2003 jetta (bora) problem rashladni sistem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikolans78
    CBC Senator
    • 16.03.2006
    • 277
    • Vankuver, Kanada

    2003 jetta (bora) problem rashladni sistem

    Zena vozi 2003 VW jetta (kanadsko trziste), motor je 2.0l, presao oko 60 000km. Ne znam koja je oznaka, to je 8v motor iz prethodne generacije GTI. Automatski menjac.
    Vec jedno duze vreme (nekoliko godina) se pali "check engine" lampica. Ostane upaljena par dana, pa se sama ugasi, pa onda opet itd. Nikavih nepravilnosti u radu nije bilo. Zena ga je odvezla u zvanicni servis, i tom prilikom su ocitali kod greske, rekli su da ne znaju sta je, naplatili posteno (stotinjak dolara) i tu se u principu zavrsilo . Nedugo zatim sam primetio da povremeno ne radi instrument za temperaturu rashladne tecnosti, ali sam mislio da je to neki kontakt u instrument tabli i nisam se puno obazirao.

    Pre nekoliko meseci, zena je pocela da se zali da se auto zatrese kada ga pali, i da ponekad trese i radi neravnomerno u leru. Konacno sam odlucio da se pozabavim tim problemu i kupio sam citac kodova.
    Kod greske je bio P2181 - coolant system performance. Uz pomoc gugla sam nasao da to mogu biti tri stvari:
    1. senzor temperature
    2. termostat
    3. pumpa za vodu.

    Sem toga moze biti i ventilator.
    Ventilator sam isprobao, kada upalim klimu, upale se oba ventilatora.

    Takodje sam procitao da je najverovatnije senzor temperature rashladne tecnosti i da ako je crne boje, onda je skoro sigurno to (novi su zelene boje i redje crkavaju). ECU meri vreme za koje se auto zagreje i ako to nije u redu ona izbaci ovu gresku. Ovo bi takodje objasnilo zasto instrument na tabli nije radio. Kupio sam novi senzor (zeleni, original), zamenio ga i obrisao gresku. U narednih dve nedelje, sve je lepo radilo, i instrument i nije se palila lampica.
    Sve do danas kada se lampica upalila opet. Ocitao sam gresku opet i opet je bila ista greska P2181.

    Jos nekoliko cinjenica, ne znam koliko su relevatne, ali za svaki slucaj:
    - kada sam menjao senzor, jedan deo reshladne tecnosti je iscurio (oko 0.5 - 1l) i ja sam dosuo destilovane vode
    - Hladnjak je cist, izgleda kao nov
    - tecnosti ima dovoljno gledano u prelivnoj boci
    - rashladna tecnost je dosta stara i treba da se menja (G12)
    - Auto se dosta brzo zagreje do radne temperature i instrument u kabini pokazuje 90 (tacno na sredini)
    - Probao sam da ga ostavim da radi u leru jedno vreme (bio je na radnoj temperature oko 10 minuta), ali se ventilator hladnjaka nije palio. Ne znam da li je to normalno za ovaj auto. Instrument u tabli je bio zakucan na sredini (90C)
    - nema nikakvog curenja rashladne tecnosti i nikada nije bilo potrebe za dolivanjem
    - auto nikada nije pregrevan niti je bilo bilo kakvih problema sa motorom (moja zena ga vozi a kupila ga je novog) niti je bilo sta budzeno sto se tice elektrike.
    - grejanje u kabini radi normalno

    Da li da idem metodom uzaludnih pokusaja i kupim novi termostat ili imate neku drugu ideju kako da otkrijem sta je problem.
    Izvinjavam se na ovolikom izlaganju, ali me ta lampica izludjuje

    Hvala puno unapred
  • vladaomega
    CBC Senator XXL
    • 11.10.2010
    • 484
    • beograd

    #2
    ECU meri vreme za koje se auto zagreje i ako to nije u redu ona izbaci ovu gresku/ sam si odgovorio na pitanje. najjeftinije je zameniti termostat.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Zašto menjati termostat ako se auto brzo zagreje a posle drži temperaturu kako treba?
      Probanje ventilatora sa klimom je znak da je ventilator ispravan ali nije sigurno da je ispravno ono što ga pali jer ga klima pali na drugi način.
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • Ognjen
        CBC Senator XXL
        • 21.02.2008
        • 438
        • Novi Beograd
        • -

        #4
        Nije isti auto, ni isti motor, ali je slična situacija. Normalno je dostizao temperaturu, držao na 90, ali se povremeno dešavalo da kazaljka tempreature brzo kreće od 70 do 90 stepeni (digitalna je tabla sa crticama pa se primeti) i u tom ternutku je motor radio neravnomerno, verovatno jer kompjuter dobija lošu informaciju o temperaturi rashladne tečnosti. Kod mene se ispostavilo da je kabal preko koga komp dobija signal bio delimično u prekidu.
        Probaj da nakačiš dijagnostiku i pratiš temoeraturu rashladne tečnosti preko dijagnostike, pratiš temperaturu koju ti pokazuje na satu i paljenje ventilatora jednu malo dužu, jaču vožnju.

        Comment

        • nikolans78
          CBC Senator
          • 16.03.2006
          • 277
          • Vankuver, Kanada

          #5
          Znaci, trenutno imam ove opcije:
          1. termostat je neispravan, ne otvara skroz tako da protok kroz hladnjak nije dovoljan, temperatura nije dovoljno visoka u hladnjaku da bi termo prekidac ukljucio ventilator, u leru je motor ipak malo pregrejan ali instrument to ne registruje - neprecizan je
          2. termostat je ispravan, termoprekidac ne radi, ventilator se ne pali, takodje u leru se blago pregreje sto uzrokuje gresku

          Jos nekoliko pitanja:
          - da li ECU izbaci ovu gresku iskljucivo ako se motor ne zagreje za propisano vreme ili moze biti pregrevanje na primer, oscilacije temperature itd.?
          - da li instrument na tabli prikazuje temperaturu kako je ECU vidi, ili je sistem nezavistan?

          Jos da napomenem da kada mi se lapica upalila zadnji put, vozio sam oko 10minuta u gradu. Motor se zagrejao na radnu temperaturu negde na pola puta, za oko 5 minuta, a lapica se upalila malo pre nego sto sam stigao na odrediste.

          Meni se cini da je ovo kombinacija bar dva problema, jedan je resen zamenom senzora(instrument tabla sada radi) a drugi problem je termostat/termoprekidac/elektricna veza negde

          Comment

          • TECA
            CBC Senator XXL
            • 14.10.2007
            • 2355
            • Oz

            #6
            Izbacuje gresku ako se ne zagreje dovoljno brzo,ako se pregreva,upalice ventilator
            Instrument tabla je nezavisna od ECUa,po pitanju pokazivanja temp.Senzor ima 4 zice,dve su za pokazivanje temp. motornom a dve za instrumenta.Pa se uzajamno nadziru ako neka odstupa
            Temperaturu,na instrumentima, od 90 ce drzati zakucanu na toj vrednosti u rasponu od 85-95c.Sve iz razloga da korisnik misli da mu je temperatura konstantna i da ima savrsen auto.
            Koliko se secam,tek posle 100c(posmatrano skenerom u motornom kompu,a i ulaskom u instrumenta) ce skala sa zakucanih 90, poceti brzo da se dize ka crvenom.
            Slazem se da treba promeniti termostat
            Da bi bio siguran, tester zakaci na motorni i prati temperaturu,koliko brzo dize do 90 u mestu,a koliko posle drzi na otvorenom putu
            Navedene vrednosti temperature su po secanju,ali mislim da nisam mnogo pogresio

            Comment

            • nikolans78
              CBC Senator
              • 16.03.2006
              • 277
              • Vankuver, Kanada

              #7
              Nazalost, nemam tester kojim mogu da pratim temperaturu, imam ovaj: http://www.equus.com/Product/3100/Ca...iagnostic-Tool.
              Znaci, ova greska se nece pojaviti ako termoprekidac ne radi? Da li ce izbaciti neku drugu gresku ako se motor pregreje zbog neispravnog termo prekidaca?

              Stos je da ne znam da li se ventilator pali ili ne, ja sam ga ostavio 5-10 minuta da radi na leru na radnoj temperaturi, i ventilator se nije palio. Iako je radio bio na radnoj temperaturi, pipao sam creva, gornje crevo hladnjaka je bilo bilo vruce, dok je donjem trebalo duze vremena da se ugreje.Ovo takodje ukazuje da je moguce da termostat ne otvara dovoljno.

              Znaci, moze da bude da je i novi senzor temperature neispravan, ovo kolo koje ide prema ECU. Da li je moguce prevezati da ECU koristi kolo namenjeno za instrument i obrnuto , radi testa. Da li su ova dva kola jednaka?

              Da li mogu i kako ispitati da li termoprekidac radi? Da li da ga turiram u mestu duze vremena?

              Hvala puno na dosadasnjim odgovorima, polako mi se slazu kockice kako to sve radi

              Comment

              • comi 1342
                Moderator
                • 28.09.2005
                • 1126
                • NS
                • Giulietta ,PUG 106,

                #8
                Da li ima neke literature o tom merenju vremena zagrevanja motora, prvi put čujem tako nešto, da budem iskren. Sa stanovišta pisanja softvera za ECU, to mi malo izgleda težak pos'o, šta sve treba uračunati da bi procenio taj podatak i uporedio sa referentnim. A onda, na osnovu tog komplikovanog i nepouzdanog poređenja, paliti MIL ? Đe je profesor VV, mogao i bi i Boost da odgovori ...
                Nisam našao elektro šemu za taj amerski 2.0 motor, bude nekad 2 termo elementa koji čitaju temperaturu sa bloka, jedan čita stalno za ECU, a drugi ti pali lampicu da si prokuvao, ili MIL. Ako imaš taj drugi, možda i njega proveriti ili zameniti.
                Teško da Bosch Motronic 3.8.5 ...ili koji je već sistem, ima povratnu informaciju da li je upaljen ventilator ili ne, po meni.
                Ovo za skokovito pokretanje skale instrumenta temperature mi nije baš logično, EDC 15 sistemi kod fiata recimo, sigurno ne rade tako, sad kod VW, ...možda...
                Nikog ne prozivam, niti govorim da nema pojma, glasno razmišljam samo...
                Ventilator možeš prinudno upaliti ako prevariš ECU preko tih senzora temperature, malom otpornošću prema masi, ali... Da ne bude, "...deda spalio Đenku !", ne znamo na koliko se mesta meri temperatura ako nemamo šemu. Test rizičan za korisnika, a može da usmeri na pogrešan zaključak ...
                Last edited by comi 1342; 29.10.2012, 21:06.
                "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                Comment

                • TECA
                  CBC Senator XXL
                  • 14.10.2007
                  • 2355
                  • Oz

                  #9
                  Sad,kako opisujujete,po pipanju creva,termostat bi trebao biti ispravan.Kad je hladan motor,gornje se crevo greje a donje treba ostati hladno,skoro do radne temperature.
                  Nema tu termoprekidaca,ECU kad vidi temperaturu,recimo 96 ,pali ventilator.Pusti ga da radi u leru,turiraj,dok ne upali ventilator...imas ispravnu skalu na instrumentima,pa prati da ne krene ka crvenom.U tom slucaju nesto nije u redu sa ventilatorom

                  Comment

                  • TECA
                    CBC Senator XXL
                    • 14.10.2007
                    • 2355
                    • Oz

                    #10
                    Comi.

                    Nem pojma kako su osmislili softver,ali recimo imamo senzor spoljne temperature,senzor ECT,vreme rada motora....ili recimo u gradskoj voznji imas radnu temperaturu,izadjes na otvoreno,nisi u medjuvremenu gasio motor,a temperatura pada...
                    A ima i u fiatu takvih mogucnosti,tacne modele nisam siguran,ali sam se susretao u praksi.
                    Za malo laznu sliku na skali temperature sam siguran,kod nekih modela VW,Forda...

                    Comment

                    • comi 1342
                      Moderator
                      • 28.09.2005
                      • 1126
                      • NS
                      • Giulietta ,PUG 106,

                      #11
                      Nikola, jesi li pročitao ovu stranicu

                      Taj tvoj čitač može da isčita friz frejmove iz ECU-a, 'ajde probaj...
                      Ih, Tečo, oni u Kanadi kad izađu na otvoreno na -35 u hladu, svima bi se popalio MIL...
                      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                      Comment

                      • TECA
                        CBC Senator XXL
                        • 14.10.2007
                        • 2355
                        • Oz

                        #12
                        Prica i ide u tom smeru...zapad je to...razmazeni,hoce sve u fulu,navigaciju, klimu,senzore za kisu,televizore...i povrh svega sto to debelo placaju,treba diler da im objasnjava kako da prete temp.motora...ma jok pljasne im brate MIL i oni pravo u servis,znaju da im se nesto pokvarilo i svima lepo.
                        Da li mislite da takve musterije treba da se opterecuju time da li je skala temperature milimetar gore ili dole....pomerice se samo u ekstremnim slucajevima,ali zarad sigurnosti,MIL se upalio odavno

                        Comment

                        • vladaomega
                          CBC Senator XXL
                          • 11.10.2010
                          • 484
                          • beograd

                          #13
                          Originally posted by nikolans78 View Post
                          Znaci, trenutno imam ove opcije:
                          1. termostat je neispravan, ne otvara skroz tako da protok kroz hladnjak nije dovoljan, temperatura nije dovoljno visoka u hladnjaku da bi termo prekidac ukljucio ventilator, u leru je motor ipak malo pregrejan ali instrument to ne registruje - neprecizan je
                          2. termostat je ispravan, termoprekidac ne radi, ventilator se ne pali, takodje u leru se blago pregreje sto uzrokuje gresku

                          Jos nekoliko pitanja:
                          - da li ECU izbaci ovu gresku iskljucivo ako se motor ne zagreje za propisano vreme ili moze biti pregrevanje na primer, oscilacije temperature itd.?
                          - da li instrument na tabli prikazuje temperaturu kako je ECU vidi, ili je sistem nezavistan?

                          Jos da napomenem da kada mi se lapica upalila zadnji put, vozio sam oko 10minuta u gradu. Motor se zagrejao na radnu temperaturu negde na pola puta, za oko 5 minuta, a lapica se upalila malo pre nego sto sam stigao na odrediste.

                          Meni se cini da je ovo kombinacija bar dva problema, jedan je resen zamenom senzora(instrument tabla sada radi) a drugi problem je termostat/termoprekidac/elektricna veza negde
                          termostat treba da bude zatvoren dok motor ne postigne radnu temperaturu/jetta nema termoprekidac na hladnjaku tako da temperatura u hladnjaku nije bitna.zeleni senzor ima cetri pina i preko ecu i releja ukljucuje ventilator.

                          Comment

                          • nikolans78
                            CBC Senator
                            • 16.03.2006
                            • 277
                            • Vankuver, Kanada

                            #14
                            Originally posted by comi 1342 View Post
                            Nikola, jesi li pročitao ovu stranicu

                            Taj tvoj čitač može da isčita friz frejmove iz ECU-a, 'ajde probaj...
                            Ih, Tečo, oni u Kanadi kad izađu na otvoreno na -35 u hladu, svima bi se popalio MIL...
                            Hvala na linku, nisam ovo video. Probacu kada dodjem kuci veceras, pa javljam sta freeze frame kaze.

                            Comment

                            • nikolans78
                              CBC Senator
                              • 16.03.2006
                              • 277
                              • Vankuver, Kanada

                              #15
                              Originally posted by vladaomega View Post
                              termostat treba da bude zatvoren dok motor ne postigne radnu temperaturu/jetta nema termoprekidac na hladnjaku tako da temperatura u hladnjaku nije bitna.zeleni senzor ima cetri pina i preko ecu i releja ukljucuje ventilator.
                              Nisam gledao da li kod mene ima, ali na ovom linku ima slika koja kaze da postoji. Ovo je doduse za 2000-to godiste, ali bi trebalo da je isto. Javicu takodje da li ovo kod mene ima.

                              Comment

                              Working...
                              X