Prezupcio zupcasti kais

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gari55
    CBC Član
    • 26.03.2005
    • 72
    • Pirot
    • Honda Accord 2.0

    Prezupcio zupcasti kais

    Auto je Vectra B 1.6 16V.
    Auto je prezupcio za jedan zub, glava motora je skinuta i 4 ventila su iskrivljena.
    Kada je motor otvoren, ustanovljeno je da su uljne karike zapekle.
    Pitanje glasi:
    1. Koju marku karika staviti
    2. Da li je bolje zameniti sve vodjice ventila kada je motor vec otvoren (cena jedne je 140din)
    3. Koju marku dihtunga staviti (misli se na gornju garnituru). Po prodavnicama u BG-u sam nasao Goetz i Victor Reintz
    4. Cuo sam da prilikom voznje na plin stradaju gumice ventila pa je potrebno staviti drugacije od fabrickih (neko je pominjao teflonske).
    Koje gumice ventila su se najbolje pokazale, prilikom voznje auta na gas.
    5. Posto je motor vec otvoren, ocistio bih benzinske dizne. Da li neko zna neki servis koji radi ultrazvucno ciscenje dizni.
    6. Veoma cest slucaj je da Opelovi 1.6 16V motori trose dosta ulja (moj je trosio oko 300g na 1000). Da li ce zamena karika, vodjica i gumica ventila resiti ovaj problem.
    Glava je odneta u servis na proveru poroznosti, ravnanja, provere zaptivanja ventila. Novi ventili, kao i vodjice ce biti marke "Prvi partizan".
    Da li postoji jos nesto na sta posebno treba obratiti paznju prilikom ovakve vrste servisa, a sto nije napomenuto gore.
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Teflonske gumice polako postaju standard i daleko su bolje a ne tako neplativo skuplje.
    Zapekle uljne karike?
    Moraces da trosis neko skuplje (do veoma skupo) ulje ubudice jer ocigledno da vozis malo zesce cim ti je ulje (verovatno losijeg kvaliteta) sagorevalo pa su se spekle karike.
    Potrosnja ulja se moze (malo) kompenzirati upotrebom ulja odredjenog standarda. Potpuno se eliminisati ne moze nikada. Pisano je o tome negde detaljno pa potrazi.
    Na kraju krajeva nadji sta preporucuje fabrika za taj motor od ulja i to ti je MINIMUM ispod koga se normalno ne bi trebalo/smelo ici.
    Imao si srece da ti je motor trosio 300g ulja na 1000km jer je to sasvim standardno. Neki su pisali da im je trosio i po litar na 1000km ali uglavnom zbog neodgovarajuce specifikacije ulja. I o ovome je pisano negde na forumu.

    Comment

    • gari55
      CBC Član
      • 26.03.2005
      • 72
      • Pirot
      • Honda Accord 2.0

      #3
      Originally posted by dranix
      Zapekle uljne karike?
      Moraces da trosis neko skuplje (do veoma skupo) ulje ubudice jer ocigledno da vozis malo zesce cim ti je ulje (verovatno losijeg kvaliteta) sagorevalo pa su se spekle karike.
      Ulje koje ja sipam je Selenia Gold 10W-40 (kosta oko 450 din litar), a i ne vozim ga nesto zestoko, sasvim normalno (prebacujem u visi stepen prenosa na 3500, redje na 4000 obrtaja).
      Prethodni vlasnik je sipao Opel-ovo ulje i trosio ga je po 400-500g na 1000.

      Comment

      • Black Knight
        CBC Senator XXL
        • 13.10.2004
        • 2020
        • Novi Beograd, kicblo

        #4
        a koje ulje (koji viskozitet) je predhodni vlasnik sipao?

        a da predjes na 15w-30 sintetiku...

        ne znam zasto koristis Selenia...
        Injection is good,but I'd rather be blown!

        Comment

        • Rubi
          CBC Senator XXL
          • 06.05.2005
          • 519
          • Beograd

          #5
          Selenia Gold 10W40 se meni odlicno pokazala. Kad sredis vodjice ventila, karike i dihtunge trebalo bi da ti potrosnja ulja drasticno padne, ako su cilindri (kosuljice?) i klipovi OK.
          (\__/)
          (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
          (")_(") your signature to help him gain world domination.

          http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #6
            Karike zapeknu od lenje voznje i starog ulja. Znaci neredovna zamena (plus ako je loseg kvaliteta), pretezno voznja po gradu uz penzionersku voznju. Za karike je zdravo kao i za motor uopste voziti promenljivo, pri preticanju vratiti u nizu i razvrtrti ga malo kao i kocenje motorom nizbrdo kao i duze distance jer izbace sve naslage sa klipova kao i izmedju karika.
            Zbog cega je prezupcio, los kvalitet kaisa ili duza kilometraza od predvidjene?
            Za trenutnu operaciju, staviti kvalitetan dihtung i kais, naravno zamena uljnog filtera.

            Comment

            • gari55
              CBC Član
              • 26.03.2005
              • 72
              • Pirot
              • Honda Accord 2.0

              #7
              Originally posted by dfast
              Zbog cega je prezupcio, los kvalitet kaisa ili duza kilometraza od predvidjene?
              Za trenutnu operaciju, staviti kvalitetan dihtung i kais, naravno zamena uljnog filtera.
              Koji dihtung je kvalitetan, koje marke?
              Kais ce biti original GM, kao i ceo set zupcastog kaisa.
              Ulje je menjano pre 3000km, kao i filtar ulja.
              Prezupcio je zato sto je crkao spaner, pa se kais otegao.
              U servisu, koji mi radi motor, mi kazu da za moj motor ne postoje teflonske gumice ventila. Da li je to tacno?

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #8
                Ne postoje teflonske gumice...???

                Da samo mozes da promenis servis.....
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #9
                  Za serijski motor je kvalitetan bilo koji originalni dihtung poznate marke.
                  Zasto je crkao spaner? kada se menjaju kaisevi menja se i spaner(i). Telonske gumice nisu nuznost, silikonske su isto jako dobre.


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    za dihtung glave (i uopste) moj favorit je Erling Klinger.
                    OK je i Victor Reinz, Ajusa.
                    sto se semeringa ventila tice mozda za taj motor nemaju Teflonske vec su predvidjene kvalitetnije od Vitona (najbolje sto moze).
                    ako ima takvih da se nadje, ja bih to preporucio. jesu skuplje ali su superiorne.

                    zupcasti kais Gates, Dayco (oni prave ceo set kais sa spanerima i sve sto treba) npr.

                    ili sve original GM.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • gari55
                      CBC Član
                      • 26.03.2005
                      • 72
                      • Pirot
                      • Honda Accord 2.0

                      #11
                      Originally posted by Uros Piperski
                      Zasto je crkao spaner? kada se menjaju kaisevi menja se i spaner(i). Teflonske gumice nisu nuznost, silikonske su isto jako dobre.
                      Lik koji mi je prodao auto je "navodno" promenio ceo set zupcastog kaisa, neposredno pre prodaje automobila, a sta se u stvari desilo. Prilikom rasklapanja je ustanovljeno da je pumpa za vodu skoro glanc nova, kao i kais, a roleri i spaner u stanju raspadanja.
                      Liku je crkla pumpa za vodu i pukao zupcasti kais (to sam saznao u servisu gde je on odrzavao auto), pa je on zamenio samo kais i pumpu, dok spaner i rolere nije menjao (i time ustedeo 6700din).
                      Znam da je pravilo da kada se kupuje auto treba zameniti ceo set zupcastog kaisa, ali me je on uveravao da je to sve uradjeno (a videlo se da je zupcasti nov) i ja mu poverovao. Niko nije otvarao dalje da vidi u kakvom su stanju spaner i roleri (a oni su dosta nepristupacni kod Vectre)
                      Situacija je takva kakva je.

                      Na kraju ostaje pitanje da li vredi dati vise para za silikonske gumice ventila ili eventualno teflonske ili staviti original GM-ove (za koje je poznato da Opel ima problema sa malim brojem predjenih km)

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        He, he.
                        Pa VITON (Ajusa) i jeste teflon samo pod drugim nazivom. Nego mora da se izricito to naglasi da bi ljudi shvatili o kom se materijalu radi.
                        Kao sto rece Uros nije to bas neophodno da gumice budi teflonske ali je pozeljno da se promene dok je majstor "u kancelariji" a nisu skupe. Sto je najgore nije potrosnja ulja uopste bila povecana (ranije) zbog samih gumica nego zbog ulja losijeg kvaliteta sto znaci da je motor ustvari najverovatnije u dobrom stanju generalno gledano. Jel zakljucak da GM gumice propadaju brzo to sto prekomerno trosi ulje ili stvarno propadaju?
                        Nije provokacija. Ja to zaista ne znam ali nisam spreman da olako verujem da su tako lose. Koliko u km traju a da zadovoljavajuce dihtuju? Ima rezona da se promene gumice i da se stave najbolje moguce. Najpre jer ces verovatno taj auto jos dugo TI sam voziti na gas a to znaci dosta kilometara jos, pa zato...
                        Cudan razlog da dodje do takve havarije.
                        Spaner? Ipak se to malo redje desava a posebno sa prvom ugradnjom (ako je prva uopste).
                        Ja bi da sam na tvom mestu ubuduce radije vozio duze sa dobrim (boljim nego do sada) uljem nego da menjam losije na 3000km sto smatram da je potpuni overkill a posebno za voznju na gas pa makar ona bila sto puta penzionerska, sa cestim startovima, po gradu, itd.
                        Slazem se sa primedbom dFast ali stoji jos jedno. Svaka voznja koja nije "normalna" zahteva bolje ulje. dFast je upravo pisao o toj nekoj normalnoj voznji. Nelogicno?
                        Mozda i jeste na prvi pogled ali nije bas tako. Dobro ulje se nikada ne bi krakovalo zbog penzionerske voznje. Takodje se ne krakuje zbog voznje na vecim obrtajima. Znaci, kao sto dFast rece moras da sagorevas vecom turazom krak sto nije normalno ali je korisnije nego da se zalepi karika mada u tom slucaju mora da se cesce menja ulje. Zar nije bolje da kraka i nema posebno kad voznja na gas ne prlja ulje agresivnim produktima sagorevanja u toj meri kao sto to cini benzin. Moze da se koristi i jedna i druga tehnika ali je tebi zbog povecane specificne potrosnje ulja takvog motora bolja ova sa boljim uljem pa resavas sve probleme jednim udarcem.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Viton je jedan materijal, Teflon je drugi materijal.
                          nosilac licenci za oba materijala je ista (americka) firma.
                          sajt proizvodjaca (originalnog) objasnjava detalje razlika u osobinama tih razlicitih materijala.
                          Viton je daleko otporniji na povisene temperature, i korak iznad je Teflona ( i raznih materijala na bazi silikona) i znatno skuplji.

                          tako kaze izumitelj i proizvodjac Vitona, ja nema razloga da ne verujem.

                          kazu i da se Viton koristi u primenama u F1.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Srdjan
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 2416
                            • Bajina Basta/Beograd

                            #14
                            A moze li se uopste nabaviti kod nas te gumice od vitona, nevezano za marku auta?
                            Lancia Kappa 2.0 20v

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              da, moze. Du Pont je prodao licencu raznim firmama pa je Viton u proizvodnom programu i za aftermarket.

                              uglavnom visa cenovna kategorija poput Erlinga i slicnih firmi, vidi se iz kataloga kada je materijal izrade Viton. za Erling imam negde vizit kartu uvoznika ali to je VP a kod maloprodajnih radnji treba se raspitivati ko ih drzi.
                              nemam neko konkretno ime prodavca.

                              ps. sajt Du Pont-a ima nasiroko objasnjenja razlika osobina Teflona prema Vitonu i osnovne termicko mehanicke osobine.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X