.
                            I zicani (danas najcesce motani tankom inox zicom) i nemetalni (ugljenicni) kablovi se proizvode u razlicitim otporima, debljinama i od razlicitih vrsta izolatora.
                            Pored otpora kabla veoma je bitno da li su i predvidjene svecice za konkretan motor sa otporom ili bez njega.
                            Otpor svecice (otpornik u njoj) je ako ga ima oko 10k oma.

                            Comment

                            • deki-ascona
                              Bio nam je drug! RIP
                              • 10.04.2007
                              • 2118
                              • NI , Trosharina

                              #15
                              Izgleda da sam sve uradio kako treba osim sto nisam proverio da li je mozda onaj grafitni deo u prekidu negde ispod izolacije, posto je doslo do istezanja kabla dok sam skidao, a te grafitne niti su bas slabasne u odnosu na zicu.
                              Kraticu ga pomalo dok ne naidjem na otpor.
                              Cim svane bacam se na posao.
                              Hvala dranix!!

                              Jos nesto : nikad nemojte da stare kablove date tastu, ostavite ih u garazi, posto ce vam sigurno zatrebati nedeljom popodne ili za vreme nekog praznika kad nijedan (normalan) trgovac ne radi
                              Originally posted by Valent Vudriga
                              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                              Comment

                              Working...
                              X