POMOC za karburator.....Brick, Boost....i ostali

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nole
    CBC Senator
    • 02.10.2004
    • 231
    • Igalo

    POMOC za karburator.....Brick, Boost....i ostali

    Pozdrav za drustvo. Naravno radi se o mom karburatoru na kadetu 1.3 a karburator je Varajet II - dvogrlni sa kadeta kocke 1.3 S. Vec je bilo diskusije o njemu posto je od samog starta ugradnje i stelovanja i pored dosta mirnog rada i male potrosnje imao "knedlu" usled naglog dodavanja gasa. To je vjerovatno bilo usled ostecenja federcica i kuglice koji se nalaze ispod jednog plasticnog cepa. Ja sam nabavio drugi karburator i rastavio ga. Taj federcic i kuglica su OK pa sam zamijenio. Naravno i dihtung posto je moj stari na par dana ranije vrisnuo i bacao je gorivo i unutra i vani. Tada je potrosnja bila 10 l a sve pod sauhom i kratke relacije. Sta se sad desava.... Posto sam to zamijenio nisam htio nista da cackam oko stelovanja jer smatram da nema potrebe posto je to odradjeno ranije. Ali mozda bi trebalo. E sada razlika je ta da auto malo manje trokira ali malo bolje ide, mislim startniji je a pogotovo cetvrtom i petom. Juce sam isao za PG i Bar i bas sam ga dzibrio. Ide ko lud stim sto u nize prenose stucne ponekad. To je najcesce u trecoj pri nekih 2-3.000 obrtaja. Znaci kada ga vozim const. na mali ili srednji gas on pocne da trzaka kao da ga struja zeza. I tada pri brzini od 40, 50 ili 60 kmh presaltam u cetvrtu i ako mu lagano dodavam gas on ubrzava bas zadovoljavajuce. Toliko je dobro da jedan PG taksista sa Askonom 1.8 nije mogao da me prestigne od Budve do trajekta

    Sto se tice potrosnje... u prazan rezervoar je sipano 27 litara a za sada predjeno 360 km a ima jos goriva. Znaci sto se tice potrosnje ja sam zadovoljan posto znam kako sam ga vozio.

    Sda da radim za ovu knedlu i ovo trzakanje, sjeckanje na manjem gasu ????



    HVALA
  • KdF
    CBC Senator
    • 06.12.2004
    • 242
    • Beograd

    #2
    Kada motor ubrzava potrebna mu je bogatija smesa (dakle vise benzina). Zato postoji tzv. ajnspric pumpa u karburatoru koja svakim dodavanjem gasa ubrizgava jednu kolicinu goriva direktno u grlo. Ta kolicina moze da se steluje. Neadekvatna kolicina moze da dovodi do tih knedli, pa bi to trebalo podesiti. Kako si ti stavio neoriginalni karburator onda je ta kolicina goriva koju odredjuje proizvodjac mozda neodgovarajuca za tvoj motor (ona obicno iznosi oko 1-2ccm benzina po celom hodu poluge gasa).
    Dakle, prvo bi trebao da pronadjes tacan podatak, a onda da proveris da li kolicina odgovara. Ako odgovara, i ako je sve ostalo ispravno, onda bi mogao da pokusas da je povecas ili smanjis, i da vidis sta se desava.
    To bi mogao da bude jedan uzrok. Ali ne i jedini, na zalost...

    Comment

    • Heinz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 1027
      • Beograd, Voždovac
      • Avensis 2.0 D4D

      #3
      Probaj da zameniš membranu u karburatoru, one znaju da prave knedle
      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

      Comment

      • nole
        CBC Senator
        • 02.10.2004
        • 231
        • Igalo

        #4
        KdF, Heinz, hvala na savjetu. Ostaje mi da pogledam sa tog "rezervnog" karburatora ima li sta jos da valja. Sto se tice kolicine goriva od 1-2ccm benzina mi nista ne znaci jer to ne mogu da provjerim niti iko to radi. Jedan mali srafciger je glavni i veoma cesto jedini alat. Niko ne dari po prospektu, knjigama i ne daj boze sa sondama da bi se provjerila smesa. Sve se svodi na malo cackanja i ako ne valja (a majstor kaze da ne moze bolje) onda okrene temu na struju a elektricar vrati loptu i sve tako u krug. Jedna stvar meni ne ide u glavu a to je potrosnja. Kao prvo sto rece KdF za neadekvatan karburator mozda grijesim ali se ne bih slozio sa tim. Motor koji je bio ranije u kadeta je 1.3 a karburator koji sam stavio na sadasnji motor (isto 1.3) je bio sa modela 1.3 S. Obadva motora sam rastavio do najmanjeg sarafa i jedina po meni vidna razlika su KARIKE. Na model S su deblje i zbog toga moze da se nosi sa dvogrlnim karburatorom koji mu daje 15 konja vise. Uzgred i grana je malo zaoblenija i kraca sto utice na dobitku snage. Znaci ako sam ja to stavio na "obican" 1.3 ne bi trebalo da ima razlike osim sto bi usled brze voznje i przenja mogao da ocekujem da riknu karike. Kazem jos jedan put da nisam strucnjak i nisam 100 % siguran ali mi bar tako to izgleda. I sto sam poceo pricati za potrosnju ..... svi kazu kada spomenem dvogrlni karb. kako to puno trosi. Mene je ovaj bas prijatno iznenadio da pored dobitka dosta osjetnih konja ima manju potrosnju ili eventoalno istu. Jos nisam sipao gorivo i sada sam na oko 400 km sa 27 lit. goriva. Znaci sav predjen put uz voznju uzbrdo cetvrtom i preticanja cetvrtom i da ne ponavljam detalje iz prethodnog posta meni izadje potrosnja oko 7 litara. Ja bi svoju ludu glavu na panj stavio ako bi potrosio preko 5 lit na auto put. Znaci ta knedla mi ide na zivce jer kada je najpotrebnije i malo se jace stisne on zatrokira. Znaci hvali mu goriva .....

        Ali u medjuvremenu posto nisam cackao od tada na mom karb. radio sam na karb. on Aleka 1.600 (ladina masina). U PG sam nasao nekakav komplet membrana, sarafa, opruga i svasta nesto za 5.50 Eura tako da kvalitet ne treba spominjati). Problem je bio pored osrednjeg rada sauh koji skoro da i ne radi. Ja sam karb. skinuo komplet, rastavio i ocistio nitro-razredjivacem. Koliko je samo prljavstine bilo. Zamijenio sam dvije membrane koje su mi i izgledale ispravne i jos po koju diznu, sklopio, vratio na mjesto, prikopcao sve sta treba, napumpao gorivo na pumpu, zaverglao i upalio iz prve. I sta se desava .... sauh opet ne valja mada nisam nista dirao sto se tice stelovanja i nisam se usudjivao jer stari treba da ide na put za dva dana. Kada se vozi, znaci kada je zagrijan, prosto je drugi auto. Imam osjecaj kao da mu je 100 konja pod haubu. Bez problema krece drugom, uzbrdo ide trecom iza kolone 40 kmh bez trzanja i jos odlicno prima gas. Prosto ne moze bolje ali cim se povuce sauh on se ugasi. Ne znam ima li neki saraf za stelovanje samo za sauh. Ima veliki mesingani koji je valjda za ler gas i on je skroz zategnut !!!. Ispod njega imaju jos dva koji su valjda kako mi je neko rekao jedan za gorivo a drugi za vazduh ?????
        E nesto sam zaboravio. Pored toga sto ide odlicno i ubrzava sve to traje do nekih 4.500 - 5.000 obrtaja kada pocinje nenormalno da trza kao da mu hvali goriva


        Sta da radim dalje po pitanju stelovanja

        Comment

        • KdF
          CBC Senator
          • 06.12.2004
          • 242
          • Beograd

          #5
          Sto se tice kolicine ubrizgavanja, to se vrlo lako podesava. Najbolje da skines karburator, ili bar kuciste filtera za vazduh, pa onda gledas u grlo. Prvo nadjes diznu iz koje prska mlaz goriva kad god povuces polugu za gas. (Ako je nedostupno skini i poklopac.) To je obicno jedna cevcica koja se zavrsava od prilike na centru grla. Onda uzmes neko manje crevce, nataknes na tu cevcicu i sprovedes u neki graduisani sud (epruvetu, menzuru...). Sad povuces nekoliko puta polugu za gas dok ne krene benzin kroz crevce. Sada mozes da naspricas 10 puta do kraja, i ocitaces koliko je porasla kolicina goriva u epruveti. Podelis je sa 10 i eto kolicine! Naravno, podesis ako ne odgovara i to je to. Samo vodis racuna da sve vreme merenja ima dosta benzina u loncetu da ne povuce vazduh.

          Comment

          • Dora
            Nadzornik!!!
            • 24.10.2004
            • 17451
            • Novi Sad
            • FIAT

            #6
            Originally posted by nole
            zaverglao i upalio iz prve. I sta se desava .... sauh opet ne valja mada nisam nista dirao sto se tice stelovanja i nisam se usudjivao jer stari treba da ide na put za dva dana. Kada se vozi, znaci kada je zagrijan, prosto je drugi auto. Imam osjecaj kao da mu je 100 konja pod haubu. Bez problema krece drugom, uzbrdo ide trecom iza kolone 40 kmh bez trzanja i jos odlicno prima gas. Prosto ne moze bolje ali cim se povuce sauh on se ugasi. Ne znam ima li neki saraf za stelovanje samo za sauh. Ima veliki mesingani koji je valjda za ler gas i on je skroz zategnut !!!. Ispod njega imaju jos dva koji su valjda kako mi je neko rekao jedan za gorivo a drugi za vazduh ?????
            E nesto sam zaboravio. Pored toga sto ide odlicno i ubrzava sve to traje do nekih 4.500 - 5.000 obrtaja kada pocinje nenormalno da trza kao da mu hvali goriva


            Sta da radim dalje po pitanju stelovanja
            Saug ima tri šrafa koji drže kućište i kad se oni malo popuste to kućište se može malo zaokretati. Običmo odgore ima nekoliko zareza da bi imao orijentaciju koliko si pomerio levo ili desno. Radi na principu spiralne opruge, što je jače pritežeš (zavrneš) duži će biti period koliko je saug uključen. Drugo štelovanje se vrši na jednom šrafu koji je direkktno naslonjen na polugu koja je vezana za to kućište. Poluga ima (lim) ima nepravilnu nazubljenu ivicu na koju naleže taj šraf. On služi da podigne gas kad je saug uključen (kao da držiš nogom gas). Ako to nije uskladjeno onda će se desiti da se leptir od sauga zatvori a nema dovoljno vazduha jer je leptir od gasa zatvoren i gasi se. Najednostavnije je da skineš filter i bez paljenaj motora povučeš saug pa gledaš koliko se i dali se poluga gasa pomerila. Sa oba štelovanja ćeš postići da saug radi koliko želiš dugo i da radi na obrtajima koje želiš, to jest koliko je potrebno u datim zimskim uslovima. Leti možeš to sve malo pomeriti na manje ali i nemoraš jer si rekao "povučeš saug" što znači da nije automatski. Podešavanje važi za bilo koji saug.

            Trzanje na velikim obrtajima može biti uzrok goriva ali je obično struja u pitanju pa proveri kapu rotor, zazor na platinama ako ih ima (najčešći uzrok mali zazor), kablove.
            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

            https.autogas.rs

            Comment

            • nole
              CBC Senator
              • 02.10.2004
              • 231
              • Igalo

              #7
              Hvala za savjete

              Dora, sto se tice trzanja na Aleka pri vecim obrtajima cini mi se da znam sta je u pitanju. Pomijesao sam dizne posto nove nemaju nikakve oznake a za golo oko mi je izgledalo isto. Stari me danas zvao i na moje pitanje o autu kaze da ide odlicno ali mu je do Niksica potrosio 20 litara Videcu kad sa vrati moze li se sto napraviti po pitanju sauga. Hvala jos jednom

              Comment

              • nole
                CBC Senator
                • 02.10.2004
                • 231
                • Igalo

                #8
                Moja greska .... ispravka

                Danas sam otvarao karburator i izvadio dizne. Obadvije su sa oznakom 157 a stare dizne su bile 112 i 150. Pa ti sad vidi kolika je razlika da umjesto da vuce kroz 112 on je srkao kroz 157 i naravno isao ko lud i isto tako trosio, oko 20 litara. Vratio sam stare dizne ali nisam znao na koju stranu ide ova manja od 112 pa sam je nekako logicno po mom shvatanju stavio sa lijeve strane gdje se nalazi i leptir sauga . A mozda sam i pogrijesio. Uglavnom odma je i saug "proradio" bez ikakvog drugog stelovanja mada nema nigdje nikakvih vidnih oznaka i zareza. Sto se tice stelovanja smjese tu sam nesto pokusao ali nista nisam uspio. Naime veliki mesingani saraf sto bi trebao da bude za ler gas je navijen do kraja, cim ga malo popustim auto se ugasi. Ispod njega, tj na samom dnu karburatora su dva identicna mala sarafa jedan pored drugog (valjda jedan za gorivo a drugi za vazduh). Sta god da radim sa njima nema nekih bitnih promjena. Karburator sam ostavio u takvom stanju jer sa bio u zurbi ali sam stigao prije posla da probam da ga upalim posto ranije nikako nije mogao da radi pod sauhom (valjda je isuvise dobijao goriva zbog dizne pa se samo gusio). Upalio je sa pola sauga i kako mu povlacim saug tako i on jace radi. Mislim da je sada dosta bolje ali ga jos nisam isprobao u voznji i po potrosnji ne znam kako ce se ponasati. Videcemo ....
                Ali ona dva safafa ???????

                Comment

                Working...
                X