Hyundai accent 2002 1.3 84 ks 2 problema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    Hyundai accent 2002 1.3 84 ks 2 problema

    Kupio sam Hyundai accenta 2002 god i posle krace voznje pocinju da zapinju 1-2-3 brzina 4 i 5 nikad ne zapinju. Da li bi resio problem sipanjem novog ulja sintetickog 75w90.
    Drugi problem je curenje dihtunga plasticne dekle ventila. Zamenio sam je ali nisam stavljao nikakav silikon. Doso sam do CG i nije popustio ali je posle par dana voznje po CG ponovo poceo pomalo da curi. Sumljam na ventil na Iberu koji u sebi ima opruge sa obe strane. Odvio sam ga i isprao benzinom i vidim da je opruga na izlaznij strani raspadnuta. Mislim da to izaziva zatvarane ibera i da se stvori pritisak unutar kartera i dekle i da zato izbaci ulje. Namerno nisam stavio silikon da mi nebi popustio dihtung kartera. Ima li taj ventil da se kupi nov? Jedino sto mi pada napamet je da skinem ventil i pustim crevo van motora. Na motoru postoji jos jedan iber koji je vezan iza klapne gasa ali je njegov precnik 2mm pa mislim da nije dovoljan. Probao sam bez tog ventila ali onda ler gas pocinje da brljavi zato sto je iberlauf vezan direktno na usisnu. Ventil bi trebalo da otvara tek kad se pojavi pritisak u karteru. U ventili nesto zvecka i čangrlja,vidi se da je opruga pokidana sa jedne strane. Znam da je kod BMW to reseno sa nekom membranom koja kad se pocepa smeta ler gasu. Ovde je to reseno ventilom koji je zapertlovan. Probacu da ga rasecem i da provalim kako radi. Ako uspem da ga zavarim argonom uspem ako ne gde da nadjem ispravan?

    Moja pretpostavka je da je na leru taj venti zatvoren jer bi remetio ler gas a visak isparenja ide kroz to drugo crevo reduciranog precnika na 2mm u gumu izmedju leptira i protokomera. Crevo je potpuno suvo bez ikakvih tragova ulja. A pri opterecenju pritisak u karteru savlada oprugu ventila i isparenja idu direktno u usisnu granu. Na leru se skidanjem cepa nista ne desava, cak u****va vazduh kroz cep od ulja umesto da duva.
    Problem sa brzinama je sto zapinju pri saltanju, znaci da nema krcanja nego samo zapinju pri ubacivanju. Nekako nije glatko. Da u 4 i 5 ne ide glatko reko bi da je tako normalno ili je lamela u problemu tj malo trlja dok je potisnuta. Ali se prilikom stiskanja i pustana kvacila iz menjaca ne cuje nikakav zvuk. Znaci da su lezaji snopa menjaca u redu. Intresantna pojava je da se nakon duze vozne 5 brzinom to zapinjanje pojacava. Po gradu se jedva oseti da zapne u 2 brzini i to tek kad se malo ugreje menjac. Mislim da bi pravilan odabir ulja resio ovaj problem ali ja se u to nerazumem. Znam samo da bi ulje trebalo da ima vecu gustinu kad je vruce. Po user manualu ide ulje:
    Use only HYUNDAI GENUINE PARTS MTF 75W/90 (API GL-4) or equivalent in the manual transaxle.
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    #2
    Niko nema neku ideju ili savet? Koju gradaciju ulja da uznem ako dok je hladno ulhe radi dobro ca kad se zagreje onda zapinje mebjac? Nisam jos iskljucio i lamelu kao krivca. Moguca da je dobila luft na osovini i da blago trlja korpu iako je potisnuta. Kad dodjem kuci podignucu jedan prednji tocak i da vidim moze li se rukom zaustaviti tocak kad je upaljen auto u brzini a stisnuto kvacilo.

    Comment

    • BJL
      CBC Senator
      • 20.05.2013
      • 275
      • backa palanka
      • golf 3 1.8

      #3
      Jesi uopste proveravao da li imas dovoljno ulja u menjacu sada. A ako ga vec hoces menjati kupi to koje ide po uputstvu i usput i prekontrolisi i po potrebi podmazi poluge ili sajle neznam sta je kod njega

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        #4
        Verovatno NIJE do ulja (njegove viskoznosti i/ili osobina), a još verovatnije da se (samo) uljem može rešiti problem.
        Treba utvrditi zašto je tako, kako je, a to može samo mehaničar na licu mesta.
        Inače, koristiti ISKLJUČIVO GL-4 ulja inače će nastati novi problemi. Što se V(isk.) G(radacije) tiče, eventualno (uz, naravno 75W-90, može i 75W-110, ali takva ulja se teško nalaze (pa još Gl-4, čisto sumnjam da se može naći u JI Evropi).
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • kalimero1
          CBC Senator XXL
          • 01.11.2010
          • 318
          • zagreb
          • c5

          #5
          najjeftinije ti je probat sa promjenom ulja.ako se teško šalta kad se ugrije vjerovatno ti je
          oslabila potisna ploča,inače ti auti imaju poznat problem sa sinhronima 2 i 3 brzine.

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #6
            Kupio sam auto i zena ga je vozala 7-8 dana i krenuli smo put Crne Gore na odmor. Bice da je Kalimero ubo iz prve. Sinhroni 2 i 3 su načeti ali funkcionisu lepo dok se ne ugreje korpa utj potisna ploca na njoj. Onda se kad krecem prvom nista ne oseti ali 2 sa laganim kretanjem osete se blage vibracije koje mislim da poticu od lamele. Inace brzine ne krče nego samo zapinju. Ali se i na 4 posle par dana voznje oseti da ima promene hladan vruc auto. Na pola brzne kao da zastane neprimetno rucica menjaca. Ulje u menjacu nisam imao kad da proverim tako da neznam na cemu sam. Ne cacka mi se nista dok sam na odmoru. Do sad smo presli preko 700km sa njim. Izuzetno udoban auto. Brzine su predugacke za moj ukus. 5 na 100 km/h ide na 2600 obrtaja ko da je dizel. 3 izvlaci 140 km/h Drugom ide skoro do 100km/h.

            Comment

            • b_samardzic
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 1557
              • Smederevo

              #7


              Evo video snimka laganog saltanja 1-2-3-4 i onda vracanje u 2 na uzbrdici.

              Comment

              • b_samardzic
                CBC Senator XXL
                • 02.04.2005
                • 1557
                • Smederevo

                #8
                U menjaču nema dovoljno ulja. Koliko nemam pojma. Juče sam menjao prednji lezaj tocka koji je bas brujao.
                Inaj ventil na iberlauf crevu sam isekao na pola.
                Click image for larger version

Name:	IMG_20160820_193354.jpg
Views:	2
Size:	113.8 KB
ID:	881999
                r

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #9
                  Click image for larger version

Name:	IMG_20160820_193615.jpg
Views:	2
Size:	52.7 KB
ID:	882000
                  Redosled je taj ko na gornjoj slici. Mala opruga je verovatno polomljena i landarala je unutra i okretala se sa tendencijom da uleti u usisnu granu. Ovo nije klasican iber lauf posto je vezan iza leptira gasa tj direktno na usisnu.
                  Klip je takodje setao unutar ventila jer se veca opruga sabila vremenom pa ga nije potiskivala do kraja. Razvuko sam vecu oprugu a malu izbacio i zavario deo.
                  Sad popusta vazduh samo u pravcu usisne grane i nemam pojma cemu sluzi ali bar ne cangrlja.

                  Comment

                  • b_samardzic
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 1557
                    • Smederevo

                    #10
                    Ulje za menjac je api gl-4 75w-90.
                    Ja sam nasao slicna ali ne ista evo slika sta sam nasao u Smederevu.Click image for larger version

Name:	IMG_20160820_133127.jpg
Views:	1
Size:	52.8 KB
ID:	882001Click image for larger version

Name:	IMG_20160820_133310.jpg
Views:	1
Size:	66.6 KB
ID:	882002

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      #11
                      Oba ulja su gl-4 sto mi je bitno. Bilo je nekih ulja gl-4 ali u daljem tekstu pise da je gl-4+ i da moze i kao gl-5 da ide.
                      Zato sam odabrao ova 2.
                      ELF je 80w-90
                      Tutela je 75w-85
                      Koje ulje da odaberem i da sipam?

                      Comment

                      • b_samardzic
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 1557
                        • Smederevo

                        #12


                        U Elf katalogu ovo ulje se vodi kao kamionski program.

                        Click image for larger version

Name:	Screenshot_2016-08-22-19-27-50.jpg
Views:	1
Size:	41.7 KB
ID:	882003

                        Comment

                        • vojislavbb
                          CBC Senator XXL
                          • 04.05.2009
                          • 373
                          • Novi sad
                          • Forester Turbo

                          #13
                          Motul je odlican a po prihvatljivoj ceni se moze naci u Euro 07..
                          SUBARU Forester XT, Legacy SUBARU Forester Sturbo TOYOTA Celica 4WDTurbo, Celica STi
                          http://www.bud3.net/2011/08/white-lily-toyota-celica-awd-turbo/

                          Comment

                          • b_samardzic
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 1557
                            • Smederevo

                            #14

                            Ima i tutela al nema kod nas. Nasao sam na ruskom sajtu 2150 rublji litar ulja, zato ga niko i ne uvozi.

                            Comment

                            • b_samardzic
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2005
                              • 1557
                              • Smederevo

                              #15
                              Motul nema odgovarajuce ulje.
                              Ima ga Castrol!



                              U Delmax-u 1750 dinara. Treba mi 2.2 litra. Kolilo je realno dati toliko para ili sipati neko od ova dva prethodna?

                              Comment

                              Working...
                              X