gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • srkos
    CBC Početnik
    • 15.09.2009
    • 7
    • Pozarevac

    gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

    Pozdrav

    problem se javlja samo kada je auto hladan (hladni start), nezavisno od spoljasnje temperature:
    kada krecem sa laganim gasom - motor se ugusi, tada i pun gas ne vredi nista - broj obrtaja padne cini mi se oko 500 !
    moram da stisnem kvacilo, nabijem gas i onda lagano-sto laganije pustam kvacilo i tada krece.
    prakticno moram u startu da dam jaci gas (oko 4000 obrtaja) da bi krenuo...

    kad prodje kriticnih 2-3 minuta - auto radi posle perfektno.

    inace, auto (benzinac) nema nikakvih problema prilikom paljenja.
    kada je na leru - automatski sauh radi ( prvo digne broj obrtaja na oko 1500, pa spusti oko 1000 posle pola minuta, pa posle 2 minuta primer spusti na 800/900)

    a sad biser: auto MNOGO bolje radi (ne idealno) kada ide u rikverc (ali opet se ugusi kad krene napred u 1. brzini) !?!?!?



    kada sam promenio filter za gorivo i vazduh, i svecice - osetilo se malo poboljsanje - ali se i dalje (manje) gusio.



    kod mehanicara - savetuje da ocistim dizne,
    drugi spominje komutator - posto mi se cesto gasio u voznji pri potresu - rupa/neravnina - mada sam pronasao "'ladan-lem" na releju pumpe za gorivo.

    zelim da se konsultujem da li da cistim dizne - nije mi trenutno finansijski simpaticno ?
    auto inace dobro vuce, prima gas, sta god, kada se malo zagreje, mislim da bi dizne imale uticaja i na taj rezim...


    Hvala
  • srkos
    CBC Početnik
    • 15.09.2009
    • 7
    • Pozarevac

    #2
    Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

    danas sam ustanovio da ne radi mikroprekidac koji detektuje da papucica gasa nije pritisnuta.

    koliko sam se informisao - na taj signal kompjuter diktira pravljenje siromasnije smese.


    rucno sam prespojio - i nije se promenio rad motora,
    dok kad prespojim prekidac za maks gas - malo se poveca broj obrtaja.


    koliko je znacajno za motor / snagu / potrosnju taj mikroprekidac za "nestisnutu" papucicu gasa ?
    i da li moze da ima veze sa problemom gusenja pri pokretanju ?

    hvala

    Comment

    • civi
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1492
      • Pozarevac

      #3
      Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

      Uh to o cemu ti pricas je TPS senzor inace drugar ima 1.6 koji ima slican problem i svasta moze da bude , ali bih ja proverio ale=ternativni dovod vazduha ili ti specificno peugeot resenja za ler gas koje se izvodi preko bimetala(koji je za ovih 20 godina ko zna u kakvom stanju) inace taj tps senzor se steluje po posebnoj proceduri... kao prvo podesiti paljenje
      Engine Code Retard ignition by
      XU5J 180A 2° (95 or 97/98 RON
      unleaded)
      XU5JA B6D 2° (95 or 97/98 RON
      unleaded)
      XU5JA/K B6E None (95 or 97/98
      RON unleaded)
      XU9JA/K D6B None (97/98 RON
      leaded or unleaded)
      XU9JA/Z DKZ None (95 or 97/98
      RON unleaded)
      XU9JA/L DKZ None (95 or 97/98
      RON unleaded)
      XU9J1/Z DFZ None (95 or 97/98
      RON unleaded)
      XU9J1/L DFZ None (95 or 97/98
      RON unleaded)
      kao drugo podesiti tps
      Throttle initial position - LE2-Jetronic
      system
      4 Run the engine to normal operating
      temperature - indicated when the electric
      cooling fan has cut in and out twice. The
      ignition timing must be correctly adjusted, as
      described in Chapter 5B.
      5 Connect a vacuum gauge to the test point
      in the distributor vacuum advance line (see
      illustration).
      6 Check that the throttle movement is
      smooth.
      7 With the engine stopped turn the air screw
      fully in (see illustration).
      8 Prise the tamperproof cap from the throttle
      stop screw (see illustration).
      9 Unscrew the throttle stop screw then
      retighten it until it just touches the throttle
      lever. Tighten the screw a further four
      complete turns.
      10 Start the engine and allow it to idle. Turn
      the throttle stop screw to obtain an idle speed
      of 650 rpm (XU5J engines) or 600 rpm (XU5JA
      and XU9JA engines). Check that the vacuum
      reading shown on the gauge does not exceed
      50 mm Hg (65 mbar) and if necessary adjust
      the throttle stop screw.
      11 Now turn the air screw in the throttle
      housing as necessary to obtain the specified
      idling speed.
      12 Stop the engine and adjust the throttle
      switch, as described below.
      Throttle initial position - LU2-Jetronic
      and Motronic M1.3 systems
      13 The throttle initial position is set in
      production, and will not normally require
      adjustment unless the throttle housing has
      been tampered with. Adjustment should be
      entrusted to a Peugeot dealer.
      Throttle switch - LE2-Jetronic system
      14 Pull the connector from the throttle switch
      (see illustration).
      15 Connect a voltmeter between the middle
      terminal on the connector and earth.
      16 Pull the connector from the ignition
      amplifier (see Chapter 5B), then operate the
      starter motor and check that there is a reading
      of at least 9 volts.
      17 Disconnect the air hose from the throttle
      housing.
      18 On all engines except XU5JA and XU9JA,
      position a 0.30 mm feeler blade between the
      throttle stop screw and the throttle lever.
      19 Loosen the two throttle switch screws.
      20 Connect an ohmmeter between terminals
      18 and 2 on the throttle switch, then rotate the
      switch until the internal contacts close and the
      reading is zero ohms. Tighten the screws with
      the switch in this position.
      21 Remove the feeler blade (where
      applicable) and on all engines, insert in its
      place a 0.70 mm feeler blade. The internal
      contacts should now be separated and the
      reading on the ohmmeter infinity. If not, repeat
      the procedure in paragraph 19.
      22 Remove the feeler blade.


      Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
      - Kako to misliš, kočim?

      Comment

      • Dalibor Vukić
        CBC Senator
        • 08.09.2009
        • 279
        • Beograd

        #4
        Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

        Nije TPS senzor nego prekidač praznog hoda, kao što je čovek i rekao. Daje informaciju ECU da vozač ne kontroliše rad motora i da prilagodi broj obrtaja zahtevu za snagom - kada se uključi neki potrošač, podiže broj obrtaja. Da li je to ventil za zaobilazni vazduh, elmag koji povlači leptir ili nešto drugo zavisi od toga koje je rešenje na automobilu, ali isključivo podiže broj obrtaja korišćenjem tog sistema. Prekidač maksimalnog gasa signalizira najveći zahtev za snagom i ECU obogaćuje smešu, pomera paljenje i sl. Uglavnom je postavljen tamo gde nema senzora pritiska u usisnom vodu, jer je inače on dovoljan da se izvrše korekcije pri potapanju pedale gasa. Čim krećeš tj dodaješ gas, prekidač se isključi i nije više bitno da li radi ili ne. Problem bi bio, ako ostane uključen kad dodaš gas, jer bi ECU vršio korekciju tako da smanji broj obrtaja.
        Na tako starom automobilu, kad krene da se kvari, jedini način da središ problem je da redom popravljaš tj menjaš delove ispravnim, dok ne utvrdiš šta je problem, osim naravno ako si iskusan dijagnostičar pa možeš da pretpostaviš šta ne valja. Tako da ili teraj kod nekog iskusnog ili teraj redom.

        Comment

        • TECA
          CBC Senator XXL
          • 14.10.2007
          • 2355
          • Oz

          #5
          Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

          a sad biser: auto MNOGO bolje radi (ne idealno) kada ide u rikverc (ali opet se ugusi kad krene napred u 1. brzini) !?!?!?
          Pretpostavljam da ima protokomer i da je usisno crevo negde napuklo i u kretanju ta pukotina zine malo vise i eto problema.Pri kretanju u nazad motor se nakrece na drugu stranu i zatvara tu pukotinu.Sad kada se zagreje,nekako to crevo omeksa malo i simptomi su manje izrazeni.Proveri.

          Comment

          • srkos
            CBC Početnik
            • 15.09.2009
            • 7
            • Pozarevac

            #6
            Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

            kao prvo - hvala vam sto ste se prikljucili resavanju mog problema

            probao sam danas da sa rucno prespojenim prekidacem praznog hoda podjem - isti je problem - nema veze sa problemom gusenja!
            (inace prvo testiranje, koje sam opisao u drugoj poruci, sam izveo "u mestu"). ali definitivno je motor tromiji, kao sto je opisao Dalibor, kada je taj signal aktivan - mada nije izrazito --- mislim, da bi se bilo koji vozac navikao na takav rad motora i smatrao ga normalnim - nikad ne bi pretpostavio da mu je "zalepio" senzor praznog hoda...

            TPS senzor nisam skidao, ali sam merio otpornost na portu racunara - i ponasa se po definiciji ! probao na tri temperature motora.
            graf:



            prvo cu probati sto je TECA predlozio:
            Originally posted by TECA
            Pretpostavljam da ima protokomer i da je usisno crevo negde napuklo i u kretanju ta pukotina zine malo vise i eto problema.Pri kretanju u nazad motor se nakrece na drugu stranu i zatvara tu pukotinu.Sad kada se zagreje,nekako to crevo omeksa malo i simptomi su manje izrazeni.Proveri.
            - motor XU9JA D6B - ima protokomer
            - ispitacu sutra detaljno sva creva
            deluju mi na spojevima kao da su ostecena od pritezanja... :-/


            Originally posted by Dalibor Vukić
            Na tako starom automobilu, kad krene da se kvari, jedini način da središ problem je da redom popravljaš tj menjaš delove ispravnim, dok ne utvrdiš šta je problem, osim naravno ako si iskusan dijagnostičar pa možeš da pretpostaviš šta ne valja. Tako da ili teraj kod nekog iskusnog ili teraj redom.
            terao kod dva majstora - jedan zamenio relativno nove svecice i filter za gorivo - malo se osetilo poboljsanje, i odgovor je bio
            "pa 240000km sta ocekujes bolje... to je to!"
            drugi hoce da mi cisti dizne...

            Originally posted by civi
            inace taj tps senzor se steluje po posebnoj proceduri... kao prvo podesiti paljenje
            hvala CIVI sto si me uputio na ovo, samo sam preleteo uputstvo u Hayne-ju kada sam sredjivao relej pumpe goriva, ali pregledacu ga detaljno,
            mada bivsi vlasnik automobila je pokusavao da podesi paljenje preko racanara i onesposobio je racunar, morao je da stavi nov,
            raspitacu se sta se ustvari tu desilo...

            hvala vam na pomoci

            pozdrav

            Comment

            • srkos
              CBC Početnik
              • 15.09.2009
              • 7
              • Pozarevac

              #7
              Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

              pregledao sam i cimao sva creva (u nadi da ce se promeniti rad motora) vezana za vazduh oko protokomera - nista se nije desilo...
              koliko sam mogao pomerao sam i creva za vakum - isto stanje.




              izmerio otpore na protokomeru (ugasen auto) i nesto mi je cudno,
              ako je shema tacna


              otpor 8-5: ~ 360 oma
              otpor 8-7: ~360 oma ( deluje mi ok za ugasen auto, ali )
              otpor 7-5: ~160 oma ? po shemi - treba da je ~ 0 oma. tj [7-5] + [8-7] == [8-5]
              ostale otpornosti se poklapaju.
              nisam jos otvarao protokomer.

              probacu da izvedem merenje kada radi auto, na razlicitim obrtajima - ne bi me iznenadilo da se zakucao

              Comment

              • TECA
                CBC Senator XXL
                • 14.10.2007
                • 2355
                • Oz

                #8
                Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

                Zakaci se voltmetrom na 7 i masu,provedi zice do suvozaca,vozi i kada je izrazen problem neka suvozac ocita vrednosti.Isto tako daj vrednosti na leru i punom gasu.Voltaza nas zanima,ne otpor.

                Comment

                • srkos
                  CBC Početnik
                  • 15.09.2009
                  • 7
                  • Pozarevac

                  #9
                  Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

                  Originally posted by TECA
                  Zakaci se voltmetrom na 7 i masu,provedi zice do suvozaca,vozi i kada je izrazen problem neka suvozac ocita vrednosti.Isto tako daj vrednosti na leru i punom gasu.Voltaza nas zanima,ne otpor.
                  ok. sutra uvece cu postaviti vrednosti.

                  Comment

                  • srkos
                    CBC Početnik
                    • 15.09.2009
                    • 7
                    • Pozarevac

                    #10
                    Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

                    Originally posted by srkos
                    Originally posted by TECA
                    Zakaci se voltmetrom na 7 i masu,provedi zice do suvozaca,vozi i kada je izrazen problem neka suvozac ocita vrednosti.Isto tako daj vrednosti na leru i punom gasu.Voltaza nas zanima,ne otpor.
                    ok. sutra uvece cu postaviti vrednosti.

                    voltaza>

                    ugasen 0V

                    ler - oko 1000 rpm - 5.2 V

                    2000 rpm - 6.2V
                    3000 rpm ~ 7.2 V
                    4000 rpm ~ 7.8 V
                    6000 rpm ~ 8.2 - 8.5 V


                    kada krecem i kada se manifestuje problem --- voltaza je 7 - 7.5 V ( dao sam gas da bi krenuo - on se gusi, ali je voltaza - protok - po meni ispravan)

                    kada krecem unazad - voltaza je oko 6 - 6.5 V i auto ide normalno

                    ????

                    PS. auto nije paljen skoro 10 dana - i poceo je da secka u voznji - c c c

                    Comment

                    • Damiru
                      CBC Početnik
                      • 22.07.2010
                      • 3
                      • Novi Sad

                      #11
                      Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

                      Interesuje me da li ste uspeli da rešite problem, jer ja imam isti takav (vožnjom u rikverc nikada se ne uguši i ne ugasi). Isti automobil, samo je godište 1991.
                      Pored toga, već duže vreme često (ne uvek) mu se dešava da na leru radi nemirno. Nisam automehaničar, ne planiram sam da rešim problem, ali bih voleo da znam i da majstoru ukažem na problem, tj. da "ne luta" tražeći rešenje.
                      Engine code: XU9JA.
                      Pozdrav.

                      Comment

                      • srkos
                        CBC Početnik
                        • 15.09.2009
                        • 7
                        • Pozarevac

                        #12
                        Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

                        Izvinjavam se na kašnjenju - godišnji odmori su čudo.

                        Ne, nisam uspeo da rešim probem, jedino što mogu da ga ublažim - bez obzira da li je spoljna temperatura preko 40C ja pustim motor da se zagreje 2 minuta i onda vozim, nije baš idealno i potpuno rešenje, ali sam već stvorio naviku - da me ne nervira, motor posle 2 minuta mnogo manje secka (odnosno, mnogo manje se uguši, i lakše krene).

                        Jedino što mogu da ponovim da filter za gorivo, svećice, kablovi, regulator pritiska goriva, bobina nije. (komutator valjda radi)
                        ostalo mi je da pregledam ventile i da pročistim dizne...



                        meni se dešavalo da na neravnine na putu auto u vožnji prestane sa radom na par sekundi - ispostavilo se da je pukla štampana veza na tzv. (eng) tachymetric relay

                        meni auto radi na leru nemirno samo u prvih nekoliko minuta, kasnije se normalizuje, ali često osetim i kasnije da na nižim obrtajima, kao da izgubi snagu (kao da neki klip ne "odradi")...


                        planiram već duže vreme da očistim dizne, nadam se da će to rešiti neke probleme,
                        ali ne vozim auto često... tako da to odlažem koliko mogu :/


                        PS. da li je majstor konstantovao već nešto.



                        Srdačan pozdrav,
                        Srđan

                        Comment

                        • ivansile
                          CBC Početnik
                          • 28.08.2010
                          • 2
                          • porodin

                          #13
                          Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

                          Cao svima... Ja imam isti peugeot samo 1,6 GTI 115Ks,.. i ja sam imao problema kad ga upalim radi neravnomerno, pada mu ler samo sto se ne ugasi, a neki put se i ugasi. pa moras da mu das gas do do pola i kad pustis kvacilo on se maltene ugasi... a kad se ugreje druga prica... to ti je termodavac za elektronski sauh. on ti je probio. naj verovatnije. nije nesto skup nekih 600din. nadam se... to se nalazi malo nize ispod razvodne kape, i plave je boje imas kabal do njega. tako je na mom autu. kad mi je majstor promenio nisam imao problema vise... ali i obavezno ociti dizne jer i meni su bile katastrofa prljave... i pogledaj sva ta creva do protokomera i sve do usisne grane. da nebude da je neki naprso hoce i to mnogo da utice na rad morota. i stegni sve te selne na na svakom crevu... ali prvo termodavac... Nadam se da sam ti pomogo... Pa javi nam sta si uradio... Pozzz od ivana...

                          Comment

                          • Damiru
                            CBC Početnik
                            • 22.07.2010
                            • 3
                            • Novi Sad

                            #14
                            Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

                            Dizne su očišćene, ali nisam primetio nikakav napredak u tom smeru. Znači, termodavač... Javiću kad ga odvezem kod majstora. Samo što to neće biti skoro.

                            Pozdrav.

                            Comment

                            • ivansile
                              CBC Početnik
                              • 28.08.2010
                              • 2
                              • porodin

                              #15
                              Re: gusenje pri startovanju [Peugeot 205 GTI 1.9, 128KS, 1995.]

                              DA. samo sto je njegov pravi naziv ETC senzor...

                              Comment

                              Working...
                              X