Kadet C 1.2, '78. - snaga motora se menja sa vrem. prilikama

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petarm
    CBC Početnik
    • 03.06.2008
    • 8
    • Beograd

    Kadet C 1.2, '78. - snaga motora se menja sa vrem. prilikama

    Otvaram ovu temu sa nadom da ce epilog biti drugaciji od prethodnog pokusaja (viewtopic.php?f=326&t=52706). Doduse, tada sam preterao sa detaljima, sada cu biti kraci i jasniji, a imam i jos par iskustava.

    Imam ugradjen plinski pogon, vakuumski, Lovato isparivac, ugradjen pre 40 000 km - dve i po godine, karburator jednako star - 'kecev', sva struja je u dobrom stanju, motor u pristojnom, nedavno zamenjen lanac...

    Dakle, problem je sledeci:
    Zimi - pri niskim temperaturama slabije vuce, ne moze da postigne veliki broj obrtaja. Prima dobro gas, ali bez efekta. Cim temperatura predje preko 2-3 stepena, to je potpuno drugi auto, znacajno veca snaga.

    Leti - pri velikim vrucinama, narocito u gradskim guzvama imam problem sa onim 'kliktanjem' - detonacijama, samim tim ne smem da jako pritiskam gas... A cim temperatura malo padne (vec predvece), a narocito ako je malo vlaznije, magla - detoniranja uopste nema, motor radi perfektno.

    Znaci, da zivim u Keniji ili Zimbabveu (vecito prolece) ne bih vam dosadjivao, ali, eto, ovako moram...

    Jos jedna stvar: letos sam skinuo crevo koje ide sa karburatora na vakuumski korektor pretpaljenja na razvodniku jer sam time znacajno smanjio detonacije. Mislio sam da je problem u razvodniku, ali kad sam zatvorio rupicu na karburatoru (lepljivom trakom, ne crevom), kliktanje je opet pocelo. Cudno, hteo sam da mu sprecim uvlacenje vazduha gde ne treba, a on mi vratio kliktanjem. Pre neki dan sam ponovo pokusao da vratim crevce, ali se vratilo i kliktanje. Sada ga na plinu nema uopste, narocito posle zamene lanca, a na benzinu ga ima vrlo malo.

    Dakle, zbog svega navedenog mislim da je problem ''u vazduhu''. Pomagajte, predlazite sta da radim, ili kazite ako eventualno moze da bude neki drugi problem... I sam znam da bi ''najjednostavije'' bilo da se razmontira karburator i zamene sva creva koja idu sa usisne grane ka kocionom servu i plinskoj instalaciji, sve ponovo sklopi, ali...

    Inace, na leru radi odlicno, ujutru pali iz prve i na plinu, filter za vazduh izgleda dobro, potrosnja na otvorenom je oko 7.5 l plina, u gradu oko 11l... Eto, toliko od mene... Sta kazete?
  • simbol
    CBC Član
    • 08.09.2010
    • 93
    • Skopje - Republika Makedonija

    #2
    Re: Kadet C 1.2, '78. - snaga motora se menja sa vrem. prilikama

    Okolu snagata na motorot koga e ladno i ja vozis na plin toa e normalno ama ne ic da ne vlece nego prilicno poslabo nego koga e toplo vremeto, znaci podobro e da stavas gorivo nad pola boca i da go popustis plinot malku za poveke da vlece.
    Vo vrska so pukanje vo karburatorot mislam deka ti e do palenjeto deka verojatno ti e izmesteno otkako si go smenil lanecot, znaci odi na majstor da ti nasteluva palenje.
    VECTRA B - POWER

    Comment

    • TECA
      CBC Senator XXL
      • 14.10.2007
      • 2355
      • Oz

      #3
      Re: Kadet C 1.2, '78. - snaga motora se menja sa vrem. prilikama

      Cinjenica da detonacije prestaju sa hladnijim vremenom ukazuju da verovatno imas problema sa disanjem motora,hocu reci ,veci pad kompresije ili ti motor koji je davno odradio svoje.Ali ne pisem ovo da bi te demoralisao, vec naprotiv.
      Kliktanje ces da eliminises ako razvodnik paljenja vratis dva milimetra ka kasnije ili da pokusas da pojacas kolicinu plina.Ako problem resis pojacanjem kolicine plina,problem ce ostati na benzinu,ali boze moj,ko jos vozi na benzin,osim u nuzdi i sa malim opterecenjem.
      Lose performanse pri niskim temperaturame mozes pripisati kecevom karburatoru na kojem si izostavio da nekako povezes one dve cevcice sa cirkulacijom vode u motoru.Izostajem grejanje karburatora dolazi do mrznjenja istog pri radu na benzin.Kada je toplije taj fenomen se ne javlja i ide normalno.
      Ako se to desava i na plinu,verovatno se ima problem i sa neispravnim termostatom,pa onda plin ne isparava kako bi trebalo.
      -Povezi cirkulaciju rashladnog sistema motora sa karburatorom
      -Stavi novi termostat
      -Eventualno korigovati predpaljenje
      -i vozi.

      Comment

      • petarm
        CBC Početnik
        • 03.06.2008
        • 8
        • Beograd

        #4
        Re: Kadet C 1.2, '78. - snaga motora se menja sa vrem. prilikama

        Originally posted by simbol
        Okolu snagata na motorot koga e ladno i ja vozis na plin toa e normalno ama ne ic da ne vlece nego prilicno poslabo nego koga e toplo vremeto, znaci podobro e da stavas gorivo nad pola boca i da go popustis plinot malku za poveke da vlece.
        U pravu si, ima i toga. Kada vozim na plin, problem slabije vuce po hladnoci je izrazeniji kada je u boci manje od 7-8 litara... Jebiga, boca mi je uglavnom puna (ili prazna ) od 10 do 50%.

        Originally posted by TECA
        ...Lose performanse pri niskim temperaturame mozes pripisati kecevom karburatoru na kojem si izostavio da nekako povezes one dve cevcice sa cirkulacijom vode u motoru.Izostajem grejanje karburatora dolazi do mrznjenja istog pri radu na benzin.Kada je toplije taj fenomen se ne javlja i ide normalno.
        Ako se to desava i na plinu,verovatno se ima problem i sa neispravnim termostatom,pa onda plin ne isparava kako bi trebalo.
        -Povezi cirkulaciju rashladnog sistema motora sa karburatorom
        -Stavi novi termostat
        -Eventualno korigovati predpaljenje
        -i vozi.
        Ne mogu da verujem! Stalno sam se pitao cemu sluze one dve cevi, na sta se povezuju, ali nisam imao odgovor... Kontao sam da i ne treba da se povezuju... Svaka cast! Znaci, zbog toga je trom i na benzinu zimi! Eeee moji majstori...

        Termostat sam nedavno zamenio, ugao pretpaljenja je dobar...

        Originally posted by TECA
        Cinjenica da detonacije prestaju sa hladnijim vremenom ukazuju da verovatno imas problema sa disanjem motora,hocu reci ,veci pad kompresije ili ti motor koji je davno odradio svoje.Ali ne pisem ovo da bi te demoralisao, vec naprotiv.
        Dakle, ovaj problem je ozbiljniji, to i ja mislim... ali ne razumem... Kako temperatura vazduha moze da utice na kompresiju? Naravno, brinem se i za novcanik, ali osecam da nije problem u motoru.
        Polazna tacka, po mom misljenju, je ono sto sam vec napisao. Dakle, vec mesecima vozim sa otvorenom cevcicom na karburatoru na koju se povezuje crevo sa razvodnika. Kad je zatvorim (bilo cime), klikce li klikce... Bas cudno. Jer, kada se pritisne pedala gasa, tu se stvara vakuum, uvlaci se vazduh kuda ne bi trebalo...
        Jos necega sam se setio. Oko Bozica, 15-ak stepeni, fino natovaren, uzbrdo 60km/h pocinje kliktanje. Otvorim haubu i vidim da mi je spalo kuciste filtera za vazduh sa karburatora (nije bilo one selne... ). Vratim ga, napravim selnu od zice, i kliktanje nestane. A, prethodnih dana (ok NG), dok je bila niska temperatura, nije smetalo sto je filter bio klimav.
        Rezon mi je sledeci: negde uvlaci visak vazduha pa se dobija siromasna smesa, sto manje smeta pri manjim temperaturama i vecoj vlaznosti vazduha... Sta mislite?
        Moze li da vuce fals vazduh iz kocionog serva? Moze li isparivac da bude ''supalj''?

        Comment

        • TECA
          CBC Senator XXL
          • 14.10.2007
          • 2355
          • Oz

          #5
          Re: Kadet C 1.2, '78. - snaga motora se menja sa vrem. prilikama

          vec mesecima vozim sa otvorenom cevcicom na karburatoru na koju se povezuje crevo sa razvodnika. Kad je zatvorim (bilo cime), klikce li klikce..
          Previse siromasna smesa ili lose podeseno predpaljenja.A ta cevcica na karbu ne bi trebalo da ima veze sa bilo cim u tvom slucaju.Fale slicice,kako to sve izgleda na karburatoru...Za plin busen karburator ili ima mikser ?Isparivac plinski,remontovan skoro ili ne,tvrde(stare) membrane prave problem kad je ladno?
          Rezon mi je sledeci: negde uvlaci visak vazduha pa se dobija siromasna smesa, sto manje smeta pri manjim temperaturama i vecoj vlaznosti vazduha... Sta mislite?
          Moze li da vuce fals vazduh iz kocionog serva? Moze li isparivac da bude ''supalj''?
          Ne,ponavljam na ivici si sa predpaljenjem ili siromasnom smesom

          Comment

          • petarm
            CBC Početnik
            • 03.06.2008
            • 8
            • Beograd

            #6
            Re: Kadet C 1.2, '78. - snaga motora se menja sa vrem. prilikama

            Originally posted by TECA
            Previse siromasna smesa ili lose podeseno predpaljenja.A ta cevcica na karbu ne bi trebalo da ima veze sa bilo cim u tvom slucaju.Fale slicice,kako to sve izgleda na karburatoru...Za plin busen karburator ili ima mikser ?Isparivac plinski,remontovan skoro ili ne,tvrde(stare) membrane prave problem kad je ladno?
            Karburator je mislim busen, tj. ne znam da ima ikakav mikser... valjda... Isparivac je star 2.5 - 3 godine, presao 40 000 km i nije diran od tada. Doduse, cesto me mrzi da zimi palim na benzin...

            Pa, eto, ne znam teoretski kakva je veza izmedju cevcice koja daje vakuum za razvodnik i problema sa detoniranjem, ali u praksi sam video da postoji. Nakon sto sam (letos) otisao kod preporucenog majstora za karburator, koji mi je rekao da je sve u redu sto se tice karburatora i paljenja, onako smoren sam uzeo da probam nesto sam, skinuo crevo sa karburatora i drasticno popravio stanje - do tog trenutka sam jedva vozio po gradu na 30 i vise stepeni (i na plinu, a kamo li na benzinu), a od tog trenutka detonacija na plinu skoro da vise nije bilo.
            Inace, primetio sam i sledece. Sa zatvorenom rupicom na karburatoru, pri dodavanju gasa na leru, motor nema konstantan broj obrtaja, nemirno radi. Cim je otvorim - sve je ok. Na leru, bez dodatog gasa dobro radi i ovako i onako...

            Comment

            • TECA
              CBC Senator XXL
              • 14.10.2007
              • 2355
              • Oz

              #7
              Re: Kadet C 1.2, '78. - snaga motora se menja sa vrem. prilikama

              Izgleda da je ta rupica malo veca.....slike,vrtimo se u krug a ti neces ni da odvrnes malo onaj sraf za kolicinu plina.

              Comment

              Working...
              X