Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • banconi
    CBC Član
    • 19.11.2008
    • 20
    • Beograd
    • Seat Toledo 2002

    Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

    Od prekjuče po ovim hladnoćama imam čudan problem.
    Podjednako se manifestuje kako na benzinu tako i na gasu!

    Auto se regularno upali, čak ga nekoliko minuta i zagrejem na leru, ali kada krenem i dam gas, posle nekoliko desetina metara kreće gušenje i moja borba sa njim. Borba se odvija na benzinu.
    Auto se ugasi, pa ga ja upalim, pa on radi jedno 10-ak sekundi da bi se opet gušio, pa mu ja dam gas da ode na više obrtaje, a on luduje - obrtaji mu padaju, pa rastu, pa padaju pa rastu, pa se opet skroz uguši, pa ga ja opet verglam, pa se opet guši i dolazi sebi na momente, tako naizmenično radi i guši se sa periodama od po 2 do 30 sekundi. Bitka traje, kažem dakle, jedno 5 do 7 minuta.

    Onda u jednom trenutku sve naprasno proradi, kao da nikada problema nije ni bilo! Motor se zalufa kao iz fabrike da je izašao, smiri se potpuno, na leru prede kao maca, ja se prebacim na plin i krećem. Problem se sledeći put manifestuje tek sutradan ujutru ili nakon stajanja od nekoliko sati kada se potpuno ohladi.

    Pomoćne informacije - akumulator je očigledno OK pošto ujutru zavergla i upali bez problema, problem počne da se manifestuje tek nakon što krenem s parkinga, dotle na leru sve radi OK. Kablovi su stari oko 6 meseci, svećice oko godinu dana. Svi filteri relativno sveži.

    Auto je Mazda 323 1.3 16v karburatorski, god 1990. sa Landi plinskom instalacijom.

    Pozdrav,
    Bane
  • Alexandro
    CBC Član
    • 11.09.2009
    • 31
    • Beograd

    #2
    Re: Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

    Vidi ja sam imao slican problem na mazdi 626 `90 2.0 benz/plin karb ujutro sve pali ok kao mina i radi ok ali kad se ugreje na radnu temp. radi kao na 3 cilindra posto smo probali da mu iscupamo jedan kabl i zvuci slicno ... Ako su ti kablovi ok (proveri jedno vece u totalnom mraku negde otvori haubu dok auto radi i vidi ako svetlucaju niti kroz njih u mraku nisu ok probijaju i ne stize dobra varnica na svecicu) i svecice ostaje ti da probas da ocistis kontakte na ravodnoj kapi i ruci od kamenca ili da zamenis nesto od ta dva ako je jako lose ... A problem nastaje samo ujutro zato sto se u toku noci svi metalni delovi skupe i kako se greju dok motor radi kako tako ostvaruju sve bolji kontakti ... tipa raz ruka i kontakti na kapi ... a postoji mogucnost i da neka svecica nije ok pa kad probije sve proradi ... inace su mi rekli da na mazdama crkavaju kablovi zbog plina ne znam koje si kupio nove ali kazu da su ok NIPPARTS- ovi ... pozz...
    Ne postoji izgubljeno vreme, postoje samo izgubljeni zivoti

    Comment

    • deki-ascona
      Bio nam je drug! RIP
      • 10.04.2007
      • 2118
      • NI , Trosharina

      #3
      Re: Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

      Originally posted by Alexandro
      ... inace su mi rekli da na mazdama crkavaju kablovi zbog plina ...
      Jel kazu da je to samo na mazdama ili kazu i za jos neke proizvodjace ?
      Originally posted by Valent Vudriga
      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

      Comment

      • ragazzoni
        CBC Senator XXL
        • 24.02.2009
        • 774
        • Obrenovac i okolina
        • Opel Omega 2.0i-16v

        #4
        Re: Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

        Originally posted by deki-ascona
        Originally posted by Alexandro
        ... inace su mi rekli da na mazdama crkavaju kablovi zbog plina ...
        Ne mogu da verujem, da ima takvih stručnjaka, pa kakve veze ima vek kablova sa tim da li radi na gas ili benzin??? Gas mu dođe kao UNIŠTITELJ, a benzin kao MELEM za kablove?
        Obzirom da ti je problem identičan i na gasu i na benzinu,, najverovatnije ga treba tražiti u strujnom delu, kako niskonaponskom, tako i visokonaponskom. Pre svega proveri svećice i izaberi odgovarajuće iz kataloga za tvoj auto, od srca i struke ti preporučujem NGK. Proveri stvar sa vlagom, zamašćenošću kablova i razvodnika i sl. Zaista proveri i kablove. Da nemaš problem sa auspuhom, kratke vožnje nakupi se kondenza-vode pa zaledi i sll, naročito ako ima krivine sa usponom.
        ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
        Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

        Comment

        • deki-ascona
          Bio nam je drug! RIP
          • 10.04.2007
          • 2118
          • NI , Trosharina

          #5
          Re: Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

          Pravo pitanje je kako kabal zna da da li je na Mazdi ili na nekom drugom autu ?
          Originally posted by Valent Vudriga
          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

          Comment

          • Alexandro
            CBC Član
            • 11.09.2009
            • 31
            • Beograd

            #6
            Re: Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

            U nacelu je poznato da je plin mnogo zahtevniji po pitanju struje nego benzin ... a ima veze da li auto radi na gas ili na benz po pitanju kablova jer benzin moze da podnese losu varnicu ponekad dok plin tesko ... zato se svecice menjaju dosta cesce na vozilima na gas (10-15k) nego na benz ... zato sve po pitanju struje u toku zime mora biti ok ... a naravno da se u zemlji Srbiji sve vozi dok ne crkne pa tako i svecice ( ma ocisticemo sto da menjamo moze to jos da tera) kablovi i ostalo ... Svecice za Mazde NGK ili Denso obe su prva ugradnja ... NGK ima svecice koje su spec za plin jedna kosta ~1100 din( obicne oko 300) i menjaju se na kako oni kazu oko 100k ... a inace ceo motor je projektovan da radi na benz i sve je prilagodjeno njemu a plin ima malo drugacija svojstva od benz ... Ruje su na vozilima koja imaju fabricki ugradjen plin ugradile sistem koji cim se prebaci na plin pomera ugao paljenja za 6 stepeni unapred i obrnuto ... a sto li su to radili ako je plin i benz isti ... i sto svi pogotovo na domacim vozilima koja idu na plin rade slicne stvari da bi auto bolje isao na plin ...
            Ne postoji izgubljeno vreme, postoje samo izgubljeni zivoti

            Comment

            • banconi
              CBC Član
              • 19.11.2008
              • 20
              • Beograd
              • Seat Toledo 2002

              #7
              Re: Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

              Zahvaljujem se na svim odgovorima. Generalno sam razmišljao slično kao i vi, s obizrom na to da se problem manifestuje i na benzinu i na gasu.

              Ipak, ono što mi ostaje velika misterija je to što se problem pojavi posle nekoliko minuta vrlo urednog rada na leru. Zato sam eliminisao svećice iz priče, ali naravno neka me neko ispravi ako grešim.

              Svidela mi se ona priča sa auspuhom, nisam siguran da li je tačna, ali zaista mi liči da ima veze sa ufurom goriva ili izduvom gasova, pre nego sa elektrikom.

              Ako imate još ideja, pomozite pliz. Naime, problem je teško detektovati jer dok ja stignem do servisa, problema više nema.

              B.

              Comment

              • Alexandro
                CBC Član
                • 11.09.2009
                • 31
                • Beograd

                #8
                Re: Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

                pa ima jedno prosto resenje za to dolazenje u servis ... parkiraj auto blizu servisa ili ga ostavi majstoru preko noci, dodji ujutro i zajedno ga upalite i nek majstor pogleda sta kako radi i nek da svoje misljenje ... tako ce te najlakse to resiti ako problem nestaje dok stignes do majstora ...
                Ne postoji izgubljeno vreme, postoje samo izgubljeni zivoti

                Comment

                • deki-ascona
                  Bio nam je drug! RIP
                  • 10.04.2007
                  • 2118
                  • NI , Trosharina

                  #9
                  Re: Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

                  banconi, izgleda kao da skupljas ideje pre nego sto krenes u resavanja. I Alexandro i ragazzoni su ti rekli da pocistis masnocu sa razvodnika i da pogledas da li kablovi drze kontakt na svecicama (ili bobini) i da li probijaju.

                  Mozes i nesto da radis dok skupljas ideje, da bi se eliminisali uzroci. Onda je i samo resenje dosta blize

                  Uprljaj ruke malo, pa javi sta si radio i ima li efetka.

                  pozdrav i sretno
                  Originally posted by Valent Vudriga
                  ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                  Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                  Comment

                  • banconi
                    CBC Član
                    • 19.11.2008
                    • 20
                    • Beograd
                    • Seat Toledo 2002

                    #10
                    Re: Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

                    svakako prihvatam sugestiju, ali u isto vreme pokušavam i da se opismenim po pitanju nekih začkoljica.
                    te stvari ću da uradim, ali evo ulažem kviska da neće da pomognu

                    a ovo za majstora preko noći, ova pitanja i postavlja upravo izbegavajući taj scenario, treba mi autić ko lebac.
                    tako da čekam da se problem intenzivira pa da bude dijagnosticibilan (sad sam izmislio izraz)

                    pozdrav,
                    Bane

                    Comment

                    • Dalibor Vukić
                      CBC Senator
                      • 08.09.2009
                      • 279
                      • Beograd

                      #11
                      Re: Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

                      Neispravan ti je karburator, smeša nije dovoljno ili je previše obogaćena na niskim temperaturama. Obzirom da je verovatno u pitanju neki Hitachi elektronski dvogrli karburator, sumnjam da će neko moći to da ti sredi. Mada, po Beogradu ima još dobrih majstora za karburatore koji rade i takve stvari, ali neće malo da te košta. U takvim slučajevima najbolje je kupiti nov Weber namenjen Zastavama i nekako ga namestiti.

                      Comment

                      • comi 1342
                        Moderator
                        • 28.09.2005
                        • 1126
                        • NS
                        • Giulietta ,PUG 106,

                        #12
                        Re: Gušenje u prvih 7-8 minuta, Mazda 323 1.3 16v karburator,

                        Sve liči na karburator, ali identične simptome na toyotama istog godišta pravi loš komutator. To što kažeš da samo odjednom proradi kako treba, liči da ili neki bimetal nešto otvori ili zatvori na karburatoru, ili da se komutator ugreje pa proradi,...
                        Japan X verovatno zna al' nije vid'o temu.
                        Može se naći negde kod Rusa, Ukrajinaca, šema i podešavanja za taj karb, al' to je teoretisanje,treba malo i raditi ...
                        "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                        "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                        Comment

                        Working...
                        X