Komsa me zamolio da potrazim pomoc.
Radi se o skoro identicnom tipu autobomila, kao mom, tj u pitanju je Astra 1.6i sa C16NZ motorom ( samo nije karavan, vec hecbek sa troje vrata ).
Kada pali auto, od skoro, plin nema sanse da prebaci jedno 20 sekundi, iako je do tad, odmah posle paljenja mogao prebaciti i to turiranjem preko 2000 obr/min ( ako se to moze i nazvati turiranjem
), osim ako je bas hladno, ia ko je auto stajao citavu noc, onda mu se desavala ovakva stvar kao sad, tj da nemoze 20 sekundi da prebaci na plin, i treba da ga prebaci preko 3000 obrataja da bi prebacio na plin. Znaci to mu se desavalo samo zimi, i samo ujutru, a sada mu se desava uvek. Cak i ako je vozio sat vremena, i ugasio auto, i posle 5 minuta hoce da ga upali ( motor zagrejan ), onda opet treba da ga sa proturira dva-tri puta preko 3000 obrtaja da bi prebacio na plin. Znaci proslih zima samo je to ujutru radio, ove zime uvek.
Druga stvar koju je primetio je ta da ako doda naglo gas, nekad mu se desi da automobil naglo trzne i uz propratni zvuk "kao" detonacije ( napisao sam "KAO" detonacije, jer nezvuci kao detonacije, nego vise manje kao deonacija ali mnogo blazi zvuk ). Nema pravila kada mu se to desavalo, nekad kada je zagrejan, nekad kada je hladan, ali zakljucak je da mu se desi uvek kada iz malih obrtaja da velik gas.
Treca stvar je ta da mu se taj zvuk detonacije cuje i na benzin kada ga turira isto iz malih obrtaja, tj auto je na ler gasu cca 800-900 obrtaja, i on legne na gas, krene da dize i u delicu sekunde od dodavanja gasa zacuje se taj zvuk, ali normalno generalno prima gas.
Cetvrta stvar, srednji lonac mu je supalj na jednom mestu. Nista strasno, rupica ( al na nezgodnom mestu ), cak stavise po meni ima jebitacan zvuk sa tom rupicom
Ja da je moj, nebih se razmisljao da ga menjam, nego bih ga terao dok nepocne da pici rafalnu paljbu po komsiluku , jer imas osecaj kao da vozis mnogo ozbiljnija kola

Peta stvar, pre 2000-3000 km mu je pukao zupcasti u sred ubryavanja iz trece u cetvrtu i to samo posle 5k km. Sva sreca, nemam pojma kojim cudom, nijedan ventil nu nije pokrivljen nego je samo zupcasti pukao. Kad mu je to majstor u radio, dotegao mu je kais za alternator, do kraja. Majstor nije imao vremena da sve rastura, da bi nabacio kais, pa su se dogovorili da kad otopli ga zamene. Kada je zamenio taj kais , tada se pojavila i rupica na auspuhu, a posle toga i problem sa prebacivanjem.
Eto, to je citava saga. Rekoh, aj bolje da napisem, jer nece skoditi. E sad, jedna ali najveca po meni stavka koja mozda pravi problem je ta da filter za TNG nije uopste menjan od kako ga je kupio, cca 3-4 godine. Ja sam mu kao laik napomenuo da to mozda pravi problem. Dizne nikad nije cistio, filter vazduha i ulja menjani pre 7k km, za benznin i plin yaboravio kada ih je menjao.
Ja sam mu predlozio da promeni i ta dva filtera, pa da vidi dal se poboljsalo. Ako nije, onda i na ciscenje dizni, i krepljenje auspuha, pa opet sistem eliminacije ( jer ionako to treba da uradi ali covek nestize ).
Sta vi mislite sta bi mogao biti problem?
Radi se o skoro identicnom tipu autobomila, kao mom, tj u pitanju je Astra 1.6i sa C16NZ motorom ( samo nije karavan, vec hecbek sa troje vrata ).
Kada pali auto, od skoro, plin nema sanse da prebaci jedno 20 sekundi, iako je do tad, odmah posle paljenja mogao prebaciti i to turiranjem preko 2000 obr/min ( ako se to moze i nazvati turiranjem

Druga stvar koju je primetio je ta da ako doda naglo gas, nekad mu se desi da automobil naglo trzne i uz propratni zvuk "kao" detonacije ( napisao sam "KAO" detonacije, jer nezvuci kao detonacije, nego vise manje kao deonacija ali mnogo blazi zvuk ). Nema pravila kada mu se to desavalo, nekad kada je zagrejan, nekad kada je hladan, ali zakljucak je da mu se desi uvek kada iz malih obrtaja da velik gas.
Treca stvar je ta da mu se taj zvuk detonacije cuje i na benzin kada ga turira isto iz malih obrtaja, tj auto je na ler gasu cca 800-900 obrtaja, i on legne na gas, krene da dize i u delicu sekunde od dodavanja gasa zacuje se taj zvuk, ali normalno generalno prima gas.
Cetvrta stvar, srednji lonac mu je supalj na jednom mestu. Nista strasno, rupica ( al na nezgodnom mestu ), cak stavise po meni ima jebitacan zvuk sa tom rupicom




Peta stvar, pre 2000-3000 km mu je pukao zupcasti u sred ubryavanja iz trece u cetvrtu i to samo posle 5k km. Sva sreca, nemam pojma kojim cudom, nijedan ventil nu nije pokrivljen nego je samo zupcasti pukao. Kad mu je to majstor u radio, dotegao mu je kais za alternator, do kraja. Majstor nije imao vremena da sve rastura, da bi nabacio kais, pa su se dogovorili da kad otopli ga zamene. Kada je zamenio taj kais , tada se pojavila i rupica na auspuhu, a posle toga i problem sa prebacivanjem.
Eto, to je citava saga. Rekoh, aj bolje da napisem, jer nece skoditi. E sad, jedna ali najveca po meni stavka koja mozda pravi problem je ta da filter za TNG nije uopste menjan od kako ga je kupio, cca 3-4 godine. Ja sam mu kao laik napomenuo da to mozda pravi problem. Dizne nikad nije cistio, filter vazduha i ulja menjani pre 7k km, za benznin i plin yaboravio kada ih je menjao.
Ja sam mu predlozio da promeni i ta dva filtera, pa da vidi dal se poboljsalo. Ako nije, onda i na ciscenje dizni, i krepljenje auspuha, pa opet sistem eliminacije ( jer ionako to treba da uradi ali covek nestize ).
Sta vi mislite sta bi mogao biti problem?
Comment