Stelovanje zupcastog kaisa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Stelovanje zupcastog kaisa

    Trebalo bi da zamenim rebrasti kais na pasatu 1.6 benzinac 83'.
    Skinuo sam poklopac kaisa da bi proverio tacke tj repere.
    Na zamajcu ima oznaka 0 stepeni i pored nje crtica. Na kaisniku
    bregaste postoji tacka koja kad je zamajac na crtici stoji ukosu.
    Ne postoji nikakva zabelezena oznaka po kojoj bi trebalo da se steluje.
    Pogledao sam bregastu i ispred usisnog ventila prvog klipa stoji breg
    a iza izduvnog ventila prvog klipa takodje stoji breg. To znaci da
    sam ga doveo u polozaj za stelovanje i da je kais lepo nastelovan
    ali se tacka ne slaze sa ni jednom oznakom. Treba mi savet kako se steluje kais!
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Upravo tako kako si opisao, prvi cilindar u Gmt, i na zamajcu se vidi reper koji bi trebao da je na nuli, i na istom cilindru namestis bregove da stoje na dole a da su oba ventila zatvorena i to je to. Ja sam uvek tako stelovao na bivsem audi-u i nije bilo problema. Isto sam trzio oznake i na poklopcu i oko kaisnika bregaste ali mi se nije nista slozilo.

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Koji motor si imao na AUDI-u?

      Ako nema oznake cemu onda tacka na kaisniku!!!!!!

      Mislim da uvek mozes da promasis za jedan zub kad tako stelujes
      odukativno. Da li mogu da se pokrive ventili ako pukne kais na ovom
      mom motoru?

      A za ono da treba zamajac na nulu ne bih rekao pre bi rekao da treba na
      crticu ali sacekacu strucnije da razjasne !?

      Edit 009: Nepotrebno je citirati post tik iznad!

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        Za jedan zub mozes da promasis i kad imas sve repere oznacene. Na ovima koje sam ja imao 1,3 i 1,6 nisam mogao da dohvatim ventile, ali ne znam da li tako na svim.
        Sto se tice nule ili crtice ako je u GMT to je to.

        Comment

        • bmiillan
          CBC Senator XXL
          • 18.04.2005
          • 393
          • beograd
          • clk 200k

          #5
          reperi na bregastoj

          na tom motoru su stavljali dve vrste repera na nekim motorima je reper na poledjini remenice prema bregastoj tj. vidi se kad gledas sa strane ventila tacka koju namestis na onaj zub od lima koji je izmelju remenice i ventila
          nemoj na silu uzmi veci cekic

          Comment

          • Delkan
            CBC Senator XXL
            • 14.06.2005
            • 829
            • 60 km From BG,West

            #6
            Obrati paznju na to (ako si skinuo poklopac iznad brege) da kada je prvi cilindar na paljenju(ventili slobodni) cetvrti je na "kveru" tj.bregovi od bregaste iznad 4.cilindra se smenjuju-jedan breg zatvara ventil a drugi otvara.Oznaku na remenici bregaste imas sa njene zadnje strane.Takodje,obrati paznju i na remenicu koja pogoni razvodnik-ona ti je odmah iznad zupcanika od radilice.Gledaj da i ona ne bude pomerena jer ce ti se razvodnik okrenuti i neces moci da upalis motor.Znaci,lepo sve stavi na oznake,skini kais,proveri njegov spaner(zameni ako se cuje) i montiraj novo.
            Kada zatezes kais,treba da ga zategnes tako da na najduzem slobodnom delu(izmedju remenice bregaste i one remenice koja pokrece razvodnik) mozes taj isti kais prstima da okrenes za max.90 stepeni.

            Nadam se da nisam previse smorio sa ovim
            Samo pazljivo...

            Comment

            • don
              CBC Senator XXL
              • 13.04.2005
              • 483
              • Beograd

              #7
              Ukratko, na zamajcu postavi repere, zatim popusti spaner ( pogledaj da li ti je dobar, ako nije zameni, a obzirom da nije menjan nikako zameni ga), i skini kais a remenice ne pomeraj, i stavi novi kais, dotegni spaner i to je to,i onda upali motor, pa ugas i pogledaj da li ti je kais legao lepo, ako bude bilo potrebe dotegni ga preko spanera, ne moras uopste da juris te repere na remenicama i ostalim cudima, to juris tek kada rastavljas sve i kada ti se sve poremeti.

              A ujedno kada menjas kais pogledaj kakvi su ti semerinzi (400din) na maloj radilici, znaju da odu pa ulje da ti curka.
              Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
              Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
              Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #8
                Don u pravu si ulje malo curi jer je karter malo zamascen ali me niste dobro razumeli znam da zamenim kais i da sve ostane kako jeste tj da se ne pomere kaisnici ali mene interesuje da li je sada trenutno dobro postavljeno jer predhodni vlasnik kaze da su ga on i cale stelovali jer im je puko pa su ga jedva ustelovali.
                Zato trazim savet kako da proverim da li je ispravno postavljen.

                Desava mi se da se skala za temperaturu podigne preko polovine kad idem polako oko 40-50 km/h a termostat sam izvadio i hladnjak sam skidao cist je ko suza iznutra. Auto ne trosi ni ulje ni antifriz preso sam vec 5000km.
                HELP!

                Comment

                • dfast
                  CBC Senator XXL
                  • 26.05.2005
                  • 1302
                  • Hoofddorp NL /Bgd

                  #9
                  Evo mozda ti ove dve slicice pomognu,



                  Comment

                  • Delkan
                    CBC Senator XXL
                    • 14.06.2005
                    • 829
                    • 60 km From BG,West

                    #10
                    Sta podrazumevas pod stelovanjem zupcastog kaisa?Podesavanje njegove zategnutosti?Ako su sve oznake na svom mestu,jedino sto jos (pored zategnutosti) treba da nastelujes je paljenje-strobo lampa u ruke i to je to.
                    Da,jos nesto:ako im je pukao zupcasti,sta je bilo sa ventilima?Nije ih pokrivio?Mislim,sta ti je prethodni vlasnik rekao?Ovaj motor moze da pokrivi ventile...
                    Kakva je temp ako vozis 90-100 km/h?

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #11
                      Sta podrazumevas pod stelovanjem zupcastog kaisa?Podesavanje njegove zategnutosti?Ako su sve oznake na svom mestu
                      Nisi procitao sve! Problem je u tome sto postoji tacka na kaisniku ali ne postoji nikakva druga oznaka po kojoj bi se tacka nastelovala.

                      Ovaj motor moze da pokrivi ventile...
                      Prethodni vlasnik mi je reko da ne moze sad sam zbunjen...

                      Kakva je temp ako vozis 90-100 km/h?
                      Pa kad je temperatura oko 30 napolju u normalnoj voznji pri 90 km/h kazaljka stoji ispod polovine ali ako ga recimo forsiram 4-tom pun gas na uzbrdici onda kazaljka malo i predje polovinu. To me brine jer sam izvadio termostat i po mojoj logici temperatura pri 100 km/h bez termostata bi trebalo da je malo iznad minimuma.

                      Comment

                      • don
                        CBC Senator XXL
                        • 13.04.2005
                        • 483
                        • Beograd

                        #12
                        Originally posted by b_samardzic

                        Ovaj motor moze da pokrivi ventile...
                        Prethodni vlasnik mi je reko da ne moze sad sam zbunjen...
                        Dobro ti je rekao.
                        Teorija je kad se sve zna, a nista ne funkcionise.
                        Organizacija je kad nista ne funkcionise, a svi znaju zasto.
                        Praksa je kad sve funkcionise, a niko ne zna zasto.

                        Comment

                        Working...
                        X