Veliki pozdrav svim forumašima!
Imam Opel Agilu, 2003. god, 50000 km na satu. Motor je Z10XEP, 1000cc, 12 ventila.
Automobil sam kupio u Junu prošle godine i do sada sam prešao 10000 km.
Problem je sledeći:
Nakon kupovine odlučio sam da odmah promenim ulje (i filtere). Pre promene, upotrebio sam sredstvo za ispiranje motora (ne sećam se tačno koje, kupio sam ga čini mi se na OMV pumpi). Sredstvo za ispiranje sam koristio po puputsvu (3 minuta na leru). Posle zamene ulja i filtera, počeo je da se čuje zvečeći zvuk kada motor dostigne radnu temperaturu. Dok je hladan, motor sasvim normalno i zdravo zvuči.
Nakon 50 km, opet sam promenio ulje. Moram reći da je ulje prilično prljavo (tamno) nakon ispuštanja iz motora.
Mislim da se taj zvečeći zvuk nije čuo pre zamene, ali nisam 100% siguran jer mi je to prvi 3-cilindrični motor sa kojim se susrećem pa su zvuci ionako drugačiji i teško je tačno proceniti šta i kako treba da zvuči. Jedno je ipak sigurno - nakon promene ulja, neobični zvečeći zvuk postao je VRLO uočljiv. Napominjem da se taj zvuk čuje samo na leru i na jako malom broju brtaja - čim se "da gas", zvuk postaje normalan.
Nakon konsultacije sa majstorom (sa raznim majtorima zapravo), rečeno mi je da je to u principu normalan zvuk ovih motora. Meni je to bilo pomalo čudno, pošto sam gotovo siguran da se pre promene ulja motor nije tako čuo.
Nakon konsultacija, nastavio sam da vozim auto. Prešao sam, kao što već rekoh, 10000 km, i još dva puta u međuvremenu promenio ulje. Stavljao sam polu-sintetičko GM ulje.
Pretpostavljam da zvuk potiče od lanca, ali jednostavno nisam dovoljno stručan da samo na osnovu zvuka to mogu da potvrdim. Samo znam da ne zvuči kako treba. Takođe, iako pretpostavljam da zvuk potiče od lanca, ne znam šta mi je činiti povodom toga.
Priči tu nije kraj...
U poslednje vreme (zadnjih 10-ak dana), počeo je da se javlja još jedan simptom: prilikom hladnog starta (prvog paljenja u toku dana), u prve 2-3 sekudne imao sam zvuk kao kod prvog paljenja nakon promene ulja. Opet sam se konsultovao sa više prijatelja i majstora, i rečeno mi je da zbog hladnoće ulje postaje malo gušće, a pošto na ovim motorima filter stoji visoko, treba par sekundi da ulje dospe do hidro podizaca, tj. da ulje procirkuliše kroz motor.
Interesantno je i to da je u poslednje vreme temperatura napolju viša nego što je bila pre mesec-dva dana, a taj problem se tek sada pojavio.
Muke se nastavljaju...
Danas sam došao sa malo dužeg puta (280 km) i pri kraju puta primetio sam da je povremeno, pored sad već standardnog zvečećeg zvuka motora, počelo da se javlja odsečno lupkanje. Nisam majstor, ali cenim da se čuje neki od podizača ventila - u svakom slučaju zvuk očigledno dopire iz predela oko gornjeg poklopca. Lupkanje se čuje povremeno i prilično je uočljivo (glasno), traje nekoliko sekundi (do 10) i onda prestaje. Čini mi se da se lupkanje pojavljuje pri manjem broju obrtaja. Prešao sam svega 10-ak km nakon što sam prvi put primetio zvuk podizača. Zvuk je počeo sve češće da se javlja, i imajući sve ovo u vidu, bojim se da se ne desi neki veliki kvar.
Napominjem da motor ne troši ulje i da često proveravam nivo ulja. Auto vozim 2/3 vremena u gradu, a 1/3 vremena van grada.
Molim cenjene forumaše za pomoć. Očajan sam. Svaki savet je dobrodošao. Malo mi je pun šešir "iskusnih" kvazi majstora čiji se saveti mogu protumačiti i kao "ne tripuj nego teraj dok ne stane".
Moja poslednja epizoda nedvosmisleno pokazuje da sa sistemom za podmazivanje definitivno nešto nije sasvim u redu. Voleo bih da rešim ovaj problem u potpunosti jer se zaista uvek trudim da mi automobil bude u najboljem mogućem stanju.
Hvala unapred!
Izvinjavam se administraciji na malo dužem izlaganju - bilo je neophodno.
Pozdrav,
Vlada
Imam Opel Agilu, 2003. god, 50000 km na satu. Motor je Z10XEP, 1000cc, 12 ventila.
Automobil sam kupio u Junu prošle godine i do sada sam prešao 10000 km.
Problem je sledeći:
Nakon kupovine odlučio sam da odmah promenim ulje (i filtere). Pre promene, upotrebio sam sredstvo za ispiranje motora (ne sećam se tačno koje, kupio sam ga čini mi se na OMV pumpi). Sredstvo za ispiranje sam koristio po puputsvu (3 minuta na leru). Posle zamene ulja i filtera, počeo je da se čuje zvečeći zvuk kada motor dostigne radnu temperaturu. Dok je hladan, motor sasvim normalno i zdravo zvuči.
Nakon 50 km, opet sam promenio ulje. Moram reći da je ulje prilično prljavo (tamno) nakon ispuštanja iz motora.
Mislim da se taj zvečeći zvuk nije čuo pre zamene, ali nisam 100% siguran jer mi je to prvi 3-cilindrični motor sa kojim se susrećem pa su zvuci ionako drugačiji i teško je tačno proceniti šta i kako treba da zvuči. Jedno je ipak sigurno - nakon promene ulja, neobični zvečeći zvuk postao je VRLO uočljiv. Napominjem da se taj zvuk čuje samo na leru i na jako malom broju brtaja - čim se "da gas", zvuk postaje normalan.
Nakon konsultacije sa majstorom (sa raznim majtorima zapravo), rečeno mi je da je to u principu normalan zvuk ovih motora. Meni je to bilo pomalo čudno, pošto sam gotovo siguran da se pre promene ulja motor nije tako čuo.
Nakon konsultacija, nastavio sam da vozim auto. Prešao sam, kao što već rekoh, 10000 km, i još dva puta u međuvremenu promenio ulje. Stavljao sam polu-sintetičko GM ulje.
Pretpostavljam da zvuk potiče od lanca, ali jednostavno nisam dovoljno stručan da samo na osnovu zvuka to mogu da potvrdim. Samo znam da ne zvuči kako treba. Takođe, iako pretpostavljam da zvuk potiče od lanca, ne znam šta mi je činiti povodom toga.
Priči tu nije kraj...
U poslednje vreme (zadnjih 10-ak dana), počeo je da se javlja još jedan simptom: prilikom hladnog starta (prvog paljenja u toku dana), u prve 2-3 sekudne imao sam zvuk kao kod prvog paljenja nakon promene ulja. Opet sam se konsultovao sa više prijatelja i majstora, i rečeno mi je da zbog hladnoće ulje postaje malo gušće, a pošto na ovim motorima filter stoji visoko, treba par sekundi da ulje dospe do hidro podizaca, tj. da ulje procirkuliše kroz motor.
Interesantno je i to da je u poslednje vreme temperatura napolju viša nego što je bila pre mesec-dva dana, a taj problem se tek sada pojavio.
Muke se nastavljaju...
Danas sam došao sa malo dužeg puta (280 km) i pri kraju puta primetio sam da je povremeno, pored sad već standardnog zvečećeg zvuka motora, počelo da se javlja odsečno lupkanje. Nisam majstor, ali cenim da se čuje neki od podizača ventila - u svakom slučaju zvuk očigledno dopire iz predela oko gornjeg poklopca. Lupkanje se čuje povremeno i prilično je uočljivo (glasno), traje nekoliko sekundi (do 10) i onda prestaje. Čini mi se da se lupkanje pojavljuje pri manjem broju obrtaja. Prešao sam svega 10-ak km nakon što sam prvi put primetio zvuk podizača. Zvuk je počeo sve češće da se javlja, i imajući sve ovo u vidu, bojim se da se ne desi neki veliki kvar.
Napominjem da motor ne troši ulje i da često proveravam nivo ulja. Auto vozim 2/3 vremena u gradu, a 1/3 vremena van grada.
Molim cenjene forumaše za pomoć. Očajan sam. Svaki savet je dobrodošao. Malo mi je pun šešir "iskusnih" kvazi majstora čiji se saveti mogu protumačiti i kao "ne tripuj nego teraj dok ne stane".
Moja poslednja epizoda nedvosmisleno pokazuje da sa sistemom za podmazivanje definitivno nešto nije sasvim u redu. Voleo bih da rešim ovaj problem u potpunosti jer se zaista uvek trudim da mi automobil bude u najboljem mogućem stanju.
Hvala unapred!
Izvinjavam se administraciji na malo dužem izlaganju - bilo je neophodno.
Pozdrav,
Vlada
Comment