ventili

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixer
    CBC Senator
    • 13.04.2005
    • 202
    • Skopje

    ventili

    Zashto kad je jutro hladno(najcheshto zimi) ,kad upalim auto chuje se jaka buka od ventila.Onda ja lepo ugasim motor pa ga ponovo upalim i onda je sve u redu.Shvatam da uljna pumpa ne donese dovoljno ulja kod ventila ,pa se pitam dali onda pumpa ne radi kako treba ili je to normalno.Ulje je 10-40,polusintetichko a motor od mazde323,1.6 injektion.Auto kia fuking sephia.I josh neshto s vremena na vreme u expanzionu posudu mi zafali pomalo rashladne technosti dali je to u redu ili otisho dihton poshto ne vidim da voda negde curi!
    Jahači magle
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Verovatno hidropodizacima treba malo vremena dok se ne napune uljem i pocnu lepo da rade jer je ulje dosta gusce pa mu zatreba vremena dok se dotaljiga do glave Jedino sto mozes da uradis je da zimi koristis malo redje ulje, 5w-40 ili 0w-40 koje ima manji viskozitet na niskim temperaturama.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • cozmo
      CBC Član
      • 08.11.2004
      • 67
      • Zemun

      #3
      Re: ventili

      Pa ne bi trebalo da se cuje dugo... moze da se cuje na delic sekunde (kod mene na Corolli se cuje recimo bukvalno na delic sekunde i onda nestane, ali nikakvo lupanje ili nesto, samo malko pojacani zvuk hidro podizaca... e sad to mogu samo ja da primetim jer znam kako zvuk izgleda i traje bukvalno delic sekunde). Ako se cuje jace i duze (recimo duze od sekunde) i ako se cuje svaki put kad se pokrece auto - ili ne odgovara ulje ili su hidro podizaci oslabili (pre ce biti to nego uljna pumpa)... mada moze i zbog ulja i pritiska pri hladnom startu. U principu to se desava kod OHC motora...

      Uglavnom, znam da nije dobro kad se cuje jace, duze od sekunde i ako se cuje svaki put kad palis auto... (ujutru mislim, posle stajanja). Barem su meni tako rekli Toyotini strucnjaci (ne nasi, iz Engleske)...

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        uljna pumpa i pritisak ulja su skoro pa nebitni, ako se cuje hidropodizac (ili vise njih) posle duzeg stajanja ugasenog motora velo je verovatno da ne zaptiva dobro pa iscuri ulje iz njega.

        hidro podizaci su ekstremno precizne konstrukcije, jedan od najpecizinje uradjenih delova na vozilu i zazor veci od 10tak mikrona je vec znak za uzbunu.

        podizac ne zaptiva ako je usla prljavstina, odnosno ulje je losih detergentnih svojstava ili neredovno menjano, odnosno mehanicki se potrosio.


        ako se potrosio, moze ostetiti bregastu (kaze fabrika hidro podizaca u svom uputstvu) tako da se menjaju svi u paketu- 16, 20 koliko ih vec ima.

        prvi lek je zamena ulja i obavezno filtera i pracenje da li ima promene- preporuka je sinteticko ulje.

        ako ne pomogne, preostaje servisiranje kroz zamenu ili voznja do daljnjeg tako kako je.

        ja bih rekao da hidro podizaci mogu jako dugo da izdrze u praksi pa cak i kada se cuju ali nemam iskustva koliko bi to moglo da bude.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • cozmo
          CBC Član
          • 08.11.2004
          • 67
          • Zemun

          #5
          Originally posted by brick
          ja bih rekao da hidro podizaci mogu jako dugo da izdrze u praksi pa cak i kada se cuju ali nemam iskustva koliko bi to moglo da bude.
          Ma da, nadjoh u tim Toyotinim specifikacijama da je znak za uzbunu samo to kad se cuju:

          - svaki put pri hladnom startu
          - kad se cuju duze od sekundu (bilo je slucajeva i po minut)

          Pise to sto i ti kazes, da se promeni ulje (viskozitet), filter i da se prati razvoj situacije... ako i dalje bude tako, preporucuje se zamena...

          Comment

          • DELracing
            CBC Veteran
            • 08.04.2005
            • 127
            • BGD

            #6
            Nemojte odmah da dizete paniku. Ne mora da znaci da je kraj.

            Evo mog iskustva

            Ford preporucuje 5-30 ulje. Kad sem uzeo pumu sipao sam mobil1 0-40 i motor radi perfektno. Posle me nagovore u servisu da uzmem ford 5-30 za koji sam kasnije saznao da je semi-sint i od jednom, ujutru deseti deo sekunde kad se upali cuje se lagan zvuk ventila. Kada sam se vratio na sintetiku (shell helix 5-40) sve je prestalo. Sem sto se ulje zgusne u toku noci takodje se i svo ulje slijie u karter tako da ako je ulje lose( nema polarni karakter koji zadrzi mali sloj ulja na bregastoj i ostalim komponentama) mogu da se cuje takvi zvuci u glavi.
            U svakom slucaju se slazemo da treba da promeni ulje i da po mogucstvu uzme sintetiku
            Ford Puma 1.7 16V
            Saab 9-3 1.9 TID

            Comment

            • coco
              CBC Senator XXL
              • 24.10.2004
              • 476
              • i`am from the land that is placed nowhere

              #7
              hm, sad sam tek skuzio da hondin oem filter ima ventil koji ne dozvoljava da sistem (preko noci ili kod duzeg gasenja auta) ostane bez kapi ulja. u biti to je jedina razlika od hondinog oem uljnog filtera i zamjenskih. valjda je taj ventil oke stvar i trebao bi sprijeciti da se cuju ventili prilikom jutarnjeg paljenja
              "Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"

              Comment

              • mixer
                CBC Senator
                • 13.04.2005
                • 202
                • Skopje

                #8
                Ne chuju se svaki put.Samo ponekad.Recimo 2-3 dana sedmichno.Aza ulje znachi da predjem na sintetiku?
                Jahači magle

                Comment

                • DELracing
                  CBC Veteran
                  • 08.04.2005
                  • 127
                  • BGD

                  #9
                  Pa u principu to jeste najbolji izbor samo zavisi koliko ti je star motor, koliko je presao i u kakvom je stanju. Ako ti trosi ulje moze da se desi da pocne jos vise jer sintetika odklanja sve naslage garezi koje kod losih motora dihtuju
                  Ford Puma 1.7 16V
                  Saab 9-3 1.9 TID

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    hidropodizac ima kao sastavni deo nepovratni uljni ventil/ zatvarac.

                    kada motor radi ulje najnornalnije ima neki pritisak i najnormalnije napuni hidropodizac i on postane tvrd (napunjem uljem).

                    nema buke ventilskog razvoda.


                    motor se ugasi, ulje i dalje ostaje (treba da ostane) unutar hidropodizaca i da on tako napunjen uljem bude spreman odmah za rad pri jutarnjem paljenju.

                    ako nije sve kako treba, recimo taj nepovratni zatvarac propusta onda ulje iscuri, hidropodizac je prazan/ mekan i pri paljenju nastaje neregularno stanje zazora sve dok se podizac potpuno ne ispuni uljem.

                    a sad to curenje kro znepovratni zatvarac moze da bude zato sto postoji lufta/zazora i nema vise dobrog zaptivanja - hidropodizac se istrosio mehanicki i vise ne radi ispravno.

                    a moze da bude i da je usled neke tvrde cestice prljavstine ili nusproizvoda sagorevanja nepovratni zatvarac ostane pomalo odskrinut (kao vrata pa duva promaja) i omoguci da iscuri ulje.

                    ta tvrda cestica moze najnomralnije da bude koks koji i inace redovno nastaje kao posledica sagorevanja benzina ali ulje ima ulogu da koks zadrzi u suspenziji i veze za sebe pa filter to zadrzi itd.


                    zazor klipa i cilindra u hidropodizacu je reda mikrona, drugim recima veommma malo (kao vlas kose) i svaka prljavstina bilo odakle da dodje je potencijalni problem.

                    sinteticko ulje po svojoj prirodi daleko teze koksira, i daleko bolje rastvara hemijski prljavstinu koju za sobom u motoru ostavlja sagoreli benzin.

                    po pravilu, motori sa hidro podizacima ne treba da koriste mineralno ulje ( a to podrazumeva i polusintetiku koja je takodje mineralne baze) ako je moguce.

                    sintetika i redovna zamena filtera je najbolja preventiva.

                    hidropodizaci su najoptereceniji deo u motoru sto se tice problema sa zazorima.

                    vise detalja nudi Ajusa na svom sajtu u obliku pdf servisne dokumentacije za njhove hidropodizace.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Heinz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 1027
                      • Beograd, Voždovac
                      • Avensis 2.0 D4D

                      #11
                      Originally posted by coco
                      hm, sad sam tek skuzio da hondin oem filter ima ventil koji ne dozvoljava da sistem (preko noci ili kod duzeg gasenja auta) ostane bez kapi ulja. u biti to je jedina razlika od hondinog oem uljnog filtera i zamjenskih. valjda je taj ventil oke stvar i trebao bi sprijeciti da se cuju ventili prilikom jutarnjeg paljenja
                      Knecht filteri imaju taj ventil, samo ne znam da li ih prave za Hondu.
                      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #12
                        dali filter ima ili nema taj ventil ..nije stvar kvaliteta ili losijeg i boljeg filtera.
                        Stvar je u tome da za neke motore ide filter sa zadrznim ventilom a za neke ne.
                        Naprimer: u jugo 45 ide filter sa tim ventilom...zato sto mu je filter postavljen visoko u odnosu na karter pa bi mu se svo ulje iz filtera slilo u karter,pa bi imali "suv " start kod paljenja motora dok ulje nestigne.
                        a kod juga 55 ide filter bez tog ventila,zato sto kod tog motora ulje ostaje u filteru i posle gasenja motora,pa je taj ventil apsolutno nepotreban.
                        a cena filtera je ista i sa i bez tog ventila.
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • miura
                          CBC Senator
                          • 18.10.2006
                          • 227
                          • Lazarevac

                          #13
                          Vadjenje teme iz naftalina.

                          Pro?itah sve postove sa selektovanom re?i "hidropodiza?i" i ova tema mi izgleda najsadržanije... U vezi problema lupanja podiza?a kod hladnog starta pominjano je : istrošenost podiza?a, kvalitet ulja, odgovaraju?i uljni filter..

                          E sad ja imam par nedoumica...

                          Motor na mom autu ima hidropodiza?e a VAG preporu?uje ulje 15W/40. Ima li svrhe (i smem li uopšte) da sipam polusintetiku?

                          ?ujem slede?u varijantu u vezi lupanja podiza?a: Uljna pumpa ima nešto ve?i zazor i ne drži ulje u instalaciji ka glavi motora pa dok istera vazduh iz cevi mora i da lupa... Ima ih koji tvrde da iz hidropodiza?a ne može da iscuri ulje.

                          Ako može neka shemica podiza?a poradi lepšeg provaljivanja rada...
                          Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

                          na forumu

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            - uljna pumpa uopšte nema funkciju da drži ulje u sistemu, pogotovu u glavi motora.
                            - hidro podiza?i su napunjeni uljem, i naravno uvek.
                            ako iscuri ulje to zna?i da su neispravni, tj poluispravni.
                            može biti da su samo zaprljani pa negde ima prevelikog zazora da iscuri ulje (neka ?estica prašine), a ako su mehani?ki pohabani do mere da su zazori toliuko veliki kao rupetine onda ulja naravno iscuri.
                            rupetina je kada zazor predje nekih 10tak mikrona (0,001mm).

                            hidro podiza?i su najpreciznije izradjeni sklop na autu...

                            kako rade ima svuda po netu, imaš i na pomenutom Ajusa sajtu detaljno uputstvo za ugradnju, izgradnju, kontrolu, proveru i sam princip funkcionisanja detaljno opisan.
                            na više jezika.

                            da, naravno da možeš da sipaš sineti?ko, mineralno ili polusintetiku sve dok zadovoljava to što fabrika navodi, viskozitet kako kažeš 15w40 i proveri API kategoriju.


                            hidro podiza?i su kvarljiva roba, i najviše ih ubija prljavo ulje, i talozi koje stvara staro istrošeno ulje predugo koriš?eno.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Trivo
                              CBC Senator
                              • 02.06.2005
                              • 202
                              • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

                              #15
                              Sad ste me preplasili sa tom dozvoljenom sekundom,meni cekicaju pa jedno dva tri minuta u leru ili manje ako dodam gas par puta.Nije to jako cekicanje ali se cuje kad se kad se priblizi haubi.I sto je jos cudnije ljetos su mi cekicali mnogo duze po 5,10 minuta bez obzira radio u leru ili vozio.

                              1.Kakav stetan uticaj imaju po motor neispravni podizaci?(kratkorocno,dugorocno)
                              2.Da li se moze u kucnoj varijanti otkriti koji je neispravan ili mora kod majstora?
                              3.Da li mjenjati samo neispravne ili sve u kompletu?
                              4.Da li neispravan podizac moze uticati na nepravilan rad i tresenje motora pri jutarnjem startu iako je sve drugo ispravno(elektrika,saug,karb)?
                              VW 1200 1972god.
                              VW Golf 1.3 1988god.
                              FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

                              Comment

                              Working...
                              X