Belicasta skrama na cepu od ulja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heinz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 1027
    • Beograd, Voždovac
    • Avensis 2.0 D4D

    Belicasta skrama na cepu od ulja

    Automobil je Škoda Felicia 1.3 43kW (motor iz Favorita valjda).

    Brat je vozio sa tim simptomom godinu dana, prešao za to vreme 30.000 km. Međutim, sada ja vozim Škodu i ni malo mi se ne sviđa ta pojava.

    Do sada je voženo na benzin, ulje neko mineralno je menjano na 10.000 km, i promenjeno je pre 2500km. Ugradio sam LPG pre 10-ak dana, obrisao čep i sve oko njega, međutim taj kondenz se i dalje hvata. Ima ga i u crevu koje ide od dekla do kućišta filtera vazduha. Primetio sam da nivo antifriza možda malo opada, mada mi se čini da dok je bio na minimumu nije išao ispod tog nivoa.

    Jedino što mi pada na pamet je da pratim dalje da li se nivo antifriza spušta, i da ako se zaustavi na minimumu promenim filter i ulje za neku polusintetiku, pa da vidim šta će da bude.

    Ima li šanse da se nešto loše desi motoru od te skrame, kako ona uopšte nastaje? Ili je dihtung glave probio, ali tek toliko da samo isparava antifriz? Kako da ustanovim da li ga ima i u ulju možda?

    Šta uopšte savetujete da radim sa motorom, mada i ovakav kakav je, radi normalno?

    Unapred hvala
    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)
  • bmiillan
    CBC Senator XXL
    • 18.04.2005
    • 393
    • beograd
    • clk 200k

    #2
    taj simptom kako si ga opisao je najcesce (ne mora uvek da znaci) posledica mesanja ulja i rashladne tecnosti. mozes dalje da pratis da li ti gubi rashladnu tecnost i ako se gubljenje nastavi znas i sam sta ti je ciniti. mada hoce i kod losijih ulja da se javlja taj talog na cepu (cisto da te utesim)
    nemoj na silu uzmi veci cekic

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Ne brini, standardna pojava na tim motorima. Takvo je reseno disanje nazalost
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • Heinz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 1027
        • Beograd, Voždovac
        • Avensis 2.0 D4D

        #4
        Znači da se ne sekiram previše?
        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

        Comment

        • M-power
          Moderator
          • 10.01.2005
          • 10060
          • Bg; Banovo Brdo
          • CorsaC, astra H,

          #5
          Jok, a i ovih dana je vreme sve oko nule sa dosta vlage. Svi dime ko ludi
          To date there has never been a faster car built for the public road and,
          it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

          Comment

          • Dren
            CBC Senator XXL
            • 24.08.2005
            • 1068
            • Sarajevo

            #6
            Isti auto, isti motor u njemu, 66.000km, odnedavno i plin u njemu, bez skrame... Vjerovatno je do ulja, kod mene je ARAL polu-sintetika, 10W40 i zasad je nema... Doduse ne provjeravam svaki dan...

            Naravno, obrati cesce paznju na nivo rashladne tekucine, ako je poceo mjesati, nece stati... Ulje ti u tom slucaju nece vise biti crno, kao kod benzina, ili zuto kao kad je novo, nego bas kao boza ( jednom utvrdih takav kvar na svom trk. Yugi, te se nasekirah sto mi ode Castrol RS...)...
            Mislim da bi ti kod mjesanja ulja i "vode", i "voda" trebala imati nekih primjesa masnoce iz ulja, kojih inace ne mozes vidjeti u rashladnoj tekucini...

            Hladno je, vlaga je cesta, tako da je kondenz normalna pojava... Ako nemas ostale pratece pojave, ne bi trebalo da nije u redu...

            Umalo da zaboravim, ako ti se mjesaju "voda" i ulje, i radna temperatura motora bi trebala da bude opasno visoka, pa i na to obrati paznju...

            Tu skramu sam jedno vrijeme vidjao i na svom bivsem BMW-u, na cepu, i poslije toga mi je bez problema sluzio jos oko 100.000 km... Jer je ostalo bilo OK...

            Comment

            • Miljan3
              CBC Veteran
              • 10.12.2005
              • 156
              • under my car

              #7
              Re: Belicasta skrama na cepu od ulja

              Originally posted by Heinz
              Automobil je Škoda Felicia 1.3 43kW (motor iz Favorita valjda).

              Brat je vozio sa tim simptomom godinu dana, prešao za to vreme 30.000 km. Međutim, sada ja vozim Škodu i ni malo mi se ne sviđa ta pojava.

              Do sada je voženo na benzin, ulje neko mineralno je menjano na 10.000 km, i promenjeno je pre 2500km. Ugradio sam LPG pre 10-ak dana, obrisao čep i sve oko njega, međutim taj kondenz se i dalje hvata. Ima ga i u crevu koje ide od dekla do kućišta filtera vazduha. Primetio sam da nivo antifriza možda malo opada, mada mi se čini da dok je bio na minimumu nije išao ispod tog nivoa.

              Jedino što mi pada na pamet je da pratim dalje da li se nivo antifriza spušta, i da ako se zaustavi na minimumu promenim filter i ulje za neku polusintetiku, pa da vidim šta će da bude.

              Ima li šanse da se nešto loše desi motoru od te skrame, kako ona uopšte nastaje? Ili je dihtung glave probio, ali tek toliko da samo isparava antifriz? Kako da ustanovim da li ga ima i u ulju možda?

              Šta uopšte savetujete da radim sa motorom, mada i ovakav kakav je, radi normalno?

              Unapred hvala
              naspi cisto sinteticko ulje i probaj onda ovde se koristi Mobil1 ono je skupo ali valja (6$ dolara po litru)samo cisto nemoj ono sto ima pola pola,ta ista stvar se desava i na novijim VW ako im nesipas sinteticko
              05' GSX-R 750(yosh,K&N,PCIII...)
              03' inf. G35-Greddy TT narucen
              95' M3 turbo-Prodat
              97' M3-4 vrata automatik
              95 M3 PTG widebody(3.2 masina +vortech supercharger)

              Comment

              • Heinz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 1027
                • Beograd, Voždovac
                • Avensis 2.0 D4D

                #8
                Škoda je prešla 150.000 km, temperatura motora je normalna, u ekspanzionoj posudi se ne vide tragovi ulja/masnoća/taloga, ulje je crno k'o ugalj i uskoro će napolje, neću baš na 2.500 km da ga menjam ali na 5.000 hoću . Izgleda da je u motoru najjeftinije valjda grčko EKO ulje, mineralno, 15W-40, koje se čak nije ni dolivalo na tih 10.000 km do izmene.

                Pre Škode vozio sam tri automobila sa kojekakvim uljima i nikad nisam video tu skramu (Z-101, VW Jetta 1, VW Golf II). Moguće je da ventilacija nije najsrećnije rešena (kao što reče M-Power), i da ovo ulje nije baš nekog kvaliteta.

                Ali sipati full sintetiku u Škodilak koji je konstrukcijom u osamdesetim godinama prošlog veka, deluje bespotrebno
                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                Comment

                • Miljan3
                  CBC Veteran
                  • 10.12.2005
                  • 156
                  • under my car

                  #9
                  znam ali ja samo kzem statije naspi sinteticko jednom i vidi oceli se pojavljivat vise,to nije tako bilo na starijim autima(barem nisam primetio)pocelo se desavat na novijim VW golf3,4 i ova novija
                  05' GSX-R 750(yosh,K&N,PCIII...)
                  03' inf. G35-Greddy TT narucen
                  95' M3 turbo-Prodat
                  97' M3-4 vrata automatik
                  95 M3 PTG widebody(3.2 masina +vortech supercharger)

                  Comment

                  • Delkan
                    CBC Senator XXL
                    • 14.06.2005
                    • 829
                    • 60 km From BG,West

                    #10
                    Mineralno ulje na 10000 km?To bi vec trebala da mu je druga zamena...
                    Moguce da je samo kondenzacija,ali kod nas mineralno ulje na 10000 nikako.

                    Comment

                    • Blackeyed
                      CBC Senator XXL
                      • 06.07.2005
                      • 402
                      • Novi Sad

                      #11
                      Re: Belicasta skrama na cepu od ulja

                      Originally posted by Heinz
                      Automobil je Škoda Felicia 1.3 43kW (motor iz Favorita valjda).

                      Brat je vozio sa tim simptomom godinu dana, prešao za to vreme 30.000 km. Međutim, sada ja vozim Škodu i ni malo mi se ne sviđa ta pojava.

                      Do sada je voženo na benzin, ulje neko mineralno je menjano na 10.000 km, i promenjeno je pre 2500km. Ugradio sam LPG pre 10-ak dana, obrisao čep i sve oko njega, međutim taj kondenz se i dalje hvata. Ima ga i u crevu koje ide od dekla do kućišta filtera vazduha. Primetio sam da nivo antifriza možda malo opada, mada mi se čini da dok je bio na minimumu nije išao ispod tog nivoa.

                      Jedino što mi pada na pamet je da pratim dalje da li se nivo antifriza spušta, i da ako se zaustavi na minimumu promenim filter i ulje za neku polusintetiku, pa da vidim šta će da bude.

                      Ima li šanse da se nešto loše desi motoru od te skrame, kako ona uopšte nastaje? Ili je dihtung glave probio, ali tek toliko da samo isparava antifriz? Kako da ustanovim da li ga ima i u ulju možda?

                      Šta uopšte savetujete da radim sa motorom, mada i ovakav kakav je, radi normalno?

                      Unapred hvala
                      Ista meta isto odstojanje....

                      Ja vozim bas Favoritku 135LS ali to je isti motor kao i u prvoj verziji Felicije. Juce se vracam iz grada i skontam da mi je temperatura malo iznad normale. Ajde, nije napolju toplo, prevrcem po glavi sta je sada bilo, verovatno da mi je hladjak popustio...

                      Dodjem kuci i vidim da u rezervaru za tecnost NEMA NISTA! Socno spomenem blizu i dalju familiju automobilu i odem do prve prodavnice da kupim malo antifriza. Dosuo sam oko 1,5 l da dodjem do max u posudi.

                      Krenem opet za grad i opet temperatura mi igra. Bude malo iznad normale pa se spusti ispod i tako u krug. Kada sam stao u gradu (posle 20-tak minuta voznje) pogledam nivo antifriza i sve je OK, pogledam hladnjak i tu je sve OK, pogledam cep od ulja a tamo....skrama!!!

                      Popizdeo sam, kontam odose pare u tri lepe...pomesao je ulje i vodi i Game Over.
                      Sinoc sam pricao sa jednim poznanikom i on mi kaze da pogledam ulje u karteru. Odemo zajedno da pogledamo i ulje izgleda normalno. Kaze on da kada se pomesa ulje i voda ulje u karteru postane belicasto kao mleko.

                      Sada sam pricao sa majstorom i on mi kaze da je najverovatnije poceo dihtung glave da popusta i da pratim par dana nivo tecnosti. Ako pocne znacajne da opada, nema sta mora da se menja dihtung glave.

                      Inace, dihtung glave je slaba tacka ovih motora i pre ili kasnije to popusta.
                      "You are reading this for the wrong reason..."

                      ENDYMION, Dan Simmons

                      Comment

                      • Dren
                        CBC Senator XXL
                        • 24.08.2005
                        • 1068
                        • Sarajevo

                        #12
                        Kada si zadnji put prije toga kontrolisao nivo rashladne tekucine ? 1.5 litara koje si dosuo, bi trebalo da je kvalitetno sjebalo ulje u karteru...

                        U pravu je covjek, kada to pomijesa ulje na sipci za kontrolu ulja u karteru bude kao boza, ne bas bijelo, ali drap sigurno... Na cepu sta nadjes pri tome nema veze, cak i ako ima neke skrame, to se moze smatrati nekom minornom kolicinom necega, koja zapreminski ne znaci nigdje nista...

                        Obrati paznju na temperaturu rashladne tekucine dok vozis, na nivo iste prije i poslije voznje, barem 10-ak dana... Ako mijesa, a nadam se da ne mijesa, promjenu u nivou bi trebao vidjeti odmah, a bogami i na ulju...

                        Probaj i pod rukom sa sipke opipati ulje, koliko je masno, tj. koliko ti na prstima ostavlja utisak "klizanja"... Pa nakon par dana ponovo, i ako odoka primjetis znacajnu razliku, ne valja...

                        Ako je "boza" u karteru, po dihtung prije nego prokuha, pa da makar pokusas bez ravnanja glave...

                        Comment

                        • Blackeyed
                          CBC Senator XXL
                          • 06.07.2005
                          • 402
                          • Novi Sad

                          #13
                          Pa recimo pre 20-tak dana kada sam menjao antifriz.

                          Taj poznanik mi je rekao da postoji i varijanta da je novi antifriz izgrizao neki cep u kanalima bloka motora pa kada je menjan antifriz to nije dobro odzraceno pa se u jednom trenutku jednostavno se napravilo vise mesta za rashladnu tecnost....

                          Nista, ostaje da intezivno pratim nivo ulja i rashladne tecnosti pa cemo da vidimo. Sa druge strane sam se vec raspitao koliko ce to da kosta pa da se polako pripremim...
                          "You are reading this for the wrong reason..."

                          ENDYMION, Dan Simmons

                          Comment

                          • Blackeyed
                            CBC Senator XXL
                            • 06.07.2005
                            • 402
                            • Novi Sad

                            #14
                            Trosi mi vodu, sada sam pratio i to je to. Baca mi vodu na auspuh, tako da nema vise dileme morace da se radi a i ravnanje glave ne gine.

                            Motor do sada nije nikada diran (74000 km) i vreme je da mu se skine mrak .

                            Kada ga majstor otvori videcemo sta je u pitanju, da li ce trebati i hidro-test.

                            Kako ce dozvoljeni minus na tekucem da mi se obraduje, nemate pojma ))
                            "You are reading this for the wrong reason..."

                            ENDYMION, Dan Simmons

                            Comment

                            • Dren
                              CBC Senator XXL
                              • 24.08.2005
                              • 1068
                              • Sarajevo

                              #15
                              Sto se mora, mora se...

                              Voda na auspuh ? Puno ili malo ? Ako je malo to moze biti i normalni kondens, ako je puno ne valja... Trosi vodu ? Izgleda da se ipak to mora raditi... Kakvo ti je ulje ?

                              Dobro je dok si na tekucem u "crvenom", samo nemoj da udjes u "crno"...

                              Comment

                              Working...
                              X