oscilacije temperature

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    oscilacije temperature

    vec spominjani rover - situacija sljedeca:
    motor radi normalno i postize radnu temperaturu (malo sporije nego inace ali ipak je -10 do -15 konstantno). vozim po gradu - OK, vozim na otvorenom - OK, cjepnem ga po gasu na nekih 5500-6000rpm i kazaljka padne u momentu do donje granice ( ne ulazi u "hladno" ali tik iznad) i ne mozes da ga ugrijes "da bogujes". sta je u pitanju?
    neko moje razmisljanje - citav sistem ima 4,8l a u motoru je 1,2l. kad zveknem po gasu termostat otvori jer se boji grijanja i motor zalije tecnost sa temperaturom ispod 0´C. ima li to kakvog smisla?
    pozz

    P.S. ajd koju pametnu - vjerujem u VAS (NAS)
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    termostat otvori jer se boji grijanja i motor zalije tecnost sa temperaturom ispod 0´C
    kojih ispod 0C, odakle ?
    termostat kada otvori pusta onoliko protoka tecnosti koliko je potrebno da odrzi deklarisanu radnu temepraturu. obicno oko 85-95C.

    (nigde u sistemu nema protoka tecnosti na 0C.)
    i uvek je ta temperatura termostata. nema apsolutno nikakve veze sa spoljnom temperaturom vazduha, ako se na to misli, nikakva upravljacka sprega, bilo sta.

    ako sistem hladjenja ne odrzava konstantnim radnu temperaturu motora pokvario se. gde i zasto je drugo pitanje, kvar treba naci.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #3
      Pa moze da bude samo termostat...

      Ne verujem da moze da bude bilo sta drugo...
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        Nisam samo dobro razumeo, kada ga zavrtis na preko 5000 kazaljka padne, ali da li samo na par trenutaka ili ostane tako? To da padne kazaljka se desava jer preko davaca/senzora struji mnogo veca kolicina tecnsti, ali ako ostane tako onda to znaci da je otvorio termostat i pustio svezu tecnost iz hladnjaka. Termostat bi tada trebao da se zatvori dok se temperatura opet ne podigne. Ali to mozes da proveris preko grejanja, ako nema oscilacija onda je samo u pitanju osetljivost davaca temperature, ali ako je temperatura zaista niza, a to mozes videti po grejanju onda je u pitanju termostat koji ne zatvara koko treba.

        Comment

        • mirdza
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2005
          • 2437
          • Katowice (PL) / Banja Luka
          • AGP / W126

          #5
          grijanje je OK jedino kazaljka pokazivaca pada...
          drugim rijecima nije tako lose (makar mi se tako cini)
          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

          Comment

          • mirdza
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2005
            • 2437
            • Katowice (PL) / Banja Luka
            • AGP / W126

            #6
            Originally posted by brick
            kojih ispod 0C, odakle ?
            termostat kada otvori pusta onoliko protoka tecnosti koliko je potrebno da odrzi deklarisanu radnu temepraturu. obicno oko 85-95C.

            (nigde u sistemu nema protoka tecnosti na 0C.)
            i uvek je ta temperatura termostata. nema apsolutno nikakve veze sa spoljnom temperaturom vazduha, ako se na to misli, nikakva upravljacka sprega, bilo sta.
            cekaj...ako termostat otvori i pusti tecnost iz hladnjaka, kolika je onda njena temperatura ako je napolju -10...bem li ga...
            kao sto rekoh - desava se to samo kad povucem na malo vise obrtaje!
            ne kontam i dalje...
            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

            Comment

            • zoranbg
              CBC Senator XXL
              • 23.03.2005
              • 4098
              • Rooster's Hill , Beog
              • Grande Punto 1.2

              #7
              Ja mislim da ti je najefftinije i najlakse da to resis sa termostatom...
              moguce da je termostat zamoren i da je postao "inertan"
              pa kad pumpa poveca cirkulaciju pri vecim obrtajima,nemoze da se zatvori na vreme pa se voda u bloku podhladi,narocito na jako niskim temperaturama.
              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #8
                koliko dugo ostane u tom polozaju iznad plave zone?!
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • cozmo
                  CBC Član
                  • 08.11.2004
                  • 67
                  • Zemun

                  #9
                  Meni kad je poceo da seta pokazivac, odma sam otisao kod majstora i ko iz topa je rekao da je termostat. I, stvarno, bi termostat... Radio je on, ali je kasno otvarao, pa ga otvori i posle nece da zatvori (isprobavali u kipucoj vodi na kojim temp. otvara-zatvara, varirao je samo tako).

                  Cim sam stavio novi termostat, ponasa se kao i ranije, temp. zakucana u svim uslovima voznje, osim kad duuugo stojim po gradu (ili stani kreni) na visokim temperaturama, pa malo digne za 2mm kazaljku ali odma pali ventilator i vrati se tih 2mm na normalnu poziciju.

                  Mada, rece mi majstor da i vazduh u sistemu moze da pravi te oscilacije, ali je skoro uvek problem u termostatu. Treca mogucnost je da je odlepio pokazivac (desilo se mom ortaku, samo skoci na max. ili skoci na min.).

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Da Zoran je vec dao opis problema. Pri obrtajima dobijes pritisak koji neda neispravnom termostatu da zatvori tako da ga prepuni hladnijom vodom od potrebne.
                    Drugo Mirdza.....nije temperatura u hladnjaku oko 0 ako je napolju -10. Samo je tolika u samom pocetku dok ne prodje kroz prvu cirkulaciju kroz motor, posle dodje u hladnjak vruca i nema sanse da uspe toliko da se ohladi.
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #11
                      Da se nastavim na temu da ne otvaram novu...
                      Naime i kod mene je problem sa termostatom 99% ( skazaljka je samo malo iznad plavo ili u plavom,a samo u guzvi se podigne da upali ventilator hladnjaka,a i grejanje mi je mlako.)
                      u AutoDati pishe da se termostat "otvara" na 91 C stepeni.
                      gledao sam u jednoj prodavnici termostat FACETOV i pishe na njemu da je od 91-107 C tepeni.
                      Da mozda meni nije potreban neki koji je od XX-91 C ??
                      da se ne zeznem da mi prokuva motor ako stavim ovaj 91-107 ?
                      Jel treba da dodje uz termostat gumica ili se uzima zasebno?
                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • cozmo
                        CBC Član
                        • 08.11.2004
                        • 67
                        • Zemun

                        #12
                        Uzmi termostat koji je propisan za tvoj auto (isti kao sto je i bio). Nemoj da eksperimentises, hladjenje je osetljiva materija kod automobila...

                        Obicno ide zaptivka uz termostat.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          ako termostat otvori i pusti tecnost iz hladnjaka, kolika je onda njena temperatura ako je napolju -10...bem li ga...
                          u opsegu 85-95C, tacno onoliko za koliko je deklarisan termostat, +- sitno odstupanje (histereza).

                          zato se i zove uredjaj termoSTAT jer odrzava fiksnu temperaturu nezavisno od protoka io nezavisno od spoljne temperature (u opsegu -50C do +50C treba/mora da bude ista radna temperatura).

                          podrazumeva se da pricamo o funkcionisanju ispravnog.

                          sad vidim gde bi mogla da bude zabuna...
                          termostat kada se otvori (ili pocne da otvara svejedno) ne pusta (hladnu)vodu iz hladnjaka nego (toplu) vodu u hladnjak (iz motora).
                          sistem sluzi za hladjenje motora, za odvodjenje viska toplote a ne za dovodjenje hladnoce.
                          stoga kada se upali hladan motor pri prvom jutarnjem paljenju voda kruzi kroz sam motor i tek kada pocne da se greje vise nego sto treba, pusta se u hladnjak i pocne da taj visak toplote zagreva hladnjak.
                          znaci, samo visak toplote koji ne treba i koji je stetan po motor zavrsi u hladnjaku (gde treba da se preda okolnom vazduhu).
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            u AutoDati pishe da se termostat "otvara" na 91 C stepeni.
                            gledao sam u jednoj prodavnici termostat FACETOV i pishe na njemu da je od 91-107 C tepeni
                            to je taj, navedena je ista temperetara- 91C.
                            oznacava se temperatura kada pocne da otvara.

                            107C je brojka kada je termostat potpuno otvoren i kada zatvori cirkulaciju vode iz motora i pusta vodu samo iz hladnjaka (extrem, gornja granica kapaciteta rashladnog sistema dostignuta).

                            uz taj podatak obicno se daje i hod termostata u mm, odnosno koliko se pomeri klapna pri tih 107C.

                            gumica je sastavni deo termostata, ako postoji u njegovoj konstrukciji i mora da bude od posebnog materijala, kvalitetno izradjena (ne moze bilo koja, za bilo koju temperaturu).
                            recimo gumice ne treba da se siri mnogo , da se tegli, jer bi mogla da spadne i zaglavi klapnu pa termostat ostane otvoren (video u praksi budzevinu majstora koji je pokvario inace ispravan nov termostat).
                            a treba i da izdrzi mnogo ciklusa hladno- vruce u smislu samog materijala i zamora istog.

                            mozda je stara fabricka gumica kvalitetnija od neke no name nove, nedeklarisane bas za tu primenu.
                            nije novo uvek najbolji izbor...
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • zec
                              CBC Senator XXL
                              • 05.01.2005
                              • 450
                              • bgd

                              #15
                              Kada je kod mene menjan termostat stavljen je od 82C (po auto dati to je ok) ali skinut je bio od 85C. Nadam se da imas uputstvo koji treba da stavis. Za sada je ok. Ne pregreva se ali primetim da kazaljka malo ode ispod sredine kada vozim na otvorenom uz stednju goriva.
                              "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                              Comment

                              Working...
                              X