MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • neshamazda
    CBC Član
    • 29.05.2009
    • 27
    • Kragujevac
    • Mazda Lantis 1.5

    MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

    Auto je Mazda 323f (BA model - Lantis), 1.5i motor 65kW (Z5 motor), 1997. god., presao 166.000km (skoro sam ga kupio, ko zna da li je ovo tacno). Ima ugradjenu plinsku instalaciju.

    Elem, javljaju se sledeci problemi:

    1. Uvek pali iz drugog puta. Nije bitno da li se prvi put vergla 10 minuta ili samo "pipne" kontakt, auto upali tek iz drugog puta. Isto se desava i sa hladnim i sa toplim motorom. Nije neki problem, ali je vrlo dosadan. . .

    2. Kada upali hladan, cuje se neko lupanje (kao ) i to traje nekih 30ak sekundi, dok se malo ne ugreje. Kada je motor vruc, radi normalno i solidno tiho, tj. nema tog lupanja. Majstor je sumnjao na hidropodizace ventila, ali ih taj motor nema, tako da ni on nije siguran sta moze biti uzrok. Lupanje je isto i kada radi na benzinu i na plinu.

    3. Povremeno se desava da zadnje kocnice blokiraju cim se pipne papucica, i pri veoma maloj brzini (npr, i u prvom stepenu prenosa...). Ovo se desavalo na oba tocka, ali ne u isto vreme. Majstor je samo ocistio pakne smirglom i to je samo privremeno resilo problem, tj ista stvar se ponovila nakon mesec dana. Razvodnik, klip i ostalo je ok, po recima majstora. Cak su i pakne dobre, tj imaju dosta "mesa", ali majstor sumnja da su nekvalitetne i tvrde, tako da cu prvo njih zameniti. . .

    4. Kada hladan motor (ujutru npr) radi na plinu, neprestano podize i spusta broj obrtaja (u rasponu od 200 do 1.000), vrlo nepravilno radi i desava se da se ugasi ako zakasnim sa dodavanjem gasa. Cim se malo zagreje, radi ok. Na benzinu radi normalno, i kad je hladan motor.

    Ako je neko iskusio slicne probleme i zna potencijalne uzroke, molim da mi pomognete. Unapred hvala!
  • SHNAPSI
    CBC Član
    • 01.12.2010
    • 65
    • NIS
    • CITROEN XSARA 2.0 HD

    #2
    Re: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

    Po meni 1. alanser 2.pritisak ulja ? 3.necistoce u kocionom ulju (ko zna kada je menjano)?4.step motor ako ga ima uopste 5.Idi kod tipa sto ti prodao taj ... i ponesi ogromnu macolu da ga zveknes u glavu osim ako ti postenio nije reko za sve to pa sada vidi
    NISTA NE KASNI - SAMO JE KASNO ZATRAZENO +++++

    Comment

    • neshamazda
      CBC Član
      • 29.05.2009
      • 27
      • Kragujevac
      • Mazda Lantis 1.5

      #3
      Re: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

      1. zašto anlaser? . ..

      2. pritisak ulja, ok - kako rešiti, tj šta zameniti?

      3. uzeo sam nove paknove, zameniću ih pa ćemo videti . . . možda zamenim i ulje, nije ti loša logika. . .

      Nisam expert, ali step motor bi zezao i na benzinu, ili ne? . . .

      Svakako hvala! Pozz

      Comment

      • alexa05
        CBC Senator XXL
        • 23.07.2006
        • 1769
        • Smederevo
        • Opel Vectra B 2.0DI 16v

        #4
        Re: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

        Tako je, vezano za step motor
        EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

        NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

        SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

        Comment

        • gvoka87
          CBC Član
          • 05.04.2008
          • 51
          • Zemun

          #5
          Re: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

          Ako budes menjao kociono ulje, obavezno zameni gumena creva (fleksibilna) na klestima.
          Pozdrav

          Comment

          • JAPANX
            CBC Senator XXL
            • 10.08.2006
            • 2159
            • Beograd

            #6
            Re: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

            pritisak ulja moze biti zbog loseg ulja ili najpre zbog neadekvatnog filtera za ulje

            mazdin filter za ulje ima jedan ventilcic unutra, koji drzi pritisak u sistemu i kada je ugasen automobil

            obzirom da je manje vise dimenzija filtera i navoja dosta slicna sa ostalim vozilima, desava se da ljudi zbog neadekvatnog filtera(npr od opela,lade,zastave..) kasnije moraju da rade karike, menjaju bregaste i klackalice zbog ustede od 100 dinara

            takodje, lose ili neadekvatno ulje moze da prouzrokuje takve probleme ako je prethodni vlasnik umesto da sipa 5w40, sipao 20w50 u nadi da ce resiti prethodni problem gde je ustedeo 100 dinara pa sam sebe kopa dublje u bunar jos vise ostecujuci automobil

            Sto se verglanja tice, cini mi se da ne nabija dovoljan pritisak goriva u prvom paljenju.. probaj da mu das kontakt vise puta pre paljenja sa cekanjem na kontaktu od par sekundi(da ugasi zutu lampicu) pa tek onda pali.. takodje, zameni filter goriva jer verujem da nikada nije menjan

            Comment

            • neshamazda
              CBC Član
              • 29.05.2009
              • 27
              • Kragujevac
              • Mazda Lantis 1.5

              #7
              Re: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

              OK, hvala.

              Najviše me brine to lupanje kod hladnog motora, ali nadam se da nije nista opasno, jer kad se zagreje radi fino. . .

              Za filter ulja si u pravu, nije stavljen originalni, vec drugi adekvatnih dimenzija i navoja . . . menjaću ga što pre.

              Što se ulja tiče, sipao sam ono kataloške gradacije, tj. 10w40 Shell H7X, kupljeno u Tempu (drugar mi kaže da imaju deklaracije i ostala čuda, da je to ozbiljan sistem bla bla i da nema kalkulacije oko porekla i kvaliteta), mada je ovo Srbija, sve je moguće. . .

              Videću još sa majstorom, pa javljam šta sam uradio. . .Pozzzz

              Comment

              • SHNAPSI
                CBC Član
                • 01.12.2010
                • 65
                • NIS
                • CITROEN XSARA 2.0 HD

                #8
                Re: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

                EE porazgovarah sa ovim frick majstorima u NISH pa jedan rece da ne bi bilo lose ako se menja to ulje da pogledas glavni kocioni cilindar i gumice na njemu rece da ima dva niza pa za zadnje tockove obaveznon stradaju prvo jerbo se tu skuplja voda i stroka opiljci u zadnjem delu i daju cudne simptome u toku kocenja .ZA ove ostale stvari manje vise je odgovoreno POZZ javi sta je odradjeno i da li smo uboli stvarr i kako si resio paljenje taj motor treba da pali odmah kod japanaca nema kompromisa ili radi ili ne.
                NISTA NE KASNI - SAMO JE KASNO ZATRAZENO +++++

                Comment

                • neshamazda
                  CBC Član
                  • 29.05.2009
                  • 27
                  • Kragujevac
                  • Mazda Lantis 1.5

                  #9
                  Re: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

                  Juče zamenih pakne pozadi, videću da li je to to, dok "nalegnu".
                  Što se tiče paljenja, ona fora sa 2x kontakt pa onda verglanje je tačna, pali ko mina, ali ipak ću terati to dalje dok ne rešim da pali normalno, na prvu. . . sad mi je samo lakše na srcu. . .
                  Ovih dana ću zameniti i filter ulja, tj staviću odgovarajući pa ću javiti dal je to rešilo ono lupanje dok je motor hladan. . .

                  pozzz

                  Comment

                  • JAPANX
                    CBC Senator XXL
                    • 10.08.2006
                    • 2159
                    • Beograd

                    #10
                    Re: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

                    znači vrlo moguće da je sam filter goriva prljav, zameni ga u svakom slučaju iako voziš na gas, to su sitne pare..

                    u odrzavanju automobila nema kompromisa pa tako mislim da je takođe stavljen ˝tuđi˝ filter a ne mazdin standardni

                    Comment

                    • neshamazda
                      CBC Član
                      • 29.05.2009
                      • 27
                      • Kragujevac
                      • Mazda Lantis 1.5

                      #11
                      Odg: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

                      Uzrok problema 2. je hidro-spaner (hidraulicni zatezac lanca izmedju dve bregaste). Naime, on je ostecen (slomljena plastika) i dok ulje ne dostigne pritisak/temperaturu cuje se lupanje. Kad se motor zagreje, radi normalno.

                      Problem 3. je resen zamenom paknova - i stari su izgledali dobro (imali su dosta "mesa" ali su bili previse tvrdi).

                      Ostalo jos nije reseno, javljam kad bude. Pozz

                      Comment

                      • vulkan
                        CBC Veteran
                        • 03.09.2011
                        • 151
                        • sabac
                        • mazda nisan

                        #12
                        Odg: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

                        Koji li je kreten ranije vozio taj auto? Sto me nerviraju takvi koji voze poluispravna kola. Kupuju na auto samo neophodno da bi mogao da se kotrlja a i to uzima nekvalitetno i samo da ga sto manje kosta. Poznajem dvojicu takvih i od njih nikad ne bih kupio kola koliko god delovala dobro na prvi pogled. Najgore je kad kupis neodrzavana kola a ono samo pocne da se pokazuju kvarovi jedan za drugim. Inace sam imao vise auta i ostao sam na mazdi (sadasnja je druga po redu) i tvrdim da im je mehanika izuzetno kvalitetna. Naravno da se i oni habaju i kvare kao svi ali mislim da je odrzavanje jeftinije nego nekog krsa od fiata koji fabricki imaju lose kvacilo i menjac da zapinje u brzine cim hladnije vreme.

                        Comment

                        • neshamazda
                          CBC Član
                          • 29.05.2009
                          • 27
                          • Kragujevac
                          • Mazda Lantis 1.5

                          #13
                          Odg: MAZDA LANTIS 1.5 PROBLEMI. . .

                          Mazde su odlicni automobili, pre ove vozio sam 323 BF 1.6i 1988.god. Auto sa 20 i nekom godinicom a isao je kao zmaj, i samo jednom je stao na putu - crkao komutator jer su indijanci koji su ugradjivali plin samo namotali provodnike na pljosnati osigurac (nisu napravili buksnice) i auto je neko vreme trzao u voznji. Naravno, kod majstora je radio najnormalnije tako da je problem utvrdjen tek kad je stao, tj kad je nastavio sa cimanjem i nakon zamene komutatora. To je auto za svaku preporuku, jedine mane su nedostatak klime i troje vrata, zato sam ga i menjao. Sadasnja mazda (Lantis) me je osvojila dizajnom kad sam je prvi put ugledao na oglasima i odgovorno tvrdiim da je izuzetan auto, samo je ovaj primerak malo nemarno odrzavan, ali sredjujem jedno po jedno, jbga . . .

                          Comment

                          Working...
                          X