CITROEN BX iz 89. TRD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • doktorrr
    CBC Član
    • 01.10.2010
    • 47
    • Novi Sad

    CITROEN BX iz 89. TRD

    Pozdrav Svima!
    Našao sam na netu ovaj forum za Citroene i vidim da ima ljudi koji dobro poznaju taj auto. Ja sam nedavno kupio BX iz 89. TRD i interesuje me nekoliko stvari, ako neko može da pomogne.
    1. Kada upalim auto i podigne se čuje se hidraulična pumpa na svakih 15-ak sekundi. Kada se auto kreće pumpa se čuje na svakih 4-5 sekundi. Da li je to normalno? ako nije, šta da preduzmem?
    2. Auto ima turbinu, ali nekako nije startan (Kompresiju ima dobru - izmjereno). Ja sam do sada vozio VW (dizel) i on je bio mnogo startniji(u četvrtoj je mogao da izgura preko 120 km/h bez problema). Kod Citroena četvrtom jedva da izguram na 80 km/h i već počinje da bučno huči. Tek u petoj mogu da prebacim 100 km/h bez nekog velikog hučanja. Da li je to uobičajeno kod ovakvih BX Citroena?
    3. Kakav je sistem ručne kočnice kod ovakvih Citroena? Da li je komplikovano izmjeniti sajlu ili nešto oko ručne, pošto ova moja ne radi.
  • kapitalac
    CBC Veteran
    • 06.08.2010
    • 107
    • Banjaluka

    #2
    Re: CITROEN BX iz 89. TRD

    Ajde da krenem od zada. Ne radi na prednjim ili na zadnjim točkovima jer na zadnjim i ne treba da radi. Nije normalno provjeri pumpu. Što se tiče hidraulične pumpe to je više manje OK. Auto ne bi trebao previše brzo da padne kad ga ugasiš a kad upališ drži ga na leru i mora za par sekundi da se podigne. Kako ti stoje zadnji točkovi kad je auko upaljen? Jesu li paralelni jedan sa drugim ili je strana koja je u dodiru sa asfaltom raširena. Nema veze s ovom što si pitao ali prekontroliši to im često odlazi.
    I dragsteri koriste alkohol

    Comment

    • djukic
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2005
      • 2526
      • Beograd

      #3
      Re: CITROEN BX iz 89. TRD

      1. Kliktanje nema veze s pumpom (neklikce pumpa) vec regulator pritiska. Proveri ispravnost akumulatorske bombe - sfere za pocetak. Uzrok moze biti i neispravan glavni kocioni (ventil) odliv na prednjim amortizerima...

      2. 1.9 XUD9 imas li turbo uopste. Taj motor jako lepo ide imao turbo ili ne...

      3. Rucna, dve sajle deluje na prednje tockove...
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • kapitalac
        CBC Veteran
        • 06.08.2010
        • 107
        • Banjaluka

        #4
        Re: CITROEN BX iz 89. TRD

        E dobro si se to sjetio. Možda čovjek misli zbog oznake TRD da je turbo. Ako je 51 kw onda je definitivno bez turba. Što se tiče bržek kliktanja ja još uvijek mislim da je to više manje u redu a brže klikća zato što se koristi volan kočnica i auto se giba pa je potreban veći pritisak da to kompenzuje. Međutim i svaka neispravnost bilo hidraulične pumpe koja je recimo oslabila uzrokovaće češće kliktanje, ili ovo što je djukić naveo.
        I dragsteri koriste alkohol

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #5
          Re: CITROEN BX iz 89. TRD

          Ma to sto klikce u leru 15sec je OK za sada. Ja tu nebi nista dirao. Motor, promeni filtere sve za pocetak pa da gledas dalje. Jedno je sigurno ako poredis taj motor sa G2 1.6D Citroenov jeste laksi za voznju tj. lepse ide.
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • doktorrr
            CBC Član
            • 01.10.2010
            • 47
            • Novi Sad

            #6
            Re: CITROEN BX iz 89. TRD

            Hvala na korisnim savjetima. Znači pumpu za sada neću dirati.
            Bio sam danas kod čovjeka koji popravlja Citroene. On mi je rekao da mi boš pumpa ima lufta( neznam šta to znači) i da kaiš slijeće sa nje. Kaže da trenutno taj kaiš nije istrošen puno, ali da sleti do pola.
            Uglavnom taj kvar da se popravi boš pumpa košta oko 50 evra, a promjena kablova oko te pumpe košta još oko 50 evra.
            Takođe, ovo što sam spominjao za ručnu kočnicu, on kaže da bi trebalo promjeniti neke čeljusti, a ta jedna čeljust košta 15 evra.
            Otkrio sam takođe da auto pušta LHM negdje oko zadnjeg desnog točka.
            Uglavnom, majstor kaže da mi nije sigurno voziti auto sa takvom boš pumpom, dok se ne popravi, jer može kaiš sasvim da sleti i da napravi haos.
            Tako da sada imam ulaganja jedno 100 evrića, a za ovo ostalo ću vidjeti poslije...

            Comment

            • kapitalac
              CBC Veteran
              • 06.08.2010
              • 107
              • Banjaluka

              #7
              Re: CITROEN BX iz 89. TRD

              a promjena kablova oko te pumpe košta još oko 50 evra.
              Valjda misliš na zupčasti remen i španer. To trebaš zamijeniti uvijek kad kupiš sledći (da ne kažem novi) auto tako da to nemoj smatrati kvarom. Ne vidim zašto treba mijenjati kočiona kliješta ako nožna kočnica radi kako treba, to jest ako točkovi koče ravnomjerno i ako ne blokira. Kad mjenjaš zupčasti obavezno detaljno provjeri i vodenu pumpu jer u cijenu od 50 € nije planirana njena zamjena.
              I dragsteri koriste alkohol

              Comment

              • doktorrr
                CBC Član
                • 01.10.2010
                • 47
                • Novi Sad

                #8
                Re: CITROEN BX iz 89. TRD

                On je meni objasnio da boš pumpa negdje ima lufta i da zato sa nje spada kaiš koji ide oko nje. Da li je to zupčasti kaiš ne znam. Da se popravi kvar na boš pumpi(luft) košta 50 evra, a zamjena kaiševa košta još 50 evra.

                Comment

                • Crki
                  CBC Član
                  • 26.07.2008
                  • 71
                  • Požarevac
                  • ford fokus

                  #9
                  Re: CITROEN BX iz 89. TRD

                  Zamena kaiševa 50 evra ? Beži od njega,ne da dere,nego otkida....

                  Comment

                  • kapitalac
                    CBC Veteran
                    • 06.08.2010
                    • 107
                    • Banjaluka

                    #10
                    Re: CITROEN BX iz 89. TRD

                    Zupčasti kaiš + španer + trakasti kaiš + ruke = 50 €. Ja sam ovako razumio. Rad je cirka 10-15 € a ja da uzimam za svoj auto, ovo troje bi bilo preko 40 Bošovo remenje a SKF španer.
                    I dragsteri koriste alkohol

                    Comment

                    • djukic
                      CBC Senator XXL
                      • 27.03.2005
                      • 2526
                      • Beograd

                      #11
                      Re: CITROEN BX iz 89. TRD

                      Bez od toga sto ti menja zupcasti sa delovima za 50E
                      Pa samo krstena pumpa kosta bar 30tak eura...
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • doktorrr
                        CBC Član
                        • 01.10.2010
                        • 47
                        • Novi Sad

                        #12
                        Re: CITROEN BX iz 89. TRD

                        Vidim ja da je najbolje da tražim neki Citroenov servis. Ja sam juče i sam otvarao ono kućište gdje se nalazi taj kaiš oko boš pumpe (da li je to zupčasti kaiš). Ono, zaista vidi se metalni dio zupčanika od boš pumpe i izgleda kao da je kaiš spao do pola,ali kada gurnem prste sa suprotne strane, tamo gdje bi trebalo da se nalazi taj višak kaiša koji je spao do pola, nema nimalo slobodnog kaiša. Više mi se čini da je kaiš uzak, pa ne može cijelom površinom da pokrije taj dio oko boš pumpe. Kaiš mi izgleda jako dobro zategnut i nigdje nije ispucao.

                        Da li vi znate nekoga kome je nekada spao, dakle ne pukao nego spao, taj kaiš oko boš pumpe?

                        Imam još jedno pitanje. Kako da dospem LHM ulje u onaj rezervoar ispod haube? Da li auto mora biti ugašeno i spušteno na najniži nivo ili mogu da dospem ulje i na normalnom nivou?

                        Šta znači SKF španer?

                        Comment

                        • banekg
                          CBC Senator XXL
                          • 06.09.2010
                          • 1274
                          • Nis
                          • Toyota Carina e 2.0

                          #13
                          Re: CITROEN BX iz 89. TRD

                          SKF je vodeći svetski proizvodjac kotrljajućih ležajeva i rotacione tehnike.
                          Long Live CBC!!!

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #14
                            Re: CITROEN BX iz 89. TRD

                            LHM ima na rezervoaru pokazivac nivoa. Najsigurnije je da ako nisi siguran kako sipas kada spustis auto na najnizi polozaj ugasi auto i dolij...
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • doktorrr
                              CBC Član
                              • 01.10.2010
                              • 47
                              • Novi Sad

                              #15
                              Re: CITROEN BX iz 89. TRD

                              Dosuo sam jutros. Sada pokazivač pokazuje na sredinu između one dvije crvene linije kada je auto upaljen. Da li je previše zahtjevno riješiti ovaj problem sa ispuštanjem LHM-a? Primjetio sam da kaplje kod zadnjeg desnog točka. Samo ne znam šta da radim da to popravim. Ili je bolje da riješi majstor?

                              Comment

                              Working...
                              X