VENTILI - lupkanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #46
    Detonacija se čuje samo na opterećenju i (ili) ako se naglo doda gas na leru, ono do dždža...
    Lupkanje radilice, bregaste ili nekih ležajeva kao ta čaura za koju pitaš se čuje uvek, na leru malo sa dodavanjem gasa sve više i prati obrtaje, sve učestalije.
    Karike su pola potrošnje ulja a tefloni (gumice ventila) druga polovina. Zameniti samo jedno bez drugog je uzaludan posao.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Goranp
      CBC Senator XXL
      • 28.06.2006
      • 436
      • Banja Luka

      #47
      Originally posted by Dora
      Lambda emulatora ima više vrsta i na uputstvu treba da piše za koje vozilo ili grupu vozila je dotični. Nekad su stvarno neophodni ali većinom je dosta i lambda kontrola. Mnogo je veća korist od nje.

      Upravo me jedan malopre oterao u tamo jer sam rekao cenu sa lambda kontrolom. Uskoro će negde postavljati ovakva pitanja a neko će mu odgovoriti "ja imam isti takav auto i sve odlično radi" a ja ću mudro ćutati

      A da li se može provjeriti da li radi??? Ručno

      P.S. ja nisam nikoga otjerao u PM, iako i nisam baš previše shvatio ovaj zadnji pasus
      Banjaluka Blog
      http://gradbanjaluka.blogspot.com
      Tattoo Picture
      http://tattooaco.blogspot.com

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #48
        Ne shvatam šta da se proveri ručno? emulator lambda sonde ili šta?
        Zadnji pasuse se nije odnosio na tebe, neko drugi je zvao telefonom. Cena sa lambda kontrolom na japanskom vozilu mu je bila velika pa... On će uraditi bez toga jer je jeftinije pa će negde postavljati ovakva pitanja....

        Tebi sam dao savet šta da radiš, još malo odvrni gas, proveri filter za gas, smanji zazor na 0.8. Ako baš hoćeš jeftinije je da staviš reset rele na kompjuter ili lambda kontrolu.

        To što ti zoveš lambda emulator (Pitagora) je verovatno emulator dizni a ne lambda sonde. Zamenom nećeš dobiti ništa jer on očigledno radi posao čim možeš da prebaciš na gas.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Goranp
          CBC Senator XXL
          • 28.06.2006
          • 436
          • Banja Luka

          #49
          da, da mislio sam kako da ja provjerim da li radi taj lambda emulator jer mi je majstor u gas servisu rekao da bi on mogao biti problem jer kupi pogrešno podatke sa računara - bla bla bla
          i on mi je rekao da skinem klemu 10 min
          A ne znam zašto mi preporučuješ da odvrnem gas još malo kada mi na plin ide super?? To se odnosi na ove male detonacije?
          Filter za plin sam zamjenio prije mjesec dana tako da ne vjerujem da bi mogao biti on

          A znam da se odnosilo na nekog drugog lika samo nisam baš skontao šta si mislio reći tim da će on pitati a neko odgovoriti da "ja imam isti takav auto i sve odlično radi" - sada sam shvatio
          Banjaluka Blog
          http://gradbanjaluka.blogspot.com
          Tattoo Picture
          http://tattooaco.blogspot.com

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #50
            I ti isto govoriš "auto mi odlično radi na plinu" ja znam da ti ne radi, govorim ti rešenje problema ali ti ne slušaš.
            Da bi slušao ja moram po ko zna koji put napisati referat na temu a to nije potrebno, odvrni tu slavinu....
            Dobijam otvorene rane od rečenice "auto mi radi savršeno" Čelindžer je eksplodirao radi jednog ukakanog prstena a ono je esencija tehnologije.

            Pročitaj na ovoj stranici negde u sredini poruku koju sam pisao o zlom kompjuteru...
            http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... ter#151724
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • Goranp
              CBC Senator XXL
              • 28.06.2006
              • 436
              • Banja Luka

              #51
              Imam osjećaj da si se opasno iznervirao ebiga
              Problem kod ove teme što se meni provlače dva problema

              Uglavno pojačaću gas i gledati da zamjenim svjećice....

              A što se tiče releja za reset već si sam naveo da i nije baš toliko lako namjestiti.....

              P.S. Taj majstor u servisu za gas (ovlašteni BRC) je rekao da je idealna smješa što očigledno nije tačno

              U svakom slučaju uradiću to
              A auto ide sutra u servis da se pogleda palenje, smješa goriva.... i ostale sitnice - osim ako mi i ovaj majstor ne pobjegne na more
              Banjaluka Blog
              http://gradbanjaluka.blogspot.com
              Tattoo Picture
              http://tattooaco.blogspot.com

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #52
                Originally posted by Goranp
                Imam osjećaj da si se opasno iznervirao ebiga
                Problem kod ove teme što se meni provlače dva problema

                A što se tiče releja za reset već si sam naveo da i nije baš toliko lako namjestiti.....
                Više bih rekao rezigniran
                Tema se razvukla a problem je bio jasan od prve. Ale je imao najviše živaca i najviše učestvovao.
                Relejčić, pa jednostavno je, napisao sam kako i šta. Ako ne zna koji moj ugradjuje gas u takav auto... Ja što ne znam pitam, a uvek pitam i dan danas i nikad neću prestati da pitam što bi reklo nikad neću znati...
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • remus
                  CBC Senator XXL
                  • 25.12.2004
                  • 695
                  • Zrenjanin

                  #53
                  Originally posted by Dora
                  Detonacija se čuje samo na opterećenju i (ili) ako se naglo doda gas na leru, ono do dždža...
                  Lupkanje radilice, bregaste ili nekih ležajeva kao ta čaura za koju pitaš se čuje uvek, na leru malo sa dodavanjem gasa sve više i prati obrtaje, sve učestalije.
                  Karike su pola potrošnje ulja a tefloni (gumice ventila) druga polovina. Zameniti samo jedno bez drugog je uzaludan posao.
                  Pa to lupkanje se meni stalno cuje,samo se povecava kako se greje motor i dodavanjem gasa!
                  VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #54
                    Pa onda ti je motor malko otišao na istinu Da ne kažem nešto drugo
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • Zeljko
                      CBC Veteran
                      • 22.05.2006
                      • 115
                      • Kać
                      • Fiat Bravo

                      #55
                      Da li fabricka preporuka za vrednost ugla paljenja vazi za ceo radni vek auta?
                      Konkretno, Skoda Favorit `91 godiste, fabricka preporuka 5±2. Ako se postavi na 5 stepeni desavaju se detonacije-kliktanje i pri voznji i na gas i na benzin. Kada se postavi na 0 u voznji na gas na granici (ako je ok gas nema kliktanja, ako je losiji gas hoce da zvecnu i pri laganom ubrzavanju cetvrtom 60+ ili ako se cetvrtom vozi 60 na maloj uzbrdici), a za benzin bi trebalo jos pomeriti da bi bilo ok.
                      Interesuje me da li treba ignorisati fabricku preporuku i postaviti paljenje u polozaj gde se auto dobro ponasa (smatrajuci da je to normalno za auto te klase i starosti)?

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #56
                        to sto ti pominjes je staticko pretpaljenje.
                        ne postoji losiji gas u smislu detonacija.
                        cak stavise losiji (vise butana) gas je otporniji na detonacije.

                        oktanski broj LPG je debelo preko 100 i nema teorije da se dogodi samodetonacija na inace ispravnom motoru.

                        sa druge strane, tako slabasan motor nije u stanju da vuce uzbrdo auto 60km/h u cetvrtoj.
                        ja bih vozio u drugoj, da koliko toliko motor postigne snagu.

                        u cetvrtoj, taj motor ima mozda 25-30 KS pri datim obrtajima za 60km/h, a to je ipak nedovoljno za tecnu voznju.

                        nevezano za tip goriva, tako zestoko preopterecenje motora nije preporucljivo samo po sebi.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Zeljko
                          CBC Veteran
                          • 22.05.2006
                          • 115
                          • Kać
                          • Fiat Bravo

                          #57
                          Motor ima 46 kW, a rekao sam mala uzbrdica (konkretno most preko kanala DTD u Novom Sadu prema Naftagasu).
                          Drugi problem je sto se na ravnom pri laganom ubrzavanju cetvrtom 60+ to isto desi.
                          Usput, kojom brzinom onda voziti Yugo 45 od 30-tak kW?

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #58
                            Motor ima 46 kW
                            ja bih to ovako rekao, motor ima DO mogucih maksimalno 46kW, a ima (najveci deo vremena) manje od toga.
                            vrlo cesto i jaaako puno manje.

                            46kW ima na 5500 (ili 6.000) rpm.

                            na 2000 rpm, sto je otprilike cetvrta ima oko 18-20 kW na raspolaganju.

                            Jugo 45 ima obicno u proseku oko 20tak KS, a onih (deklarisanih) 45KS je maksimalni moguci domet motora, koji se postize iskljucivo pri maksimalnom broju obrtaja.

                            koliko stvarno kW ima tvoj motor u cetvrtoj pri 60km/h moze da se vidi iz dijagrama motora i prenosnog odnosa.
                            vise od 30tak kW pri 2500-3000 nema ni teorijski sanse, motor te kubikaze i te konstrukcije da razvije.
                            a i to je optimisticka brojka.

                            za motore sa malim obrtnim momentom (slabasne za datu masu vozila) vazi pravilo da se dobro zavrte. to znaci 4000-4500 obrtaja.

                            to vazi i za Jugo, prva i druga po gradu, treca na otvorenom putu, cetvrta za 100+ km/h i postizanje maksimalne brzine, peta je uglavnom ukrasna (jedva da moze uopste da ubrzava u petoj po ravnom) za lagano krstarenje autoputem brzinom do dozvoljene.

                            i potrosnja goriva je nesto manja, kada motor lakse odradjuje posao.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Zeljko
                              CBC Veteran
                              • 22.05.2006
                              • 115
                              • Kać
                              • Fiat Bravo

                              #59
                              Jasno je meni da na vecem broju obrtaja auto ima vecu snagu, ali mislim da vecina vozaca po ravnom koristi sledece pravilo: prva za kretanje->druga do 40 km/h->treca do 60 km/h->cetvrta do 80 km/h-> 80+ peta, sto znaci 2000-3000 obrtaja.
                              Kada bih vozio na tih 4000-4500 obrtaja imao bih osecaj da cu poleteti kolika bi bila buka motora, mada se slazem da bi u tom slucaju auto trpeo daleko manje opterecenje.
                              Dakle, da se vratim problemu-pomenuta vecina u tom rezimu voznje ne cuje kliktanje a kod mene se cuje ili ne cuje zavisno od statickog ugla paljenja i karakteristika gasa.

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #60
                                Kada bih vozio na tih 4000-4500 obrtaja imao bih osecaj da cu poleteti kolika bi bila buka motora, mada se slazem da bi u tom slucaju auto trpeo daleko manje opterecenje
                                za male po kubikazi i slabasne motore, takav rezim rada je uobicajen.

                                da bi se vozilo odredjenom brzinom treba stvoriti dovoljno energije.
                                slab motor po obrtnom momentu to moze na samo jedan nacin, sa obrtajima.

                                to sto je motor bucan ne menja stvar, jedino tako motor ima dovoljno snage da tecno pokrece auto.

                                to sto opisujes je voznja sa motorima od 1800-2000 kubika, oni imaju na 2000 obrtaja uporedivo istu snagu kao mali motor na 4000 obrtaja.

                                oni mogu da se voze i u petoj i u cetvrtoj glatko, tecno bez problema.

                                da se vratimo na tvoje pitanje.
                                gas, nije sigurno uzrok problema.
                                LPG ima 104+ oktana i nema govora da je moguce da detonacije nastaju usled njega kao razloga.

                                pretpaljenje se menja sa polozajem pedale gasa (pritiskom u usisnoj grani), zato i kazem da mali motor + malo obrtaja+ pritisnuta jace pedala gasa, je kombinacija koja vuce ka samodetonacijama.
                                po mom iskustvu, mali motor se buni kada se tako vozi- preopterecen.

                                za LPG pretpaljenje moze da ide i na 15 stepeni, s obzirom na 104+ oktana (minimalno) tog goriva.

                                proveri smesu, da nije siromasnija nego sto treba da bude.
                                siromasna mesavina doprinosi samodetoniranju.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X