Ćao svima! Moj auti je suzuki baleno, 1.6 16V, 1999 godište, )98 KS, i u njega je ugradjen LC auto gas. Sve je bilo savršeno, medjutim, od skoro imam velikih problema. Naime, auto upali sasvim normalno, ali u toku vožnje, svejedno da li na benzin ili gas, auto gotovo odjednom prestane da prima gas, guši se, a ponekad se i ugasi! Nakon toga jedva upali, pa ponovo nikako ne prima gas, nestabilan je na ler gasu, gasi se. To se ponekad samo povremeno dešavalo, ali od skoro stalno tako radi. Promenio sam svećice, ali se ništa nije promenilo, isključio sam lambda sondu da proverim da li je do nje, isključivao protokomer, medjutim sve isto. Čak sam dok radi na gas, na nekih 3000 obrtaja, isključio step motor jer sam čuo da tako auto prestane da koristi informacije od kompa, lambda sonde i protokomera medjutim ništa! I dalje potpuno isto! Prema tome, jel neko ima neku ideju šta bi mene moglo da zeza ili neka mi bar preporuče nekog dobrog dijagnostičara. Hvala!
Pomoć oko problema sa primanjem gasa
Collapse
X
-
Re: Pomoć oko problema sa primanjem gasa
Nisam siguran da bi pranje dizni resilo to sto ne prima GAS (LPG). Mozda nesto oko vazduha , neko busno ili porozno crevo.Originally posted by Valent Vudrigaovde je dnevnica 20e a ne satnica...
Comment
-
-
Re: Pomoć oko problema sa primanjem gasa
Drugar je imao slican problem na Nisan almeri i posle dosta strucnjaka i servisa konacno mu je resen problem, zamenili su mu isparivac ali ne zato sto je neispravan, stavili su veci i sad radi kao sat i prima gas cak i na vrlo niskim obrtajima a do tada se stalno gusio!!! Ler gas mu je bio nestabilan, sada je i to ok.Beast From The East
Comment
-
-
Re: Pomoć oko problema sa primanjem gasa
Generalno glledajući MORAŠ rešiti problem rada prvo i isključivo na benzinu, kao da nemaš gas. Posle je sve lakše. Svašta može da bude.......prvo bih krenuo od vakuum creva, falš vazduha i tome slično. Ostalo je zaista za neki ozbiljniji servis. Ovako bez dijagnostike, teško..... I opet, nek ti doteraju rad na benzin, sa gasom ih nemoj opterećivati puno.''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
-
Re: Pomoć oko problema sa primanjem gasa
Ne bi trebalo da imaš protokomer nego senzor pritiska, bar tako kažu knjige starostavne.
Ako motor trese i lupa prilikom dodavanja gasa, možda imaš problema sa istovremenim ulaskom oba goriva. Takođe, može da bude nešto do sistema za paljenje, ili eventualno da senzor pritiska ne radi kako treba, pa motorni kompjuter pogrešno izvršava regulaciju pretpaljenja.
Ako ne trese, situacija je malo složenija pogotovo što se problem javlja sa oba goriva. Pošto ti je ugrađen LCS gas, a on gleda na potenciometar prigušne klapne, lambda sondu i senzor temperature trebalo bi proveriti svaki od njih. Sve što ti treba od alata je voltmetar, po mogućstvu analogni, ali i digitalni može da posluži. Napon na lambda sondi treba da se menja bar od 0,2V do 0,8V sa frekvencijom od jedne promene u jednoj do dve sekunde (0,5-1Hz) kada se motor zagreje, ali ne bi trebalo da toliko utiče na ponašanje motora osim ako je prekid u instalaciji. Napon na potenciometru klapne raste 0-5V sa dodavanjem gasa i ne sme da ima padove, takođe ne bi trebalo da utiče preterano na rad motora. Senzor temperature ima promenljivu otpornost pri čemu se otpornost smanjuje sa nekoliko hiljada Ohm na nula stepeni do oko 100Ohm na 100 stepeni, može dosta da utiče na rad motora, naročito u kombinaciji sa neispravnom lambda sondom. Takođe, i u ovom slučaju treba proveriti šta kaže senzor pritiska.
Obzirom da je i LCS venturi sistem, eventualna rupa na usisu na koju ulazi falš vazduh ne bi trebalo da utiče na rad motora na gasu, osim ako je rupa negde iza miksera (difjuzera).
Da dodam još da se slično manifestuje problem sa zapušenim izduvom (naročito katalizatorom), jedino što tada uglavnom radi lepo na malom broju obrtaja i malom opterećenju motora, a guši se čim se nagazi. Mene je tako jedan auto urnisao, jer se problem javljao postepeno i odjednom nestajao i tako svakih par stotina ili hiljada km. Sve dok mi nije palo na pamet da odvijem izduvnu granu i provozam auto.
Kad malo bolje pročitam prvi post, ja bih ciljao na paljenje. Promeni razvodnu kapu i ruku, to je bar jeftino, ako ništa idi na osciloskop da se proveri izlaz bobine. Pri tom, problem sa visokim naponom može da potiče i od same bobine i od motornog računara ili prekidačkog modula ili čak od senzora broja obrtaja/položaja radilice koji bi trebalo da je u razvodniku.
Comment
-
-
Re: Pomoć oko problema sa primanjem gasa
Obično je tako. Ili potrošiš na zamenu nekoliko ispravnih delova dok ne otkriješ kvar ili platiš nekad manje - nekad više od toga, da ti neko sa potrebnom opremom ili iskustvom otkrije uzrok kvara. Inače, ako sam dobro razumeo prvi post, opisani postupak provere senzora nije baš uvek primenljiv i zavisi od senzora do senzora. Ako otkačiš protokomer koji je neispravan, motor će da proradi bolje, ali ako otkačiš neispravan senzor temperature, l-sondu ili potenciometar, motor verovatno neće raditi ništa bolje. Mada je i to relativno i vezano za tip kvara na senzoru, kao i na proceduru po kojoj je računar programiran da radi kada dođe do kvara senzora ili njegovog odspajanja.
Comment
-
-
Re: Pomoć oko problema sa primanjem gasa
Evo i mene, da informišem o delimičnom rešenju problema! Dakle, dijagnostika je pokazala da je sve ok, nema nikakve greške, ali smo našli problem lošeg rada na benzinu! Začepljene dizne! I ultazvučno sam ih očistio, i sad prede kao maca. Sad je ostao samo još problem sa radom na LPG-u, i dalje odjednom prestane da prima gas, tako neko vreme, pa se onda na kratko normalizuje, pa opet ne prima gas, tada se gasi i na ler gasu! A kad ga ponovo upalim, ler gas je stabilan dok ponovo ne krenem u vožnju, a onda opet sve ponovo! Jel' ima neko neku ideju kako da sad rešim problem?
Comment
-
Comment