Ford Fiesta 1.8 DI/00 Pritisak ulja-kasni lampica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djunta
    CBC Član
    • 22.01.2007
    • 60
    • Beograd

    Ford Fiesta 1.8 DI/00 Pritisak ulja-kasni lampica

    Fiesta IV Restajling, turbo dizel motor, 75 konja.Motor je crkao zbog skinutog levog podkrila, usisnik za vazduh ostao otkriven, vukao blato i kamenčiće u turbinu čije je lopatice obrijao i gurao u cilindre jer se filter za vazduh zapunio i zakrivio, pa prolazilo mimo njega.Pošto motor nije sofisticiran, pumpa je i dalje davala punu količinu goriva što je dodatno ispiralo cilindre.Bilo je zimsko vreme kad sva auta dime pomalo pa se niša nije primećivalo dok nije blinknula lampica za ulje.Motor do tada nije trošio ni gram ulja i nakon pređenih 7.500 km sam vršio kontrolu i reko, ne gledam do deset kad ću ga menjati.

    Pre zaključka da šta je uzrokovalo kvar, urađene su karike, biksnovane klipnjače originalnim biksnama i zamenjeni leteći ležajevi, sređena komplet glava.Pošto turbina nije ubacivala vazduh, usled sapiranja motor je ponovo počeo da duva nakon 1.500 km.Do tada se lampica za ulje gasila čim se pipne ključ.

    Motor je nanovo rađen, stavljene hilzne koje su obrađene prema klipovima, 2 zamenjena dobrim polovnimi obrađena radilica na I specijalu.Meren je pritisak na tek sklopljenom motoru i sva 4 cilindra su nabijala 29 bara.

    Sutradan po uzimanju auta, krenem uz Banjicu sa Miljakovca i polako išaltam u 4 stepen i na 1.800 počinje a na 2.000 obrtaja počnu vibracije i zujanje ko kad se ide asfaltom koga su izbrazdale tenkovske gusenice.Menjam saobraćajnu traku dok me supruga pita šta to zuji.Preko tih obrtaja ništa se ne čuje.Ovo se dešavalo na sličnom režimu još neko vreme i polako se gubilo i sad ga samo ja mogu osetiti.

    Od sledećeg dana, lampica za ulje se gasila tek nakon 2 sekunde dok je motor štektao, isto ko kad se zamene ulje i filter, ko prvo paljenje.Ovo se ponavljalo nakon 2 sata a unutar tog intervala lapica se zagasi odma i to bez lupkanja.Sada se vreme zvečanja i sijanja lapice produžilo na 3-4 sekunde i dešava se već nakon dvadesetak minuta.Pritisak ulja na leru je 1,5 bara i penje se pri davanju gasa.Dok ne ugasi i lupanje ne stane, pritisak je 0.Motor je prešao 3.500 km i gram ulja ne troši.

    PRE OBRADE OVO SE NIJE DEŠAVALO.Majstori su menjali pumpu za ulje, ventil iza filtera ulja, regulacioni ventil uljni hladnjak, kontrolisali cevke i usisnik ulja te na kraju stavili nov hidro španer i aditiv za njega.Naposle je hidro španer nategnut mehanički šrafom i nema pun hod već samo nekih 10mm, navodno je istegnut lanac i istrošen klizač koji košta 300€.Utišalo se lupkanje ali traje isto dugo a lampica se gasi nešto ranije što je logički jer je smanjen promer hidro špaera zbog šrafa.Majstor tvrdi da je problem istegnut lanac.

    Moja predpostavka je da su u pitanju ležeći rukavci ili ležajevi na radilici.Navodno je isključena mogućnost da je radilica obrađena u debeli minus, aksijalni deo nije obrađivan.Postoji jedna teza koja se javljka kod Forda ali ne navodno kod Fokusovog motora koji je u mom autu, sa izmenjenom periferijom.Postoje fabrički ležajevi sa oznakom US i koji su debljeg spoljnog prečnika za par desetih, odnosno da su konzole istrnovane na veći promer i ti se ležajevi specijalno naručuju.Majstor zna za njih ali navodno nije video na ležajevima tu oznaku.Moj zaključak je da je zvečanje pri malim obratajima, pri opterečenju, uz brdo, potiče od zazora na ležećim, između spoljne strane i kozole bloka, da su se usled zazora malčice okrenuli i naseli na zub protiv zaokretanja i tako malo izašli iz kruga, odnosno postali elipsopidni i tako pritisli malčice rukavce i na taj način smanjilo se zvečanje sa početka voženja.Verovatno se i pomerila rupa sa ležaja i konzole bloka što produžava nabijanje pritiska ulja, te usled ovaliteta ili istrošenosti ubrzava se isceđivanje ulja oko rukavaca, a uljna pumpa ima dovoljan kapacitet da održava pun pritisak dok se sve ne razvali.

    Malo duži opis ali mislim da je veoma čudan splet svih okolnosti koji se retko, ali ipak dešava.Ima li ko iskustva i znanja da usmeri.Majstori su voljni da rasklope motor, al ja nisam siguran pa da insistiram na tome, pa molim za pomoć.
  • Gavra
    CBC Senator XXL
    • 06.03.2008
    • 2031
    • Beograd

    #2
    Re: Ford Fiesta 1.8 DI/00 Pritisak ulja-kasni lampica

    Originally posted by djunta
    Motor je crkao zbog skinutog levog podkrila, usisnik za vazduh ostao otkriven, vukao blato i kamenčiće u turbinu čije je lopatice obrijao i gurao u cilindre jer se filter za vazduh zapunio i zakrivio, pa prolazilo mimo njega.Pošto motor nije sofisticiran, pumpa je i dalje davala punu količinu goriva što je dodatno ispiralo cilindre.Bilo je zimsko vreme kad sva auta dime pomalo pa se niša nije primećivalo dok nije blinknula lampica za ulje
    Ovi kamencici ti nemaju veze sa pritiskom ulja.

    Originally posted by djunta
    Pre zaključka da šta je uzrokovalo kvar, urađene su karike, biksnovane klipnjače originalnim biksnama i zamenjeni leteći ležajevi, sređena komplet glava.Pošto turbina nije ubacivala vazduh, usled sapiranja motor je ponovo počeo da duva nakon 1.500 km.Do tada se lampica za ulje gasila čim se pipne ključ.
    Kvar niste nasli ni 1 put,zato ste opet otvarali.Kako su sklopili motor i pustili te da ides bez pritiska turbine?!?

    Originally posted by djunta
    Naposle je hidro španer nategnut mehanički šrafom i nema pun hod već samo nekih 10mm, navodno je istegnut lanac i istrošen klizač koji košta 300€.Utišalo se lupkanje ali traje isto dugo a lampica se gasi nešto ranije što je logički jer je smanjen promer hidro špaera zbog šrafa.Majstor tvrdi da je problem istegnut lanac.
    Radili ste hilzne i glavu a ostavili stari lanac

    JEDINO resenje za taj motor jeste RASKLAPANJE kod majstora kome nece biti zao da ti potrosi pare na delove da bi dobio ispravan motor,ovako kako ste krenuli vise ce puta biti otvoren i zatvoren a verovatno NIKAD popravljen......
    Poslednji nek ugasi svetlo

    Comment

    • Delkan
      CBC Senator XXL
      • 14.06.2005
      • 829
      • 60 km From BG,West

      #3
      Re: Ford Fiesta 1.8 DI/00 Pritisak ulja-kasni lampica

      Od starta se ide linijom manjeg otpora i sad moze da te kosta duplo vise nego da je odmah sve uradjeno po PS-u.
      Kao sto ti rece Gavra,rasklapanje i pregledanje a posebno premeravanje svakog dela i ZAMENA ili obrada(a ne budzenje) svega sto je neispravno...Il` *ebes il` ne *ebes,nema izmedju!

      A da ti ocarinis drugi motor?Stavi ti to sve na papir.

      Comment

      • djunta
        CBC Član
        • 22.01.2007
        • 60
        • Beograd

        #4
        Re: Ford Fiesta 1.8 DI/00 Pritisak ulja-kasni lampica

        Naravno da kamenčići nemaju veze sa pritiskom ulja, oni su samo obrijali lopatice na turbini.Ona inače nije imala lufta i bila je suva ko barut.Greška je što nisu odneti pumpa, dizne i turbina na kontrolu jer je sve ukazivalo na višak goriva, usisni ventili gori od izduvnih i sumnjalo se na dizne koje sam nosio u servis i bile su dobre.Uopšte nije bilo predpostavke da je turbina.Turbina je mehanička bez elektronike i nije bilo greške na instrument tabli.Propust je bio što odmah po zameni karika nije čekiran motor na dijagnostici već kad je dunuo ponovo i tada se pojavila " fuel pump taiming eror" što grubo usmerava da nešto sa ubrizgavanjem nije u redu.Po ponovnom radu i zameni turbine nije bilo greške.Motor je inače mogao da ide sa novim karikama, pritisci su bili 29,28,18 i 10, najlošiji cilindar,IV,je bio direktno na usisnoj grani a ostali se račvaju pa su bili manje habani.Stavljen je polovan ali bolji lanac od onog koji je bio.Da li bi neko dao 300€ za lanac, verovatno malo ko tim pre što nije bilo anomalija koje sad postoje.

        Inače, plastično krilo je skinuto jer je krilo bilo udarano na parkingu po drugi put i ono, danas,sutra ne odo na farbanje, uvati jesen sa kišom i gotovo.

        Svakako je trebalo sve delove premeravati al ni majstoru koji je sklapao nije palo na pamet da kontroliše spoljnu meru lagera i prečnik konzole iako zna da kod Forda to postoji,kod Eskorta,Siere i Fieste IV ali ne sa ovim motorom.

        Nije problem da se otvori radilica al mora motor napolje.Gazda servisa hoće al ja nisam baš puno voljan pa tražim iskustveni savet jer ako promašim, moraću da im platim uzaludan rad i ponovo dangubim.Zato molim ako neko sa više sigurnosti da me uputi, naravno bez obaveze i odgovornosti.

        Kod Forda je isti broj šasije i motora pa se odmah vidi da je motor menjan.Da sam znao, uzeo bih Fokusov polumotor tada, bio mi je ponuđen ili bih prodao auto sa dunutim motorom.Ovako,nemam kud.Uz rad motora ( ventili,vođice,male pesnice,hilzne, karike,2 klipa,radilica,lageri) zamenjeni su diskovi,doboši,pakne,pločice zadnji lageri ,amortizeri,lamela,kaiševi,roleri,hladnjak,silen blokovi,lamela itd.Sve suma sumarum 2.200 i nemam nameru više da ulažem u auto koji sad vredi daj Bože oko 4.000.Pitanje je jel neko ima iskustva sa ovakvim duhom od kvara.Svestan sam i ja da neće ići bez ponovnog rasturanja al bi voleo da imam više sigurnosti pre nego ga vratim u servis.

        Comment

        • Gavra
          CBC Senator XXL
          • 06.03.2008
          • 2031
          • Beograd

          #5
          Re: Ford Fiesta 1.8 DI/00 Pritisak ulja-kasni lampica

          Originally posted by djunta
          Propust je bio što odmah po zameni karika nije čekiran motor na dijagnostici već kad je dunuo ponovo i tada se pojavila " fuel pump taiming eror" što grubo usmerava da nešto sa ubrizgavanjem nije u redu.
          Grubo?!?!

          Originally posted by djunta
          Motor je inače mogao da ide sa novim karikama, pritisci su bili 29,28,18 i 10, najlošiji cilindar,IV
          Po cemu bi mogao da ide sa karikama?

          Originally posted by djunta
          Da li bi neko dao 300€ za lanac,
          Koliko si platio do sad za NEISPRAVAN motor?

          Originally posted by djunta
          Svakako je trebalo sve delove premeravati al ni majstoru koji je sklapao nije palo na pamet da kontroliše spoljnu meru lagera i prečnik konzole iako zna da kod Forda to postoji
          Nije to majstor.....

          Originally posted by djunta
          Gazda servisa hoće al ja nisam baš puno voljan pa tražim iskustveni savet jer ako promašim, moraću da im platim uzaludan rad
          Zasto ne bi platio? To sto su zamenjeni klipovi polovnim,lanac isto upucuje da ti je ukazano sta je potrebno zameniti ali si hteo da prodjes jeftinije(polovni delovi) sad kad si shvatio da MORA da se otvori ponovo i da se plate NOVI delovi(cije cene znas) ne rastura ti se opet.

          Normalno ako gledas iz pravca novcanika,ako gledas iz pravca vozaca nije bas.Skolu si platio,za tebe najbolje ( najjeftinije) da ne uzimas dopunske casove vec zazmuris i PLATIS ,ali SAMO JEDNOM ,kako treba i vise ne razmisljas o tome zasto sad sija ili ne lampica od ulja.....
          Poslednji nek ugasi svetlo

          Comment

          Working...
          X