Trazio sam po forumu,citao sam temu jos iz 2006-te ali mi nije bas najjasnije...Mehanicar mi je namestio,ugao predpaljenja stroboskopom da bude 13 stepeni ranije na plinu nego sto je to idealno za benzin...na plinu u naslovu pomenuti auto,vuce iz bas niskih obrtaja,recimo od 1500rpm trecom i nema nikakvih detonacija niti kliktanja ventila...na benzinu,ispod 2000rpm klikcu ventili(ako su oni uopste u pitanju) i dok ne dodam gas,odnosno dok motor ne predje 2500rpm bas lupkaju...prebacivanjem na plin to sve nestaje,s tim sto je na benzinu preko 4000rpm motor neuporedivo jaci i neuporedivo bolje ubrzava...na plinu ubrzava do 4000rpm,pa stoji na tim obrtajima par sekundi i onda pocinje polako da ubrzava...takodje na benzinu mi prijavljuje gresku lambda sonda siromasna smesa(u vecim obrtajima)cim pustim gas check engine se gasi...treba li da se presteluje paljenje ponovo,na neku manju vrednost 3-5 stepeni ranije i da li kliktanje moze da osteti motor(znam da je Dora negde pisao o tome ali ne mogu da nadjem)...
Kliktanje ventila,kadett 1.4i 91g.
Collapse
X
-
Re: Kliktanje ventila,kadett 1.4i 91g.
Na pravom si putu da uništiš motor!
Paljenje treba podesiti po fabričkim uputstvima,s tim da statičku tačku paljenja možeš podesiti 3-6* ranije zbog karakteristika gasa kao goriva i njegovog boljeg iskorištenja.
Obrati pažnju na repere za podešavanje!Kada se poklope igla i crta na remenici na radilici,to je fabrički propisan momenat od 10* pre GMT.
Što se tiče podešavanja plina...Gavra dobro reče.
Comment
-
-
Re: Kliktanje ventila,kadett 1.4i 91g.
Hvala i Gavri i Stratosu...staticka tacka je predpostavljam na razvodniku paljenja...kako cu da unistim motor...lepo pali i lepo radi...na benzinu je bas lenj na nizim obrtajima,uz karakteristicno kliktanje,ali zato u visim ide bas lepo...na plinu je za grad bas dobar,povlaci kao dizel,ali samo do 3000rpm,4000 je otprilike neki max...ako moze preporuka za majstora koji bi to namestio kako treba...
Comment
-
-
Re: Kliktanje ventila,kadett 1.4i 91g.
...kako cu da unistim motor...lepo pali i lepo radi..
E pa ne radi ako klikće. Detonira i stvara prevelike temperature. Moj savjet dok to ne rješiš sipaj barem benzin sa što većom oktanskom vrijednosti na primjer BMB 100.I dragsteri koriste alkohol
Comment
-
-
Re: Kliktanje ventila,kadett 1.4i 91g.
Vozim ga na plin,klikce samo na benzinu...Mehanicar mi je namestio,ugao predpaljenja stroboskopom da bude 13 stepeni ranije
Paljenje treba podesiti po fabričkim uputstvima,s tim da statičku tačku paljenja možeš podesiti 3-6* ranije zbog karakteristika gasa kao goriva i njegovog boljeg iskorištenja.Long Live CBC!!!
Comment
-
-
Re: Kliktanje ventila,kadett 1.4i 91g.
Nisam strucan, ali strasno volim da citam, i procitano probam u praksi. Tako se vrlo brzo uci. Poslusaj Stratosa, jer je on jedan od onih na forumu koji jako mnogo znaju, i nikad nisam pogresio kada sam ih poslusao.
ps To ti je rekao i Gavra, a ispod njegovog imena pise nesto.Long Live CBC!!!
Comment
-
-
Re: Kliktanje ventila,kadett 1.4i 91g.
Problem je sto ja ne znam gde se nalazi taj Gavra,a on covek verovatno ne radi vozila ispod 2000-te...Stratos zna,ali ne radi ni svoj autotako da teorija bez prakse nista(nadam se da gospodin the more you know nece zameriti)...predlazem da se na forumu postave u posebnu temu adrese i brojevi telefona proverenih majstora(mehanicara,elektricara,dijagnosticara,pli nadzija itd-Bg,N.Sad i unutrasnjost)...
Comment
-
-
Re: Kliktanje ventila,kadett 1.4i 91g.
Opisao sam ti proceduru gore. Od alata ti treba stroboskop i jedan ključ.
Svaki majstor ima stroboskop,zna posao,a zna i koliko je bitno da bude dobro podešeno.
Nebi trebalo da košta mnogo.
Štelovanje na uvo je nepouzdano. Za prvu pomoć vrati malo nazad,u pravcu strelice na razvodniku. Približno je dobro kada ne bude više "kliktao" motor.
A da,beži od tih sa raznim teorijama.
Comment
-
-
Re: Kliktanje ventila,kadett 1.4i 91g.
Da. Koristi uputstvo za podešavanje sa foruma.Link viewtopic.php?f=300&t=34146
Comment
-
Comment