Ulje umesto antifriza

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uglavnom.bezopasni
    - 42 -
    • 03.02.2005
    • 2235
    • Novi Sad

    Ulje umesto antifriza

    Da li je negde možda bilo reči o korišćenju ulja za hlađenje motora umesto antifriza?
    Da li je to uopšte izvodljivo, ja imam na pameti neke prednosti, a koliko je to u praksi izvodljivo?
    Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
    11.04. 0:12 #2
    Rule #51: Sometimes — You're Wrong!
  • max_power
    CBC Član
    • 20.12.2006
    • 99
    • vrnjacka banja
    • bmw

    #2
    Na kavo to ulje mislis? Mislis da se u hladnjaku to moze hladiti kao i rashladna tecnost? I kakva bi to pumpa okretala. Ja mislim da to ni u teoriji. Samo moje misljenje....

    Comment

    • Gumetina
      Banovan
      • 12.12.2004
      • 1082
      • Novi Sad

      #3
      trafo ulje ?

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Neki motocikli to koriste, porsche u starijim turbacima (za hladjenje glave, cilindri i dalje vazduhom ako se dobro secam).

        Nego... Zasto? Nece biti bolje od antifriza.


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Da ne bude majonez kad se izmesaju.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            mene zanimaju koje bi bile prednosti koje bi ocekivao primenom.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Gumetina
              Banovan
              • 12.12.2004
              • 1082
              • Novi Sad

              #7
              kao da se secam da mi je profa na fizici rekao da je voda najbolja za svrhu zagrej-ohladi a ujedno i najjeftinija....

              jel ima neka tecnost mozda koja je bolja iz nekog razloga za primenu u rashladnom sistemu ?

              Comment

              • monkey
                CBC Senator
                • 14.11.2006
                • 286
                • Porec, Hrvatska

                #8
                sta se fizike tice, voda ima najveci toplinski kapacitet, za zagrijati kilogram vode za jedan kelvin potrebno je 4,2 kilojula energije, a za zagrijati istu kolicinu ulja (neznam kojeg tocno, mozda maslinovog ) potrebno je 2,1 kilojula. znaci trebalo bi ti dvostruko vise ulja da bi mogli primiti istu kolicinu energije, tj. topline...
                iskreno, sumljam u isplativost tako necega, jer mislim da bi bio problem tjerati ulje kanalima za hladjenje (viskozitet...), a bilo bi ga potrebno puno vise da bi mogo primiti istu kolicinu topline kao voda...

                Comment

                • APOGEE
                  CBC Senator
                  • 01.06.2005
                  • 243
                  • Beograd, Vracar

                  #9
                  Jedina neka prednost ulja u rashladnom sistemu mogla bi da bude eventualno smanjenje korozije u motoru. Sve drugo ide u prilog vodi/antifrizu.
                  Kia pro cee'd 1,6 CRDI 115hp 2010

                  Comment

                  • prolupator
                    CBC Senator XXL
                    • 02.09.2005
                    • 3968
                    • Zemun

                    #10
                    Ni to nije prednost, antifriz ima antikorozivne aditive...
                    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                    prolupator.mojblog.rs

                    Comment

                    • TETAK
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3034
                      • Čačak, Srbija

                      #11
                      Suzuki je imao odlične rezultate u primeni sistema za hladjenje motora uljem, a koje je ujedno bilo i sa standardnom namenom, podmazivanja.Taj sistem se zvao SACS(suzukijev napredni rashladni sistem).Sistem se pokazao veoma uspelim, a serija Suzukija GSX je bila poznata po izdržljivosti i pouzdanosti.Pošto je sistem podrazumevao veću količinu ulja i nije bio podesan za smanjenje težine motocikla koji su se sa težina od oko 270 kg svukli na ispod 200 kg, to je i Suzuki prešao na vodeno hladjenje!
                      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                      Comment

                      • prolupator
                        CBC Senator XXL
                        • 02.09.2005
                        • 3968
                        • Zemun

                        #12
                        Pa i nije bas malo smanjenje, ali sumnjam da je samo na osnovu toga...
                        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                        prolupator.mojblog.rs

                        Comment

                        • TETAK
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3034
                          • Čačak, Srbija

                          #13
                          Naravno da Suze nisu omršale samo po osnovu sistema za hladjenje, ali malo tu malo tamo i eto rezultata!
                          Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                          Comment

                          • monkey
                            CBC Senator
                            • 14.11.2006
                            • 286
                            • Porec, Hrvatska

                            #14
                            dandanas u americkoj AMA "Pro Racing" seriji buell("sportski" odjel harley-davidsona) nastupa sa motociklom ciji je motor djelomicno hladjen uljem a ostatak, tipicno za HD, hladjen zrakom, ali ovaj put prisilno... rezultati im i nisu bas neki, a cjelokupna tehnologija pogonskog agregata im je zastarjela, dvocilindras s jednom bregastom u glavi i dva ventila koji maksimalnu snagu razvija na 8000 okretaja...

                            Comment

                            Working...