katalizator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shonegti
    CBC Član
    • 30.06.2006
    • 58
    • Beograd

    katalizator

    na mom 325i e36 se zagreva deo oko rucice menjaca. pregledom auta odozdo video sam da je izolacija sasvim uredu i da cevovod i lonci izgledaju jako dobro. moja predpostavka je da su katalizatori poceli da se zapusuju.
    moje pitanje je sledece. da li izvaditi sace (kako i gde to uciniti) i kako ce to uticati na performanse, rad i zvuk motora?
    evo i slika situacije odozdo

    [/url][/code][/list]

  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Dobices malo pojacan onaj BMW-ov ton i koju KS.
    Negativnih posledica nema sem one ekoloske.
    PS: Sad ce boost da izbrise poruku
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #3
      Ima da otvorim posebnu temu, koji automobil vozite po EU standardima i da li imate katalizator?!

      Zaprljan katalizator ili bez katalizatora, ekoloski je potpuno isto!
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • shonegti
        CBC Član
        • 30.06.2006
        • 58
        • Beograd

        #4
        znaci zakljucak je ispravan. treba poraditi na izduvu.
        ko bi to moga da mi odradi u bg, a da valja.

        bas cu proveriti koliko kosta novi katalizator.

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          Odakle ti to da je zakljuchak (pretpostavka) ispravan?!

          Provereno negde?

          BTW. Jesi li uopshte osetio pogorshanje performansi, narochito u vishim obrtajima i max brzini?

          PS. (Ovo shvati i kao Prijateljski Savet): nemoj uopshte da proveravash cenu novog cata za tvoj auto, iznenadicesh se vrlo neprijatno
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Moze biti a ne mora da znaci da su katalizatori u pitanju. Jedini nacin da proveris je da ugrejes katalizatore, ali STVARNO usijas, znaci gazenje po autoputu dok se maltene ne usijaju i odmah na kanal - ako postoji dosta primetna razlika u temperaturi pre i posle katalizatora, crkli.

            U svakom slucaju, i da ih iscupas autu nece skoditi. Mooozda dobijes koju KS i malo dublji zvuk, i to je to. Meni na mom se svidja
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • shonegti
              CBC Član
              • 30.06.2006
              • 58
              • Beograd

              #7
              zakljucio sam da je tacno zato sto nisam dobio neki drugi predlog sta bi to moglo biti. od cega bi se drugog centralna konzola grejala?
              inace ovaj auto vozim samo nekoliko meseci, a do toga da je moguce zapusenje katalizatora sam dosao tako sto sam bio kod majstora (koji u gradu vazi za dobrog) i rekao mi je da je sa napajanjem sve ok i tom prilikom sam zamenio svecice. po njegovim recima boja svecica na svim cilindrima je ista (neznam koja) i da je to signal da je sagorevanje dobro. sumnja je nastala kada sam vozio drugog 325i koji ima problema sa gumicama ventila (plavi dim na hladno), a nesto je zivahniji od mog na nizim obrtajima. sto se tice maksimalne brzine mog sam probao i ide koliko treba. preko 6000o/min nabija sporo (u petoj), a za ovog drugog neznam.

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Ne znam od cega ti se konzola greje, moglo bi da bude od katalizatora, ali moglo bi ne znaci da jeste. Ako nemas osetnijih problema sa vucom ne pipaj nista, ali i ako ga iscupas neces izgubiti maltene nista, pogotovo ne na nasem gorivu zagadjenom sumporom.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • shonegti
                  CBC Član
                  • 30.06.2006
                  • 58
                  • Beograd

                  #9
                  to mi je palo napamet jer se toplota oseca tek posle malo duze voznje, a narocito se oseca kada stanem pa posle nekog kraceg vremena tipa 30-45min udjem u auto. vazduh je topao kao da je radilo grejanje.

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Posto si od skora vlasnik...mozda kada je cackano oko menjaca nekada...nije vraceno sve sta tu ide od sunjdjera, gume (toplotne i zvucne izolacije) pa oce vise da se oseti
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #11
                      @ shone:

                      Nemoj me pogreshno shvatiti, ali ako ti je jedina pretpostavka da je kat riknuo to shto si upravo naveo (grejanje konzole oko ruchice menjacha), mislim da pokushavash da dodjesh do uzroka na krajnje neracionalan nachin. Kad to kazhem mislim pre svega na chinjenicu da kat pre svega nije direktno montiran ispod centralne konzole, odnosno toliko blizu nje da bi grejanje bilo TOLIKO ochigledno (osetno).

                      zakljucio sam da je tacno zato sto nisam dobio neki drugi predlog sta bi to moglo biti.
                      To shto niko nije predlozhio nishta drugo je nedovoljno za donoshenje bilo kakvog zakljuchka u smislu da je kat riknuo. Tim pre shto ne osecash probleme sa performansama, tj. auto ti normalno razvija max brzinu. To shto preko 6000 rpm "sporije nabija" u petoj je sasvim normalno zbog duzheg prenosnog odnosa u toj brzini. Da imash problem sa katom osetio bi itekako pogorshanje performansi pod tim okolnostima. Uostalom, prochitaj shta je 206-ica pisao u vezi problema sa katom koje je imao na X5-ici. Imao je pad snage i max brzine za oko 20 %, grubo recheno.

                      to mi je palo napamet jer se toplota oseca tek posle malo duze voznje, a narocito se oseca kada stanem pa posle nekog kraceg vremena tipa 30-45min udjem u auto. vazduh je topao kao da je radilo grejanje.
                      Kat se nalazi praktichno na podu vozila. Izmedju njega i konzole oko menjacha ima jako puno "materijala", izolacije i sl. Toplotna disipacija sa kat-a ce da ide u okolnu sredinu/materijal ali u najvecem udelu tamo gde je temperatura najnizha. Ovih dana to je upravo hladan zimski vazduh. Znachi tokom vozhnje, sve i da se kat toliko greje zbog smanjenje propusne moci, ce toplota u skoro potpunom udelu da odlazi u okolni vazduh, odnosno vazduh koji struji po povrshini kata ima ulogu rashladnog fluida. Zanemarljivo mali udeo toplote od pregrevanja kat-a (ako ga uopshte ima) se eventualno prenosi na okolni materijal/pod auta, ali ni izbliza u dovoljnoj kolichini da bi mogao da zagreje konzolu oko ruchice menjacha jer ce toplotna disipacija kroz okolni materijal da uchini svoje. Znachi, to je praktichno nemoguce, osim u sluchaju kad se kat namerno "usija" od maltretiranja ili (nedaj Bozhe) zapali, shto je daleko od teme ove diskusije.

                      Ne kazhem da ti je kat 100% ispravan i sa fabrichkom propusnom moci, pre svega zbog (ne)kvaliteta ovdashnjeg goriva. To vazhi i za mnoga "mladja" vozila, nevezano za konkretan auto. Medjutim, da ti je kat toliko "zapushio" jednostavno ne verujem, jer po tvom pisanju ne oseca se nikakav pad performansi nakon pojave ovog "fenomena". A veoma zapushen kat i 100% ochuvane performanse nikako ne idu zajedno.

                      Da te uteshim, i ja osecam nakon uglavnom duzhe gradske vozhnje ili jacheg "przhenja" na autoputu da se donji deo ruchice menjacha i ona kozhna "kesica" okolo malo zagreju. To zagrevanje nikako nije toliko izrazheno, praktichno zanemarljivo ali ipak osetno. Nikakvih problema nemam sa kat-om u shta sam siguran, tim pre shto sam direktno nakon uvoza auta uradio konverziju na LPG pa kat ni izbliza nije mogao da "strada" kao da je u medjuvremenu vozhen na ovdashnji benzin. Znachi, u njegovu propusnu moc ne sumnjam, niti primecujem bilo kakav gubitak na performansama. To zagrevanje sam "pripisao" maltretiranju menjacha u gore opisanim uslovima vozhnje (duzha gradska vozhnja, nakon duzhe ture na autoputu i sl.), a vidim da si i ti naveo upravo slichne uslove pod kojima se taj "fenomen" javlja na tvom autu. Proveri imash li dovoljno ulja u menjachu pre svega, problem mozhe da bude veoma banalne prirode.
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • shonegti
                        CBC Član
                        • 30.06.2006
                        • 58
                        • Beograd

                        #12
                        posto sam auto kupio u avgustu imao sam prilike da ovaj simptom osetim i u letnjim danima gde je prilicno neprijatan (narocito ako vozis u kratkim pantalonama).
                        da li znate kolika je temp menjaca u toku voznje.
                        zagrevanje se javlja i kad vozim lagano.
                        kako se uopste proverava nivo ulja u menjacu?
                        (prvi bmw, sta da se radi...)

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #13
                          Onda ti definitivno fali izolacije ispod tapacira oko menjaca
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • uglavnom.bezopasni
                            - 42 -
                            • 03.02.2005
                            • 2235
                            • Novi Sad

                            #14
                            Originally posted by shonegti
                            to mi je palo napamet jer se toplota oseca tek posle malo duze voznje, a narocito se oseca kada stanem pa posle nekog kraceg vremena tipa 30-45min udjem u auto. vazduh je topao kao da je radilo grejanje.
                            Ja sam imao 316 i isti problem je bio metalni deo rucice menjaca usijan (pece ruku i to jako) a i cela konzola, problem je bio nesto sa grejanjem odnosno kad upalis grejanje onda ohladi, a dok je grejanje iskljuceno kao da duva negde fals ispod konzole ili kola pa je greje...
                            Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                            11.04. 0:12 #2
                            Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                            Comment

                            • uglavnom.bezopasni
                              - 42 -
                              • 03.02.2005
                              • 2235
                              • Novi Sad

                              #15
                              Originally posted by shonegti
                              kako se uopste proverava nivo ulja u menjacu?
                              (prvi bmw, sta da se radi...)
                              Na šraf, ko i svugde, ako ti ne curi nazad kod kardana (standardna boljka), nema potrebe da diraš, a i ako curi jednom u xx godina proveriš, BMW je to
                              Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                              11.04. 0:12 #2
                              Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                              Comment

                              Working...
                              X