nisan mikra 1.2 k10 problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joxim
    CBC Početnik
    • 27.08.2009
    • 4
    • arandjelovac

    nisan mikra 1.2 k10 problem

    pozdrav za sve drugare na forumu.
    rebus za majstore na mojoj mikri(napominjem da nisu pocetnici ni sarlatani vec ljudi koji se godinama bave mehanikom
    na automobilima) se sastoji u sledecem:
    pre izvesnog vremena primetim da mi cesto nedostaje vode u rashladnom sistemu i pri tome sto je valjda i logicno
    primetim da motor podize temperaturu vise no sto je uobicejeno,pronadjem crevo gde pusta zamenim,narednih dana
    ista prica pusta na drugom mestu... motor se sve brze zagreva,primetim pritisak u rashladnom sistemu, pa zato mi creva od vode popustaju . ako otvorim cep od hladnjaka primecuje se kako se u radu nivo vode dize.
    dijagnoza majstora:
    deo pritiska iz kompresionog prostora probija u rashladni sistem
    moguci uzroci:
    * dotrajao dihtung glave motora
    * pukotina na glavi
    * pukotina na hilzni
    vizuelno detaljno pregledane hilzne su ok.
    po preporuci majstora odradim masinsko poravnavanje glave(skinuto oko 0,5 mm) opet u renomiranoj radionici gde mi potvrde da je glava ok to jest nema pukotina.
    u prodavnici delova za japance kupim dihtung spanske proizvodnje.
    novi dihtung pakovanje , zatezanje glave po preporuci proizvodjaca dihtunga (krajnja sila zatezanja 6.5 kn)

    i proba... iznenadjenje , motor startuje ali ovoga puta
    imamo fontanu iz otvorenog hladnjaka... ovog puta mnogo veca kolicina gasova prolazi u vodeni prostor.
    konsultacije, moguce greske sta li...
    ponovno skidanje glave , na koriscenom dihtungu nema uobicajenog otiska nakon stezanja.nesto nije dozvolilo glavi da cvrsto nalegne
    merenja vodjica glave da eventualno nisu prevelike posle obrade glave......iskluceno imaju dovolno prostora
    merene duzine srafova za stezanje, dubine navoja....na granici su koja moze biti uzrok problema oko stezanja.
    krate se srafovi za oko 5 mm.ponovno pakovanje i proba...fijasko , ponovo izbaca vodu i pravi pritisak u rashladnom sistemu doduse nesto manje nego posle prvog pakovanja.
    ponovo test
    odvijaju se svecice . vazduhom iz kompresora prave pritisak u cilindrima kada su klipovi u gornjem polozaju odnosno kada su ventili zatvoreni , iz sva cetiri cilindra deo vazduha prelazi u vodeni prostor i dize nivo vode u hladnjaku .
    i sta dalje?... sada ni majstori nemaju jasnu viziju.
    radionica u kojoj su kola na popravci je u komsiluku majstore poznajem odavno pa sam imao slobodu da sa njima provedem svo vreme,te sam stoga i upoznao tok dogadjaja i njihovo vidjenje problema.
    jel neko imao slican problem ili ima ideju kako da ovo resim.
    jos nesto da li neko moze da mi kaze da li na mikri postoji broj utisnut na bloku motora,i kako da ga pronadjem?
    osim plocice pricvrscene pop nitnama za sasiju u visini akumulatora sa podatcima o motoru i brojem motora i nesto dalje utisnutim brojem sasije nista nisam pronasao...ako je to to onda vise nemam tako tezak problem ...
    nek me neko obraduje da sam upravu
    uuuuuuuuuuf
    pozdrav
  • Vidan KV
    CBC Senator XXL
    • 24.10.2007
    • 432
    • Kraljevo
    • vozim onaj koji trenutno ima više goriva

    #2
    Re: nisan mikra 1.2 k10 problem

    Kako su utvrdili da glava nema pukotina?.....prostim vizuelnim pregledom ili je glava testirana na propuštanje pritiska?.......koje je godište Micra?....pozzz!

    Comment

    • VVLAJKO
      CBC Senator XXL
      • 23.07.2008
      • 484
      • Nis
      • Audi A4, Primera p12

      #3
      Re: nisan mikra 1.2 k10 problem

      Broj motora je utisnit vertikalno na bloku otprilike na spoju bloka i menjaca, naravno sa prednje strane i pocinje sa MA12.
      Glavu odnesite na ispitivanje u neku krstenu masinsku radionicu koja ima fabricku(ne rucni rad) masinu za ispitivanje u vreloj vodi
      Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

      Homer J. Simpson

      Comment

      • rasat
        CBC Član
        • 10.04.2009
        • 28
        • lipolist

        #4
        Re: nisan mikra 1.2 k10 problem

        dali je uradjen hidro test glave,koliko je pouzdana masinska radionica?Vec sam imao slucaj da posle ravnanja glave ima takav problem

        Comment


        • #5
          Re: nisan mikra 1.2 k10 problem

          prijatelju tebi je to sevnula glava motora 90% imao sam isti problem na mom nissanu cherry n 12 isto to namontirano sve ne prodje malo pritisak u hladnjaku pucanje creva i naravno pri pokusaju otvaranja poklopca hladnjaka isti taj poklopac izlece 2 metra u vis , dijagnoza na testu glava prosla ali je pokazala pukotinu na koju niko nije obratio paznju na delu gde dolaze klipovi tj otvori na dihtungu oko hilzni na glavi ima uliven bakarni prsten sirine koliko i hilzna na njemu je bila pukotina tanja od igle naravno kada se zagreje postaje jos veca ako je to nema ti spasa nego kao i ja trazi drugu glavu motora imas i br motora na bloku kod mene je gde se spajaju motor i menjac postoji kao izbocenje i tu je oznaka motora

          Comment

          • Vidan KV
            CBC Senator XXL
            • 24.10.2007
            • 432
            • Kraljevo
            • vozim onaj koji trenutno ima više goriva

            #6
            Re: nisan mikra 1.2 k10 problem

            .......verovali ili ne mož" se okrpi...........Čačani su čudo .........pozdrav!

            Comment

            • joxim
              CBC Početnik
              • 27.08.2009
              • 4
              • arandjelovac

              #7
              Re: nisan mikra 1.2 k10 problem

              cao drustvo, vidim da nisam jedini koji ima slicne probleme i u svakom slucaju dobro dodju vasa iskustva i saznanja o
              problemu.
              imam dogovor sa majstorom da pokusamo jos jednom da sklopimo motor ovog puta sa dihtungom drugog proizvodjaca
              pa sta nam bog da , u suprotnom nemamo resenje na vidiku.
              taman se ponadah da na nisanu mozda ne postoji utisnut broj motora vec samo tablica kao kod nekih vozila pa da skinem
              muku s vrata...u svakom slucaju hvala za informacije.
              sutra je novi pokusaj pa ce mo podeliti iskustva mozda jos nekom budu od koristi.
              pozdrav svima na forumu

              Comment

              • joxim
                CBC Početnik
                • 27.08.2009
                • 4
                • arandjelovac

                #8
                Re: nisan mikra 1.2 k10 problem

                zdravo drustvo,
                evo kao sto obecah dovrsicu izlaganje po zavrsenoj probi.hvala bogu resismo problem i to ovako:
                posle vise merenja svega sto se na bloku, glavi i dihtungu moglo meriti doslo se do zakljucka da nesto sa novim
                dihtungom mije u redu.napominjem da sam dihtung uzeo u specijalizovanoj radnji za delove za japanska
                vozila , dihtung je glaserov (zemlja porekla spanija),u originalnom pakovanju,sa naznakom da je za mikru,
                i jako korektno izgleda(cena mu je oko 2000din).u dva navrata je pokusano zatezanje-dihtovanje po uputsvu i silama dotezanja naznacenim na pakovanju ali bez uspeha.uporadjivanjem mera sa starim dihtungom doslo se do zakljucka da je
                precnik metalnih prstenova koji nalezu na obod cilindra kod novog nesto veci, skoro 2mm kao i da se posle dva pokusaja
                stezanja prstenovi nisu ni malo deformisali a ni na ostatku dihtunga se ne vidi (po celoj povrsini) karakteristican otisak
                glave.
                sledeci korak
                nabavljen novi dihtung u privatnoj radionici u mladenovcu.na zahtev majstora korigovane mere, i izradjen od
                nesto mekseg i za nijansu debljeg materijala.motor spakovan ,operacija uspela.motor radi besprekorno kao i sistem za hladjenje.
                eto, moguce je resiti problem i tako.

                hvala svima koji su pokusali da mi pomognu svojim iskustvima

                Comment

                • JAPANX
                  CBC Senator XXL
                  • 10.08.2006
                  • 2159
                  • Beograd

                  #9
                  Re: nisan mikra 1.2 k10 problem

                  u prevodu, dobio si dihtung od micre 1200cc

                  Comment

                  • VVLAJKO
                    CBC Senator XXL
                    • 23.07.2008
                    • 484
                    • Nis
                    • Audi A4, Primera p12

                    #10
                    Re: nisan mikra 1.2 k10 problem

                    Pa njegova je 1200cc
                    Dobio je neki fals
                    Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

                    Homer J. Simpson

                    Comment

                    Working...
                    X