Kupio sam Hyundai accenta 2002 god i posle krace voznje pocinju da zapinju 1-2-3 brzina 4 i 5 nikad ne zapinju. Da li bi resio problem sipanjem novog ulja sintetickog 75w90.
Drugi problem je curenje dihtunga plasticne dekle ventila. Zamenio sam je ali nisam stavljao nikakav silikon. Doso sam do CG i nije popustio ali je posle par dana voznje po CG ponovo poceo pomalo da curi. Sumljam na ventil na Iberu koji u sebi ima opruge sa obe strane. Odvio sam ga i isprao benzinom i vidim da je opruga na izlaznij strani raspadnuta. Mislim da to izaziva zatvarane ibera i da se stvori pritisak unutar kartera i dekle i da zato izbaci ulje. Namerno nisam stavio silikon da mi nebi popustio dihtung kartera. Ima li taj ventil da se kupi nov? Jedino sto mi pada napamet je da skinem ventil i pustim crevo van motora. Na motoru postoji jos jedan iber koji je vezan iza klapne gasa ali je njegov precnik 2mm pa mislim da nije dovoljan. Probao sam bez tog ventila ali onda ler gas pocinje da brljavi zato sto je iberlauf vezan direktno na usisnu. Ventil bi trebalo da otvara tek kad se pojavi pritisak u karteru. U ventili nesto zvecka i čangrlja,vidi se da je opruga pokidana sa jedne strane. Znam da je kod BMW to reseno sa nekom membranom koja kad se pocepa smeta ler gasu. Ovde je to reseno ventilom koji je zapertlovan. Probacu da ga rasecem i da provalim kako radi. Ako uspem da ga zavarim argonom uspem ako ne gde da nadjem ispravan?
Moja pretpostavka je da je na leru taj venti zatvoren jer bi remetio ler gas a visak isparenja ide kroz to drugo crevo reduciranog precnika na 2mm u gumu izmedju leptira i protokomera. Crevo je potpuno suvo bez ikakvih tragova ulja. A pri opterecenju pritisak u karteru savlada oprugu ventila i isparenja idu direktno u usisnu granu. Na leru se skidanjem cepa nista ne desava, cak u****va vazduh kroz cep od ulja umesto da duva.
Problem sa brzinama je sto zapinju pri saltanju, znaci da nema krcanja nego samo zapinju pri ubacivanju. Nekako nije glatko. Da u 4 i 5 ne ide glatko reko bi da je tako normalno ili je lamela u problemu tj malo trlja dok je potisnuta. Ali se prilikom stiskanja i pustana kvacila iz menjaca ne cuje nikakav zvuk. Znaci da su lezaji snopa menjaca u redu. Intresantna pojava je da se nakon duze vozne 5 brzinom to zapinjanje pojacava. Po gradu se jedva oseti da zapne u 2 brzini i to tek kad se malo ugreje menjac. Mislim da bi pravilan odabir ulja resio ovaj problem ali ja se u to nerazumem. Znam samo da bi ulje trebalo da ima vecu gustinu kad je vruce. Po user manualu ide ulje:
Use only HYUNDAI GENUINE PARTS MTF 75W/90 (API GL-4) or equivalent in the manual transaxle.
Drugi problem je curenje dihtunga plasticne dekle ventila. Zamenio sam je ali nisam stavljao nikakav silikon. Doso sam do CG i nije popustio ali je posle par dana voznje po CG ponovo poceo pomalo da curi. Sumljam na ventil na Iberu koji u sebi ima opruge sa obe strane. Odvio sam ga i isprao benzinom i vidim da je opruga na izlaznij strani raspadnuta. Mislim da to izaziva zatvarane ibera i da se stvori pritisak unutar kartera i dekle i da zato izbaci ulje. Namerno nisam stavio silikon da mi nebi popustio dihtung kartera. Ima li taj ventil da se kupi nov? Jedino sto mi pada napamet je da skinem ventil i pustim crevo van motora. Na motoru postoji jos jedan iber koji je vezan iza klapne gasa ali je njegov precnik 2mm pa mislim da nije dovoljan. Probao sam bez tog ventila ali onda ler gas pocinje da brljavi zato sto je iberlauf vezan direktno na usisnu. Ventil bi trebalo da otvara tek kad se pojavi pritisak u karteru. U ventili nesto zvecka i čangrlja,vidi se da je opruga pokidana sa jedne strane. Znam da je kod BMW to reseno sa nekom membranom koja kad se pocepa smeta ler gasu. Ovde je to reseno ventilom koji je zapertlovan. Probacu da ga rasecem i da provalim kako radi. Ako uspem da ga zavarim argonom uspem ako ne gde da nadjem ispravan?
Moja pretpostavka je da je na leru taj venti zatvoren jer bi remetio ler gas a visak isparenja ide kroz to drugo crevo reduciranog precnika na 2mm u gumu izmedju leptira i protokomera. Crevo je potpuno suvo bez ikakvih tragova ulja. A pri opterecenju pritisak u karteru savlada oprugu ventila i isparenja idu direktno u usisnu granu. Na leru se skidanjem cepa nista ne desava, cak u****va vazduh kroz cep od ulja umesto da duva.
Problem sa brzinama je sto zapinju pri saltanju, znaci da nema krcanja nego samo zapinju pri ubacivanju. Nekako nije glatko. Da u 4 i 5 ne ide glatko reko bi da je tako normalno ili je lamela u problemu tj malo trlja dok je potisnuta. Ali se prilikom stiskanja i pustana kvacila iz menjaca ne cuje nikakav zvuk. Znaci da su lezaji snopa menjaca u redu. Intresantna pojava je da se nakon duze vozne 5 brzinom to zapinjanje pojacava. Po gradu se jedva oseti da zapne u 2 brzini i to tek kad se malo ugreje menjac. Mislim da bi pravilan odabir ulja resio ovaj problem ali ja se u to nerazumem. Znam samo da bi ulje trebalo da ima vecu gustinu kad je vruce. Po user manualu ide ulje:
Use only HYUNDAI GENUINE PARTS MTF 75W/90 (API GL-4) or equivalent in the manual transaxle.
Comment