Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • slavke89
    CBC Član
    • 05.01.2012
    • 75
    • Kikinda

    Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

    Da li mi možete reći gde se stavlja matica, koja je na glavčini od poluosovine, nakon montaže petostepenog menjača, isto sa prednje strane ili sa zadnje? Na yugu sam već stavljao petostepeni menjač ali mi je pukao osigurač osovinice diferencijala, pa me zanima da li je to bilo do poluosovine koju sam montirao kao sto je stojala kad je bio četvorostepeni menjač? Kako da vidim da li treba da stavim maticu sa prednje ili sa zanje strane i da li pomeram maticu od obe poluosovine ili samo od kraće?
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #2
    Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

    Koje godište je yugo i koji tip: skala, koral? Nije bitno, čisto informativno, jer je bilo razlike između starog tipa i NT, čini mi se `90g.

    Verovatno, misliš na glavčini točka, kojim se priteže homokinetički zglob, na kraju poluosovine. To je sigurnosna podloška ispod navedene matice.

    Da li menjaš samo motor sa diferencijalom, a ležajeve, poluosovine, homokinetički zglob, glavčine i ležajeve točka ostavljaš stare?

    Comment

    • roske
      CBC Senator
      • 08.03.2007
      • 272
      • Lazarevac
      • Alfa Romeo 145 boxer

      #3
      Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

      Decko moras to malo bolje da objasnis tj.da pojasnis sta radis o kojoj matici je rec

      Comment

      • Franjo
        Banovan
        • 14.08.2009
        • 2831
        • Inđija - Beograd
        • Renault megan II res

        #4
        Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

        Na yugovim poluosovinama nema nijedne matice! Na kraju, koji ulazi u diferencijal ima osigurač krstastog ležaja, a na drugom kraju, koji ulazi u homokinetički zglob, takođe samo osigurač. Jedina matica je ona od homokinetičkog zgloba i podloška sa zubom, da se ne bi okretala, a postavljaju se sa spoljašnje strane glavčine točka. Pritezanje ne može biti odokativno, nego na propisanu meru. Tu imam loše iskustvo, upravo sa yugo koral 55, kad mi je komšija automehaničar menjao ležajeve i zatezao sa polugom - cevčugom od 1,5 m i na kraju skakao na nju. Naravno, nakon pređenih 300 km morao sam ih menjati, jer po njegovim rečima "nisu bili dobrog kvaliteta"! Posao sam prepustio boljem servisu 100 m dalje.

        Comment

        • Yugo45
          CBC Član
          • 16.01.2012
          • 59
          • Macedonia

          #5
          Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

          Prednje lezaje na Jugo ne mozes prezategnuti bas i da hoces.Jedino sto se moze desiti je da pukne osovna zgloba od prezatezanje matice,sto sam i video ocima hehe.Ili da provrti navoj na matici ili zgloba...

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #6
            Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

            Lezaji ne strada od pritezanja.
            Obicno majstori nemaju presu nego ubacuju lezaj i tako ga ostete.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

              Matica od točka, zglob, se steže na 30 kilograma tako da je onaj sa razlogom koristio polugu od 1 metra. Pošto je dupli ležaj, znači ide umutrašnja košuljica na drugi istu nema šanse da neko stisne čelik od 20mm tako da je Samardžić sigurno u pravu, ako je crkao ležaj može biti sam ostvarno loš kvalitet ili ga je uterivao čekićem.

              Kilogram klluč za 30 kila je u moje vreme koštao kao dva bubrega tako da ga niko nije imao a ja imam i danas specijalni kluč, gedoru koju mi je kovač napravio jer sam sve lomio na otpuštanju pa i kvalitetne Tangove i ostale ključeve.

              Odgovor za pitača, matica i podmetač ide uvek sa spoljnje strane točka a osigurač osovinice u diferencijalu je pukao sam od sebe jer je to jedno vreme oko dve godine bila fabrička greška, često je pucalo i onda osovinica razleti menjač po putu...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                #8
                Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

                Ili me, stvarno, slabo služi pamćenje, ili greši bezgrešni! Naravno, i ja se šalim, ako mi je dopušteno, ali ja ću toliko (30 kp) pritegnuti običnim viljuškastim. Majstor je imao specijalni (moment) ključ za te svrhe, sa gedorama, ali je pritezao preko podešenog opterećenja. Ležajeve sam kupio u servisu, čije usluge sam često koristio, ali je bila gužva, pa sam zamenu izvršio kod komšije. I prijatelja, pa ga neću imenovati, da mu ne pravim reklamu. (Gde mi se dedoše oni smajlići, što se valjaju?) Vozilo mi je trebalo hitno, zbog puta u HR. Po povratku sam morao da ih menjam u tom servisu, jer su prolupali, za isto takve (grčke), sa kojima sam prešao oko 30 Kkm, nakon čega sam vozilo prodao prošle godine. Novi vlasnik ga i danas vozi.

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

                  Ne grešim, veruj mi, mnogo skupih gedora i cevastih sam polomio na otpuštanje te matice dok mi nije dozlogrdilo i dao da se napravi kovana gedora sa produžetkom za cevku i ta je živa i dan danas. Vilastim pa ni okastim ne možeš prići jer nema mesta, mora biti tanak zid od ključa, zato puca...

                  Ja sam najjak na svetu ali za 30 kila mi treba bar pola metra ručica...
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Franjo
                    Banovan
                    • 14.08.2009
                    • 2831
                    • Inđija - Beograd
                    • Renault megan II res

                    #10
                    Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

                    U pravu si! Naročito, kad si ipak u pravu. Znam za viljuškasti, jer je moguće samo ovlaš zategnuti vrhovima. Mislio sam, samo na zakon poluge, da sa svojih 70 kg, sa polugom (ključem) dužine 15-20 cm mogu ostvariti pritisak preko 100 kg. Da ne govorimo na druck.

                    Isložit ćeš se, da je tu maticu, izuzetno važno pravilno zategnuti, jer je u sklopu upravljačkog mehanizma.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

                      Brate franjo mator si pa si zaboravio, ono tipa "šta znaju deca šta je 300 kila uzela i odnela"
                      Poluga od pola metra i za 30 kila ima da ti žile na vratu iskoče a i neke zvučno mirisne radnje možeš slučajno usput uraditi
                      Dizelke, glava na 120 kila nas trojica i poluga od 3 metra Druge dizelke nas jedan na 250 kila ali sa reduktorom 1 naspram 12
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • espace2beograd
                        CBC Veteran
                        • 06.10.2010
                        • 149
                        • Pančevo
                        • Golf 7 81kw

                        #12
                        Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

                        Franja je pomešao telesnu kilažu sa kN

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #13
                          Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

                          Ha-ha-ha! Duhovito!
                          Dora, vic nisam zaboravio, ali mere jesam. Pomešao sam daNm i Kps. Prestajem, da off-ujem, ali neka neko kaže, na koliko se zateže ta matica na yugu.

                          Comment

                          • Yugo45
                            CBC Član
                            • 16.01.2012
                            • 59
                            • Macedonia

                            #14
                            Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

                            Dora,znas onaj kljuc za neka Fijatova vozila,onaj kao inbus (torx)unutrasnji sa pravoagolnim kracima za stezanje glave motora ? Polomio sam ih ixaaaa tokom godina,sve firma.Na kraju odem da pravim novi,trebao mi u momentu,polomio zadnji original na odpustanja neke dekle . . ..Kad tamo dok cekam majstora na prozor vidim neku osovinu od neke masine za mlevenja mesa...tamo gde se kacila valjda rucka ..... original Fiat kljuc I dan danas ga imam.nikada nije odkazao,izgleda neko pogodio kalenje kako treba .

                            Comment

                            • slavke89
                              CBC Član
                              • 05.01.2012
                              • 75
                              • Kikinda

                              #15
                              Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

                              Radi se o Yugu 55 1983 godište. Mislio sam na podlošku kod homokinetičkog zgloba, na glavčini, montira se pre krajnje matice za pritezanje poluosovine za glavčinu. Neki su mi rekli da se sa tom podloškom šteluje dubina ulaza poluosovine u menjač, u zavisnosti da li se stavi sa prednje ili zadnje strane glavčine. Da li se razlikuju poluosovine za četvorostepeni menjač i petostepeni, da li se okreće krstasti ležaj na poluosovini, ili se pri montaži petostepenog menjača, osim njega ništa drugo ne stavlja drugačije, sve kao što je bilo na četvorostepenom?

                              Comment

                              Working...
                              X