Opel Vectra b, lampica alternatora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • antoniki
    CBC Član
    • 25.10.2006
    • 42
    • Pančevo

    Opel Vectra b, lampica alternatora

    Pozdrav,
    Na Opel Vectra B, 1.8 16v, je zamenjen alternator, koji je prethodno ispitan na stolu, gde je konstatovano da je potpuno ispravan. Lampica se gasi i napon punjenja je 14,5 V. Medjutim, na autu se uopšte ne pali lampica alternatora kada se uključi kontakt. Punjenje je dobro, 14,40 V, pa zato postavljam pitanje, da li je lampica u instrument tabli u funkciji, ili da li je uopšte ima?
    Hvala!
  • chobo13
    CBC Senator XXL
    • 01.05.2009
    • 1274
    • pozega,srbija
    • AUDI,VW

    #2
    lampica ima na instr.tabli,a ver je u prekidu kabl koji ide sa alternatora ili je problem u samom satu.

    Comment

    • antoniki
      CBC Član
      • 25.10.2006
      • 42
      • Pančevo

      #3
      Hvala chobo13 na odgovoru na ovo moje, možda glupo pitanje, ali pokušao sam bar na ovaj način da izbegnem skidanje instrument table. Pitanje sam postavio zbog toga što sa spoljne strane nikako nisam mogao da vidim oznaku na jednoj od lampica, pa sam pmislio, da možda alternatoru nešto drugo daje pobudu, jer je instalacija takva, da bi mogla da služi kao primer krpačinama. Kako mi je tvoj odgovor razrešio dilemu, skinuo sam instrument tablu, a u njoj, ne da nema lampice alternatora, nego je prethodnik u ležište lampice nagurao neku crnu krpu, tako da oznaku na lampici nije bilo moguće primetiti. Izvadio sam krpu, stavio lampicu i probao, i sve lepo radi. Ostaje sad dilema, da li je to neka diverzija od strane prethodnog majstora ili maskiranje neke njegove brljotine.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Nekom nije radio alternator pa je stavio krpicu da reši problem.
        Da je upala sama, nije
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • rados
          CBC Senator XXL
          • 02.03.2011
          • 539
          • G.Milanovac SRBIJA
          • OPEL ASTRA G Z16XE

          #5
          tu se sad povlaci jedno pitanje a sta je davalo pobudu alternatoru da pocne da puni,nije mogla krpica sigurno.

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #6
            Vidjao sam na boljim autima alternator od zastave i lampicu ispod haube.

            Mozda je tako nesto bilo u autu a mozda neki otpornik mesto sijalice.

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Originally posted by rados View Post
              ... šta je davalo pobudu alternatoru da počne da puni, nije mogla krpica sigurno.
              Alternator je generator izmenične struje, a sijalica, samo indikator stanja i bez nje se može!

              Ali je korisna i zato se ugrađuje.

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #8
                Franjo niste u pravu sa neispravnom sijalicom regler nece krenuti da puni.

                Comment

                • Franjo
                  Banovan
                  • 14.08.2009
                  • 2831
                  • Inđija - Beograd
                  • Renault megan II res

                  #9
                  Niste razmišljali, jer je ta sijalica samo indikator, puni li se, ili ne accu! Zašto se sijalica gasi, kada se baterija puni? Druga stvar je, kada motor radi, a sijalica svetli, jer alternator ne daje dovoljno struje. U tom slučaju, isto će se dešavati i ako je sijalica pregorela, ili je nema. Kod benzinskog motora upalit će se STOP, a kod dizela prestaje da radi servo (wauxhall vectra).

                  Comment

                  • rados
                    CBC Senator XXL
                    • 02.03.2011
                    • 539
                    • G.Milanovac SRBIJA
                    • OPEL ASTRA G Z16XE

                    #10
                    ovako;sijalica se gasi jer kad alternator pocne da puni menja se polaritet na D+ izlazu alternatora inace sijalica sluzi kao pobuda da se stvori magnetno polje.skines alternator povezes ga na ispitnom stolu i sve vidis.

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #11
                      Gospodine Franjo znam odlicno kako funkcijonise alternator i tvrdim da ne moze da pocne da puni

                      bez sijalice. Rotor alternatora nije magnet nego namotaj. Regler meri napon u instalaciji i po potrebi

                      rotoru preko cetkica salje struju promenljivog napona od 0-12v.

                      Problem nastaje kako naterati alternator da krene da puni tek kad se motor upali a ne vec na kontaktu.

                      Kad bi se alternator aktivirao odma po kontaktu struja na rotoru bi bila 12v sto bi bas opteretilo accu,

                      a alternator bi bilo vrlo tesko zavrteti. To je reseno preko pobude tako sto alternator preko kontrolne lampice

                      dobija + pa se indukovanjem struje aktivira regler koji pocne da salje struju rotoru.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Samo lagano...

                        Sijalica radi na pricipu razlike napona.
                        Ugašen auto, napajanje dolazi sa akumulatora alternator ili dinama su minus, sijalica svetli.
                        Upaljen auto, alternator ili dinama prave napon koji je veći od napona akumulatora. Sijalica ne svetli.

                        Ispravno rečeno ne menja se polaritet nego od 0(nula) V postaje 14+ koje je jače od akumulatora i to gasi sijalicu.
                        Za pobudu postoji poseban namotaj a to svakako nije sijalica u instrument tabli jer da jeste vadjenjem te sijalice nikad ne bi počelo da se pravi struja.

                        Ako proizvodnja napona padne ispod napona akumulatora upaliće se sijalica iako motor radi jer joj je upravo to svrha da upozori.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Franjo
                          Banovan
                          • 14.08.2009
                          • 2831
                          • Inđija - Beograd
                          • Renault megan II res

                          #13
                          Bravo Maestro!
                          Samo mali dodatak: društvo je po*rkalo pojmove i uređaje - alternator (generator) i anlaser (starter), koji pokreće motor! Starter uzima struju iz accu, zavrti motor preko zamajca, a motor preko kaiša i remenice, pokreće alternator, koji proizvodi naizmeničnu struju struju. Dalje, preko dioda, ispravlja se, a regulator napona (regler) održava potreban napon. I, tačka.....

                          Comment

                          • rados
                            CBC Senator XXL
                            • 02.03.2011
                            • 539
                            • G.Milanovac SRBIJA
                            • OPEL ASTRA G Z16XE

                            #14
                            sijalica ce se upaliti ako alternator prestane da puni akomulator ili ce poceti da svetli manjim intenzitetom ako probije neka od pobudnih dioda na diodnoj ploci.na jednoj strani kontrolne lampice je + a u trenutku davanja kontakta na drugoj strani odnosno D+ izlazu alternatora je- dok nepocne punjenje pa taj napon prelazi u + .tako ugradjuju i releje za automatsko paljenje svetala na vozilima.

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Problem nastaje kako naterati alternator da krene da puni tek kad se motor upali a ne vec na kontaktu.
                              Brate slatki tek sad čitam sve po redu... Pa kako da puni kad stoji, ne vrti se, iako se vrti neće puniti dok neko ne napravi od njega magnet a to se radi tom pobudom koja opet dolazi sa akumulatora i bez obzira i na to mora da se vrti sa bar 300 obrtaja da bi proizvodio struju. Dinama i preko 700, zato su izbačene.

                              Ako žica za pobudu ide preko sijalice onda je to veliko otkrovenje pošto mene nisu tako u školi učili. Znači da ako usput crkne sijalica a nalaziš se na Rudnik planini ima da nadereš... ili ne gasiš auto do servisa.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X