Evo mene opet... U pitanju je Daewoo Nexia 1.5 16V, radjena generalna pre nekih 600 km, za one koji ne znaju. E svo to vreme je paljenje izgleda bilo ranije, i do dosta, tj. razvodnik je bio podesen do kraja u smeru ranijeg paljenja. Posto majstor nije imao stroboskom, tj. ima, ali je crkao, stelovao je na "sluh"... E sad, tu je neko jos pre kirnovao polozaj razvodnika i kad je u toj pozici motor na leru radi jednim tempom, a kako se razvodnik pomera na ranije, dize obrtaje, i tako do krajnjeg polozaja razvodnika, oni se posle opet vrate u normalu. Prilikom voznje mi je nekako bio bucan, cudno se cuo, i nekako me to uvek kopkalo, da je sad tako podeseno paljenje, a motor je dobro uzubljen, jednostavno mi nije izgledalo moguce. Te sam ja danas uzeo stvar u svoje ruke. Doveo sam motor u fazu, tj. poklopili se markeri na remenici i na bloku. Skinuo kabl sa prve svecice, stavio svecicu na njega, razvodnik postavio skroz u drugu stranu, na kasnije paljenje, potom sam ga okretao opet ka ranijem dok se ne pojavi varnica na svecici, posto ne mogu polako da ga pomeram, jer onda nema varnice, cimo sam ga na krace ali brze, i varnica se javlja tu negde kod polazaja razvodnika gde je i kirnovan. Tu sam ga sad i ostavio, a primetio sam da bolje pali na plinu, da ima tisi rad u voznji i da za nijansu slabije vuce. Trenutno pravim jedan strob za stelovanje pa ce se to lepo i tacno nastelovati, a mene zanima da li skodi motoru ranije paljenje? Ako da koliko i cemu? Produva ventil, karike... Opet nije bilo toliko ranije da dolazi do pucanja prilikom paljenja...
Ranije paljenje, opasno?
Collapse
X
-
Odg: Ranije paljenje, opasno?
Popucaju prstenovi klipa izmedju karika, ništa strašno
Taj čudan zvuk što čuješ je jedan oveći čekić od stotinak kilograma koji tuče po klipu. Ako je napravio štetu nema nazad ako nije odeš odmah do nekog krštenog majstora da ti namesti paljenje, Bilo koji električar ima stroboskop.
Ja stvarno ne znam kako se neko usudi da uzme pare za ovakav posao a kako neko uopšte da pare za takav posao. Verovatno se zato nikad neću obogatiti od ovog posla
Posledica preranog plajenja je otežano verglanje kod paljenja auta, ono kao da zapne pre nego počne da se okreće...
-
-
Odg: Ranije paljenje, opasno?
Nije zapinjao pri verglanju, ako je za utehu, kao sto nije bilo ni pucanja prilikom paljenja... Na benzinu je palio odlicno, dok na plin je trebalo malo da se zavergla, sad mi se cini da i na plin lakse pali. No to nije toliko ni bitno kao ovo sto si naveo. E sad kako ustanoviti? Sad sam se bas zabrinuo...
Comment
-
-
Odg: Ranije paljenje, opasno?
Onda nije bilo baš toliko rano pa verovatno ne treba da se brineš ali se sa stroboskopom može utvrditi koliko je stepeni ranije ako te baš zanima.
Na plin je normalno da ne pali kao na benzin, mora malo da "vrti" motor...
Comment
-
-
Odg: Ranije paljenje, opasno?
To znam, nego samo sam naveo da mi se cini da bolje pali. Eto srece da je sve dobro, i da je razvodnik bio u krajnjem polozaju a da opet nije toliko ranije. Sad mi nekako mnogo lepse radi u voznji, nekako je tisi, dok pre kao da sam vozio mrgu od 6000 ccm, imao je nekako cudan zvuk, ne znam kako da opisem. Trebalo bi sutra da zavrsim taj moj strob pa cu videti, mada bi mogao samo odokaticno da ocenim koliko bi stepeni bilo ranije, posto strob nema podesavanje ugla na sebi, nego kad baci varnicu tad i bljesne...
Ali opet, cisto informatvno, koji su simptomi kad klip pukne izmedju karika? Klepece? U leru, non-stop? Jako, slabo? itd...
Comment
-
-
Odg: Ranije paljenje, opasno?
Počne trošiti ulje, dimi, gubi snagu i čuje se "zveckanje" ... Zavisi izmedju kojih karika je pukao.
Comment
-
-
Odg: Ranije paljenje, opasno?
Da se nadamo da nije nista... Sad radi tiho na leru, mada pre je hteo nekad da kucka, nekad kad je hladan, pa kad se zagreje ne, nekad obrnuto, mislio sam da je do hidropodizaca, posto ih nisam menjao, a mozda i nisu. To nije bio neki prodoran zvuk i cuo se samo na leru, sim malo skoce obrtaji nestajao je. Kako je sad ne mogu da kazem, ali u toku sutrasnjeg dana ce pokazati.
I kad smo vec krenuli, pored pucanja klipa na tom mestu, jel moze doci do jos nekih ostecenja? Posto iz tvog objasnjenja zvuci strasno, doslo mi da se izvrnem sa stolice...Npr. neki uticaj na klipnjace, letece, proreze na klipu gde idu karike, da dobije lufta vise nego sto sme pa da to sve utice na radni vek motora. Tj. jel moze biti da trenutno nije nista osteceno a da ce motoru biti skracen vek zbog ovakve gluposti, ili bolje nemarnosti??? Najvise me brine sto je sve relativno novo, i sto je u ovom periodu sve trebalo da bude idealno, da se ne vrsi opterecenje na motor, ustvari nove delove, a izgleda da se bas desilo suprotno...
Comment
-
-
Odg: Ranije paljenje, opasno?
Nemoj da se uzbudjavaš to je samo auto, šta bi bilo da voziš AlfuU principu stradaju samo prorezi za karike ili ako je veća sila puknu izmedju kako sam već napisao. Neverujem da si ga baš stisako jer je sve novo tako da nije došlo do nekih ozbiljnih posledica ali me zadivljuje kako majstor može biti aljkav i nemaran...
Nemaran zato što je mnogim vozačima slon prdno u uvo i nečuju zvuk kliktanja a najlepše obožavam one koji dodju i stiskaju gas ko sumanuti da mi pokaže kako se "čuju" ventili... Zato se prilično pazi kako ćeš namestiti paljenje uopšte a ne kad je sve novo...
Comment
-
-
Odg: Ranije paljenje, opasno?
Sve jasno... Pa terao sam ga polako do 2.500 pa saltanje, u obilazenju do 3.000, ali samo koji put i to po malo gasa. ne do poda. Mada ga je i majstor jednoim probao, pre nekih 200 km i on ga je cepnuo, reko pa jel to tako zdravo? Kaze vidis da ne teram preko 4.000??? A bas ga je stiskao, ali do 4.000...
Comment
-
Comment