Naime u pitanju je moja Nexia, 1800 km od generalne. Juce kad sam dosao sa posla, posle voznje od 20ak km, ostavim ga da radi, odem pod haubu i izvamim merac. E onda je tu izaslo malo dima, pare ili cega vec, samo u tom trenutku kad sam ga otvorio i posle nije dimio samo je izbacivao sitne kapljice ulja. Na cep za dolivanje nista, vidi se bregasta kako vrti, baca ulje unutra ali ne baca ga napolje i ne duva. Ulje ne trosi, ne dimi na auspuh itd... Po netu sam video da su misljenja podeljena, neko kaze mora neko ne sme. I da dodam da je to u leru, kad malo dam gas dole prestane da prska a gore pocne, verovarno sto se bregasta brze vrti a breg je odma ispod a nema tu neku zastitu... Sta mislite?
Prskanje ulja na meracu...
Collapse
X
-
Odg: Prskanje ulja na meracu...
mislim da nesto definitivno ne valja! Nesme da prska. A koji je uzrok necu da lupetam. Nabija pritisak u karter sto nesme da radi. Nazad kod majstora pa neka otkloni nedostatak makar opet otvarao motor!!!Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!
-
-
Odg: Prskanje ulja na meracu...
Naravno da cu otici ako nije u redu. Ali kao sto rekoh na netu kazu i jedno i drugo. Neki govore kad duva na karike onda duva na cep za ulje, kad su ventili onda na merac, neko obrnuto. Isto i za ovo, normalno/nije normalno. Ako je cev gde se stavlja merac zaronjena u ulje ne sme nikako ni da prska ni da duva, ako nije, ako je samo do bloka onda je to normalna pojva uz obrazlozenje, u karteru se javljaju svakakva kretanja, klipovi idu gore/dole, radilica se okrece, itd... te dolazi do nadpritiska i podpritiska pa je ne moguce da se to ne odrazi na neki otvor na motoru. A kod mene je slucaj da nije ta cevka u ulju nego samo do bloka, rupa je unutra negde u visini lezecih na radilici, ako nesto znaci i ovaj podatak...
Comment
-
-
Odg: Prskanje ulja na meracu...
normalno mora pomalo da prska kad je u bloku ali samo po neka kap verovatno nisi radio punu generalnu nego samo osvezenje
pa prema tome ipak idi poseti majstora da on pogleda i da razjasnimo...
Puna generalna-vracanje svih delova motora na fabricke vrednosti...
Osvezenje- zamena karika obrada radilice na specijalu zamena lezajeva...
Comment
-
-
Odg: Prskanje ulja na meracu...
Da li ima kondezator ulja nemam pojma. Iber sam proveravao i sad i pre i ne duva na njega, suv k'o barut. Ne znam jel moguce da bas bas bude suv... Iz dekne ventila ide jedna lula, sa nje srevo u usisno crevo izmedju filtera i grane. Pre je to bilo masno do zla boga, i oko lule igde iber ulazi u usis. Sad je skroz kontre sve suvo, i crevo i lula iz nutra. Onda sam proverio da nije zapuseno i nije, duvao sam i u crevo i u lulu i prohodno je. Na tu deklu ide i odusak kartera a iz nutra ispod goenje strane dekle ima neki lim tako da ti odusci nisu direkt u tom prostoru nego je taj lim izmedju. Valjda se razumemo ako nesto znaci. Meni cudno da je iber suv a da stvara pritisak u karteru, zar ne bi trebao tu da izbije i da duva?
A na motoru je radjeno, radilica II spec, klipovi i karike I spec, komplet glava, sicovanje, ravnjanje, peskarenje, gumice...
Comment
-
-
Odg: Prskanje ulja na meracu...
Zveknule karike, zazor ili ostecenje na stublinama, ili pukao klip. Pritiska u karteru ne sme da bude u tolikoj meri da ulje prska na merac, a cinjenica da tu toliko prska a recirkulator ulja na glavi suv govori da je ulje i uljme pare naslo drugi laksi put, odnosno iz kompresione komore u karter. Sto znaci generalnu.
Comment
-
-
Odg: Prskanje ulja na meracu...
Originally posted by 206 View Post...da je ulje i uljme pare naslo drugi laksi put, odnosno iz kompresione komore u karter...
I da li bi merenje kompresije pokazalo sve? Pukao klip, otisle karike, velik zazor ( ako mislis izmedju karika i klipa u kanalu gde su karike), otisle stubline... Mislim bilo sta od ovoga ce pokazati na merenju kompresije?
Comment
-
-
Odg: Prskanje ulja na meracu...
Imas ulje koje je po motoru i u karteru, uljne pare koje se javljaju kao posledica isparavanja ulja, i pritisak i karteru kao posledicu curenja pritiska u isti iz kompresione komore. Normalno je da ulje u nekoj meri isparava i da nesto gasova iz komore prolazi u karter i odatle u glavu motora ( ili direktno u glavu putem curenja kroz vodjice ventila...) jer su to spojeni vasdusni prostori, i onda oil catch separise i filtrira te uljne pare i vraca ociscen vazduh u usis, i to je ok. Problem je kad imas puknutu kariku recimo, i veliki pritisak koji duva u karter, i ona uzrokuje da velika kolicina ulja prska okolo, i mora negde da ode, kao i visak pritiska i gasova. Pa odlaze kroz sipku ulja, ventilaciju kartera ili glave, gde god stigne...
Mernje kompresije daje samo indikaciju, ne i dijagnozu, leak down test (test curenja) daje bolju ideju.
Comment
-
-
Odg: Prskanje ulja na meracu...
Videcemo za dalje, prvo ce se meriti kompresija, pa ako pokaze idemo dalje. A sta ako kojim slucajem kompresija bude dobra???
Da jos jednom napomenem, izbacuje sitne "mikroskopske" kapljice kad izvucem merac do kraja i to samo u leru, ako dam samo malo gasa, nekih 1000-12000 rpm to prestaje. Para izadje samo u trenutku kada ga izvucem, verovatno se tu nakupi i posle ne dimi...
Comment
-
-
Odg: Prskanje ulja na meracu...
jedno off pitanje,naime kod drugara na autu,uopste ne izbacuje ulje na meracu niti duva,ali kada mu otvoris cep onda tu duva,ali ne baca ulje...na oko 8-9000km potrosi mu oko pola litra(litar ako ga puno gazi)ali to je max...jel sme tako da duva na cepu ili ne?
izvinjavam se autoru teme,ali da sad ne otvaram temu za slican problem...
Comment
-
-
Odg: Prskanje ulja na meracu...
@nele11, nema problema, samo pitaj...
@b_samardzic, ide parce cevi od bloka pa na gore, ali unutra od bloka do kartera nema cev. Na kraju je ispalo da je normalno, valjda... cuo sam se sa GTX-om sa foruma, koji ima Nexiu, isti motor kao moj, i isto prska... Gledao sam kod kolege na Kadettu, isti blok, ista konstrukcija, ali je cev napolju dosta duza od moje i njemu ne prska, mozda je ima i unutra do ulje, nemam pojma... Auto lepo ide, ne dimi nigde, ni na auspuh ni na ider, za 2000 km nije potrosio ulje...
Comment
-
Comment