pozdrav za sve drugare na forumu.
rebus za majstore na mojoj mikri(napominjem da nisu pocetnici ni sarlatani vec ljudi koji se godinama bave mehanikom
na automobilima) se sastoji u sledecem:
pre izvesnog vremena primetim da mi cesto nedostaje vode u rashladnom sistemu i pri tome sto je valjda i logicno
primetim da motor podize temperaturu vise no sto je uobicejeno,pronadjem crevo gde pusta zamenim,narednih dana
ista prica pusta na drugom mestu... motor se sve brze zagreva,primetim pritisak u rashladnom sistemu, pa zato mi creva od vode popustaju . ako otvorim cep od hladnjaka primecuje se kako se u radu nivo vode dize.
dijagnoza majstora:
deo pritiska iz kompresionog prostora probija u rashladni sistem
moguci uzroci:
* dotrajao dihtung glave motora
* pukotina na glavi
* pukotina na hilzni
vizuelno detaljno pregledane hilzne su ok.
po preporuci majstora odradim masinsko poravnavanje glave(skinuto oko 0,5 mm) opet u renomiranoj radionici gde mi potvrde da je glava ok to jest nema pukotina.
u prodavnici delova za japance kupim dihtung spanske proizvodnje.
novi dihtung pakovanje , zatezanje glave po preporuci proizvodjaca dihtunga (krajnja sila zatezanja 6.5 kn)
i proba... iznenadjenje , motor startuje ali ovoga puta
imamo fontanu iz otvorenog hladnjaka... ovog puta mnogo veca kolicina gasova prolazi u vodeni prostor.
konsultacije, moguce greske sta li...
ponovno skidanje glave , na koriscenom dihtungu nema uobicajenog otiska nakon stezanja.nesto nije dozvolilo glavi da cvrsto nalegne
merenja vodjica glave da eventualno nisu prevelike posle obrade glave......iskluceno imaju dovolno prostora
merene duzine srafova za stezanje, dubine navoja....na granici su koja moze biti uzrok problema oko stezanja.
krate se srafovi za oko 5 mm.ponovno pakovanje i proba...fijasko , ponovo izbaca vodu i pravi pritisak u rashladnom sistemu doduse nesto manje nego posle prvog pakovanja.
ponovo test
odvijaju se svecice . vazduhom iz kompresora prave pritisak u cilindrima kada su klipovi u gornjem polozaju odnosno kada su ventili zatvoreni , iz sva cetiri cilindra deo vazduha prelazi u vodeni prostor i dize nivo vode u hladnjaku .
i sta dalje?... sada ni majstori nemaju jasnu viziju.
radionica u kojoj su kola na popravci je u komsiluku majstore poznajem odavno pa sam imao slobodu da sa njima provedem svo vreme,te sam stoga i upoznao tok dogadjaja i njihovo vidjenje problema.
jel neko imao slican problem ili ima ideju kako da ovo resim.
jos nesto da li neko moze da mi kaze da li na mikri postoji broj utisnut na bloku motora,i kako da ga pronadjem?
osim plocice pricvrscene pop nitnama za sasiju u visini akumulatora sa podatcima o motoru i brojem motora i nesto dalje utisnutim brojem sasije nista nisam pronasao...ako je to to onda vise nemam tako tezak problem ...
nek me neko obraduje da sam upravu
uuuuuuuuuuf
pozdrav
rebus za majstore na mojoj mikri(napominjem da nisu pocetnici ni sarlatani vec ljudi koji se godinama bave mehanikom
na automobilima) se sastoji u sledecem:
pre izvesnog vremena primetim da mi cesto nedostaje vode u rashladnom sistemu i pri tome sto je valjda i logicno
primetim da motor podize temperaturu vise no sto je uobicejeno,pronadjem crevo gde pusta zamenim,narednih dana
ista prica pusta na drugom mestu... motor se sve brze zagreva,primetim pritisak u rashladnom sistemu, pa zato mi creva od vode popustaju . ako otvorim cep od hladnjaka primecuje se kako se u radu nivo vode dize.
dijagnoza majstora:
deo pritiska iz kompresionog prostora probija u rashladni sistem
moguci uzroci:
* dotrajao dihtung glave motora
* pukotina na glavi
* pukotina na hilzni
vizuelno detaljno pregledane hilzne su ok.
po preporuci majstora odradim masinsko poravnavanje glave(skinuto oko 0,5 mm) opet u renomiranoj radionici gde mi potvrde da je glava ok to jest nema pukotina.
u prodavnici delova za japance kupim dihtung spanske proizvodnje.
novi dihtung pakovanje , zatezanje glave po preporuci proizvodjaca dihtunga (krajnja sila zatezanja 6.5 kn)
i proba... iznenadjenje , motor startuje ali ovoga puta
imamo fontanu iz otvorenog hladnjaka... ovog puta mnogo veca kolicina gasova prolazi u vodeni prostor.
konsultacije, moguce greske sta li...
ponovno skidanje glave , na koriscenom dihtungu nema uobicajenog otiska nakon stezanja.nesto nije dozvolilo glavi da cvrsto nalegne
merenja vodjica glave da eventualno nisu prevelike posle obrade glave......iskluceno imaju dovolno prostora
merene duzine srafova za stezanje, dubine navoja....na granici su koja moze biti uzrok problema oko stezanja.
krate se srafovi za oko 5 mm.ponovno pakovanje i proba...fijasko , ponovo izbaca vodu i pravi pritisak u rashladnom sistemu doduse nesto manje nego posle prvog pakovanja.
ponovo test
odvijaju se svecice . vazduhom iz kompresora prave pritisak u cilindrima kada su klipovi u gornjem polozaju odnosno kada su ventili zatvoreni , iz sva cetiri cilindra deo vazduha prelazi u vodeni prostor i dize nivo vode u hladnjaku .
i sta dalje?... sada ni majstori nemaju jasnu viziju.
radionica u kojoj su kola na popravci je u komsiluku majstore poznajem odavno pa sam imao slobodu da sa njima provedem svo vreme,te sam stoga i upoznao tok dogadjaja i njihovo vidjenje problema.
jel neko imao slican problem ili ima ideju kako da ovo resim.
jos nesto da li neko moze da mi kaze da li na mikri postoji broj utisnut na bloku motora,i kako da ga pronadjem?
osim plocice pricvrscene pop nitnama za sasiju u visini akumulatora sa podatcima o motoru i brojem motora i nesto dalje utisnutim brojem sasije nista nisam pronasao...ako je to to onda vise nemam tako tezak problem ...
nek me neko obraduje da sam upravu
uuuuuuuuuuf
pozdrav
Comment