Auto se greje malo vise nego sto bi trebalo na uzbrdicama

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dekideki
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1914
    • Beograd

    Auto se greje malo vise nego sto bi trebalo na uzbrdicama

    Sve je pocelo pre nekih 4.500km, i cini mi se da polako ostajem bez ideje gde da gledam vise... Inace, greje se na uzbrdicama sve do par mm ispod crvenog (ali nikad preko toga - nije nikad prokuvao. probao sam vise puta, uz stisnute zube), a na nizbrdicama se vraca na sasvim normalnu temperaturu.

    0. ugradjen LPG lovato malo pre celog problema. sto se tice njega, auto sada vuce isto kao i kad je ugradjen gas (extra).
    1. posle javljanja problema, promenjena vodena pumpa (cela). pumpa nova, zazor ispod 1mm (skinuta pumpa imala 5mm celih ). vodu ne gubi.
    2. proverena smesa, promenjeno ulje, svi filteri, provereno paljenje. (trosi ulja oko 1l na 1100km, ali tako je u zadnjih 30.000). inace sumnjam na karike da su zrele za zamenu (motor za osvezavanje). auto malo duva na iberlauf...
    3. u ulju nemam vodu, redovno kontrolisem. dolivam i to je to.
    4. proverio sam termostat (crevo prema hladnjaku (koji sam temeljno oprao) je vrelo, znaci trebalo bi da radi ok).

    a: da li da skidam termostat, i ako treba da ga menjam u svakom slucaju (nije nikad menjan za 24 godine), koju marku da trazim?
    b: da li mozda dihtung glave moze, ako probije, da izazove ovakav sindrom? (ako dodjem do njega, sve tada ide ka generalnoj... za koju nemam trenutno). ali, ako se mora, sta se mora - nije tesko.
    c: gde jos da gledam? ima li jos nesto sto sam zaboravio?

    Pozdrav svima, i hvala unapred. Ako sam nesto u opisivanju preskocio, recite. provericu.
    .
  • Delkan
    CBC Senator XXL
    • 14.06.2005
    • 829
    • 60 km From BG,West

    #2
    Jel` ti pali ventilator?

    Comment

    • dekideki
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1914
      • Beograd

      #3
      pali. na vreme.

      zabrinjavajuce je sto je, po ovom hladnom vremenu, cirkulacija spoljnog hladnog vazduha po inerciji, nedovoljna da promeni bilo sta.
      kad se ukljuci ventilator, malo promeni stvar na bolje, ali SAMO MALO.
      .

      Comment

      • Delkan
        CBC Senator XXL
        • 14.06.2005
        • 829
        • 60 km From BG,West

        #4
        Zameni termostat,skini hladnjak i isperi ga spolja masinom za pranje pod pritiskom(u nekoj perionici),samo pazi da ne s*ebes ono sace izmedju celija.

        I jos jedna stvarrobaj na leru da mu dodas malo jaci gas i posmatraj ono kratko lakat crevo izmedju kucista termostata i metalne cevi koja vodi do vodene pumpe.Desava se nekada da se to crevo spljosti pod jacim gasom(ako je lose naravno).

        Comment

        • dekideki
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1914
          • Beograd

          #5
          aj da probam.

          hladnjak nisam skidao, moram priznati, ali sam ga tukao na OMV-u mlazom vrele sapunice, pa potom ispirao, KROZ PREDNJU MASKU. ok. mora da nije bilo dovoljno... probacu.

          sto se tice creva, dobra fora. pogledacu. ali mislim da je crevo cool. kao novo je - tad su creva pravili od kvalitetnije gume.

          hvala na brzom odgovoru
          .

          Comment

          • dekideki
            CBC Senator XXL
            • 26.07.2005
            • 1914
            • Beograd

            #6
            imam onaj digitalni mutimetar koji ima i temp. sondu (onaj zuti kupljen kod Zutih za 200din). moze on? a gde da ga turim, s oprostenjem? malo da popustim shelnu pa u crevo, ili? gde?

            poz
            .

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              Ma jok, mozes u hladnjak.


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #8
                otvori cep od prelivnog suda hladnjaka,pa kad se dobro zagreje daj jaci gas i gledaj dali se pojavljuju mehurici..ako da...onda je dihtung glave.
                zavisi koliko ti "malo" duva...mozda je vec zreo za generalnu...neznam..
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  sam ga tukao na OMV-u mlazom vrele sapunice, pa potom ispirao, KROZ PREDNJU MASKU

                  u kom smeru ?

                  cisti se tako da se iz motorskog prostora mlaz vode krece kroz hladnjak ka napolje, dakle u suprotnom smeru od onoga u kome inace prolazi vazduh i sa njim bube, kamenje, blato i sve ostalo.

                  jedino tako se postize puni efekat ciscenja.

                  takodje, prosecan vek trajanja creva od gume je od 5 -12 godina zavisno od kvaliteta, i to su neki rokovi kada se menjaju. spoljni izgled nije merodavan, vaznije je stanje unutrasnjih zidova i da li su i dalje glatki ili otpadaju cestice gume i ometaju slobodnu cirkulaciju.

                  preventivna preporuka fabrika je obicno zamena gumenih creva na rok od 5 godina, ili po potrebi.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • b_samardzic
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 1557
                    • Smederevo

                    #10
                    Mislim da ti je hladmjak prljav ali ne spolja nego iznutra.

                    Uhvati se kamenac i prljavstina.

                    Najbolje bi bilo da nadjes nekog drugara koji ima keca da probas sa njegovim hladnjakom pa ako je to kupuj novi.

                    Comment

                    • dekideki
                      CBC Senator XXL
                      • 26.07.2005
                      • 1914
                      • Beograd

                      #11
                      @brick:
                      dobra fora za mlaz vode u suprotnom smeru. ima smisla... naravno, ako sam napisao da sam kroz masku onda sam od napred... znaci ne valja...
                      gume su OK. ne bi verovao da mi posle dve sezone propadaju neka tigar i goodyear creva koja sam "eto tako" stavio nova umesto starih a ona koja su stara 24 godine glatka kao da su juce stavljena, cak i iznutra. ali, hvala na savetu, tvoji su uvek argumetovani.

                      @b_samardzic:
                      iznutra? mozda. ali u njemu je uvek bio ili antifriz ili dest. voda, tako da... kamenac? ne verujem. jos sam ga i ispirao sa onim za ispiranje sistema, plus posle sa desetak litara vode... ajde. mozda je i to.
                      dobar savet za zamenu, probe radi. mozda i najbolji. sistem eliminacije je najbolja dijagnostika. hvala ti

                      @zoranbg:
                      jesi siguran za metod? ipak je ovo kec. mozda cep i treba da tako reaguje, da malo popusti kad nabije malo veci pritisak. pa ako inace ima malo vazduha u sistemu... izaci ce mehurici svejedno. mozda gresim ali mislim da bih trebao negde drugde to da proverim, to sa mehuricima. samo gde? da ubacim providno crevo prema isparivacu, cisto probe radi? m?

                      hvala i svima ostalima.
                      aj dajte mi malo vremena pa cu da vam postujem sta sam uradio.
                      pozdrav ljudi, najjaci ste!
                      .

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #12
                        Presiromasna smesa najlase otkriva prisustvo prililom opterecenja.

                        Over & out
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          ne znam sta je i kako odrzavano/menjano tokom godina eksploatacije pa samo pominjem mesta za kontrolu i po potrebi eventualno korekciju stanja.

                          sa gumenim delovima ja nisam naisao na neko pravilo, moze jako dugo da potraje a moze i pre ocekivanog roka da nastane problem.

                          nekako mi je guma najmanje predvidljivog ponasanja u smislu roka trajanja.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • dekideki
                            CBC Senator XXL
                            • 26.07.2005
                            • 1914
                            • Beograd

                            #14
                            @BOOST
                            ima smisla to sto pises, da mi se ISTO ne desava i na benzinu. tu je smesha u tim rezimima zakucana diznama i to je nepromenljivo, zar ne? tu bi trebalo da je sve otvoreno i smesha bas kako bi trebalo.

                            over and in

                            hvala u svakom slucaju

                            @Maximus
                            kolika bi inace trebalo da bude temp. kad je sve po JUS-u?
                            .

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Koje dizne, koji motor, karburator, ubrizgavanje, ShTA?
                              Godiste?
                              Pokazite lichnu kartu
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X