Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laki GSi
    CBC Senator XXL
    • 15.10.2006
    • 2426
    • Beograd-Vozdovac

    Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

    Prvo da se izvinim ako sam promasio temu ,a drugo da zamolim na svakakve nacine da mi neko pomogne-objasni i uputi na neke osnove ponasanja 4x4 terenskih vozila.
    Verovatno ne bih ovo nikada ni pitao da mi se veceras nije desilo,jbga mlad i ne iskusan vozac dzipova

    Dakle,situacija je sledeca:
    pocinjem da vozim auto u rikverc i usled uspona i blage rose po travi pocinje da mi proklizava tocak i tu ostajem da slajfujem u mestu,vracam menjac u P (parking) i palim 4x4 i opet krecem u rikverc,obrtaji skacu za maltane 1000 obrtaja a dzip stoji i od jednom je nesto puklo(kao da je preskocio "zub") ja se oladim u trenutku i reko yebo te sta bi.aj nema veze ja probam opet kad ono opet puce i tu sam batalio igranje. Ugasio sam auto,parkirao se kako tako i posto mi nije dao djavo mira ja reko da vidim jel sve ok da slucajno nesto nisam zayebao,ubacim u D pritisnem 4x4 i krenem auto ide do duse ne bas najnormalnije ali ide ,ja pocnem da motam volan a auto kao da preskace put i vrlo tesko se krece,kako namestim volan da auto ide pravo sve bude ok Stanem ugasim 4 vuce,krenem najnormalnije motam volan auto ide ,sve po starom ,salta brzine...

    Molim vas neka mi neko nesto kaze ,kuckam ovo i samo me preliva ladan znoj. Mozda je to i normalno jer predpostavljam da auto vuce i terenske imaju neke razlike ,a mozda se i ja to samo tesim tako
    Imam pored tastera 4x4 neki low renger ili tako nesto bem li ga nisam to ni gledao jer jos uvek ne znam sta sve od onih dugmica smem da pritisnem i ko za qrac ja nadjem da se pravim pametan sa 4 vuce u sred leta

    Drzim se za stolicu i cekam odgovore...

    Tek sad videh ono obavestenje u pitanju je Ford Explorer 4.0
    Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!
  • srdjanissan
    CBC Senator XXL
    • 20.11.2008
    • 720
    • beograd

    #2
    Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

    probaj da namotas volan na max levo i desno i kreni u polukruzno,ako puca,tj preskace i cima u vucenju tj trza na malim obrtajima recicu ti sta je,ako ne onda ne znam da me ubijes.
    ako mozes odredjenije malo,gde puklo,posto je automatik mozda ne vata dobro 4wd,ja sam vozio sve manuelce
    kad koči,cepa gume i prevrće se!
    papiri cisti ko suza ,oprani sa farmerkama 2 puta

    Comment

    • Laki GSi
      CBC Senator XXL
      • 15.10.2006
      • 2426
      • Beograd-Vozdovac

      #3
      Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

      PA pazi nije da puca nego bukvalno kao da mi preskacu tockovi put ,ovo ti pricam za pun levi-desni.Mogu da namotam pun levi i da ostane u D na nizbrdici krenuti nece sigurno.

      Jel ima neke veze to sto prvo stojim u P ,a onda ukljucim 4x4 i krenem u R!? To me buni!
      Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

      Comment

      • JAPANX
        CBC Senator XXL
        • 10.08.2006
        • 2159
        • Beograd

        #4
        Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

        na nekim dzipovima kad ukljucis redukciju, ne smes da motas volan levo desno.. mozda su ti pukli planetari..

        Comment

        • srdjanissan
          CBC Senator XXL
          • 20.11.2008
          • 720
          • beograd

          #5
          Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

          redukcija je onaj low range koji je pominjao,a nije ga ukljucivao. pazi kod mene je to ovako se manifestovalo,usled duge voznje po snegu,kisi i losem vremenu na prednjim tockovima neki djavoli ostanu bez masti,spere se i onda kad upalim 4x4 pali se prednji pogon i preskace na namotavanju i cima,samo kad je u 4x4h tj bez redukcije odn 4x4low-a,e onda to majstori na servisu podmazu i sve radi super i nema preskakanja,ali sam citao da kada se manifestuje to pucanje i preskakanje a nije tipa ovog sto sam rekao, nije naivno,probacu da nadjem text pa da ti kazem sta je,davno sam citao,zaboravih tacno,da ne bi lupao.mislim da je nesto u prednjem difu geknulo,to se spominjalo,bas je lik objasnjavao takvo ponasanje,ali za manual

          jel i kod tebe rwd u normalu?

          evo ti slican problem sve ukazuje na dif ili krstove http://www.srbija4x4.com/modules/newbb/ ... 96&forum=8
          kad koči,cepa gume i prevrće se!
          papiri cisti ko suza ,oprani sa farmerkama 2 puta

          Comment

          • Laki GSi
            CBC Senator XXL
            • 15.10.2006
            • 2426
            • Beograd-Vozdovac

            #6
            Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

            @japanx
            Nisam palio tu redukciju,samo 4x4.

            @srdjan
            NE pucka nista,ne lomi nista samo se desava to da auto-guma preskace asfalt nista drugo i opet kazem to samo sa 4 vuce na namotanom volanu u fulu. Koliko sam ja shvatio izgleda da je to normalno

            Nego ono sto mene muci i zbog cega ja sad ne spavam jeste najvise ta moja "unutrasnja kontrola" jer realno auto mi ide isto i isto se ponasa kao i pre ovoga ALI da li je to sad puka slucajnost ili je ipak mozda nesto bilo u samom menjacu zbog ovoga pitam sada ja vas. Elem,kad se parkiram na nekoj nizbrdici,ubacim u P i ugasim auto,kada dodjem da ga upalim malo teze se izborim sa rucicom da ga ubacim u R ,N ili D. Jel to mozda "normalno" posto se onolika tezina navalila na menjac ili je to posledica mog ne znanja od pre nekoliko sati!?
            Koliko sam uspeo da saznam na pojedinim mestima kada aktiviram 4x4 ne bih smeo bas previse da motam volan,a kada bih na onoj low redukciji smotao vise od pola kruga volan doslo bi do razletanja celokupnog sistema difa,reduktora....
            Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

            Comment

            • ///M_Power
              CBC Senator XXL
              • 05.05.2008
              • 335
              • Beograd - Minhen

              #7
              Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

              Koja godina proizvodnje je ford explorer?
              Kada si pritisnuo 4x4, tada se diff zakljucava i sva 4 tocka vuku jednako - znaci nema preteranog skretanja sa pravca, jer moze doci do ostecenja ili prevrtanja... trebalo bi i da svetli lampica upozorenja na tasteru kada je 4x4 aktivan.
              Imao sam ford explorer druge generacije...

              EDIT: BTW. nije preporucljivo da koristis 4x4 na asfaltu, vec samo na rastresitom terenu, snegu... itd... znaci na povrsinama koje tolerisu proklizavanje tockova... takodje samo pri manjim brzinama. I samo kada je zaista potrebno da se izvuces sa nezgodnog terena. Cim izadjes na put ne zaboravi da iskljucis 4x4. AKo koristis 4x4 na cvrstoj podlozi, rizikujes da napravis stetu.

              ^
              Uz ovo sto sam napisao gore...
              Ako se dobro secam kod Ford Explorera postoji upozorenje odstampano na stitnicima od sunca iznad vetrobrana o pravilnom koriscenju sistema pogona na sve tockove.
              uz ovo sto sam rekao u prethodnom postu, ovde ima jos informacija... nisam sve citao ali koliko znam i koliko se secam explorer spada pod #1 Part time 4WD. Znaci 4x4 ne koristiti na cvrstoj podlozi!

              Comment

              • Laki GSi
                CBC Senator XXL
                • 15.10.2006
                • 2426
                • Beograd-Vozdovac

                #8
                Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

                Originally posted by Laki GSi
                kad se parkiram na nekoj nizbrdici,ubacim u P i ugasim auto,kada dodjem da ga upalim malo teze se izborim sa rucicom da ga ubacim u R ,N ili D. Jel to mozda "normalno" posto se onolika tezina navalila na menjac ili je to posledica mog ne znanja od pre nekoliko sati!?
                A sta sa ovim da radim!?
                Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

                Comment

                • ///M_Power
                  CBC Senator XXL
                  • 05.05.2008
                  • 335
                  • Beograd - Minhen

                  #9
                  Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

                  Moguce je da je zbog opterecenja na transmisiju... kada parkiras na uzbrdici uradi ovako: pre nego sto ubacis u P, koristi rucnu kocnicu (ili noznu, ako je u pitanju papucica), pa tek onda ubaci u P.
                  Kada hoces da krenes, prvo upali auto, ubaci u D, pa tek onda otpusti kocnicu... trebalo bi da bude razlike.
                  Na taj nacin izbegavas opterecenje na parkirni klin automatskog menjaca.

                  Comment

                  • srdjanissan
                    CBC Senator XXL
                    • 20.11.2008
                    • 720
                    • beograd

                    #10
                    Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

                    kakim mu se u pogon onda ako u 4x4hi modu ne sme da skrece i da ga koristi na suvom,ili si ti to pobrkao sa low modom,na low sva 4 tocka vuku isto i imaju snagu istu i uvek se vrte isto i brzine ti rade drugacija i nije preporucljivo da kreces prvom i da vozis brze od 30-40 i to je u 5toj,po 10kmh nose brzine i obrtaji rastu vrlo brzo a brzina ne zbog tog izvlacenja,povlacenja itd

                    zato postoji hi i low
                    kad koči,cepa gume i prevrće se!
                    papiri cisti ko suza ,oprani sa farmerkama 2 puta

                    Comment

                    • ///M_Power
                      CBC Senator XXL
                      • 05.05.2008
                      • 335
                      • Beograd - Minhen

                      #11
                      Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

                      Za cvrstu podlogu postoje bolji sistemi pogona na svim tockovima... ono sto Explorer ima je predvidjeno za rastresitu podlogu i ukljucuje se po potrebi. Za ekstremno teske situacije tu je nizi sistem prenosa (low).
                      Zasto bi koristio 4x4 na cvrstoj podlozi?

                      Comment

                      • mishio
                        CBC Senator XXL
                        • 29.05.2007
                        • 1204

                        #12
                        Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

                        [quote=Laki GSi]
                        Originally posted by "Laki GSi":12zt5pry
                        kad se parkiram na nekoj nizbrdici,ubacim u P i ugasim auto,kada dodjem da ga upalim malo teze se izborim sa rucicom da ga ubacim u R ,N ili D. Jel to mozda "normalno" posto se onolika tezina navalila na menjac ili je to posledica mog ne znanja od pre nekoliko sati!?
                        A sta sa ovim da radim!?[/quote:12zt5pry]


                        to ti je najnormalnija stvar kod nekih automatski menjaca, znaci u N ili pre nego sto pustis kocnicu u P, povuces rucnu da ona uhvati a ne da menjac drzi na nizbrdici i nema to da se desava, o tome ne brini najnormalnija stvar. a za ovo drugo nazalost nemam pojma

                        Comment

                        • VVLAJKO
                          CBC Senator XXL
                          • 23.07.2008
                          • 484
                          • Nis
                          • Audi A4, Primera p12

                          #13
                          Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

                          Kolege! valjalo bi da prvo da rascistitite sami sa sobom a i medjusobno sta je 4x4, sta 4x4 redukovano, a sta je blokada diffa.
                          Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

                          Homer J. Simpson

                          Comment

                          • MN026
                            CBC Senator XXL
                            • 18.01.2009
                            • 348
                            • SMEDEREVO

                            #14
                            Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

                            TAKO JE VLAJKO ,COVEK je blokirao diferencijal , pre upotrebe procitati uputstvo osnovno pravilo za dzipove.nadji nekoga ko ima nisana i neka ti objasni jer to je isti auto sa drugim znakom

                            Comment

                            • srdjanissan
                              CBC Senator XXL
                              • 20.11.2008
                              • 720
                              • beograd

                              #15
                              Re: Nesto o terenskim 4x4 - Ford explorer

                              ford explorer NIJE isto sto i nissan,ford mavaric je isto sto i nissan samo drugi znak,prvo vi rascistite sta znate uopste o automobilima,pre nego izlupetate!

                              drugo,na svakom normalnom terencu redukcija je 4x4low i tu nije mnogo preporucljivo sve ono sto sam naveo i sto je naveo covek gore,na ostalim ne znam,takodje sam 4x4hi objasnio,iz iskustva sa japanskim terencima voznje istih vise godina
                              kad koči,cepa gume i prevrće se!
                              papiri cisti ko suza ,oprani sa farmerkama 2 puta

                              Comment

                              Working...
                              X