lamda sonda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lamda sonda

    Imam fiat mareu 1.6 16 ventila 1999 godište, u poslednje vreme je potošnja skočila naglo (na 40km grad. vožnje 8 lit).
    U servisu su utvrdili da je otišla lamda sonda, sad trenutno vozim bez lamda sonde (premostili su je).
    Kao razlog otkazivanja lamda sonde može biti loš katalizator.
    Meni u servisu nisu rekli da je otišao katalizator(pregledali su auto sa kompjuterom, da li se ovim pregedom može utvrditi stanje katalizatora)
    Zanima me da li se auto može voziti bez lamda sonde i bez katalizatora na benzin?
    Planiram da ugradim plin, zanima me da li se auto može voziti bez lamdsa sonde i bez katalizatora na plin?
  • Valent Vudriga
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 2778
    • USA

    #2
    Kao razlog otkazivanja lamda sonde može biti loš katalizator.
    Meni u servisu nisu rekli da je otišao katalizator(pregledali su auto sa kompjuterom, da li se ovim pregedom može utvrditi stanje katalizatora)
    Zavisi na koji nacin je katalizator los. Dali je doticni model OBD I ili OBD II tj EOBD. Dali ima Lambda sondu iza katalizatora?

    Comment

    • civi
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1492
      • Pozarevac

      #3
      Aj da se ubacim ja, ako je stvarno 99 onda je iza katalizatora, tj ako ima plasticnu usisnu granu....
      Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
      - Kako to misliš, kočim?

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #4
        A mozda je i 98 pa ima samo ispred...
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          Auto se mozhe voziti bez lambda sonde (ti upravo tako i vozish, kazhesh da su je "premostili") i bez katalizatora. I na benzin i na plin. Sa odredjenim posledicama, naravno...

          Po opshte-prihvacenom principu "boli me uvo za ekologiju" ti je "najbezbolnije" reshenje da cat uklonish jer ako je vec zachepio popravke mu nema, a mislim da ti se cena zamene cat-a nikako nece svideti... Ako ti savest i briga za zhivotnu okolinu dozvoljavaju, naravno... A takvih je malo, bar sve dok zakonski nema obaveze da auto MORA da ima cat, kao u najvecem broju drzhava "nenormalnog" sveta

          Nije najpametnija ideja, naravno, i ne preporuchujem je, ali se tako kod nas "reshavaju" problemi zachepljenih cat-ova u najvecem broju sluchaja... Znachi, nema zakonskih konsekvenci, a josh i dobijesh koji KS zbog olakshanog protoka vazduha kroz motor, ma milina... Ako si spreman da izdvojish nekoliko stotina evra (zavisno od auta, cena ide i blizu 1 k evra za skuplje/novije automobile) za novi cat, onda dileme nema.

          Shto se plina tiche, stvar je ista. Mozhesh da vozish bez lambda sonde, ali ti nikako ne preporuchujem tu opciju. Sve i da uklonish lambdu u kompletu sa catom (zavisno gde se nalazi), mozhesh da "ubushish" novu sondu negde na izduvu i da plinski ECU ipak ima feedback sa nje na osnovu kojeg ce znatno bolje i preciznije dozirati smeshu za razliku od "obichnog" venturi sistema, koji vishe troshi i oduzima vishe snage motoru. Vozio sam nedavno prijateljev auto, isti model koji i ja posedujem, a koji je imao "obichan" venturi sistem ugradjen (i to poprilichno pedantno i uzorno, atestiran Lovato sistem), sa istim motorom. Razlika u vozhnji i radu ne da je ochigledna, nego sam bukvalno imao osecaj da vozim auto snage reda 80-90 KS (a inache je motor sa 115 KS). Znachi, ako ti ikako dozvoljavaju finansije, plati tih dodatnih 100 veverica, vredi svaku paru.

          Bilo je priche na forumu kako se sonda mozhe naknadno montirati u cilju instalacije LPG sistema sa "lambda kontrolom" (LovEco, Sequent i sl.), potrazhi temu u sobi za Autogas...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • Rubi
            CBC Senator XXL
            • 06.05.2005
            • 519
            • Beograd

            #6
            Ako ti je lambda sonda ispred katalizatora (usrafljena negde u izduvnu granu), a nemas nista iza katalizatora, onda mozes i da skines katalizator - malo ces vise da zagadjujes, al' ce auto manje da trosi i jace da vuce. Voznja bez lambda sonde (sa premoscenom lambdom) je najlosija stvar koja moze da se uradi: auto ce uvek da toci gorivo u visku, a taj visak goriva ce vremenom da osteti katalizator (koji je mogao u prvom momentu da bude sasvim ispravan). Kakvi su ostali simtomi? Da li nesto krcka/cangrlja kad protreses auspuh (komadici katalizatora)? Da li cujes neko sistanje iz auspuha neposredno nakon gasenja motora? (otvori vrata pre nego sto ugasis auto, i slusaj pazljivo) Da li imas cudnu boju/miris izduvnih gasova? Lambda sonda je "dezurni krivac" za sve sto "majstori" ne znaju da prepoznaju kao kvar neceg drugog... Potrosnja moze da ode "u nebesa" i zbog loseg termo-davaca, i zbog garavog filtera za vazduh, i zbog losih svecica/vodova, zbog niske kompresije (da kucnem u drvo, tok-tok...) Ako auto ima samo jednu lambda sondu, voleo bih da znam kako su ustanovili da je katalizator neispravan. Da li su radili merenje CO i drugih zagadjujucih materija u izduvnim gasovima? Na plin mozes da vozis bez katalizatora, ali sa lambda sondom - cak postoji opcija da ugradis lambda sondu na karburatorski motor, da bi potrosnja plina bila manja. Pogledaj po forumu, ima dosta tema u vezi lambde (kako radi i cemu sluzi), katalizatora i plinskih uredjaja.
            (\__/)
            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
            (")_(") your signature to help him gain world domination.

            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

            Comment

            • Ji 4Tze
              CBC Senator XXL
              • 04.05.2006
              • 806
              • bg
              • Honda CR-V 4WD

              #7
              dajte plz onda nekog postenog majstora ko ce provereno da ispita situaciju sa lamda sondom, meni je isto iskopchana na feliciji.

              Comment

              • dieselman
                CBC Senator XXL
                • 14.11.2005
                • 833
                • tt

                #8
                Nema postenih majstora.

                Comment

                • Nenad
                  CBC Senator XXL
                  • 06.01.2005
                  • 1364
                  • BBgd/Mow

                  #9
                  Lambda sonda koja je iza katalizatora sluzi samo da obavesti sistem da je katalizator crkao i nista vise.
                  Lambda koja je ispred katalizatora je ta koja meri kolicinu kiseonika u izduvu i daje taj podatak ECU koji na osnovu toga odredjuje da li da doda ili oduzme kolicinu ubrizgavanog goriva.
                  To sto tvoj auto sada trosi mnogo vise je direktna posledica premoscavanja lambde koja je ispred katalizatora pa auto radi u pomocnom rezimu tj. doliva mnogo vise goriva da bi se obezbedio od samodetoniranja. Da bi bio +/- siguran da je katalizator crkao pogledaj pitanja koja ti je postavio Rubi.

                  @ Ji 4Tze,

                  Tvoj auto pripada grupi VAG, idi u bilo koji oficijalni servis i trazi da ti urade dijagnostiku motora i provere sa VAG 5115 ili VAS aparatom koje "greske" ce da isplivaju. Pre nego sto urade dijagnostiku dogovori se da i tebi daju da vidis koje greske (kodovi gresaka) se pojavljuju pa ih postuj. Onda cemo da ti kazemo sta je sve pokvareno.
                  Boost or bust...

                  Comment

                  Working...
                  X