BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vladaomega
    CBC Senator XXL
    • 11.10.2010
    • 484
    • beograd

    #16
    Re: BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

    Originally posted by zverko
    kolko znam mi smo jos u srbiji a ne u nemackoj...
    ako nesto kosta u nemackoj 2500eur neverujem da u srbiji kosta 500eur. uostalom i jasam imao problem sa motorom na mojem vozilu ove godine i nemacka je bila jedino resenje. nazalost

    Comment

    • zverko
      CBC Senator XXL
      • 19.08.2005
      • 7085
      • BGD
      • Audi A4

      #17
      Re: BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

      ja napisah kolko sam pre neki dan platio 1.8T motor za A4 u sapcu. ne verujem da za te pare ima u DE.
      deutsche gemacht-gut gemacht...

      Comment

      • Uzelac
        CBC Senator XXL
        • 03.12.2006
        • 1717
        • munZe

        #18
        Re: BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

        Motor otvoren klapna sa 4tog cilindafali, sa cilindara 2 i 4 skinuta rukom, vec su se nakrivile i spremale da otpadnu.
        Turbo je OK, nije stiglo do njega.
        Optimisticna prognoza 1500e za delove i ruke, drugarska cena kaze majstor.
        work in progress

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          #19
          Re: BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

          pa ni ne moze da stignu do turba nego ih motor u****.
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • VVLAJKO
            CBC Senator XXL
            • 23.07.2008
            • 484
            • Nis
            • Audi A4, Primera p12

            #20
            Re: BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

            Stignu komadici kroz izduv i z....u lopatice hot strane.
            Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

            Homer J. Simpson

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #21
              Re: BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

              kazu da je mala verovatnoca da se to desi... moze biti...
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • Uzelac
                CBC Senator XXL
                • 03.12.2006
                • 1717
                • munZe

                #22
                Re: BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

                Kao sto rece Vlajko.
                A za verovatnocu, drugar koji se u tim trenutcima max informisao, kazu da je veca da s**** turbo nego da ga ne s**** :/
                work in progress

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #23
                  Re: BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

                  onda je on imao ludu srecu. nego bre, 1500e... huh.. da mu nisam u kozi.
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • aleksabgd
                    CBC Član
                    • 04.12.2009
                    • 84
                    • beograd

                    #24
                    Re: BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

                    Zna li se koliko je taj motor presao odnosno na koliko km se menjaju te klapne i kakvi su simtomi bili pre pucanja ?? Da li neko mozda zna da li motor od 85 kw koji se ugradjuje u 318 d ima te klapne?

                    Comment

                    • Dzoni_mkv
                      CBC Senator XXL
                      • 29.04.2007
                      • 875
                      • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

                      #25
                      Re: BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

                      Nema simptoma pre nego sto otpadnu. Moze da se desi na 30 000, 50 000, 100 000, 150 000 npr. Znaci, nemas pojma kada ce i ne mozes da cujes da im je kraj blizu, a sto je najgore "nicemu ne sluzi a uz to i ne radi" 318 mislim da nema klapnice.
                      You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #26
                        Re: BMW E46 320d 2003 - pukla klapna, sta dalje ?

                        Originally posted by Uzelac
                        Motor otvoren klapna sa 4tog cilindafali, sa cilindara 2 i 4 skinuta rukom, vec su se nakrivile i spremale da otpadnu.
                        Turbo je OK, nije stiglo do njega.posting.php?mode=quote&f=326&p=793405
                        Optimisticna prognoza 1500e za delove i ruke, drugarska cena kaze majstor.
                        Cena jeste drugarska, obzirom na obim rada maltene besplatno odradjen posao

                        Inače ne treba da čudi visoka cena neophodnih intervencija koje su posledica ovih otkaza, obzirom na to koliku štetu pretrpi klip (tj. čelo klipa), glava cilindra, košuljice tj. stubline kad deo klapne, osovinice ili najčešće šraf kojim je klapna pričvrščena za osovinicu bude "u****n" pored usisnih ventila u cilindar. A pošto se ovakve havarije dese uglavnom u situacijama kad se naglo ubrza ili je motor već u višim obrtajima (tj. kad je ionako već oslabljenim i "olabavljenim" klapnicama potrebna još samo jedna dobra "promaja" da ih i konačno otkine sa osovinica), to znači da se u deliću sekunde strano telo nadje u cilindru motora koji je u punom radnom zamahu. A evo kako izgledaju klip i glava cilindra nakon serije "bliskih susreta" sa stranim telom, i to frekvencijom od nekih 50 ili 60 puta u sekundi:



                        Dakle, "španski zid"...

                        Inače turbine stradaju u situacijama kad sa klapnice otpadne mali šraf kojim je ona (trebala biti) pričvršćena za osovinicu oko koje rotira, jer su ti šrafovi toliko sitni da bez problema stignu do turbine, dok je sa krupnijim delovima same klapne ili osovinice to ipak redji slučaj zbog samih njihovih gabarita. Dakle, i faktor sreće utiče na to kolika će šteta nastati i shodno tome, cena popravke u ovim situacijama. Ako sreća ima posla drugde kad se ovo desi, vlasnik bez problema može da se suoči sa cenom popravke koja iznosi polovinu vrednosti samog auta Tako da je u ovom slučaju vlasnik mogu slobodno reći još imao i sreće. Ako se to tako može uopšte nazvati

                        Inače sam ovaj problem već "elaborirao" na forumu, ali da razjasnimo i tih par nedoumica koje se naslućuju kroz neka postavljena pitanja u prethodnim komentarima.

                        Kolega aleksa je pitao da li ovih klapnica ima na modelu sa 85 kW (318d), ali nije naveo koji tip motora je u pitanju, M47 ili njegov naslednik M47TU?

                        Motor M47D20 (PD tehnologija) koji je pravljen od 1998. do 2001. NEMA klapnice ni u jednoj izvedbi (318d, 320d).

                        Motor M57D30 koji je ugradjivan od 1998. do 2002. godine NEMA klapnice ni u jednoj izvedbi (330d, X5 3.0d, 530d, 535d, 730d).

                        Medjutim, sad postaje komplikovano

                        Motor M57D25 koji je ugradjivan od 2000. do 2004. godine (model 525d, 164 KS, 350 Nm) je prvi "dobio" klapnice ali u početko SAMO u verzijama sa automatskim menjačem, dok su manuelni bili bez klapnica.

                        Motor M47TU20 predstavljen 2001. godine (common rail), ima klapnice u svim verzijama (318d, 320d, X3 2.0d).

                        Motor M57TU30 predstavljen 2002. godine (common rail), ima klapnice u svim varijantama (330d, X3 3.0d, X5 3.0d, 530d, 535d, 730d).

                        Motor M57TU25 predstavljen 2004. godine (525d, 175 KS, 400 Nm) ima klapnice bez obzira na tip menjača.

                        Ko razume shvatiće

                        Što se nagoveštaja problema tiče, njih nema uvek i u tome je najveća tragedija, jer banalan problem izazove havariju koja se može sprečiti vrlo lako. Medjutim, nije uvek tako i vozač (vlasnik) koji dobro poznaje svoj auto može u samom začetku problema da oseti da je nešto trulo u državi Danskoj, naročito ako ima sreće da je klapnica zaglavila u zatvorenom a ne u otvorenom položaju. A evo i zašto.

                        Sistem klapni je maltene uvek potpuno otvoren osim kad je motor u režimu vrlo niskog opterećenja i u leru. Dakle u "normalnim" uslovima tj. u višem radnom spektru motora, klapne su otvorene i omogućuju motoru da "diše" punim plućima. Iz ovoga proizilazi da u radnim brzinama iznad 1000-1200 rpm klapne nemaju nikakvu funkciju. Kad je motor u stadijumu niskog radnog opterećenja, ugao njihove "zakrivljenosti" se preko solenoida kontroliše i podešava kako bi se korigovala tj kontrolisala smeša odnosno pospešio proces sagorevanja, a u krajnjoj instanci smanjila potrošnja, odnosno smanjio nivo emisije. Dakle, opet ekologija... Ili je to barem bila ideja Kako god, iz samog principa rada sistema klapni proizilazi da će motor raditi pravilno i proizvoditi optimalne performanse samo ako su klapnice funkcionalne, što neće biti slučaj ako (kad) one počnu da zaglavljuju (što prethodi njihovoh konačnom lomljenju, otpadanju). U tom kontekstu postoje dve moguće situacije.

                        U leru (stajanju na semaforima), pri jako niskim obrtajima motora, pri menjanju brzina, stani-kreni gradskoj vožnji i sl. klapnice delimično zatvaraju dotok slobodnog vazduha već obzirom na trenutno opterećenje motora. Ako se kojim slučajem klapnice zaglave u otvorenom položaju, evidentnih simptoma gotovo da i nema osim što motor promeni malo "ton" pri niskom opterećenju a što je najlakše (možda i jedino) moguće primetiti na leru. Medjutim, mnogi pripišu ovo lošijem gorivu koje su zadnji put sipali ili nečem sličnom i predju olako preko toga. Ovo je slučaj kad se vrlo teško može reagovati u ovom kontekstu, i samo vlasnik koji bukvalno "spava" sa svojim autom može da prepozna ovaj momenat. Ono što bez greške u ovoj situaciji ukazuje na problem je loša tj. poremećena smeša pri niskom opterećenju što posledično pogoršava emisiju (ali ne toliko da bi se upalila check engine lampica), tako da su svojevremeno mnogi vlasnici (po Evropi, naravno) saznali za problem sa klapnicama indirektno i sasvim slučajno, pri proveri izduvnih gasova na tehničkom pregledu. Takvih srećnika je medjutim proporcionalno bilo jako malo u poredjenju sa razmerama problema.

                        Druga situacija je kad se klapnice zaglave u zatvorenom položaju, i ovo je situacija u kojoj su simptomi koji nagoveštavaju problem daleko izraženiji i očigledniji u praksi, tako da teško da ima vlasnika/vozača koji takve stvari ne može da primeti u praksi i odreaguje na vreme. Naravno, sa zatvorenim klapnicama i restriktivnim protokom vazduha, motor primetno gubi na performansama a problem je utoliko izraženiji što se doskorašnja kultivisanost motora i linearnost isporuke snage gubi jer praktično motor prestaje da diše kako treba na (bar) jednom cilindru, tako da motor niti radi kako treba, niti je elastičan koliko je bio juče, niti može da podiže obrtaje istim tempom kojim je to radio do juče. Ko takve simptome ne "prepozna" na autu, i koga ne alarmira check engine lampica koja se uglavnom u ovakvoj situaciji upali (zbog jako poremećene smeše na kritičnom cilindru) ako ga već ne alarmira samo ponašanje auta, onda za problem sazna kad je već kasno, i na teži način.

                        I još samo da zaključim - sistem klapnica je revidiran tokom 2005. godine, tako da su modeli proizvedeni nakon sredine (čini mi se tačno 33. nedelje) 2005. godine imali robusniji sistem jednodelnih, plastičnih klapnica bez metalnih osovinica, tako da su problemi ove vrste iščeznuli. Medjutim BMW je valjda izvukao pouku iz ovoga, tako da je u svojim novijim dizel motorima (N47, N57) ovu glupost naprasno "izostavio" i tako mnoge poštedeo užasnih iskustava i još užasnijih troškova.

                        Eto posle duže vremena jedan kratak ( ) komentar od mene, nadam se da su sada sve nejasnoće uklonjene kad je ova tema u pitanju.

                        Pozdrav forumašima!
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • Family
                          CBC Član
                          • 17.06.2011
                          • 23
                          • Sabac

                          #27
                          Ovo se zove post...Informacije koje znače

                          Nego da li po difoltu svaki 2002 320d od 150 ks ima klapnice tj. motor je M47TU20 a ovi od 136 ks nemaju.? Za seriju 5 pretpostavljam važe iste oznake motora.Zvao sam par vlasnika,tj. prodavaca i pitaju gde to da pročitaju...rekoh očitaj broj motora možda je tu oznaka ili na drugim pratećim papirima ?
                          Potpis nije po pravilima foruma

                          Comment

                          • Chubbs
                            Everybody lies
                            • 29.01.2006
                            • 5807
                            • Novi Sad
                            • Audi A6 1.8T

                            #28
                            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                            Comment

                            Working...
                            X