fiesta 1.3i Endura, 1996, samoubrzanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gesdim
    CBC Član
    • 05.03.2007
    • 35
    • Skopje, Makedonija

    fiesta 1.3i Endura, 1996, samoubrzanje

    Znaci ne radi se samo o starom problemu, da pri shaltanju u vishi prenos imamo kratko zadrzavamje gasa ( ~0.5sec), vec od prosle godine u ovo doba je pocelo samoubrzanje u voznji ( auto sam dodaje gas), a kad dodjesh na semafor i shaltash u lehr onda urla jedno 5-6 secundi..zbunjujuce je da mozesh da ubacih u II brzinu lako i onda se smiri ili ako ugasish motor ( dugi semafor) onda nema problema. Proshle godine sam poceo s prelaskom na 98 oktanski benzin,spoljasnje pranje hladnjaka, i promenu svecica, stavio sam Equiem, bilo je poboljsanja; kad se ponovilo, otishao u servis, zamenili sender za temperaturu vode, kod ove fieste (prva serija MK IV, leto 1996) je Sender od 35.000 Ohma. Neko vreme se kao smirilo ( ili nisu doshli takvi uslovi spoljne temperature vazduha), a posle se samoubrzanje pocelo javljati i nepredvidljivo, n.pr. i kod hladnog motora. Odem proshle godine u augustu kod elektronicara, reprogramirao je CPU, navodno je CPU otkacio i davao komande i IACV i Throtle ventilu u isto vreme, i sve se sredilo. Cak smo s cerkom vezbali na poligonu u oktobru i 2 puta se motor dobro zagrejao, ukljuci i ventilator (nije mi se desilootkad sam kupio auto, 8 godina), ali nije se javljalo samoubrzanje. Nekako u prolece pocnem da primecujem da je kao malo povishen leht gas, a kad su pre nedelju dana poceli topliji dani i kao motor zagushen, pa prolazeci kod majstora za auspuh da proveri da nije vreme za promenu zadnjeg lonca; on proveri rukom i odmah da dijagnozu da nema zagushenja ali su gasovi previshe zagrejani, da proverim lambda sondu; isti dan popodne pojavilo mi se i nakon zaustavljanja u lehru 4-5 sekundi samoubrzanje, ne tako visoki obrtaji kao proshle godine, ali ipak. Prijatelj koji je slucajno bio u autu, inache klasicni specijalista za automobile ( one starije), odmah kaze zaglavila ti sajla za gas !!.. Odoh stradan kod elektronicara, on proveri CPU, cistio sadji oko lambda sonde, proveravao dizne i auto preporodjen, a savetovao me da se auto vozi u vishim rezimima , ne voznja u gradu u V brzini . Ne prodje ni 2 dana , a opet se pocelo javljati samoubrzanje, posebno sada kad smo napunili opet 95 oktanski benzin. Elektronicar je opet pogledao auto, tvrdi da je sve OK, samo da treba zameniti IACV, navodno zaglavljuje i drzi gas. Inace tvrdi da je Throtle potenciometar OK. Juce sam kupio novi IACV, ovaj na autu sam kupio polovnog 2004g. Nisam ga josh ugradio, idem kod elektronicara, neka pogleda novi IACV, ako i ovo ne uspe neznam sto cu. Razmisljao sam da napravim na haubi shkrge ili da trazim haubu sa shkrgama, primetio sam da ako u voznji otkacim sajlu i hauba se malo podigne nema samoubrzanja. Kao da temperatura ispod haube zagreje IACV ili Throtle potennciometar pa dolazi do zaglavljivanja. Neka kriticna tacka i sistem pada u lehru u neku mrtvu petlju.
  • Gavra
    CBC Senator XXL
    • 06.03.2008
    • 2031
    • Beograd

    #2
    Re: fiesta 1.3i Endura, 1996, samoubrzanje

    1 NIKADA NE VOZI SA OTVORENOM HAUBOM!!!

    2. Morate da uradite pravilnu dijagnostiku,FORD je jako specifican sto se tice procedura dijagnoze i otklanjanja kvarova.
    Prvo morate da ocitate KAM memoriju,zatim da ocitate KOEO ,zatim KOER ,onda da uradite WIGLLE test pa SELF test i tek onda mozete da nastavite sa trazenjem problema. Sve operacije se moraju uraditi ovim redosledom i sa skenerom koji FORD-a radi kvalitetno.

    Flash ili reprogramiranje ECU(racunara) se ne radi proizvoljno zbog problema sa ler gasom,najvaznije je da otkrijete da li je povisen ler uzrok ili posledica.Odnosno da li je komandovano da ler bude toliki ili nije
    Poslednji nek ugasi svetlo

    Comment

    • gesdim
      CBC Član
      • 05.03.2007
      • 35
      • Skopje, Makedonija

      #3
      Re: fiesta 1.3i Endura, 1996, samoubrzanje

      hvala na odgovoru; nisam elektroničar, ali preneću majstoru; on je prošle godine utvrdio da su kleme akomulatora vađene 70 puta a on ima neko iskustvo da taj CPU ne trpi vađenje klema, da vec više od 14 puta ako se vade kleme mogu nastati greške; ovo je malo nelogično jer nemožeš ni filter za vazduh ni levi far da promeniš, a tek da ne pricam kod Ka, tamo je još zbijenije.
      Ima jos jedna stvar, ovo samoubrzanje se javlja samo jednom, ali kad počne onda svaki put kad stavljaš u lehr; prvo nastaje samoubrzanje u vožnji, kad auto sam daje gas, a kad staneš na semafor ili parkraš i staviš u lehr onda zaurla jedno 4-5 sekundi; posle mozeš da ga ostavish da radi u lehru neće pokazati simptome. Ako voziš sasvim polako, kao auto škola, ne javlja se. Nego nešto me kopka da se ovo počelo javljati posle ispadanja zategača kaiša za servo volan. Ispao je u februaru 2009, (zamenio sam ga i točkić i kaiš) a već u aprilu 2009 kad je zatoplilo počeli su simptomi. Dok je bilo hladno imao sam simptom da auto nema imao dobar start, pa sam umesto rezernog motorcraft kaiša, koji je bio krut i nešto krači od originalnog kojeg sam menjao (brojevi isti, ali na licu mesta) kupio Goodyear Gatorback, 1mm duži ali mekani, sa dodatnim kosim kanalima. Sumnjam da možda, pošto auto nema senzor za servo, a sad je manji otpor PK kaiša, kompjuter nemože u standardnom opsegu da gontroliše samoubrzanje ?? Nije mi samo logično kako od prošlog augusta
      ( posle reprogramiranja) pa do pre 10'ak dana nije bilo samoubrzanja. Elektroničar mi tvrdi da je CPU i sada OK, bar onaj test koji se radi. Problem se javlja u vožnji, nema nikakvog seckanja. Inače juče sam gledao jedan Ka (prodaju uvezene ) sa klimom, imao je neko dodatno rebrasto crevo , kao za ubacivanje hladnog vazduha u motorni prostor kod throtla, ali je bilo štopovano zatvaračem, nešto slično kao na starim automobilima kad se okretao usis vazduha u zimski i letnji položaj.
      Takođe sumnjam da je i moj throtl amortizovan, mozda ide neki falš vazduh, pa razmišljam da kupim komplet throtl s grlom.
      Navodno nije sve u TPS -u, možda ima neko habanje osovinica leptora ??.. Inače prijetelj u Pegeot servisu kaže da on za njegove automobile koristi ispravan Throtl za testiranje auta jer CPU ne može sve otkriti... ? .. a bar kod nas niko nema testere za IACV i TPS...

      Comment

      Working...
      X