Zamena Dihtunga Glave - Hitno!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gazda
    CBC Član
    • 30.08.2005
    • 34
    • Beograd

    Zamena Dihtunga Glave - Hitno!

    Ljudi pomagajte!!!!!

    Hitno moram da zamenim dihtung glave na Almeri 2.0D N15. Problem je u tome sto je isti probio izmedju cilindra i vodenog prostora i ostalo je jasno. Stvaran problem je u tome sto za zamenu istog traze izmedju 500 i 700 EURA!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ako iko zna nesto vise o tome ili ima neku sliku, informaciju ili uputstvo za zamenu dihtunga glave, bio bih veoma zahvalan da podelimo te inf. Sve sto ja znam su redosled i momenti stezanja glave i skidanje i montaza zupcastog kaisa.

    Unapred hvala !!!!
    440 + KS !!!
  • sri98
    Admin od Trpeze
    • 24.10.2004
    • 7262
    • Republic of Konjarnik
    • Toyota Corolla E 210

    #2
    Ko ti bre trazi tolike pare za zamenu dihtunga glave?

    Da ne mora jos nesto da se radi na motoru? Ta cifra zvuci suludo, bilo koji auto da je u pitanju.
    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

    Comment

    • -Vedran-
      CBC Senator XXL
      • 03.10.2004
      • 3255
      • Beograd

      #3
      Mozda ti toliko traze za generalnu?To je previshe para samo za glavu...
      Power of dreams !!!

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        sri, u pitanju je dizel masina.
        zavisi sta sve treba da se menja, skoro sigurno treba da se menjaju srafovi glave (koji su za jednokratnu upotrebu).

        cena takve havarije na dizelu zna da bude neprijatna, otprilike cena je ok ako se menja potrebno i upotrebljava kvalitetni OEM materijal.

        ja sam za slicnu intervenciju platio oko 2200 DEM svojevremeno, doduse 6 cilindara motora tako da me cena ne iznenadjuje posto je dizel u pitanju.

        da li je stradao samo dihtung glave ili i pretkomore (spoje glave i pretokomora) posto i to mozda treba da se uradi (pregrevanje motora) a nije jeftin zahvat.

        pricam uopsteno za klasicne dizele sa indirektnim ubrizgavanjem, dizeli su veoma osetljivi sto se glava motora i pregrevanja tice.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sri98
          Admin od Trpeze
          • 24.10.2004
          • 7262
          • Republic of Konjarnik
          • Toyota Corolla E 210

          #5
          Vidis, te detalje nisam znao. Ali ipak izgleda da tu ima jos stvarcica da se odradi, a ne samo dihtung.

          Ovde se i radi o klasicnom dizelu, pa bi onda zahvat mogao i da izvede i neki drugi mehanicar, a ne iskljucivo specijalista za Nissana??? To bi sigurno spustilo cenu.
          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #6
            Delovi za Nisan se prilicno skupi a samim tim i majstori za njega, a i pitanje je sta je sve uracunato u tu cenu, moguce kompletna obrada glave cak i sa varenjem neke moguce pukotine.
            I meni izgleda mnogo ali ako su to majstori iz nisanovog servisa, onda verovatno znaju koje boljke ga muce i sta je sve uracunato u cenu. Isto tako mozes slobodno da pitas sta su uracunali u tu cenu i onda nema misterije. Ako je samo zamena sa ravnjanjem glave onda je mnogo, ali bolje pitaj.

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Srafovi glave su najmanje 100-150 EUR, novi zupcasti, obrada glave, dihtung, ruke, ostali sitan potrosni materijal...sta znam, 700 jeste puno, ali 500...stotinak manje eventualno i to ti je to.

              A ovo da to uradi neki drugi mehanicar osim Nissanovog...hm, evo bas imam jednog poznanika koji je uzeo da uradi posao na motoru Fiat Brava 1.6, razupcio motor, uradio sta je trebalo, i kad je trebalo sve da uzupci nazad...prc, ne moze bez specijalistickog alata, a nije se setio da sve obelezi. Bravo ima specificno montiranje bregastih i njihovog poklopca, ne mozete da vidite bregaste dok se zupce, tako da ce sipak da ga uradi bez Fiatovog alata. Nissan mozda negde ima neku slicnu kvaku, tako da i na to obrati paznju.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                moze i svaki drugi mehanicar da uradi ali...
                dizeli obicno imaju konstrukciju koja zahteva od fabrike namenjen specijan alat poput drzaca bregaste, komparatera za "bos" pumpu, set za stelovanje pozicije dihtunga glave, kontra kljuc (natezac) za drzanje radilice, posebni spijuni za ugaoni zazor bregaste i faziranje bregaste u odnosu na "bos" pumpu, poseban alat za spanovanje zupcastog, itd.

                tu je i merenje za izbor odgovarajuceg dihtunga glave po debljini (kod dizela se dihtung glave uparuje se klipovima na tacnu meru, uvek ima vise debljina dihtunga za tu namenu).

                ako mehanicar ima sav namenski alat nije problem ali ako nema i proba se stapom i kanapom moze da bude vrlo inspirativno kako usaglasiti sve na meru sa visokom preciznoscu a koju zahteva dizel motor.

                kod benzinaca je igracka i po obimu i po preciznosti radova, kada bih poredio komplikovanost kao bicikl vs motocikl.

                i naravno tu je faktor relativno manjeg broja majstora i faktor otplate (skupih) pomenutih specificnih alatki koje su obicno unikatne za svaki dizel motor pojedinacno, odnosno adapteri za te alatke.

                kod dizela (klasicnog) je komplet sagorevanje u glavi (a ne u cilindru kao kod benzinaca) u pretkomori i glava je maltene sve. od stanja glave zavisi u najvecoj meri ispravan i pouzdan rad dizela a ujedno i najcesce se kvari i prilicno lako puca/dobija riseve.

                nije bez osnova prica da je dizel skuplji za popravke i odrzavanje a jeftiniji za voznju (sto se goriva tice) u odnosu na benzince.

                kod dizela su mere u mikronima i mora apsolutna preciznost (i cistoca) da bi radio kako treba, kod benzinaca ni priblizno nije kriticno podesavanje za ok rad.

                zavisi sta sve obuhvata ponuda, meni se ne cini nista preterano u okviru proseka.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • gazda
                  CBC Član
                  • 30.08.2005
                  • 34
                  • Beograd

                  #9
                  Evo ovako.

                  Prvo da Vam se svima zahvalim.

                  Drugo, dijagnostiku kvara sam uradio sam, tj. posto je auto caletov, ispricao mi je sta se desava pa sam zakljucio sledece:

                  1. Primetio je pre par dana da mu nedostaje tecnosti za hladjenje.

                  2. Dosuo je tecnost i posle 10-15 min. voznje, iz kompenzacionog suda je pocelo da izbacuje tecnost pod pritiskom.

                  3. Temperatura motora je normalna, nema promene u boji izduvnih gasova i nista sem toga gore navedenog se cudno ne dogadja.

                  4. Zakljucak je da je dihtug glave probio negde izmedju kanala za hladjenje i nekog od cilindara.
                  Ja se nadam da sam dobro zakljucio? Ako neko misli drugacije, neka se slobodno javi, bicu veoma zahvalan.

                  Trece, ono sto znam je da srafovi NE MORAJU da se menjaju i da NIJE potreban nikakav SPECIJALAN ALAT za ovaj tip motora. Potrebno je zameniti zupcaste kaiseve, obraditi glavu i to je sve.

                  Odluka je pala na ovaj vikend i resicemo to nas dvojica (da ne bi bilo zabune, obojica imamo vise nego dovoljno iskustva po pitanju mehanike da to ne bi trebalo da predstavlja neresiv problem). Malo je zamena zupcastih nezgodnija i oduzima negde oko 3 sata posla, ali sta je tu je.

                  Inace cena dihtunga glave varira od 50 - 150 e. Cale ima kolegu koji ce mu spustiti cenu obrade glave i kada se malo potrudi covek moze dosta da se ustedi i sve ukupna popravka ce izaci oko 12000 - 13000 din!!!!

                  Sto ostavlja prostora od citavih 300 - 500 e za ruke majstorima !!!

                  Zar ne mislite da je to MALO MNOGO???

                  pozz svima

                  P.S. ako neko ima bilo kakav inf. koji bi mogao promeniti bilo sta od gore napisanog, zahvaljujem mu se unapred.

                  P.S.S. u suprotnom javljam sta sam uradio.
                  440 + KS !!!

                  Comment

                  • sri98
                    Admin od Trpeze
                    • 24.10.2004
                    • 7262
                    • Republic of Konjarnik
                    • Toyota Corolla E 210

                    #10
                    A da ti probas da nazoves LF ili Gagu da pitas koliko kosta taj zahvat kod njih????

                    Ako su stvarno neophodni samo ti zahvati, ona je tih 300-500e mnogo.
                    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                    Comment

                    • Ljubo
                      CBC Senator
                      • 18.10.2005
                      • 278
                      • Kraljevo

                      #11
                      Imam isti automobil pa rekoh da priupitam, kolika mu je kilometraža?

                      Čisto da imam neku orijentaciju da li da očekujem nešto uskoro ili ne.

                      Mom je kilometraža cca 125.000km, kod mene je od cifre 100.000km, prethodni vlasnik (kaže da) je menjao zupčasti na 70-80.000km, ja sam mislio da ga teram do 150.000km pa onda da idem na zamenu kaiša, ovako...

                      Pozdrav

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        u vezi zamene srafova glave-
                        da li je prestpostavka ili je Nissan izricito napisao u servisnom uputstvu da se ponovo upotrebe vec korisceni srafovi.

                        moderni motori (svi odreda) imaju glave (i koriste dihtunge) koje se dotezu na ugao i upotrebljavaju srafove u podrucju plasticne deformacije jer se time izjednacava sila pritezanja na svim srafovima na limite samog materijala od kojih su izradjeni srafovi.

                        ako se srafovi dotezu na ugao, oni su obavezno za jednokratnu upotrebu.

                        ako se dotezu kilo kljucem na momenat mogu da se upotrebe vise puta (2-3) zavisno od kvaliteta.

                        na dizelima sa pretkomorom glave se po pravilu ne obradjuju (menja se volumetrija komore sagorevanja) vec se menjaju za novu ako postoji ikakav problem.

                        dizel i benzinska glava se jako razlikuju po funckijama, i potpuno drugaciju ulogu imaju u radu motora a shodno tome su i pravila koja vaze za servisiranje potpuno drugacija.

                        savetujem da se popravka vrsi strogo i precizno u skladu sa Nisanovom propisanom procedurom i odmah zameni sve sto je nuzno.
                        jeftinije je nego ponavljati popravku jer se prvi put pokusalo ustedeti.

                        na osnovu simptoma moguce je da je samo dihtung stradao a moguce je i da je glava napukla. ako se zeli umanjiti rizik naknadnog iznenadjenja pravo stanje glave se moze saznati hidro testom po skidanju.

                        naravno kada neko radi sam za sebe, cena popravke se bitno menja. rad je dzabe
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #13
                          po autodati2004 ..nije potrebno menjati srafove

                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #14
                            Udri samo. Najvaznija stvar ti je da ti se glava dobro proveri (mislim nisanova ) na poroznost i eventualne pukotine.
                            Isto tako da nebi razmisljao uzmi digitalac i slikaj sve sto iole moze da bude nejasno.
                            Jos nesto 206 je potpuno upravu i ja sam imao gorko iskustvo sa Hondom i reperima za zupcasti kais od tada pored fabrickih repera udarim i ja moje.

                            E bre 500-700E za zamenu dihtunga je stvarno mnogo.
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • Wiz
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3104
                              • Nish

                              #15
                              Za 700e je drugar odradeo full generalku na VW 2.4 dizelasu sve sa deljanjem glave bez promene srafova,vozi vec 30k km od toga prosek potrosnje 6.5l nafte

                              Comment

                              Working...
                              X