Dihtung glave - alternativna resenja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bobanNS
    CBC Član
    • 16.07.2006
    • 11
    • Novi Sad
    • Opel Zafira

    Dihtung glave - alternativna resenja

    Pre dosta vremena procurio mi dihtung glave na Mitsubishi-ju,motor 4g32 sto sam resavao do sada jednostavnim dosipanjem ulja.Medjutim,kako je svest o ekologiji rasla ( i novcanik se stanjivao) resim to da popravim.Za sada su se tri resenja istakla pa bih voleo da mi iskusniji malo pomognu.
    Prvo: promena dihtunga - Dihtung nije skup,ok je i ravnanje ali... da bih dosao do glave moram skinuti motor (ili rasturiti pola kabine-skidati sedista,ceo most itd a i onda prilaz nije bas neki).Da napomenem-kombi je u pitanju.U svakom slucaju komplikovano i u startu oko 200e.Kad na to dodam sve sto ce ispasti kad se jednom otvori posle 25 god i 350K verovatno mi je jeftinije da kupim drugi motor.S obzirom da je dihtung probio samo na jednom mestu i to ka spolja,ne mesa ulje i vodu,lepo pali i ide i ne vozi se preterano radije bih ovo da izbegnem,posto bi generalna u najavi bila vise od vrednosti vozila.
    Druga varijanta: mislim da je Dora to negde spominjao - da pokusam da ocistim mesto od ulja,da nanesem malo neke diht mase pa pomocu vakuma (usisivac na iberlauf ) da je uvuce u pukotinu.Mozda pomogne,mozda i ne ali ne kosta nista.Tu se postavljaju dva pitanja-prvo,moze li se desiti da suvise mase uvuce,zacepi uljni kanal ili napravi nesto sa pumpom i drugo,koju diht masu uzeti?Kod mene u kraju postoji samo crveni silikon od 200 din,tim "majstori" lepe sve,od kedera do auspuha.Mislio sam da narucim nesto kvalitetnije preko neta ali nemam pojma sta da trazim.
    Treca varijanta: ovo ce mozda zvucati smesno ali vec sam to radio (doduse,ne na glavi vec na jednoj pumpi goriva pa je i kacenje bilo drugacije) i funkcionise.Posto je curenje na malom prostoru,napravim od lima neki kolektor,kao levak,recimo i prilepim ga oko pukotine.Iz njega izvedem crevo i vratim ulje u motor.Taman imam jedan otvor pored cepa sto bih mogao iskoristiti za to.Ovde je opet problem cime ga zalepiti-neki tecni metal ili sl. ali treba da bude otporno na ulje,temperaturu i,verovatno,benzin+ kombinacija materijala(glava je aluminijumska).Ako neko ima iskustva sa lepkovima nek pomaze.
    Izvinjavam se sto je post malo duzi ali zeleo sam sve da objasnim,da ne bude neke zabune.Ako neko ima i cetvrto resenje,slobodno,otvoren sam za sve predloge.
  • nina996
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2009
    • 324
    • leskovac

    #2
    Cetvrto i sigurno resenje je:Oteraj auto kod majstora da ti sredi to,i mogu da ti kazem da ti je resenje sa vakumom da uvuces silikon u rupu gde curi vrlo pametno?
    Pirke

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Prvo vakumom izvuces ulje iz rupice.
      Isperes rupicu faminom i nekom cetkicom sto vise možeš pa onda vodom.
      Ostavis da se osusi i sa špahtlom za gitovanje naneses tecni metal u rupicu.
      Rešen problem.

      Comment

      • bobanNS
        CBC Član
        • 16.07.2006
        • 11
        • Novi Sad
        • Opel Zafira

        #4
        Ovo sa tecnim metalom mi je prvo palo na pamet ali se opet postavlja pitanje-koji?Treba da izdrzi i visoku temperaturu i ulje a ,pretpostavljam, i odredjene vibracije i pomeranje.Iako glava jeste cvrsto stegnuta za blok ipak nije isti deo,razlicito sirenje i skupljane dva razlicita materijala pri promeni temperature,neka mikronska pomeranja pri radu i ponovo pukotina.Ili gresim?

        Comment

        • chaboo
          CBC Veteran
          • 17.06.2012
          • 195
          • Beograd V.Mostanica
          • citroen C5 hdi

          #5
          A zasto bi bio problem da se otvori motor od 350 hkm sta moze da se pokvari zbog toga?Jedino da pukne neki sraf od glave ,sva alternativna resenja su kratkog veka a ako kazes da je pristup motoru tako los onda je to tesko ocistiti i uraditi iole da valja.Skines glavu ,poravnas je lepo ocistis blok eventualno zamenis gumice ventila ako neces skroz glavu da radisi sve spakujes .Ako ti do sada nije pravio problem sa kompresijom zasto bi skidanjem glave nesto pogorsao,samo odgovarajucu debljinu dihtunga kupiti i to samo moze biti bolje ne gore.

          Comment

          • bobanNS
            CBC Član
            • 16.07.2006
            • 11
            • Novi Sad
            • Opel Zafira

            #6
            Pa ne bi trebao da bude problem,u teoriji.U praksi sam se naslusao svega,od podkompresije,curenja...,mada je to verovatno najvise do kvaliteta i majstora i delova.Sustina je da je meni to trece vozilo u kuci,sluzi da prevezem neke kabastije stvari i to uglavnom u lokalu.Prosle godine nisam presao ni 3000 s njim,ove godine sam nabavio novija kola pa verovatno necu ni toliko,cesto se po mesec dana ne pali pa mi se ne ulaze neki novac.Da je samo ravnanje i dihtung u pitanju to bih odmah uradio ili da mesa ulje i vodu,gubi kompresiju ili slicno pa da moram a ovako...
            Sto se prilaza tice-celoj glavi nemam ali tom mestu imam,i to odlican,to nije problem a za gumice mi je neko rekao (mada ne mora biti tacno,nisam proveravao) da se menjaju odgore, bez skidanja glave.
            Treca stvar-ja zapravo nemam pojma koliko on ulja ustvari trosi a koliko curi napolje.Ako ga otvorim a uljne karike lose sta da radim?Da ga spakujem i vratim tako?Mislim,platio sam vec skidanje motora,platio skidanje glave i ravnanje,gumice ...To mi je vec skoro pola generalne.Onda cu ga i zavrsiti pa cu lepo imati podmladjenu "babu" od 800E u koju sam ulozio jos toliko da je provozam jednom mesecno.Tu je problem i zato i trazim neko krparenje.

            Comment

            • ragazzoni
              CBC Senator XXL
              • 24.02.2009
              • 774
              • Obrenovac i okolina
              • Opel Omega 2.0i-16v

              #7
              Originally posted by bobanNS View Post
              Pa ne bi trebao da bude problem,u teoriji.U praksi sam se naslusao svega,od podkompresije,curenja...,mada je to verovatno najvise do kvaliteta i majstora i delova.
              PODKOMPRESIJA, KVALITET MAJSTORA, 3.AUTO, NE ZNAM KOLIKO TROŠI....................ČEMU OVO?????? Molio bih Doru da mi se vrati mogućnost katanca zbog ovakvih poruka, ne mogu da podnesem ovakav ton, zarad korektnih ljudi majstora koji žive od svog posla.
              ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
              Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

              Comment

              • bobanNS
                CBC Član
                • 16.07.2006
                • 11
                • Novi Sad
                • Opel Zafira

                #8
                Ok,narode,zaista se izvinjavam ako sam nekog uvredio.Jedino bi mi bilo drago da mi neko objasni u cemu se ta uvreda sastoji...
                Ako sam pogresio u nekom izrazu to je zato sto nisam mehanicar ( inace "podkompresija" je izraz kojim mi je jedan majstor objasnio zasto jedan automobil ima problema posle sredjivanja glave,nisam ga sam izmislio).
                Ako sam pomenuo da ima boljih i gorih muzicara,slikara pa i majstora,zar to nije tacno?
                Na kraju,u kontekstu price da zelim da izbegnem otvaranje motora pomenuo sam i potrosnju ulja koja,nakon toliko god i km,sigurno postoji i ne mogu da je precizno izdvojim od ovog problema curenja na dihtungu.
                To je,jednostavno, bio nacin da objasnim da sam i sam svestan koje je najbolje resenje-zamena dihtunga (od toga je jos bolje novi motor a najbolje novo vozilo) ali u trenutnoj situaciji ekonomski mi ne odgovara.
                Mislim da zato i postoje ovakvi forumi,da ljudi podele iskustva i savete, a odgovorima " idi kod majstora i zameni sto ti kaze" im se malo gubi svrha-taj recept svi znamo,samo jos ko moze i da plati.
                Ako je ton zvucao uvredljivo-nije mi bila namera,to je samo moj nacin razmisljanja...

                Naravno,posle ovoga mozete i zatvoriti temu,razvodnila se bez potrebe.

                Comment

                • ragazzoni
                  CBC Senator XXL
                  • 24.02.2009
                  • 774
                  • Obrenovac i okolina
                  • Opel Omega 2.0i-16v

                  #9
                  Bez uvrede i ljutnje. Ovakva tema, na ovom mestu bi trebala da bude tehnicki precizna, koncentrisana na problem, sa korektnim savetima i preporukama tehničke prirode, bez emocija, razmišljanja i dilema da li ili ne, uvođenja hiljadu ako, da li košta, da li je ovo ili ono. Ima raznih majstora, muzičara, mušterija. AUTOMOBIL JE JEDINA INVESTICIJA KOJA SE NIKAD NE ISPLATI!!!! Pokušaj da jednom uradiš tabelu sa troškovima za auto i sa prihodima, prihoda nema osim zadovoljstva i koristi da ne ideš peške. Osim naravno ako auto ne služi u komercijalne svrhe, kao što je pretpostavljam ovde reč, kombi je u pitanju, pa krajnji korisnik dobara sve plati. Nema druge, otvaraj taj motor sredjuj glavu, dihtung i već si dosta toga uradio. Po nekad da bi nešto funkcionisalo, nije dovoljno samo da ne troši ulje. 21.vek je, vek tehnike. To što Dora savetuje da se vakuumom uvuče silikon, ako sam dobro razumeo, to on i može da uradi, ali ne znači da svako drugi tako lako to može. Tečni metali-epoxidne smole, uglavnom pripomognu, za trajno rešenje, hmmm...teško, da je reč o profesionalnim tro i četvorokomponentnim lepkovima sa razaranjem osnovnog materijala, odgovor je da, ali cena i....Zaista, ako imate pravo na izbor lekara imate i pravo na izbor majstora, ali ovde je mnogo lekara koji se bave automobilima, a kad bi ja ušao u operacionu salu i hteo da operišem, košulja sa kopčanjem nazad mi ne bi ginula. Još jednom, pravac neki servis i uradite to kako dolikuje.Sam ne možeš ustanoviti ni kolika je potrošnja ulja. Tačno da bez detaljnog pregleda motora se ne može ustanoviti da li troši kroz klipni sklop, ali neko iskusniji može ispratiti dimove na auspuhu, u startovanju, nizbrdo kad kočiš motorom i td., pa napraviti dosta tačnu dijagnozu. Ako se na jahtama rasturi pola broda da bi se izvadio motor iz potpalublja, zar je kombi problem? Izgleda ipak da će finansijski momenat nadvladati ekološku svest, u tom slučaju vozi do daljnjeg ili dok dara ne prevrši meru.
                  Last edited by ragazzoni; 01.09.2013, 09:07.
                  ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                  Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #10
                    Da ne ostane zapisano pogrešno. Ne savetujem nikakav vakum za u****vanje lepka jer ne znam kako bi ga vakumirao iznutra. Možda sam negde opisao to lepljenje "tečnim metalom" ili nekim sličnim lepkom a to je naravno privremeno rešenje za nuždu a nekom bogami i trajno rešenje...
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • ragazzoni
                      CBC Senator XXL
                      • 24.02.2009
                      • 774
                      • Obrenovac i okolina
                      • Opel Omega 2.0i-16v

                      #11
                      Originally posted by bobanNS View Post
                      Druga varijanta: mislim da je Dora to negde spominjao - da pokusam da ocistim mesto od ulja,da nanesem malo neke diht mase pa pomocu vakuma (usisivac na iberlauf ) da je uvuce u pukotinu.Mozda pomogne,mozda i ne ali ne kosta nista.Tu se postavljaju dva pitanja-prvo,moze li se desiti da suvise mase uvuce,zacepi uljni kanal ili napravi nesto sa pumpom i drugo,koju diht masu uzeti?Kod mene u kraju postoji samo crveni silikon od 200 din,tim "majstori" lepe sve,od kedera do auspuha.
                      Neko je pogrešno napisao da si rekao, osim ako ga MISLIM, ne opravdava.
                      ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                      Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                      Comment

                      • bobanNS
                        CBC Član
                        • 16.07.2006
                        • 11
                        • Novi Sad
                        • Opel Zafira

                        #12
                        Da,moja greska i zaista se izvinjavam coveku,ubacio sam mu u usta nesto sto nije rekao.Nekako mi se on vrtio po glavi u momentu dok sam pisao a nisam proverio.Jos jednom se izvinjavam,u pitanju je bio Boost a tema je http://cbc.rs/showthread.php/5028-Dihtung-glave ,post #10

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          Ma ok, ne pravie frku bez potrebe, samo razmišljamo
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • Franjo
                            Banovan
                            • 14.08.2009
                            • 2831
                            • Inđija - Beograd
                            • Renault megan II res

                            #14
                            Originally posted by bobanNS View Post
                            Pre dosta vremena procurio mi dihtung glave na Mitsubishi-ju, motor 4g32 sto sam rešavao do sada jednostavnim dosipanjem ulja.
                            Prvo, utvrdi, koliko ti zaista "troškari"! Kako sam shvatio, samo nagađaš, jer ne znaš, koliko ti motor troši, a koliko curi pored zaptivke glave motora. Probaj, da dobro zagrejan motor, turiraš na praznom hodu i na mestu, kao na primer beton, gde se vidi ako curi. Sva oštećenja su uglavnom od cilindra, jer je tamo najveći pritisak i temperatura. Veće curenje, javlja se, ako je oštećenje zahvatilo i uljni kanal. U tom slučaju, primetio bi veliku potrošnju ulja, već na par stotina km.

                            ... S obzirom da je dihtung probio samo na jednom mestu i to ka spolja,ne meša ulje i vodu, lepo pali i ide i ne vozi se preterano...
                            ... da pokušam da očistim mesto od ulja, da nanesem malo neke diht mase pa pomoću vakuma (usisivač na iberlauf ) da je uvuče u pukotinu. Možda pomogne, možda i ne, ali ne košta ništa.Tu se postavljaju dva pitanja: prvo,može li se desiti, da suviše mase uvuče, začepi uljni kanal, ili napravi nešto sa pumpom ...
                            Usisivačem na iberlauf - nemoguće! Jedino, ako menjaš ulje, pa da izvučeš staro!

                            U principu, moguće je u slučaju, da je probio iz cilindra prema van, a da nije zahvatio uljni kanal, ili prostor vodenog hlađenja. U tom slučaju, teoretski bi moglo, da na "gurku" klip u**** dihtung masu, ili višekomponentni lepak.

                            Comment

                            • bobanNS
                              CBC Član
                              • 16.07.2006
                              • 11
                              • Novi Sad
                              • Opel Zafira

                              #15
                              Neka potrosnja ulja definitivno postoji,plavi dim u odredjenoj meri ali niti duva na iberlauf (postoji li uopste i gde PCV ventil kod njega? ),niti na meracu,filter vazduha cist,svecice nisu masne (mozda je ta poslednja malo garava, mada ljudi kazu da je u pitanju greska u konstrukciji motora - neki problem sa hladjenjem ili podmazivanjem krajnjeg cilindra,nesto tako,davno sam citao.Onda on prvi strada a ostali budu ok).
                              Sto se curenja tice,u leru sam gledao, kao na losoj slavini-kap za kap,pri jacem gasu vise,ne mogu da procenim koliko,visko ga razlije po celom motoru.U svakom slucaju tako nestane oko 2L na 100 km.Srecom,relacije su mi obicno 2-3 km u lokalu.
                              Medjutim,primetio sam i da kako pada nivo ulja smanjuje se i potrosnja/curenje,kad padne ~1mm ispod minimuma dosta dugo se tu zadrzi.Sad nesto razmisljam- s obzirom da mi je ranije redovno izbijao semering na pumpi goriva pa kad sam to zatvorio (napravio povratni vod) nakon nekog vremena je probio dihtung - da nije neki problem sa pritiskom ulja?Kako bih to proverio (na merac ne izbacuje)?

                              Comment

                              Working...
                              X