Suzuki Swift 1.0 1996 SPI 993ccm 39KW

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BrusLi
    CBC Početnik
    • 05.10.2008
    • 6
    • Mackovac

    Suzuki Swift 1.0 1996 SPI 993ccm 39KW

    Trocilindricni Swift, madjarski, oznaka motora G10A.

    Motor jako vibrira u leru i polako pada broj obrataja, ali se ne ugasi, nego se motor muci da ostane u radu na nekih 400-500rpm. Dodam gas, spaner "svira".

    Prilikom pustanja kvacila na nekih 1500rpm, dakle iz stanja mirovanja auta, ili prilikom saltovanja iz prve u drugu brzinu auto se jako zadrma, pa zato moram da krenem iz stanja mirovanja sa nekih 2000-2500rpm, isto moram da zadrzim gas na nekih 2000 rpm kada saltam iz prve u drugu brzinu, iz druge u trecu vec ne moram to da radim.

    Nema nikakvu snagu u na manjim RPM. "Budi se" na nekih 4000-5000rpm.
    Probao sam drugog swifta, isti model, sasvim druga prica, auto ide sasvim normalno u odnosu na moj.

    Majstor je uradio sledece:
    - provera seta kvacila, ok
    - provera drzaca motora, ok
    - provera svecica, ok
    - provera razvodnika paljenja i kablova, ok

    - proveren zupcasti kais, skoro zamenjen, pre oko 10000 Km, nije ispucao, pohaban ili sl., ali dok se gleda u toku rada motora u remenicu bregaste, kais ide levo desno po pravcu ose bregaste, kao da nekako seta po remenici, kao da ce da ispadne sa remenice.

    - zamenjen spaner, ali i dalje "svira" kada se daje gas. I kada je labavo namesten ili dobro zategnut kais, ne moze da se nadje polozaj na kome ne "svira" taj ludi lager spanera. Skidan je cak na kratko i kais za vodenu pumpu i alternator, tako pokrenut motor na kratko, ali spaner i dalje "svira" i drmusa se kao otrovan mis.

    Da odmah rascistimo, ja nisam majstor, ali nisam nepismen, pa po nesto procitam na Internetu u vezi tih majstorija. I... nadjem na nekom americkom forumu postove nekih ljudi koji imaju takve motore u svojim USA Swift varijantama (tamo se Swift zove Geo Metro), a koji bas te probleme imaju, a ustanovili su da:

    - zupcasti kais nije lepo namesten, tj. jedan zub valjda nije stavljen kako treba (nisam bas razumeo - pre ili kasnije)
    - remenica na radilici nesto nije kako treba, valjda ima neki luft ili kako vec (menjan je semening na radilici, prethodni vlasnik), pa ona prozrokuje ta drmusanja

    Elem, molim za Vase misljenje, sta ciniti?

    Pozdrav svima
  • aivan
    CBC Senator
    • 28.02.2006
    • 247
    • Bograd, Mirijevo

    #2
    Re: Suzuki Swift 1.0 1996 SPI 993ccm 39KW

    Ni ja nisam majstor, ali nepravilan rad i nedostatak snage definitivno bi mogli biti posledica pogresnog zupcenja (taman za taj jedan zub je verovatno vise nego dovoljno da zeza). Jel proverio majstor da li je uzupcen dobro?
    Astra Classic II 1.4 Twinport (ex: Kadett E 1.3i )

    Comment

    • Dalibor Vukić
      CBC Senator
      • 08.09.2009
      • 279
      • Beograd

      #3
      Re: Suzuki Swift 1.0 1996 SPI 993ccm 39KW

      Nisi naveo je l to odjednom počelo ili nakon neke popravke? Moralo bi da se preskoči više od jednog zuba, pa da se toliko oseti u vožnji, a i čisto sumnjam da je iole kvalifikovan majstor mogao da pogreši sa takvim stvarima.

      Comment

      • BrusLi
        CBC Početnik
        • 05.10.2008
        • 6
        • Mackovac

        #4
        Re: Suzuki Swift 1.0 1996 SPI 993ccm 39KW

        Pozdrav,

        Majstor je proverio zupcenje, i kako on kaze, ne moze da se nacentrira bas u milimetar da legne oznaka na oznaku?? To mi nije bilo bas jasno.

        Inace, ja sam taj auto kupio pre nekoliko dana, vibriranje sam primetio pre nego sto sam zakljucio ugovor o kupoprodaji, ali mislio sam da je set kvacila u pitanju, na osnovu cega mi je prodavac i spustio cenu dobrih 150 EUR.

        E sada, posto majstor odgovorno tvrdi da to nije set kvacila, tj. on navodi da bi se u tom slucaju vibracije prilikom otpustanja papucice kvacila osetile i na samoj papucici, sto nije slucaj, ostaje pitanje tog pravilnog zupcenja?

        Jos neko neko misljenje/savet?

        Pozdrav

        Comment

        • Dalibor Vukić
          CBC Senator
          • 08.09.2009
          • 279
          • Beograd

          #5
          Re: Suzuki Swift 1.0 1996 SPI 993ccm 39KW

          Razlozi za nemogućnost preciznog zupčenja mogu da budu loš ili istegnut kaiš ili ekstremno ravnanje glave/bloka. Ako je ovo poslednje onda je moguće da je motor nekada doživeo težu havariju. Pošto kažeš da motor nema snage na malom broju obrtaja i trese i na leru, mislim da se može odbaciti loše kvačilo ili neucentriranost menjača, jer kod takvih situacija obično pravi veći problem na velikom nego na malom broju obrtaja i prilično se trese ručica menjača. Taj motor je sa monopoint sistemom? Ja bih usmerio pažnju na snabdevanje gorivom i ventile. Probaj i da skineš filter za vazduh.

          Comment

          • JAPANX
            CBC Senator XXL
            • 10.08.2006
            • 2159
            • Beograd

            #6
            Re: Suzuki Swift 1.0 1996 SPI 993ccm 39KW

            posto taj suzuki ima vise varijanti zupcastih kaiseva pa tako i velicina sirina i koraka zuba, treba proveriti valjanost i originalnost kaisa, eventualno kupiti kais odgovarajuci tom modelu

            dakle, broj sasije i zovi od ponedeljka da vidimo broj zuba i korak, ako imas i oznake sa kaisa bilo bi ok cisto da se utvrdi da li odgovara istom modelu

            sta da vam kazem kad ljudi stavljaju filtere ulja od lade pa posle rade zbog toga generalnu

            Comment

            • BrusLi
              CBC Početnik
              • 05.10.2008
              • 6
              • Mackovac

              #7
              Re: Suzuki Swift 1.0 1996 SPI 993ccm 39KW

              Hello again, hvala na savetima i novim predlozima.


              ...prilično se trese ručica menjača
              Da, trese se rucica menjaca kada prikocim recimo, ili kada polazim iz stanja mirovanja.

              ako imas i oznake sa kaisa bilo bi ok cisto da se utvrdi da li odgovara istom modelu
              Nismo zabelezili tu oznaku sa kaisa, ali i to cu da uradim ovih dana, plz stay tuned.

              Pozdrav

              Comment

              • Dalibor Vukić
                CBC Senator
                • 08.09.2009
                • 279
                • Beograd

                #8
                Re: Suzuki Swift 1.0 1996 SPI 993ccm 39KW

                Pristojan majstor bi trebalo da može na osnovu test vožnje da proceni šta izaziva vibracije, pogon tj motor, prenos snage ili nešto treće, pa da se onda pažnja usmeri u određenom pravcu, ovako samo nagađamo.

                Comment

                Working...
                X