Originally posted by Franjo
View Post
Naime u delu motora ka kaisu je cirkulacija vode slaba ili nikakva zbog zacepljenosti vodenih kanala talogom i muljem. Taj deo motora je mnogo vise zagrejan od dela motora gde se nalazi merac temperatu motora tacnije vode. U tom zagrejanom delu se usled povisene temperature razvije vodena para koja sprecava dalju cirkulaciju vode kroz taj deo motora. Ta vodena para ne moze dalje da se siri u ostatak motora zato sto je tu tamperatura ispod 120 stepeni i ona se tu kondenzuje u tecno stanje jer se taj deo motora intenzivno hladi cirkulacijom vode. Nakon gasenja motora ta vodena para krece da se siri zato sto je cirkulacija vode prestala i dolazi do povecanja pritiska u sistemu i do izbacivanja vode iz ekspanzione posude a takodje se vidi i vodena para kako izlazi iz creva u posudu. Vrlo moguce da se ta pojava ne desava nakon gasenja motora sve dok ventilator radi zato sto on izaziva prirodnu cirkulaciju vode iz hladnjaka ka motoru zbog razlike u temperaturi tecnosti. Zato je variranje tecnosti u sistemu ogromno i neshvatljivo jer se sistem svaki put nakon hladjenja pri paljenju odzraci i povuce vecu kolicinu vode u taj topliji deo motora. Takav motor se cudno ponasa. Recimo skinut cep na ekspanzionoj posud, motor se zagreva i dolazi do temperature od 80 stepeni i pocinje da izbacuje vodu iz posude. Zavijes cep na posudu i motor se ponasa normalno sve do gasenja. Nadam se da sam ti razjasnio kako se to desava.
Comment