Razlike u zvuku motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uglavnom.bezopasni
    - 42 -
    • 03.02.2005
    • 2235
    • Novi Sad

    Razlike u zvuku motora

    Teoretski i praktično motor je Ford Endura-E 1.3 44KW, ako zanemarimo sve ostale zvukove i koncetrišemo se na sam motor/agregat, šta može da izazove toliku razliku u zvuku, jednom šapuće kao BMW benzinac , drugi put je relativno tih samo "cakće" neki podizač, a treci put kao da je neko zaboravio kantu eksera u cilindrima.

    Ono što sam primetio je da posle desetak minuta rada u režimu "ekseri" ugasim ga na 5 minuta (dok odvedem dete) i posle kad ga upalim radi mnogo mirnije i tiše ili skroz normalno, a nekad su ekseri i dalje tu.

    Nema veze da li je -20 ili +30 napolju.

    Ideje, mehanika (karike, lezajevi, lanac), ulje, senzori, višak/manjak goriva...

    p.s. Neko moje razmišljanje je da kada je spoljna temperatura 10-18c nekako najbolje radi po svim pitanjima (mirnoća, snaga...), ali nemojte da vam to bude isključiva vodilja u razmišljanju.
    Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
    11.04. 0:12 #2
    Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #2
    Originally posted by uglavnom.bezopasni View Post
    ... drugi put je relativno tih samo "cakće" neki podizač, a treci put kao da je neko zaboravio kantu eksera u cilindrima.
    Ideje, mehanika (karike, lezajevi, lanac), ulje, senzori, višak/manjak goriva...
    Koje godište i eventualno verzija? Inače, sve nabrojano + ventili! Da li je nešto ozbiljnije rađeno na motoru - generalka? Merena kompresija?

    Možda pomogne, iako Wiki navodi, sve što si nabrojao:

    Endura-E (1995-2002)

    The final redesign came in 1995, with the launch of the fourth-generation Ford Fiesta. This edition was effectively another redesign of the Valencia/HCS derivative, known as the Endura-E, and featured many revisions to combat noise and harshness, including a thickened cylinder block. This engine would also feature in the Ford Ka and the 1.3 Ford Escort.


    This type of engine still has tappet noise even after adjustment. This noise is said to come from the cams due to incorrect valve setup (when setting valve clearance each cylinder must be set to TDC) or from age and use of incorrect oil grade. The correct oil grade is 5W-30 semi synthetic oil. Another reason is the large tappet clearance on the exhaust valve. This could of course be reduced to lower the noise level but the engine would then suffer from a rough idle and usually stalled.

    Problemi sa uljnim filterom:

    Despite Ford's engines being well regarded for their ease of service, the Endura-E has a very awkward placing for its oil filter, which is quite high up, at the back of the engine and facing from left to right rather than pointing downwards or out – meaning it is very difficult to access from underneath the car (without a mechanic's ramp), and despite being very short, the can-type oil filter still manages to protrude past the tip of the adjacent starter motor, meaning it is very difficult to remove using chain-type grips.

    Comment

    • b_samardzic
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 1557
      • Smederevo

      #3
      Stetoskop u ruke tj u usi i provera jedan po jedan deo.

      Moze i stara majstorska fora sa srafcigerom al je manje pouzdana.

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Ako ima lanac i hidraulični španer, liči na to...
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • TECA
          CBC Senator XXL
          • 14.10.2007
          • 2355
          • Oz

          #5
          Lici na lanac,ali spaner je mehanicki,verovatno su se izlizali zubici ili zbog naslaga koksa glavi povremeno,respusti se,te stoga zveci.Ne zateze ga pritisak ulja,a i da ima veze sa uljem palio bi lampu na leru ili voznji.Razlicite performanse pri nekim spoljnim temperaturama su uobicajene ,zavisno od sadrzaja kiseonika u vazduhu ali,vise su izrazene u slucajevima kada je motor popustio sa kompresijom.U tom slucaju i trose ulje.

          Comment

          • uglavnom.bezopasni
            - 42 -
            • 03.02.2005
            • 2235
            • Novi Sad

            #6
            Godište auta je 2001 (Ford KA), nisam uspeo da shvatim/nađem oznaku motora ima 3 oznake za 1.3 44KW.

            Pre četiri godine su ćerki prethodnog vlasnika rekli da bi trebala generalka i zato sam ga dobio povoljno, ja ga vozim tako bez problema od tada, prešao mnogo kilomatara, potrošnja po gradu 9-11L na otvorenom od 5-10 zavisi kako se vozi... ulja troši kad mu sipam, kad nema onda i ne troši pali bez greške...

            Šta mi je najbrže da proverim, moram videti da li španer može sa spolja ili mora da se rastura motor, ako neko ima ideju šta će pomoći, a da "ulaganja" nisu velika, nisu problem toliko pare koliko živci, nemam snage da popravljam kola, to sam se igrao kad sam bio mlađi, kad počne da zeza pravac kontejner ( staje bez problema ).
            Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
            11.04. 0:12 #2
            Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

            Comment

            • TECA
              CBC Senator XXL
              • 14.10.2007
              • 2355
              • Oz

              #7
              Najbrze ti je da proveris da li ima aluminijumski karter,ako ima ,gledaj da ga prodas sa neispravnim motorom,popravka se ne isplati.

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #8
                Jedna rec govori sve FORD!

                Comment

                • uglavnom.bezopasni
                  - 42 -
                  • 03.02.2005
                  • 2235
                  • Novi Sad

                  #9
                  Ne znam za karter, ali sta tu ima da se ne isplati, a motor je odlican, samo malo bucan.
                  Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                  11.04. 0:12 #2
                  Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                  Comment

                  • b_samardzic
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 1557
                    • Smederevo

                    #10
                    Lakse je kad neznas. Vozi i uzivaj.

                    Comment

                    Working...
                    X