Tesko pali na benzin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • charjek
    CBC Veteran
    • 20.09.2008
    • 191
    • Sremska Mitrovica
    • Jugo

    Tesko pali na benzin

    Ljudi imam problem.Tesko mi pali na benzin sada kako je zima,a na plin nema nikakvih problema.Posto znam da nije pozeljno paliti na plin zbog membrane,interesuje me sta moze biti???U pitanju je Skoda 120 LS 1.2 benzin/plin,sa karburatorom od zastave tacnije 101(stojadina)
    Dal neko zna sta mogu ja sam da prestelujem????
    Hvala unapred
    Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #2
    Re: Tesko pali na benzin

    Za ta vozila je normalno da teže pale u zimskom periodu pri niskim temperaturama, kakve su ovih dana. Nemoj da prešteluješ, ako ti je do sada dobro radilo. Problemi se obično javljaju zbog slabog (starog) akumulatora, koji se brže prazni, a vrlo često zbog lošeg goriva i prisustva vode u njemu. Dovoljna je kap vode da se smrzne u dizni karburatora, pa da ne možeš da upališ. Ta voda i ne mora da bude u gorivu, iako je najčešće to u pitanju. Može da je kondenzat preko iberlaufa ili spoljašnja vlaga.

    Pre par godina krenuo sam yugom na redovnu turu Inđija - Osijek u februaru na -19 C. Napunio sam rezervoar do vrha, nakon pređenih stotinjak kilometara, počeo da trokira, da se gasi i teško pali, iako sam imao nov akumulator. Vozilo sam dobro pripremio za zimu, servisirao, a motor je prešao oko 8.000 km nakon generalne.
    Kad sam prošao Vukovar stao je i nisam mogao da upalim. Nije pokazivao znake života. Skinem poklopac vazdušnog filtera, a karburator pun leda. Izbacim ledenicu, ali nisam mogao da upalim, jer sam ispraznio rezervoar, sa kojim inače prelazim preko 400 km. Odmah po sipanju goriva primetio sam da slabije vuče, ali sam to pripisao hladnoći. Očito da je bilo vode u benzinu. Srećom, stao sam u naselju, pred kućom privatnog prevoznika, koji me je svojim vozilom odvezao do prve pumpe u Borovom naselju, gde sam napunio kanister od 10 lit. Nakon sipanja u rezervoar i malo u karburator yugo je od prve upalio i normalno nastavio put, bez ikakvih problema. Proradilo je i grejanje, jer je postigao radnu temperaturu.

    Comment

    • charjek
      CBC Veteran
      • 20.09.2008
      • 191
      • Sremska Mitrovica
      • Jugo

      #3
      Re: Tesko pali na benzin

      auto upali tako sto moram jedno minut do dva da "drukam" gas neprekidno, a auto radi slogirano nakon toga dobije turazu ali auto nema snage da krene.pokusam da krenem ali auto momentalno izgubi obrtaje i gasi se!!!
      Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

      Comment

      • charjek
        CBC Veteran
        • 20.09.2008
        • 191
        • Sremska Mitrovica
        • Jugo

        #4
        Re: Tesko pali na benzin

        [quote="Franjo"]Za ta vozila je normalno da teže pale u zimskom periodu pri niskim temperaturama, kakve su ovih dana. Nemoj da prešteluješ, ako ti je do sada dobro radilo. Problemi se obično javljaju zbog slabog (starog) akumulatora, koji se brže prazni, a vrlo često zbog lošeg goriva i prisustva vode u njemu. Dovoljna je kap vode da se smrzne u dizni karburatora, pa da ne možeš da upališ. Ta voda i ne mora da bude u gorivu, iako je najčešće to u pitanju. Može da je kondenzat preko iberlaufa ili spoljašnja vlaga.



        Pa nije do akumulator nov je,a meni na benzin skoro nikad nije radio da kazem ekstra!Radi on ok kad motor dobije radnu temperaturu na plin ali da upali i da krenem NEMOGUCE(BENZIN)!!!!
        Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #5
          Re: Tesko pali na benzin

          Izvini! Deda Franjo je morao da dremne! U pitanju je karburator. Petnaestak godina vozio sam najbolju škodu u to vreme 1000 MB iz `69 (hiljadu malih briga), ali nikad nisam imao većih problema, osim pucanja kaiša, koji sam rešio poznatim priručnim sredstvom - ženinim najlonkama. Od tada sam imao obaveznu opremu, rezervni kaiš.

          Moja škoda je imala ručni chock (saug) i po potrebi sam koristio prilikom paljenja, nakon 3-4 "pumpanja", isto kao kod stojadina i yuga. Ovo što si opisao ukazuje i na mogućnost problema sa pumpom, isto u vezi vode ili manjeg oštećenja membrane.

          Sada se setih, ipak sam imao jedan, sličan, mali problem. U zimskom periodu u Podgorici. Pao je sneg, koji se po obićaju zadržao dan dva. Zbog izgradnje puta prema Baru, obilazak je bio poljskim putem preko Ćemovskog polja. Po bljuzgavici upadnem u neku rupčagu i preko preliva napunim rezervoar dobrom količinom blatnjave vode. Nije me izdala, otišao sam na posao i vratio se. Imala je rezervoar sa čepom s donje strane, gde sam ispustio gorivo. Ne sećam se, da li sam skinuo rezervoar zbog čišćenja, ili nisam, ali sam produvao i cevi, i sredio stvar.

          Izvini, zbog nostalgične priče, ali se nadam da će ti pomoći, da rešiš problem.

          Za početak, ipak pokušaj "štelovanje" glavne dizne, na mesto (položaj) gde održava dobar rad motora (ler). Ako to nije u redu, skini (odvrni) glavnu diznu (hranilicu) i očisti je, ako je prljava (produvaj). Možeš pri tom proveriti protok goriva i rad pumpe, okretanjem motora 1-2 kruga, verglanjem (ako imaš pomoćnika), ili guranjem vozila s uključenim motorom u 3. brzinu, naravno bez kontakt ključa. Gorivo bi trebalo obilno da teče. Vrati diznu u položaj u kojem je bila (većinom uvrnuta do kraja, pa odvrneš oko pola kruga). Skini poklopac vazdušnog filtera, pa posmatraj da li gorivo kapa prilikom ručnog pumpanja svaki put.

          Nekad je potrebno očistiti karburator, ali to bolje da prepustiš majstoru.

          Comment

          • charjek
            CBC Veteran
            • 20.09.2008
            • 191
            • Sremska Mitrovica
            • Jugo

            #6
            Re: Tesko pali na benzin

            znaci karburator,tako sam i mislio!!!mada ne razumem se ja u ovaj zastavin karburator tako da cu morati naci negde na netu neku shemu ili neku sliku gde se sta nalazi!!!
            hvala FRANJO
            ako neko ima neku shemu,crtez ili bilo sta slicno dobro bi doslo
            Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

            Comment

            • Vidan KV
              CBC Senator XXL
              • 24.10.2007
              • 432
              • Kraljevo
              • vozim onaj koji trenutno ima više goriva

              #7
              Re: Tesko pali na benzin

              Kakav Zastavin karburator?.......tu bi trebalo da je fabrički "Jikov"-dvogrli.......napši tačnu oznaku karburatora ili još bolje daj sliku.......pozzz!

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                #8
                Re: Tesko pali na benzin

                Danas sam bio u Beogradu i doneo stari zastavin weber 32 MGV karburator.

                Šraf u crvenom krugu služi za štelovanje dizne-hranilice. Kad odvrćeš šraf, sa većim šrafcigerom, pazi da ti ne ispadne dizna, koja ima ležište u šrafu (zavrtnju). Pre skidanja, pokušaj još jednom, sa upaljenim motorom, da podesiš u položaj gde najbolje radi, makar bili i veći obrtaji od 1000 o/min, što ćeš kasnije podesiti sa drugim štafom za ler gas. Ako ne možeš da podesiš na stabilan rad motora, onda uradi kako sam ti pisao.




                Može biti razlike u tipu karburatora, ali je ovaj šraf kod svih na tom mestu (weberovi).

                Comment

                • charjek
                  CBC Veteran
                  • 20.09.2008
                  • 191
                  • Sremska Mitrovica
                  • Jugo

                  #9
                  Re: Tesko pali na benzin

                  Originally posted by Vidan KV
                  Kakav Zastavin karburator?.......tu bi trebalo da je fabrički "Jikov"-dvogrli.......napši tačnu oznaku karburatora ili još bolje daj sliku.......pozzz!

                  u pitanju je zastavin karburator!!!moj original je poceo da me zeza pa je zamenjen karburatorom od zastave (jednogrlim )
                  Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

                  Comment

                  • charjek
                    CBC Veteran
                    • 20.09.2008
                    • 191
                    • Sremska Mitrovica
                    • Jugo

                    #10
                    Re: Tesko pali na benzin

                    a gde se nalazi saraf za stelovanje glavne dizne odnosno lera? nemam pojma ovaj karburator tako da se izvinjavam ako postavljam suvise glupa pitanja

                    ps.sta prvo da stelujem diznu hranilicu ili za ler?
                    Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

                    Comment

                    • Franjo
                      Banovan
                      • 14.08.2009
                      • 2831
                      • Inđija - Beograd
                      • Renault megan II res

                      #11
                      Re: Tesko pali na benzin

                      Prvo diznu, polako, pri upaljenom motoru. Pošto ti je slab dotok goriva, počni da odvrćeš. Dovoljno je pomeriti samo za par stepeni kruga. Ler se šteluje onim šrafom levo, provučenim kroz spiralnu oprugu, da se ne bi pomerao u radu, a ograničava položaj poluge gasa u praznom hodu.

                      Comment

                      • charjek
                        CBC Veteran
                        • 20.09.2008
                        • 191
                        • Sremska Mitrovica
                        • Jugo

                        #12
                        Re: Tesko pali na benzin

                        hvala Franjo.Probacu sutra ako vreme dozvoli da to nastelujem
                        Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

                        Comment

                        • charjek
                          CBC Veteran
                          • 20.09.2008
                          • 191
                          • Sremska Mitrovica
                          • Jugo

                          #13
                          Re: Tesko pali na benzin

                          Franjo kazu ljudi da je onaj saraf sto si mi zaokruzio na slici u ovoj temi TREBA DA BUDE ZAVRNUT DO KRAJA !!!Ja sam tebe razumeo da treba da se popusti da bi dobio vise benzina?!?!Jesam li ja tebe razumeo?Inace Weberov mi je karburator kazu neka starija tipa al dobro!!!!
                          Zene su zakon, a muskarci uvek traze rupu u zakonu!!!

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            #14
                            Re: Tesko pali na benzin

                            Jutros sam vozio do Osijeka i upravo sam se vratio. Taj šraf je odvrnut oko pola kruga, ili manje. Trebaš upaliti motor i kako sam rekao pažljivo naći mesto, gde najbolje radi. Kao što sam rekao, sve su to jednogrli weber karburatori, razlika je , ono što je bitno za tebe u mestu onog šrafa za obogaćivanje smese. Ostale razlike kao u plovku, vakum ekonomik uređaj, spojen crevom na razvodnik palenja, diznama ... Onaj karburator što si slikao i postavio u temi zastavini karburatori, da li je to taj problematični, koji si demontirao? Ako je to taj, preporučio bih ti, da ga servisiraš kod dobrog majstora, jer mu je očito potrebno dobro čišćenje, po izgledu sa slike.

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Re: Tesko pali na benzin

                              Charjek,
                              Odluči se gde ćeš da pitaš, otvorio si dve teme sa istim problemom pa sad prepisuješ iz jedne u drugu. Da ti pomognem, zaključaću ovu ovde a nastavak je u onoj tamo..
                              viewtopic.php?f=371&t=46951&p=727630#p727630


                              Franjo,
                              Ovo prelazi sad već u dosadu da te neko stalno opominje. Opet daješ pogrešan savet. U drugoj temi ljudi se trude da objasne čoveku kako to radi i kako se podešava a ti onda ovde sve prospeš pepelom. To što ti pažljivo okrećeš da bi našao najbolji način rada je kalibrisana cevčica (dizna) i služi za jedan konstantan protok i MORA BITI ZAVRNUTA DO KRAJA. Ako nije zavrnuta do kraja to znači samo jedno a to je karburator je zapušen, prljav, i na taj način odvrtanjem te dizne mu se daje protok koji nije fabrika predvidela.

                              Meni je stvarno krivo ali imaš ovaj put opomenu na 7 dana.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X