Zena vozi 2003 VW jetta (kanadsko trziste), motor je 2.0l, presao oko 60 000km. Ne znam koja je oznaka, to je 8v motor iz prethodne generacije GTI. Automatski menjac.
Vec jedno duze vreme (nekoliko godina) se pali "check engine" lampica. Ostane upaljena par dana, pa se sama ugasi, pa onda opet itd. Nikavih nepravilnosti u radu nije bilo. Zena ga je odvezla u zvanicni servis, i tom prilikom su ocitali kod greske, rekli su da ne znaju sta je, naplatili posteno (stotinjak dolara) i tu se u principu zavrsilo . Nedugo zatim sam primetio da povremeno ne radi instrument za temperaturu rashladne tecnosti, ali sam mislio da je to neki kontakt u instrument tabli i nisam se puno obazirao.
Pre nekoliko meseci, zena je pocela da se zali da se auto zatrese kada ga pali, i da ponekad trese i radi neravnomerno u leru. Konacno sam odlucio da se pozabavim tim problemu i kupio sam citac kodova.
Kod greske je bio P2181 - coolant system performance. Uz pomoc gugla sam nasao da to mogu biti tri stvari:
1. senzor temperature
2. termostat
3. pumpa za vodu.
Sem toga moze biti i ventilator.
Ventilator sam isprobao, kada upalim klimu, upale se oba ventilatora.
Takodje sam procitao da je najverovatnije senzor temperature rashladne tecnosti i da ako je crne boje, onda je skoro sigurno to (novi su zelene boje i redje crkavaju). ECU meri vreme za koje se auto zagreje i ako to nije u redu ona izbaci ovu gresku. Ovo bi takodje objasnilo zasto instrument na tabli nije radio. Kupio sam novi senzor (zeleni, original), zamenio ga i obrisao gresku. U narednih dve nedelje, sve je lepo radilo, i instrument i nije se palila lampica.
Sve do danas kada se lampica upalila opet. Ocitao sam gresku opet i opet je bila ista greska P2181.
Jos nekoliko cinjenica, ne znam koliko su relevatne, ali za svaki slucaj:
- kada sam menjao senzor, jedan deo reshladne tecnosti je iscurio (oko 0.5 - 1l) i ja sam dosuo destilovane vode
- Hladnjak je cist, izgleda kao nov
- tecnosti ima dovoljno gledano u prelivnoj boci
- rashladna tecnost je dosta stara i treba da se menja (G12)
- Auto se dosta brzo zagreje do radne temperature i instrument u kabini pokazuje 90 (tacno na sredini)
- Probao sam da ga ostavim da radi u leru jedno vreme (bio je na radnoj temperature oko 10 minuta), ali se ventilator hladnjaka nije palio. Ne znam da li je to normalno za ovaj auto. Instrument u tabli je bio zakucan na sredini (90C)
- nema nikakvog curenja rashladne tecnosti i nikada nije bilo potrebe za dolivanjem
- auto nikada nije pregrevan niti je bilo bilo kakvih problema sa motorom (moja zena ga vozi a kupila ga je novog) niti je bilo sta budzeno sto se tice elektrike.
- grejanje u kabini radi normalno
Da li da idem metodom uzaludnih pokusaja i kupim novi termostat ili imate neku drugu ideju kako da otkrijem sta je problem.
Izvinjavam se na ovolikom izlaganju, ali me ta lampica izludjuje
Hvala puno unapred
Vec jedno duze vreme (nekoliko godina) se pali "check engine" lampica. Ostane upaljena par dana, pa se sama ugasi, pa onda opet itd. Nikavih nepravilnosti u radu nije bilo. Zena ga je odvezla u zvanicni servis, i tom prilikom su ocitali kod greske, rekli su da ne znaju sta je, naplatili posteno (stotinjak dolara) i tu se u principu zavrsilo . Nedugo zatim sam primetio da povremeno ne radi instrument za temperaturu rashladne tecnosti, ali sam mislio da je to neki kontakt u instrument tabli i nisam se puno obazirao.
Pre nekoliko meseci, zena je pocela da se zali da se auto zatrese kada ga pali, i da ponekad trese i radi neravnomerno u leru. Konacno sam odlucio da se pozabavim tim problemu i kupio sam citac kodova.
Kod greske je bio P2181 - coolant system performance. Uz pomoc gugla sam nasao da to mogu biti tri stvari:
1. senzor temperature
2. termostat
3. pumpa za vodu.
Sem toga moze biti i ventilator.
Ventilator sam isprobao, kada upalim klimu, upale se oba ventilatora.
Takodje sam procitao da je najverovatnije senzor temperature rashladne tecnosti i da ako je crne boje, onda je skoro sigurno to (novi su zelene boje i redje crkavaju). ECU meri vreme za koje se auto zagreje i ako to nije u redu ona izbaci ovu gresku. Ovo bi takodje objasnilo zasto instrument na tabli nije radio. Kupio sam novi senzor (zeleni, original), zamenio ga i obrisao gresku. U narednih dve nedelje, sve je lepo radilo, i instrument i nije se palila lampica.
Sve do danas kada se lampica upalila opet. Ocitao sam gresku opet i opet je bila ista greska P2181.
Jos nekoliko cinjenica, ne znam koliko su relevatne, ali za svaki slucaj:
- kada sam menjao senzor, jedan deo reshladne tecnosti je iscurio (oko 0.5 - 1l) i ja sam dosuo destilovane vode
- Hladnjak je cist, izgleda kao nov
- tecnosti ima dovoljno gledano u prelivnoj boci
- rashladna tecnost je dosta stara i treba da se menja (G12)
- Auto se dosta brzo zagreje do radne temperature i instrument u kabini pokazuje 90 (tacno na sredini)
- Probao sam da ga ostavim da radi u leru jedno vreme (bio je na radnoj temperature oko 10 minuta), ali se ventilator hladnjaka nije palio. Ne znam da li je to normalno za ovaj auto. Instrument u tabli je bio zakucan na sredini (90C)
- nema nikakvog curenja rashladne tecnosti i nikada nije bilo potrebe za dolivanjem
- auto nikada nije pregrevan niti je bilo bilo kakvih problema sa motorom (moja zena ga vozi a kupila ga je novog) niti je bilo sta budzeno sto se tice elektrike.
- grejanje u kabini radi normalno
Da li da idem metodom uzaludnih pokusaja i kupim novi termostat ili imate neku drugu ideju kako da otkrijem sta je problem.
Izvinjavam se na ovolikom izlaganju, ali me ta lampica izludjuje
Hvala puno unapred
Comment