Pranje delova motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    Pranje delova motora

    Ja sam do sada metalne delove prao nitro razredjivacem (zato sto mi je lako dostupan). Znam da ljudi koriste i benzin i naftu, ali u svakom slucaju se radi cetkicom i svaki deo se mora pojedinacno prati sto traje jako dugo.

    Zanima me kako se delovi peru u vecim radionicama i koliko je to efikasno. Kade sa vrucom vodom, mozda? Neka posebna tecnost? Da li bih mogao sam da napravim tako nesto? Na stranim sajtovima pominju 'decarbonizing fluid'. Sta bi to moglo da bude?

    Dakle treba mi nesto za odmascivanje, skidanje tvrde garezi i eventualno kamenca.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.
  • omBRE
    CBC Član
    • 11.09.2005
    • 90
    • Zemun/Chicago

    #2
    Ja sam pre koristio naftu (iz istog razloga kao i ti razredjivac: bila mi je lako dostupna). Posle sam u farbari kupio neko domace sredstvo za ciscenje motora, mislim da se zove motofus, i kostalo je oko 150 din/litar. Mnogo je bolje od nafte, manje smrdi, naprskas ga, ostavis 10-15 minuta i onda ispuskiras, imam motor da se sija k'o pasja m*da...
    a vi kako te?

    Comment

    • Rubi
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 519
      • Beograd

      #3
      Ja sam video profi kadu za pranje, u prodavnici alata u Beogradskoj. Kada + mrezica na kojoj stoje delovi + poklopac + prskalica sa cetkom + pumpa za tecnost za pranje... Nisam gledao koliko kosta, a nisu imali nikakvo sredstvo za pranje. Imam neko (mnooogo matoro) sredstvo za spoljasnje pranje motora, pokazalo se kao jako dobar skidac korozije - pogledaj po Zastavinim prodavnicama, mozda imaju neku u "steku". Pravila ga je Hemijska industrija Novi Sad. WD40 dolazi u nekom opasnom rastvaracu, koji odmah ispari, a ostane ulje. Ako prsnes WD40, pa odmah prebrises, skida sve zivo - naravno, ovo se isplati samo na malim, upornim nanosima. Tehnicki aceton je nekada mogao jeftino da se kupi u Tehnohemiji - tad je bio mnogo jeftiniji od nitro razredjivaca, a dobro skida mast. Za skidanje rdje bih preporucio oksalnu kiselinu, posto ne nagriza gvozdje i aluminijum (za razliku od vecine drugih kiselina, koje ih ostecuju). Nisam siguran gde bi nabavio tehnicku oksalnu (Tehnohemija, Jugolaboratorija), posto je otrovna, pa te mozda zezaju kad dodjes da je kupis. Nikako ne preporucujem pranje delova u masini za sudove (bilo je i takvih ideja, al' se nisu pokazale).
      (\__/)
      (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
      (")_(") your signature to help him gain world domination.

      http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

      Comment

      • luka.l
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 490
        • Beograd
        • ВАЗ 21213

        #4
        Pitaj Igora, on je cistio cini mi se svoj menjac sa tim necim, i cistili smo karter od Zuletove 924ke. Tecnost radi nenormalno dobro. Pomesa se sa vodom u nekom odnosu, naprska se prskalicom na delove i ostavi se malo da radi posao. Posle toga se ispere, a delovi se sjaje ko (dodati po zelji).
        - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
        - "I vi ste dobro."

        Comment

        • Delkan
          CBC Senator XXL
          • 14.06.2005
          • 829
          • 60 km From BG,West

          #5
          Ubedljivo najbolje sredstvo za pranje zamascenih delova,po meni,je EKO KLINER od firme Adeco iz Novog Sada.Koristim ga skoro svaki dan za nesto i jos nisam nasao nesto bolje za te pare(200 din litra).
          Ostala sredstva(domaca) kao Hemo klin i sl. ne mogu da se porede sa Eko Klinerom.Voda ga lako spere,a on skine sve zivo...
          Inace ne mesam ga sa vodom u toku pranja.

          Comment

          • *Egon*
            CBC Senator XXL
            • 31.12.2004
            • 1232
            • Beograd, Dorcol, N 44

            #6
            Ovo sto je Luka rekao je sredstvo za pranje motora MAFRASOL firme MA-FRA.
            Mi smo ga uzeli u servisu za pranje CB.
            Garaza
            1996 SAAB 900 NG Cabrio

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Uroshe, iskopiraj mashinu za ranje sudja i to je to, stara dobro oprobana tehnika.
              Starije masine za pranje delova upravo tako rade , technost se bira po izboru i imas filter . Pere na toplo.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Samo veš mašina u koju se stavlja odgore I koristi običan detrdžent u sprezi sa toplom vodom sve skida.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #9
                  Ljudi, vruca voda i fosfat koji se dodaje praskovima za ves su odlicna stvar, ne smrdi, ne nagriza ruke mnogo, nije otrovno u malim kolicinama, a skine sve!
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • Davor
                    CBC Senator XXL
                    • 02.03.2005
                    • 498
                    • Novi Sad

                    #10
                    Originally posted by BOOST
                    Uroshe, iskopiraj mashinu za ranje sudja i to je to, stara dobro oprobana tehnika.
                    Starije masine za pranje delova upravo tako rade , technost se bira po izboru i imas filter . Pere na toplo.
                    Upravo tako,na praksu gde sam isao smo imali masinu dimenzija oko 120 sa 120 sa 120cm i imas otvor stakleni od gore,sa osovinom u sredini i na njoj mreza pletena gde delove stavis i pri vrhu ima sa sve cetiri strane masine cevi suplje za vodu pomesanu sa sredstvom za ciscenje i od dole tacna malo dublja za talog da kasnije nakon par pranja izbacis.Za motor ne mogu sa sigurnoscu da ti tvrdim koje je jacine ali mislim da bi od ves masine i masine za pranje sudova mogao pomoci.
                    A sad mali Off: Ako ti Urose treba masina za pranje sudova imam ja jednu Zanussi Koncar,ima 20 godina ali je stvarno malo koriscenja jer mi je mala kuhinja pa je zavrsila u podrumu,samo joj grejac vode ne radi i crevo za vodu nije najbolje a ovako izgleda kao nova stvarno.

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Koliko trazis za masinu, Davore?

                      Ok, deluje mi prilicno jednostavno napraviti masinu (ili prepraviti masinu za sudje ili napraviti novu koju je Davor opisao.
                      Ali koja tecnost ce tako efikasno skinuti sve naslage ulja i koksa koje se hvataju na unutrasnjim delovima motora, a da moze da se koristi u masini? Nemam predstavu koji bih trosio tih sredstava za pranje koja kostaju 150-200din/litar. Verujem da bi mi za jedan ciklus pranja trebalo barem 10litara te tecnosti pa onda ispiranje vodom. Da li ona moze da se koristi vise puta? ako ne moze, ovo je vrlo skupa varijanta .
                      Da li je moguce da obicni praskovi mogu da operu skorelu prljavstinu samo prskanjem rastvora i ispiranjem?


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • dieselman
                        CBC Senator XXL
                        • 14.11.2005
                        • 833
                        • tt

                        #12
                        Evo nesto iz iskustvarobao sam sve i svasta od nafte do UZ kade i nista nije u potpunosti zadovoljilo,dok nisam naleteo na puliton m-19,koji je domaci proizvod(kopija italijanskog turbocarba).U principu to je trihloretilen koji ima plivajuci sloj koji mu ne dozvoljava isparavanje.Ako te zanima javi se na pp da te uputim gde da to kupis u BG.

                        Comment

                        • Uros Piperski
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2005
                          • 2978
                          • Beograd

                          #13
                          Mozes i ovde da napises, mozda ce jos nekome trebati.
                          Kako se koristi, u kolikim pakovanjima se prodaje i koja je cena?


                          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                          Comment

                          • srdjan_p
                            CBC Senator XXL
                            • 01.12.2004
                            • 1915
                            • ZR

                            #14
                            Ubedljivo najbolja stvar za pranje delova je FAMIN, prvo se sa njim istrlja pa se ispere vodom, e sad malo je problem nabaviti ga posto neznam da li ima negde da se kupi, meni cale donosi iz firme po malo.

                            Comment

                            • Eon
                              Moderator
                              • 10.03.2005
                              • 4225
                              • Beograd-NBG-44
                              • Superb 2.0 4x4 DSG

                              #15
                              Taj FAMIN smrdi na kilometar i ne moze da izvetri kada se ispere.... To je nesto na bazi nafte. Ljudi ga kupuju u rafineriji za auto perionice.
                              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                              Comment

                              Working...
                              X